Koneesta sanotaan seuraavaa:
- 70 A
- Max Output: 540W/60sec
Eli tuossahan tuo syy on. Virta nousee niin suureksi, että nopari katkaisee menon. Kun ajat hiljempaa, niin virta pysyy pienempänä ja meno jatkuu. Tätä tukee myös jspl:n kommentti, että pienempi pinioni auttoi. Täyskaasulla kiihdytettäessä virta voi helposti nosta 1/10 kokoluokan autossa yli tuon 70 A:n ja silloin nopari luultavasti katkaisee menon siihen paikkaan. Jos se ei näin tekisi, niin se hajoaisi jostain, liian suuren virran johdosta.
Liittimet kannattaa toki vaihtaa, mutta en usko syyn olevan kuitenkaan siellä. Jos virta on liittimille liian suuri liian pitkään, niin ne vaan yksinkertaisesti lämpenevät ja sulavat. Tietty ne voivat myös rajoittaa virran saantia, mutta ei sen auton silti pitäisi siihen pysähtyä. Se vaan ei sitten kulje kovempaa tai hyytyy, mutta jatkaa hiljaisemmalla nopeudella.
Ratkaisuksi siis pienempää pinionia ja/tai pienempiä renkaita. Vaihtoehtoisesti vielä enemmän kennoja ja siten suurempi jännite, mutta tuo tehorajoitus (Max Output) kyllä tarkoittaisi sitä että siitä ei ole mitään apua. En nyt kuitenkaan löydä tietoja ovatko nuo teho- ja virtarajoitteet kaikilla jännitteillä samat vai ei.
Edit: Moottorista sanotaan että
# Output: A-Suitable for the motor, 540S(36*50), less than 5000KV(1/10 on road electric car)
# B-Suitable for the motor, 540S (36*50), less than 4000KV(1/10 on road electric buggy)
# C-Suitable for the motor, 540S (36*50), less than 3500KV(1/10 on road electric truck)
Jos nyt oikein ymmärsin mistä autosta on kyse, niin moottoriksi tuohon suositeltaisiin alle 3500 kv moottoria ja ihan syystä että noparin virrankesto ei muuten riitä.