Kirjoittaja Aihe: VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt  (Luettu 2828 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« : 23.05.03 - klo: 12.39 »
Vuoden ekat kesä-kerhokisat, ja ensimmäistä kertaa uudella Tattiksen radalla. Kun seuraavat FinTrackitkin kohta pidetään samalla paikalla, on tässä riittävästi syytä maistella eilisiä kokemuksia. Jokainen osallistunut, kenellä nettiyhteys on, kertokoon edes lyhyesti, miltä tuntui!

Tässä omani stoorini:

- rataprofiilin hahmottaminen ei ollut ihan helppoa. Rata on tehty helposti muunneltavaksi, mutta hintana on sekavuus.

- oikaisuesteet olivat yllätyksellisiä: joskus ne sallivat sujuvan yliajon, joskus ne heittivät auton kiertoradalle volteilla, joista permantovoimistelun ammattilaisetkin olisivat kateellisia. Ei siis minulla vaan teillä muilla  :lol:

- pito, hmm... ajoin vanhoilla CS-27:lla, eikä niissä totisesti ollut paljoa pitoa. Pitoaineen käyttö auttoi asiaa yllättävästi! Viripojilla näkyi pitoa riittävän, kaiketi pakasta vedetyillä 27:lla?

- harmi, että vieressä päristelee mirkoautoilijoita. Olisi paljon kivampaa ilman niitä, mutta sillehän emme voi mitään.

- mitenkähän on ajateltu sijoittaa FT-kisojen varikkoalue?

- kivaa ajaa jälleen laakealla radalla, jolla seinät tai multaiset/kiviset nurmikot ole heti rankaisemassa lievää lipeämistä...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #1 : 23.05.03 - klo: 12.48 »
Katsojana tuli mieleen että muutamasta mutkasta puuttuivat oikaisuesteet, mutta ne varmaan kiinnitetään ennen kisoja. Muutama vihreä maton pätkä myöskin tuo radan paremmin esille, samoin kokis pidotus(aito kama eli pepsi/cocis näyttää pitävän paremmin kuin saksalainen kopio ja sokerivesi) jolloin voi seurata viivaa kuten joissain F1-tietokone peleissä...  :mrgreen:  
Radan pito oli hyvä huolimatta siitä ettei siellä ole juurikaan ajettu, puhallettu eikä pidotettu.
Varikkoa mahdollisesti ja sovussa voi varmaan yrittää lainata carting puolelta, muuten perinteinen hiekkakenttä riittää kuskeille jos autot jätetään varsinaiselle parkkipaikalle...

Otsomaani

  • Vieras
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #2 : 23.05.03 - klo: 14.46 »
RCnetissä on kuvia!
no huh huh, kun et niitä huomannu...

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #3 : 23.05.03 - klo: 15.05 »
Juu, kelit oli mainiot ekaan kerhokisaan. Olipa kiva ajaa taas kissaa radalla jolla oli tilaa ajaa viime talven minnihiiri ratojen jälkeen. Ja niin kuin Teppo tuossa aiemmin jo totesi pito oli myös minunkin mielestäni hyvä ainaskin kun pysyi ajolinjalla.

Ne oikaisu esteet tosiaan tuotti joillekkin harmaita hiuksia, koska niiden kiinnitys ei ilmeisesti ollut riittävä, joten muutaman ilmalennon näinkin kun joku niihin osui. Oisko ideaa ollut laittaa ne esim. toisenväriseksi jolloin ne olisi erottunut paremmin radasta??

Rataprofiili oli mielestäni jouheva paria mutkaa lukuunottamatta, mutta myöntää täytyy että opin sen aika nopeasti kun kävin tuossa pariviikkoa sitten treenaamassa tuolla radalla.

Itse ajoin vanhoilla cs-27:lla ja auto toimi hyvin kunhan muistaa säätää sen toimimaan noilla renkailla ja sitä paitsi eilen radan lämpö oli aika lähellä ko renkaan toiminta lämpötiloja. Ilmeisesti VesaK:n cs-27:t on jo korppuja tai sitten sinun täytyy oppia ajamaan pehmeämmällä set-up:lla :wink:

Ainut miinus oli lievät radiohäikät pääsuoralla ja niistä osittain johtuva auton yllättävä rykiminen finaalien aikana :shock:

Lopuksi täytyy todeta että kyllä oli tiukkaa ja stressaavaa ajaa Winqqun ja Aaken kanssa finaaleissa kokoajan parin sentin erolla kun eroa ei meinannut tulla millään... tuommoistahan sen kyllä pitää oikeastaan ollakkin, siinä oli kilvan ajon tuntua :mrgreen:

Tuonne pitää päästä kyllä uudestaankin, ainut miinus oli eilen illalla pirunmoinen kiire keretä töistä kotiin ja viedä jälkikasvu harrastuksiin ja itse lähteä vielä sen jälkeen väsyneenä kisoihin :|

Terv. auto nro 29

Teppo: Otit muuten hienoja kuvia 8)
Sponsored by own wallet

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #4 : 23.05.03 - klo: 15.23 »
Minun mielestä ihan kivat kisat.
Sähköradan erottaminen oli minullakin ekalla kerralla hankalaa. Sähköradan erottaminen muusta radasta johtuu siitä, kun sitä rataa on tehty ei ollut erivärisiä maaleja joilla laittaa se sähkörata näkymään sieltä polttisradan seasta.
Itselläni ei ollut pito ongelmia, vaikka käytin koko talven ajetuilla CS-22 fillareilla :shock: .
Huomasit varmaan VesaK, kun lensin siitä oikaisuesteestä pari metriä, niin jäi "takaspoikku" matkan varrelle, silti auto oli kutakuinkin ajettava!

Itseäni häiritsi eniten se tuuli, joka tulee ajajakorokkeen takana olevasta lentokentästä. Suoralla ajaessani huomasin selvästi että tuuli "tarraa" autoon kiinni, se lähtee heittelehtimään ihan mielettömästi.

Teppo: Ajajakorokkeen alla olivat nämä puuttuvat oikaisuesteet joita ei ollut laitettu jostain kumman syystä kiinni!?!?

FTK2:sesta; Oulun kaverit jotka ovat kaiketi tulossa tänne etelään, niin älkää olettako että täällä olisi +23 aurinko paistaa täydeltä selältä. Tattarisuolla on yllättävän kylmä! Takana on Malmin lentokenttä, ja vieressä/edessä on iso karting-rata.

VesaK: Voihan sitä kysyä jos karting-kuskit eivät olisi ajamassa silloin sunnuntaina. Kyseinen karting-rata on Tapiolan UA:n!
rcnetistä löytyy yhteystiedot.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Nappe

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.power-racing.net
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #5 : 23.05.03 - klo: 15.57 »
matias: Kuvitteletko tosiaan että kartingrataa suljettais sähköautokisojen takia? Enpä usko...

Kisat sujui mielestäni ihan hyvin vaikka vesak lupasikin farssia... Hommaa helpotti huomattavasti pienehkö osaanottajamäärä syndicateluokassa jonka ansiosta päästiin kolmella erällä.

Oikaisuesteet sinänsä on ihan hyvät, ongelma on lähinä se, että liian moni on ajellu niitä, jonka ansiosta etureuna on taipunut ylös, ja siten kiinnityskohdat ovat revenneet. Ei niiden tarvi erottua yhtään tuon paremmin, mielestäni vihreä väri erottuu asvaltin mustasta ja reunamaalauksen valkoisesta varsin hyvin. Jos vihreälle ajautuu niin sehän on oihaisu josta kuuluu saada rangaistus, nyt se tapahtuu luonnollisesti. Esteiden kiinnitykseen on luvassa parannusta kunhan vain kelit sallii viikonloppuna, joten se siitä. Ja lisää esteitä on luvassa, mm. siihen eräiden suosimaan oikaisukohtaan, "paluusuoran" jälkeiseen shikaniin, ja muutenkin mutkiin joista sellaiset puuttuu.

Mitä radan oppimiseen tulee, niin eka kierros oli vaikea, toka varovainen, kolmannella pystyi jo polkemaan... Ei siihen rataan mitään sen kummempaa opastusta tarvita... Varmaan FT-kisoihin kuitenkin laitetaan jotain kartioita tai vastaavaa pahimpiin paikkoihin, ainakin treeneihin, jotta rata olisi selvemmin havaittavissa heti alkuunsa...

Radalla jossa ajetaan useita eri profiileja on yleensä vaikea hahmottaa oikeaa rataa ensisilmäyksellä, mutta parin kierroksen ajon jälkeen ei kellään pitäisi olla ongelmia sen suhteen...

Mitähän muuta... Ei kait muuta...

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #6 : 23.05.03 - klo: 16.33 »
Loistavat kisat olivat mielestäni. Ei ollut enää jälkeäkään siitä informoinnin puutteesta, joka aluksi hieman vaivasi kerhokisa ilmoitusta. Kysymyksiä tuli minultakin ihan rittävästi kun ensikertalainen olin.

Tosiaan on hieman hölmöä, että jostain kohtaa rataesteet puuttuvat tai ne on jätetty ehkä turhan lyhyiksi jolloin tulee helposti oikaistua, kun ei ole estettä joka rankaisee. Olisi tosiaan parempi jos esteet olisivat eriväriset kuin rata niin ehkä tajuaisi vielä viime hetkellä korjata ajosuuntaa. Pääsuoran edellä olevan mutkan este tuntui tosiaan olevan huonosti kiinni, jolloin se auton törmätessä saattoi nousta ylös ikään kuin hyppyriksi. Pari kertaa onnistuin siihen ajamaan harjoittelussa tuloksena hajonnut etuvanne, mutta opetuksen saatuani en siihen enää ajanut.

Pitoa oli riittävästi ainakin cs-22. Myös ajolinjan ulkopuolelta sitä tuntui runsaasti löytyvän.

Rataprofiilissa ei ollut mitään ongelmia kun olin aikaisempina viikkoina ajanut n. 20 akullista.

Ei nuo mikro-autoilijat kovin paljon haittaa paitsi, että kun sellainen viiden/kuuden auton letka ajaa ohi niin kuulutusta voi olla jo vaikea kuulla. Pakokaasut tietysti ajoittain haisevat kun tuuli puhaltaa mikroauto radalta päin.

Etukäteen ajattelin, että pahimmat ongelmat tulevat olemaan radiohäiriöt, joita tulee jos en pääse ajajakorokkeen oikeaan laitaan. Näitä ei onneksi esiintynyt, vaan ongelmat olivat toisaalla. Hajonnut vanne ei haitannut kun olin varannut mukaan toisen setin. Toiseksi viimeiseen finaalin jo valmiiksi ladatun akun yksi kenno oli hajonnut ja laturi ei mahtunut reppuun mukaan. Myöskään transponderin kiinnittäämiseen sopivaa klipsiä ei löytynyt. Kuitenkin sain lainattua klipsin ja laturin.

Loppuen lopuksi onnistunut kisa, joka ei ilman näitä kahta lainaajaa olisi onnistunut, kiitos vielä heille (Luulen, että he tietävät kelle kiitokset on suunnattu). Ei hirveä kilpailu jännityskään pilannut kisaa, itse asiassa ensimmäinen ja eniten jännitetty alkuerä meni parhaiten.  

edit: Viitaten Napen viestiin: on tosiaan totta, että sinne vihreälle alueelle ei pitäisi mennä ollenkaan.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #7 : 24.05.03 - klo: 16.44 »
Olin vain kattomassa kun autoni ei ollut ajokunnossa. Kuviakin otin mutta voi kysellä jos haluu kuvia siin menee kyl aikaa kun pistän nyt vast kehitykseen. Ihan kivalta kisalta näytti. Pakko tulla seuraavaan.

 :!: HETKINEN :!:
Löytyisikö jostain lopulliset tulokset ja sarjatilanne?
täysii

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #8 : 24.05.03 - klo: 17.24 »
Suosittelen kaikille, joilla on rataprofiilin hahmotusvaikeuksia, kokeilemaan TSR-10:iä, siinäkun ajetaan jokainen alkuerä eri profiililla ilman ennakkotutustumista ja erän pituus 3 minuuttia, elli olis ihan hyvä ajaa heti alusta ns. kovaa :)
-Pekka

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #9 : 24.05.03 - klo: 23.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Nappe"
Kisat sujui mielestäni ihan hyvin vaikka vesak lupasikin farssa... Hommaa helpotti huomattavasti pienehkö osaanottajamäärä syndicateluokassa jonka ansiosta päästiin kolmella erällä.


Farssia, nappe, ei farssa.
Olisikohan hommaa mitenkään helpottanut se, että kisa-aikaa oli jatkettu sinne klo 21 paremmalle puolelle, aiemmin ilmoitetun klo 20 sijasta? Kolmen tunnin kisa on eri juttu kuin kahden tunnin kisa?

Hyvin junailtu Tapsa, tai Aake, tai kuka sen oman uloskäynnin avaimen nyt sitten olikaan järjestänyt.
Kaikista hienointa olisi ollut, jos tuo joustomahdollisuus olisi kerrottu jo etukäteen, kun sitä sentään muutamaan kerran kyseltiin.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #10 : 25.05.03 - klo: 10.52 »
muutama video saatavilla rajoitetun ajan:
http://koti.welho.com/tkauppin/setups/

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #11 : 25.05.03 - klo: 11.05 »
Hyvä!
http://koti.welho.com/tkauppin/setups/divx_0574(1).avi kertoo, minkälaisia oikaisuesteet ovat ja miten ne on taidokkaasti ylitettävissä siten, että mahdollinen hiostaja jää maton alle kuin hiiri loukkuun :wink:

Asiaa tuntemattomampi saattaisi luulla, että siinä ajaa videon kuvaaja itse, kamera teipattuna ohjaimeensa.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #12 : 25.05.03 - klo: 14.51 »
Onkohan vielä niitä tuloksia?
täysii

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #13 : 25.05.03 - klo: 15.34 »
TS
1. Nappe
2-3. tasapistein Jussi ja Juho
4-5. Kari ja Viljami (Viljamilla trabelia autossaan)

Syndicate
1-3. Aake, Jyri ja Winqqu, mutta en ole varma järjestyksestä
4-7. Vesa, Pasi, Kalle ja Matias

TJ
Hyvä kisa, mutta en muista järjestyksiä

Poissa KariM

  • Tulokas
    • Profiili
VAU:n kerhokisojen 22.5. jälkilöylyt
« Vastaus #14 : 26.05.03 - klo: 10.24 »
Kun kerran noin kovasti VesaK käsket niin sananen minultakin.

Rata on ehkä aluksi hieman vaikea muistaa mutta kyllä se nopeasti oppii.

Pitoa puhkikuluneilla 27:lla oli ihan hyvin.

Profiili on mukava

Oikaisuesteet on ovat milestäni ihan hyvät joskin Napen mainitsemaa taipumista on. Mutta eihän niihin pidä tähdätä ;)

Muutamaan kohtaan varmaannii laitetaan lisää estettä

Odotettavissa on hienot kisat jos vain yläkerran sääprofeetta on suosiollinen.