Kirjoittaja Aihe: Traxxas Summit  (Luettu 513232 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1380 : 08.04.14 - klo: 18.59 »
Juu sitä minäkin toivon että kestää. Kyllä 200€ osat nyt pitäis olla aika hyviä :grin: Noihin nyt onneks pystyy melkee kaikki osat tekemään ite.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1381 : 08.04.14 - klo: 19.05 »
Menee noilla teloilla ja sensorillisilla sähköillä jo melkein mistä tahansa sun summittis!

Poissa Pajottaja

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1382 : 18.04.14 - klo: 07.39 »
Mitenkäs olette shimmaillu tasauspyörästöt ja perävälitykset? Muistaakseni shimmit ei tule rattaiden mukana
Tai sit muistan väärin.

6s lipo ja harjaton mosa syöny ko rattaita ku hevonen heinää.

Toki tämä vessa jäämässä 4s lipoille ja pelkkään hitaaseen mönkimiseen. Olisi silti suotavaa kestää mahdollisimman hyvin.

Sit olen miettinyt trx vanhoja gigasia mankkoja. Näyttäs siltä, että kaksi kanavaisen voisi saada usempi kanavaiseksi
Tinaamalla lisää johtoja ja lisäämällä kytkimiä. Kukaan kokeillu? Vastarit kaiketi valmiiksi usempi kanavaisia...

Kiitokset arvon raadille jo etukäteen.

Edittiä: Näköjään radion muuttaminen useampi kanavaiseksi onnistuu, niin kun arvelinkin.
Halvan oloinen moodi jos kolvi pysyy kädessä.

Youtubesta löyty aika hyvät ohjeet ko. hommaan.
« Viimeksi muokattu: 19.04.14 - klo: 10.40 kirjoittanut Pajottaja »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1383 : 20.04.14 - klo: 17.24 »
Summit + telat + suo, hauska mutta ei hyvä yhdistelmä. Taka diffi p*skana ja servo hornista spooritus sileänä, taas. En ymmärrä missä vika kun noi orkkis hornit ei vaan kestä enään, ei ole kauaa kun just E-Maxxista meni yks ja summitista viime syksynä. Ennen nuo hornit kestäneet pari vuotta. Kait se on pakko alumiininen ostaa, maksaa kympin mutta jos sit kestäis. Tai yks mikä kans pienentää rasitusta on laittaa toinen servo.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1384 : 21.04.14 - klo: 09.01 »
Voima ja pito kohtasivat sitten

1. diffin kohdalla toisensa ;)
Sama vika täälläkin, vakiokumit, 4282 mittainen harjaton kone ja 6s popsii noita.

2. servohornin rihloissa
Kumpaa itte veikkaat pääsyyksi ohjauksen hajoamiseen: servosaveri ei hommaansa kyennyt, vai niin julmasti voimaa servossakin? Taatusti vastetta noin isoilla teloilla piisas. Monikilonen se servo on?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1385 : 21.04.14 - klo: 12.36 »
Tuo servo saver on kyllä aika löysä ja sais olla kireempi, luulen että servossa niin julmetusti voimaa ja jos tuo hornin ruuvi taas oli löysällä niin sittenhän se spooritus pyörähtää heti. Servo on 31kg harjaton Futaba.

Telat siis takana ja edessä ei nyt ole edes vetoa. En tiiä sit hajooko tuo horni sit helpommin kun ei ole vetoa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1386 : 23.04.14 - klo: 18.09 »
Sitä vois miettiä seuraavalla kerralla, et jos laittas alumiinisen hornin lukittella rihloista ja ruuvista kiinni.
Näin se ei alkaisi niin helposti kalvamaan rihloja. Mahdollisen avauksen saa peruslukitteella purettua kylmänäkin, jos ei kovaa punasta sinne uskalla laittaa!
Tollasia mä täällä mietin, ku tänään kotiutui Turnigyn 40kilonen servo.... (siis 30kg 6:lla voltilla).

Ja, niinku hitekkiläiset, tähänkään malliin ei ollut tuolla hinnalla vielä varaa laittaa rasvaa rattaille. Topsypuikon pää ja vessapaperi pysyivät puhtosina ku lääppi. Nyt on lämmönsiirto ja voitelu sitten maksimoitu itse.
Alu-servohornia odotellessa saa ulkoiset kosteuseristeet, Maston rubber comp, kuivuskella rauhassa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1387 : 24.04.14 - klo: 20.00 »
Mitäs tuollainen kiina servo makso ? Ja onko ihan 20mm kokoinen vai jumbo ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1388 : 26.04.14 - klo: 21.55 »
Summitilla kynnetty ojan pohjia myöten :wink: Prkl oli taas lähellä ettei tasauspyörästö paukahtanu p*skaks. Meni telasto niin täytee kuraa että jäi jumiin tai siellä kuran seassa oli joku kivi joka jäi jonkuu pyörän ja maton väliin, toinen kuva kertoo enemmän :wink:

Kolmannessa kuvassa ajetaan sitten tuommoista mönkijä rataa joka on suolla.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1389 : 27.04.14 - klo: 00.35 »
Summitilla kynnetty ojan pohjia myöten :wink: Prkl oli taas lähellä ettei tasauspyörästö paukahtanu p*skaks. Meni telasto niin täytee kuraa että jäi jumiin tai siellä kuran seassa oli joku kivi joka jäi jonkuu pyörän ja maton väliin, toinen kuva kertoo enemmän :wink:

Kolmannessa kuvassa ajetaan sitten tuommoista mönkijä rataa joka on suolla.

Keskidiffi joutuu tosissaan töihin kun pyörien kehät on eri pituiset edessä ja takana. :azn:
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1390 : 27.04.14 - klo: 02.29 »
Sähän oot nero! :grin: Sillähän saisin vedon myös eteen ja vielä tasasen eikä niin että etu renkaat pyörii kovempaa. Nyt siis keskellä lukko ja etu renkaista vetarit pois eli ne rullaa ihan vapaasti mukana. Ja sen takia ei tahdo oikein mettässä kulkea, varsinkaan risukossa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa R/C95

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1391 : 27.04.14 - klo: 08.35 »
Sähän oot nero! :grin: Sillähän saisin vedon myös eteen ja vielä tasasen eikä niin että etu renkaat pyörii kovempaa. Nyt siis keskellä lukko ja etu renkaista vetarit pois eli ne rullaa ihan vapaasti mukana. Ja sen takia ei tahdo oikein mettässä kulkea, varsinkaan risukossa.

Kyllä sillä vedon saa, mutta tarvitsee sitten olla todella jäykät öljyt sisällä (=melkein lukko), ettei käy niin, että vain etupyörät alkavat vetää ja teloja vieritetään perässä ilman vetoa. Luulen, että menee paremmin kun teloilla on jatkuva veto kuin mitä menisi diffin kanssa. Pelle pelottomana sä saku voisit tehdä etudiffiin pienemmän pinjonin, jolloin eturenkaat hidastuu :wink:

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1392 : 27.04.14 - klo: 15.04 »
kerpele! Tuota en muistanut ollenkaan. Ja joskus kun teloja on todella raskas vetää niin keskidiffin kanssa veto menis vain etu pyörille. Eli ei toimi diffin kanssa, vaan lukolla täytyy mennä. Ptäisi olla sähköinen keskidiffi joka antaa vetoa kokoajan taakse ja vähän eteen, jotain 70/30.

Tuskin onnistuu meidän töissä tehdä pienempää pinjonia etudiffiin. Pienten hammaspyörien tekemiseen on kai joku ihan oma työkalu (mitä nyt tubesta videoita nähny) ja meillä sellaista tuskin on. Ja tuo diffin pinjoni kun on vielä kartio niin se taidetaan ihan kuuma valssata, koska on vaikea koneistaa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1393 : 11.05.14 - klo: 18.01 »
Tälläkin kertaa hajoaminen alkoi lukon puolen ulostuloakselin laakerin pettämisestä, ja diffin sisuksia väännettiin vetarin vipuvoimilla. Kattelin parempaa, ja löysinkin!
Pakko saada kertoa tästä summitin omistajolle!

Summitin omat diffin pikkurattaat kun on mitälie puristetta kevytmiiniä, ni tuolta saa terästä tilalle.
http://store.leadingedgemachining.net/category-s/1831.htm

Ensin oli vähän viestiteltävä, kun palveltavien maiden valikosta puuttui Suomi. Pyysin ja sain.
Nuo otin itselle/ toiseen summittiin korjausosiksi:

LEM-108 Summit/Revo 1/10 Hardened Spider Gear Set 4-PK
 1 $49.95 $49.95

LEM-106 Summit 1/10 Combo diff cup, spider gear and O-ring set
 1 $59.95 $59.95

LEM-102 Summit/Revo 10 Pack Silicone O-Ring Kit
 1 $8.00 $8.00

Maksaessa tosin näkyi, että kertovat myöhemmin, mahtuuko tämä maa oletuspostikuluihin.
Oletettavasti mä hyväksyn kulut mukisematta. ---  Syynä se, että 4282 mittasen harjattoman kanssa on toista sataa mennyt perusdiffien korjailuihin, mm. pikkurattaisiin, rahaa jo.
Jos tällä saa sulakeosan taas olemaan jotain pienemmälä purkuhommalla uusittavaa, on tavoite saatu.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1394 : 11.05.14 - klo: 21.00 »
Wau, tuommoiset täytyy kyllä ostaa jos noita alkaa mulla menemään. Kalliita mutta toivottavasti ovat sitten hintansa arvoisia.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1395 : 11.05.14 - klo: 21.51 »
Bashingin osuus tässä on kallista!
Nim. solomaniac on ajanut vajaa 2 vuotta vain trialtyyppisesti, uusimatta yhtään voimansiirto-osaa.

Mulla kiertää 1 varaosadiffi, ja 2 autossa. Aina illalla laitan varaosan ajokuntoon, ja tilaan seuraavat irto-osat pusseihin odottamaan työtä.  Siis tähän asti näin.
8 kertaa pikkurattaat pox
4 kertaa pitkä ulostulo (& lukko) pox
4 kertaa diffikuppi pox
2 kertaa lautanen & pinion pox ( aina laakerin takia)
2 putkellista pikkulaakereita muut 2-3 kertaa koko auton diffeihin uusittu
,, eli diffikuluja alle vuodelta jo  kattamaan toisenkin kerran paremmat osat, eikös!
Tuo alumiininen diffikuppi on vähän kokeilu vaan, tarpeellisuus arvailua. Jos olis ratasvälys pienempi ku vakiokupilla vakioshimmityksellä.

Vertailuksi: sulakeosaksi mielletty muovinen vetari mennyt 10 kertaa tänä aikana. Kumpikin sen teräspää 2 kertaa. Saisi mennä herkemmin ku diffi mutu.*

Kokonais korjailukuluja liki 900 egellä, mut tosta osan kasvattaa akkujen ja noparin/koneen uusinnat.
Ja kumit/vanteet on jo kypsät vaihtoon.

*odotan jonkun mainitsevan slipperin: se luistaa jumitilanteissa pikkuvaihteella liikaakin nykysäädöissään.
Taatusti sitä ei voi yhtään enää löysentää, muuten kärvähtää palat pidemmällä sessiolla kaahatessa.
Siinä on kolmannet palat käytössä.. 6s & cc monster & leopard 4282 puhuttelee niitäkin.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1396 : 12.05.14 - klo: 09.25 »
Ei kai se ole ihme, että auto hajoaa kun sitä ei ole tarkoitettu bashaukseen sitten yhtään  :wink:
« Viimeksi muokattu: 12.05.14 - klo: 09.30 kirjoittanut mcly »
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1397 : 26.05.14 - klo: 21.20 »
Jokatapauksessa,
 aiemmin mainitsemani LEM teräsrattaat ssapuivat tänään.
Täytyy kattoa varaosat, josko olis laittaa kokonaan uusilla osilla tuo alukoppanen teräsratas diffi kasaan. Taakse sitä ajattelin sitten istuttaa, kun nykyinen antautuu. Edelleen:
Siitä tulee sitten valmiiksi sisäänajetut lautas- ja pinionrattaat seuraavaa "terästämistä" saamaan sisälleen.
Kunnes mulla on 3kpl terästettyjä, joista 2 asennettuna. Tuskin laakerit muuttuu ikuisiksi rattaitten vaihdolla vastakaan, joten varaosa_valmiina_limoineen nopeuttaa remppaa.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1398 : 20.06.14 - klo: 23.17 »
Tuppaa tuo kori saamaan kipeetä, kun liukuu katollaan...
Löysin kaapista arkin todella ohutta alupeltiä: 0,12mm sano tönäri . Siitä piti pikataivutella tuon suojahäkin sisään omatekele korin tapainen.
https://lh3.googleusercontent.com/-2nHx_oj0SXg/U6SWWNYaqSI/AAAAAAAACyk/IfXkueCyGeE/w1358-h819-no/20140620_220759.jpg

https://lh5.googleusercontent.com/-UzaVPEy2dtQ/U6SWQtHi--I/AAAAAAAACyc/JoZqb5Q79pA/w1358-h819-no/20140620_220750.jpg
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1399 : 21.06.14 - klo: 01.22 »
hmm.. Kestääkö tuo? Jos vain 0.12mm paksua niin sehän on kuin foliota. Eikö siitä mene heti risu läpi jos metässä kaatuu?
No folio näemmä 0.02mm paksua joten on toi sun vähän paksumpaa, mutta eipäilen silti että kestääkö..
Itse tilasin uuden Prolinen Apocalypse korin, vaikka vanha vielä priima kunnossa :grin: On se vaa niin hieno: http://prolineracing.com/bodies/apocalypse-clear-body/

Syynä se, että 4282 mittasen harjattoman kanssa on toista sataa mennyt perusdiffien korjailuihin, mm. pikkurattaisiin, rahaa jo.

Mikä on 4282 mittainen harjaton?
Oman Tekinin pituus on 77mm

Täytyy varmaan itekkin tilaa noi LEM rattaat jos noi traxxasin ei nyt kestä. Tosin vasta yhet hajonnu telojen kanssa :wink: joten ainakin toistaiseksi pysyn traxxasissa, kun ei ne paljoa maksa. Revon koko diffi 13€ posteineen ei todellakaan ole kallis :grin:
« Viimeksi muokattu: 21.06.14 - klo: 01.33 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1400 : 24.06.14 - klo: 19.01 »
Eipä tuon alukorin tarttekkaan kestää, ku just tilauksen toimittamisen ajan, että uusi kori saapuu.
Painokoneessa ko alulevy sai ekan ammattinsa tehdä.
Ja nyt voi sanoa yhden hiekkakuoppaleikin jälkeen, että kori kesti jotenkin: vain etutolppien reijät laajeni,
ja joitakin lommoja tuli.

Kone on LEOPARD 4282
http://www.rcecho.com/LEOPARD-RC-Model-4282-KV2000-4-Poles-R-C-Hobby-Inrunner-Brushless-Motor-IM152.html

Tosin mun yksilö tuli Kershawilta. Tartti pieni nokare iskarien tellingistä rouhasta, että koneen saa kiinni ja pois.

-edit
Joos 1/1 autot on tehty 0,5 - 1,04mm pellistä ja keskiverrosti useimmiten korjausosat hyväksytään 0,75mm paksusina, ni ton 1/10 koon autoon, ei kantavaan koriin, 012mm on riittävää oikein muotoiltuna  - kohtuu samaan kuormitukseen,,,, tätä vikaa kun vaan saisi   HÄHÄÄ!!!
« Viimeksi muokattu: 26.06.14 - klo: 19.42 kirjoittanut 4wdkanootti »
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa gardem01

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1401 : 10.07.14 - klo: 21.57 »
Tuli Summit hankittua ja kolme akkuparia ajelin ilman mitään ongelmia. Nyt kun oli tarkoitus lähteä neljättä kertaa ajamaan, niin auto ei enää reagoinutkaan kaasuun ollenkaan. Ohjausservot ja lukko-/vaihdeservot toimivat niinkuin pitääkin. Noparissa ja vastarissa palaa vihreä ledi yhtäjaksoisesti. Radiossa vilkkuu vihreä ledi.

Olen tehnyt radion ja vastarin "bindauksen" uudelleen useaan otteeseen. Se onnistuu mutta ei auta ongelmaan. Sitä vastoin noparin kalibrointi ei mene läpi kun siihen vaiheeseen, jossa noparin ledi välähtää kerran ja sen jälkeen vedetään kaasuvipu pohjaan. Sen jälkeenhän noparin ledin pitäisi välähtää kaksi kertaa, mutta tuota vaihetta ei tule vaikka kaasuvipua pitäisi pohjassa maailman tappiin.

Testasin toisella (HPI E-Firestormin) radiolla ja vastarilla autoa ja niillä toimii normaalisti, eli vika ei liene ainakaan noparissa tai moottorissa. Vaikuttaisi siis että jotain häikkää on joko radiossa, tai vastarissa.

Auto on hankittu aikalailla tasan kaksi viikkoa sitten, joten sillä on vielä takuu voimassa. Myyjäliikkeeseen on otettu jo useampi päivä sitten sähköpostilla takuuasian tiimoilta yhteyttä, mutta kunnon vastausta ei ole vielä tullut.

On jo käynyt mielessä jos tilaisi omaan piikkiin uuden vastarin. Toisaalta jos vika on radiossa, niin menee nekin rahat hukkaan. Eipä noita Traxxasin 4-kanavaradioita taida suomalaisilla kauppiailla edes olla tällä hetkellä oikein kenelläkään hyllyssä. Ainakaan nettisivuilta ei löydy.

Olisiko jollakin kokeneemmalla harrastajalla tietoa tai edes valistunut arvaus kummassako tuo vika todennäköisemmin voisi olla?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1402 : 10.07.14 - klo: 22.36 »
Taitaa olla jo kolmas kerta tällä foorumilla parin viikon sisään kun kuulen tuosta Traxxas radioiden paritus ei onnistu -ongelmasta.
Omien kokemusten mukaan noissa Traxxaseissa vika on aina radiossa.

Jos uutta radiota meinaat niin älä tee sitä virhettä että ostat uuden/eri Traxxas radion :grin: Ei pahalla mutta omien kokemusten mukaan nuo Traxxas Linkit on ihan paskoja radioita, huonompaa saa etsiä ihan huolella :grin: Vanhat kunnon mega hertsi Traxxas radiot kyllä pelaa loistavasti mutta kun gigaseen siirryttiin niin loppu Traxxasilta osaaminen, varsinkii Linkkien osalla. Kannattaa ostaa joko Sanwa tai Futaba, ne on tosi hyviä radioita.

Tosin tietääkseni nuo Traxxasin ensimmäiset 2.4GHz radiot oli helv*tin hyviä: http://slashracer.proboards.com/thread/2669/traxxas-channel-spread-spectrum-radio?page=1
Niissä kun esim. nuo kanavien suunnan vaihdot (servo reverse/normal) tapahtui noista kytkimistä tuosta valojen vierestä eikä niin että painellaan set ja menu nappia vuorotellen ja lasketaan valojen vilkkumista niinkuin uusissa Traxxas Link raioissa.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa gardem01

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1403 : 11.07.14 - klo: 08.21 »
Itseasiassa tuo radioiden paritus ymmärtääkseni onnistuu, koska ohjaus ja mikroservot kuitenkin toimivat.

Minkäslainen radio Summittiin pitää olla että kaikki toiminnot pysyy käytössä. Käykö mikä tahansa 4-kanavainen?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1404 : 11.07.14 - klo: 12.18 »
käytännössä mikä vain neli kanavainen radio käy. Mutta T lukot menee sitten kaikki kerralla päälle. Kun nythän siinä on semmonen kaksitoiminen kytkin nelos kanavassa eli T lukoista eka menee päälle etu lukko ja sit vast taka lukko (näin aikaisin mulla oli). Ja taitaa Traxxas olla ainoa valmistaja jolla on tommonen kytkin nelos kanavassa, ainakin minun käsittääkseni.

Myös 3 kanavainen radio periaatteessa käy, itselläni just on vaa 3 kanavainen radio Summitissa. Ja toimii siten että kolmos kanavan katkaisijasta menee T lukot sekä pieni vaihde päälle. Tosin 4 kanavainen aina parempi, ollu parii kertaa semmonen tilanne et olis ollu parempi laittaa vaan T lukot tai pieni vaihde päälle.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1405 : 12.07.14 - klo: 13.01 »
Pari huomiota omien, ja lähipiirin summittien radiolaitteiden toimintahäiriöistä.
Vain puristavaan kumiin, ja nätisti laitettuihin piuharivistöihin luottaen ei kukaan meilläpäin ole saanut täysin pysymään kosteutta poissa vastarikopasta. CRC tms ko kumissa auttaa jo hylkimään jäämiä, mutta vasta lakattu vastari on pysynyt loskasessioissa oireettomana.
Omassa on ollut jälleen servon, ja noparin liittimien maapiuhan kytkentähäiriöitä. Ohitin loputlta vastarin kytkentäriman tässä kuormassa. Syy on oma: 32kilon servo imi liikaa.
Kerran itsellä, 2 radiota kavereilla, hukkaa bindaustaan! Molempien kaverien vastarilootaan laitettu värillinen talouspaperin pala vaihtaa väriinsä tummempaan, eli kostuu. Oma oli täynnä vettä kasauksen huolimattomuuden vuoksi.
1 kerta on ollut tuon ylläolevan mukainen, eli vain kaasun kanava sekoilee. 3-portaisen kaasun saa vaihtamalla liittimen lukon kanavaan, ja lukko toimii hyvin ex kaasun kanavasta. Tutkiessa vika katosi ennen tarkkaa paikallistamista, ja on tuon jälkeen toiminut. Vahva epäilys on kuitenkin seuraanvan vastarin kuorien aukaisun yhteydessä löytyneen hapettuman syyllisyyteen.
 Pesty kuivattu lakattu sittemmin, eikä vika ole toistuillut.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa gardem01

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1406 : 12.07.14 - klo: 20.25 »
Kiitos vastauksista! Sain Summitin toimimaan kun tein ohjaimen tehdasasetusten palautuksen. Olisihan tuota heti pitänyt tajuta yrittää, mutta hokasin ko. mahdollisuuden vasta nyt kun selasin manuaalia. :embarrassed:

Aika vikaherkiltä tosiaan nuo Traxxasin omat radiolaitteet vaikuttaa, kun on nyt tullut internetin ihmeellistä maailmaa tongittua aiheen tiimoilta. Pitää harkita päivitystä radioon jos/kun uusia häröjä ilmenee.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1407 : 24.07.14 - klo: 08.24 »
Jotain vaihtoehtoja kattelinkin tuon normi 775 koneen tilalle edellisistä viesteistä mutta tarkotus olis saada siihen vähän enemmän potkua 3s lipojen kanssa.

käytössä siis tuo isompi malli summitista evx2 säätimellä.

oisko tuohon jotain järkevää valmiskonetta vain vaihtaa, vai suosista koko paketti? Mielellään sais vettäkin kestää jos meinaa talvella vähä ajella.

Ja mitä helpompi asentaa niin sen parempi..

edit: ajaminen on lähinnä perus rälläämistä, vähässä määrin mitään kiipeilytouhuja.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1408 : 24.07.14 - klo: 09.13 »
Koko paketti harjattomaksi vaan. Castlen MM2 säädin (joka siis vesitivis) ja 2200kv kone. Mutta jos yhtään kiipeilet niin suositten vähemmän kiertävää konetta ja sensorillista. Esim HobbyWingin 1800kv.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Summit
« Vastaus #1409 : 24.07.14 - klo: 09.17 »
Pistäkää jotain linkkejä semmoseen paikkaan mistä sais kohtuu halvalla ja nopeasti. ulkomailta varmaan halvin?
Noista koneista en tiiä oikeen mitään, sais olla sellanen joka kestää lämpöäkin niin ettei tartte kokoajan seurata silmä kovana kun 3S tai 2S lipolla ajelee pääsääntösesti.

Sitte otetaan vastaan myös saitteja joissa olis hyvin varaosia summittiin, mielellään samasta ostais ton säätimen+koneen ja varaosia valmiiksi.

Ajelin aikoinaan tuolla stampedelle mutta nyt tuli otettua summitti taas käyttöön kun sopivasti sai :)
Tuntuu aika pieneltä tuo stampede vierellä.. :D