Mikä itselle ainakin buggyssa kolahtaa, on se haaste. Jos auto on säädetty päin sitä itseään, eikä kuskikaan setuppi satu olemaan kohdillaan, niin ajo on sen mukaista. Sitten kun homma toimii (auto+kuski) niin nautinto on melkoinen. Trugi on vähän tasapaksumpi, eikä niin kranttu... Bugissa on sellasta särmää kuitenkin, ns. ketteryyttä. Truggi on vähän sellanen massamörssäri, mailaa vaan ja menoks.
Vähän sama juttu joissain peleissä, jollain peruskivalla tasapaksulla autolla (/aseella) voi tehdä ok tulosta, sitten kun oppii jonkun haastavamman laitteen, niin syntyy jopa parempaa tulosta ja suurempi nautinto. Enkä tässä nyt tuloksella meinaa kierrosaikaa krossiradalla.
Negatiivinen puoli tuosta bugilla alottamisesta tulikin jo oikeastaan mainittua, eli helposti alkuvaiheessa tulee enempi aikaa käytettyä nostohommissa kuin korokkeella.