Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1029723 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2700 : 05.03.13 - klo: 00.33 »
jos halvalla haluut ni hobbykingistä, luulen että tuo sopii >>> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11910__Turnigy_nano_tech_2200mah_2S_25_50C_Lipo_Pack.html

itsellä on zippyn 20c 1500 3s akut ja kyllä ne ihan hyvin toimii.
ja sitten on yks Orionin 1800mah 45c 2s akku josta lähti poweria puolta paremmin kuin vastaavasta turnigystä, tosin oli se kalliimpikin makso 28€. Mutta laatu maksaa.

itse en menis laittamaan 3s akkua tuohon velineonin vxl-3m säätimeen, mulla on yks säädin hajonnut ja yks meinannut hajota kun on pistäny 3s akun kii.

laturin saat varmasti hommattua myös hybbykingistä tai sitten täältä foorumilta. täälä on aika usein halpoja lipo latureita myynnissä ja silloin tällöin myös pikku lipoja esim. just noihin 1/16 autoihin.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2701 : 05.03.13 - klo: 10.23 »
juu ja sitten noita koreja onko muita kun tuo vakio? ja jos on niin missä? 2h jo ettiny enkä löytänyt!!! ja jos jossain on suomennettuna noita ohjaimen asetus juttuja niin olis kiva
anteeksi taas jos tyhmiä kyselen mut en oo perillä viel oikeen näistä hommista

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2702 : 05.03.13 - klo: 10.25 »
jos halvalla haluut ni hobbykingistä, luulen että tuo sopii >>> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11910__Turnigy_nano_tech_2200mah_2S_25_50C_Lipo_Pack.html

itsellä on zippyn 20c 1500 3s akut ja kyllä ne ihan hyvin toimii.
ja sitten on yks Orionin 1800mah 45c 2s akku josta lähti poweria puolta paremmin kuin vastaavasta turnigystä, tosin oli se kalliimpikin makso 28€. Mutta laatu maksaa.

itse en menis laittamaan 3s akkua tuohon velineonin vxl-3m säätimeen, mulla on yks säädin hajonnut ja yks meinannut hajota kun on pistäny 3s akun kii.
ja
laturin saat varmasti hommattua myös hybbykingistä tai sitten täältä foorumilta. täälä on aika usein halpoja lipo latureita myynnissä ja silloin tällöin myös pikku lipoja esim. just noihin 1/16 autoihin.

Minulla kolmessa autossa kyseinen säädin..ja käyttänyt aina 3s akkuja..ei mitään ongelmaa..monet vain kytkee vahingossa sarjaankytkentä johdolla akut...eli ehdottomasti rinnankytkentä johdolla...
« Viimeksi muokattu: 05.03.13 - klo: 10.37 kirjoittanut ylikar-h »

Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2703 : 05.03.13 - klo: 10.37 »
juu ja sitten noita koreja onko muita kun tuo vakio? ja jos on niin missä? 2h jo ettiny enkä löytänyt!!! ja jos jossain on suomennettuna noita ohjaimen asetus juttuja niin olis kiva
anteeksi taas jos tyhmiä kyselen mut en oo perillä viel oikeen näistä hommista


Tossa https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=45103&grpid=901 on yks prolinen kori ja kuva löytyy
http://www.modelsport.co.uk/bodyshells/rc-car-categories/9950/995010&MSAttributeID[58]=958&MSAttributeID[82]=8
tuolt. Siin on myös 2 muut korii jotka sopii e-revoon.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2704 : 05.03.13 - klo: 10.42 »
Ei v*ttu tätä touhua. Porukka kyselee samoja juttuja joita on jauhettu 5 sivua aiemmin ja sitten toiset "vastaa" sillä että tyrkkää vaan lainauksen toisen viestistä ilman mitään omaa tekstiä.

Foorumilla jaksetaan aina itkeä isoon ääneen siitä jos menee aloittamaan uuden viestiketjun, mutta ilmeisesti ketään muuta ei ärsytä se että sitten niihin "oikeisiin" ketjuihin kirjotetaan/lähetetään kaikkea p*skaa ilman sen kummempaa sisältöä...

Reipas vuosi sitten kun olin pikku revoa hankkimassa, niin kyllä asia sen verran kiinnosti että luin koko ketjun läpi, toki silloinkin sen näki että samat asiat toistuu 5 sivun välein kun porukka ei jaksa lukea edellisiä, niin sitten jauhetaan sitä samaa moneen kertaan. No eipä tässä, ongelmaa ole kun tämän(kin) ketjun saa pois seurannasta  :grin:
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2705 : 05.03.13 - klo: 17.35 »
jos halvalla haluut ni hobbykingistä, luulen että tuo sopii >>> http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11910__Turnigy_nano_tech_2200mah_2S_25_50C_Lipo_Pack.html

itsellä on zippyn 20c 1500 3s akut ja kyllä ne ihan hyvin toimii.
ja sitten on yks Orionin 1800mah 45c 2s akku josta lähti poweria puolta paremmin kuin vastaavasta turnigystä, tosin oli se kalliimpikin makso 28€. Mutta laatu maksaa.

itse en menis laittamaan 3s akkua tuohon velineonin vxl-3m säätimeen, mulla on yks säädin hajonnut ja yks meinannut hajota kun on pistäny 3s akun kii.
ja
laturin saat varmasti hommattua myös hybbykingistä tai sitten täältä foorumilta. täälä on aika usein halpoja lipo latureita myynnissä ja silloin tällöin myös pikku lipoja esim. just noihin 1/16 autoihin.

Minulla kolmessa autossa kyseinen säädin..ja käyttänyt aina 3s akkuja..ei mitään ongelmaa..monet vain kytkee vahingossa sarjaankytkentä johdolla akut...eli ehdottomasti rinnankytkentä johdolla...

yhtä 3s akku kaytin ja kone ja nopari lämpes niin paljo ettei voinnu koskea ja sit pätkäs, ilmeisesti joku lämpökatkaisu ku vähän aikaa ootti ni sit toimi. tämmöinen ongelma oli siis joskus 1/16 summitissa.

ja 1/16 e-revossa kokeilin taas 3s akkua ni vähän aikaa toimi, sit hyyty ja ku annoin jäähtyä ni moottori ei ottanu enään kierroksia, pyöri sillee hiljaa vaik paino kaasun pohjaa. tämän setin myin halvalla pois ja oli kuulemma kondensaattori vika. nyt e-revossa Castlen Sidewinder joka ei muuten edes lämpeä 3s akusta ja mottina HPI vektor 4000kv, sama homma, ei lämpene ainakaan nyt talvella.

ja joskus pari vuotta sitten oli kans ongelmiä nottein VXL sähköjen kanssa. Olin ostanut uuden 1/16 e-revon ja aika uutena säätimessä semmonen vika että kun meni ulos pakkaseen ni alko pätkimään, no meni onneks takuuseen  :grin:

tämän takia en siis luota enään noihin VXL sähköihin.

oisko muuten voinnu olla liian raskaat välit? 1/16 revossa oli 31/45 ja summitissa 25/50
« Viimeksi muokattu: 05.03.13 - klo: 17.40 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2706 : 06.03.13 - klo: 11.02 »
kertokaas käykö tuo tohon revooni? http://www.hobbylinna.com/body-200mm-p-24319.html tai jos ei niin mistä vastaavan löydän mikkä käy? :D

Poissa teva

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2707 : 06.03.13 - klo: 13.43 »
Löytyyköhän valmiita muutus sarjoja e-revosta släshii. Ja tietysti halvalla :grin:
AR Blizzard, revo 1/16

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2708 : 18.03.13 - klo: 02.38 »
kertokaas käykö tuo tohon revooni? http://www.hobbylinna.com/body-200mm-p-24319.html tai jos ei niin mistä vastaavan löydän mikkä käy? :D

tuohon en osaa vastata että käykö mutta Prolinelta saat koreja, tosin ne ovat kirkkaita >>> http://prolineracing.com/mini-micro-other-bodies

EDIT: Traxxasilta saat myös osittain maalatun korin >>> http://buy.traxxas.com/product_info.php?products_id=9549
tohon ei siis tarvi kuin yks väri päälle. ite olen ostanut e-maxxiini just tommosen osittain maalatun korin ja maalasin sen vihreeksi ja siisti tuli  :grin:
« Viimeksi muokattu: 18.03.13 - klo: 02.43 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2709 : 18.03.13 - klo: 13.41 »
Itsellä meinaa tuo uusi 4x4 slash pätkiä pakkasella, eli ei aina vastaa kaasuun. Olen luullut ominaisuudeksi noissa, eli pakkasraja olisi max.-10. Tuossa viime viikolla sattui jossakin täältä silmään, että kuuluisi takuuseen, nyt olen pari päivää yrittänyt tätä topicia käydä läpi, jotta olisin löytänyt sen kohdan, ettei olisi tarvinnut kysellä, mutta ei satu silmään.
Kyselin asiasta myyjältä ja hän kyselli, että onko missä vika.
Itsellä ei mitään hajua missä voi olla vika, joten joudun nyt kyselemään teiltä, että onko ollut samanlaista ongelmaa?
Eli pakkasella kun olen tuolla ajellut, niin pysähdyttäessä ei aina heti reagoi uudelleen kaasuun vaan vasta muutaman liipasinvedon jälkeen ottaa taas kontaktia.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2710 : 18.03.13 - klo: 14.05 »
itsellä oli joo sama vika eli pakkasella alko moottori pätkimään ja sisällä pelas ok.
en tiedä missä vika oli mutta auton kun olin ostanut uutena kärkkäiseltä ni vein motin ja noparin sinne ja he lähettivät sen minicarsille ja parin viikon päästä oli uus combo ja sit toimi hyvin.
oletko ostanut tuon slashin uutena vai käytettynä?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2711 : 18.03.13 - klo: 14.52 »
itsellä oli joo sama vika eli pakkasella alko moottori pätkimään ja sisällä pelas ok.
en tiedä missä vika oli mutta auton kun olin ostanut uutena kärkkäiseltä ni vein motin ja noparin sinne ja he lähettivät sen minicarsille ja parin viikon päästä oli uus combo ja sit toimi hyvin.
oletko ostanut tuon slashin uutena vai käytettynä?

Uutena ostin ja tosiaan nyt kyselevät liikkeestä, että onko missä vika ja itsellä ei mitään hajua...

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2712 : 18.03.13 - klo: 15.53 »
ei muuta kuin viet takas liikkeeseen ni he saavat lähettää sen traxxasille tai minicarssille tai tutkia ite missä vika on. mistä liikkeestä ostit?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2713 : 21.03.13 - klo: 07.13 »
onko kukaan laittanut tohon revoon tuota rallyn koria? tarviiko mitä muutoksia?

Poissa hondako

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2714 : 21.03.13 - klo: 11.41 »
Mulla on toi ken block ja siinä on 3s lipo niin voiko kaasua säätää ku se on aika pikanen.
Mitkä diffiöljyt kannattas laittaa tähän ja iskariöljyt?
« Viimeksi muokattu: 21.03.13 - klo: 13.06 kirjoittanut hondako »
Traxxas Ken Block  harjaton, 3s Lipo

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2715 : 22.03.13 - klo: 09.53 »
saakos tuohon revoon mitään korotus palikoita?? olis mukavampi ajella ni ei jää jokapaikkaa mahasta kiinni :D

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2716 : 22.03.13 - klo: 10.16 »
Saa ainakin long travel Rocker Armit. Tai sitten 1/16 summitin rocker armit.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2717 : 24.03.13 - klo: 20.54 »
ei muuta kuin viet takas liikkeeseen ni he saavat lähettää sen traxxasille tai minicarssille tai tutkia ite missä vika on. mistä liikkeestä ostit?

Rcm:ltä ostin ja postilla tuli. Pitääpä neuvotella asiasta.

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2718 : 24.03.13 - klo: 20.59 »
Voipiko sellaiselle asialle mitään, kun tuohon slashiin laittaa virrat päälle, niin kääntää heti eturenkaita vasempaan. Joutuu heti ohjaimesta ottamaan säätönapista puolet oikeaan että kulkee suoraan. Tuossa piti kääntää se ohjainservolle tuleva akseli toisinpäin, kun oli lohjennut päästä, niin kokeilin sieltä laittaa eri asentoon sitä akselia, mutta hammastus menee juuri niin, että seuraava pykälä jättää renkaat sitten aloituksessa oikeaan, jolloin joutuu ohjaimesta sitten säätämään vasemmalle...

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2719 : 25.03.13 - klo: 12.16 »
mites on muiden omat kestäneet kosteutta? omani vikkuu kuin jouluvalo eilisen ajelun jälkeen!!! loskaisella soratiellä ajoin et en edes lätäkössä!! taitaa lähteä rakaisin kauppaan mun revo

hip hei vika selvitetty ja servo kaput.....sit jos yrittäis takuuseen uutta :D
« Viimeksi muokattu: 25.03.13 - klo: 13.09 kirjoittanut kumitarzan »

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2720 : 25.03.13 - klo: 12.54 »
mites on muiden omat kestäneet kosteutta? omani vikkuu kuin jouluvalo eilisen ajelun jälkeen!!! loskaisella soratiellä ajoin et en edes lätäkössä!! taitaa lähteä rakaisin kauppaan mun revo
Kandee muistaa, et ne on roiskesuojattuja.. ei todellisia waterproofeja  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa lepispe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2721 : 25.03.13 - klo: 12.57 »
mites on muiden omat kestäneet kosteutta? omani vikkuu kuin jouluvalo eilisen ajelun jälkeen!!! loskaisella soratiellä ajoin et en edes lätäkössä!! taitaa lähteä rakaisin kauppaan mun revo
Kandee muistaa, et ne on roiskesuojattuja.. ei todellisia waterproofeja  :wink:

Itsellä ainakin on slash kestäny hyvin... Kopan alunen ollu ajojen jälkeen ihan täynnä lunta eikä ole auto ollut moksiskaan. Sisälle tultaessa tieten olen putsannu hyvin ja uunin päälle kuivamaan...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2722 : 25.03.13 - klo: 13.41 »
mites on muiden omat kestäneet kosteutta? omani vikkuu kuin jouluvalo eilisen ajelun jälkeen!!! loskaisella soratiellä ajoin et en edes lätäkössä!! taitaa lähteä rakaisin kauppaan mun revo
Kandee muistaa, et ne on roiskesuojattuja.. ei todellisia waterproofeja  :wink:

Itsellä ainakin on slash kestäny hyvin... Kopan alunen ollu ajojen jälkeen ihan täynnä lunta eikä ole auto ollut moksiskaan. Sisälle tultaessa tieten olen putsannu hyvin ja uunin päälle kuivamaan...
Näin se just pitäisi tehdä. Heti sisällä kaikki lumet vekka ja kuivaamaan  :smiley: Muuten se vesi voi mennä minne vaan..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2723 : 25.03.13 - klo: 17.34 »
juu putsattu on joka ajon jälkeen ja sit kylppärin lattialle katolleen:D
kertokaas hyviä uusia ohjaus servoja? vai kannattaako laittaa uusi samanlainen?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2724 : 25.03.13 - klo: 18.44 »
itse puhdistan auton yleensä paine-ilmalla autotallissa ennenku tuon sisään  :grin:

kumitarzan: mikä vanhassa servossa on vikana? itellä menny rattaat joskus tosta servosta ja ne ku laitto kondikseen ni toimi varmasti pitkään. en tiedä kuinka pitkään toimi ku myin auton aikoinaan pois.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2725 : 25.03.13 - klo: 19.56 »
vika: kääntyy vain toiseen suuntaan(vasemmalle) oikealle kun kääntää niin menee vikatilaan. purkasin ja puhdistin servon rattaat ok ei kosteutta. 

Poissa piispa

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2726 : 25.03.13 - klo: 20.02 »
meillä on toiminnu tälläset molemmissa pikku-revoissa jo vuoden ja niillä on ajettu melko paljon

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11627__TGY_390DMH_High_Performance_MG_Digital_Servo_Extra_Strong_5_4kg_11sec_22_5g.html
2 x traxxas 1/16 e-revo , AXIAL SCX 10 × 4

Poissa rampa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2727 : 30.03.13 - klo: 04.49 »
Tuo TGY on yksi parhaista tuon kokoluokan servoista ja hinta ei ole paha!
HPI Baja 5b SS 30,5cc rear VRC, levyjarrut.
HPI Baja 5t 29cc dominator v1, levyjarrut.

Poissa kumitarzan

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2728 : 31.03.13 - klo: 06.45 »
takuuseen meni vanha servo  :tongue: onkos kukaan kokeillut meneekö toi minin koppa revoon?
kertokaas mitkä osat kannattaa tilata varalle? meneekö minkään muun korit ja miten helposti?

Poissa Toffe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #2729 : 09.04.13 - klo: 15.22 »
Rassi on MERV. Ja ohjausservo sano sopimuksensa irti. Ulkomailta en viitsis tilata (vaikka sieltä sais halvemmalla ja parempaa). Löytyykö meiltä Suomesta jostain nettikaupasta parempaa kuin vakio 2080? Toi maksais sen reilut kolme kymppiä, ja kestää sen mitä kestää. Sillä niin väliä, hyväksyn sen että se on kulutustavaraa. Mervi on muuten vakio, ja 2s LiPolla ajelisin. Eli mitään äärimmäisyyksiä ei servon suhteen vaadita. RC-kuume iski pitkästä aikaa ja Mervi pitäs saaha nopeesti taas tulille.

Edit. Avasin servon. Rattaat on kunnossa. Siitä on kärähtäny joko moottori tai joku komponentti piirilevyllä.
« Viimeksi muokattu: 09.04.13 - klo: 15.34 kirjoittanut Toffe »