Kirjoittaja Aihe: Traxxas 1/16 autot: E-Revo, Summit, Slash ja Rally  (Luettu 1030153 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3030 : 10.11.13 - klo: 19.33 »
Olen ymmärtänyt että mitä pienempi ero on pinionilla ja spurrilla sitä parempi kiihtyvyys on ja sitä vähemmän moottoria rasittaa. Ohjekirjassa on taulukko minkä, onko se nyt suurimmat välitykset on 25t pinioni ja 55t spurri eli ymmärtäisin että silloin kiihtyvyys on huipussa.

Eikös nimenomaan "mitä pienempi ero pinjonilla ja spurrilla on" tarkoita että pinjoni ja spurri olisivat lähes samankokoiset ja silloinhan mennään jo miljoonaa ?
Tietääkseni pienimmät välit traxxasilta (ainakin revoon) ovat 16t pinjoni ja 55t spurri.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3031 : 11.11.13 - klo: 08.21 »
Olen ymmärtänyt että mitä pienempi ero on pinionilla ja spurrilla sitä parempi kiihtyvyys on ja sitä vähemmän moottoria rasittaa. Ohjekirjassa on taulukko minkä, onko se nyt suurimmat välitykset on 25t pinioni ja 55t spurri eli ymmärtäisin että silloin kiihtyvyys on huipussa.

Eikös nimenomaan "mitä pienempi ero pinjonilla ja spurrilla on" tarkoita että pinjoni ja spurri olisivat lähes samankokoiset ja silloinhan mennään jo miljoonaa ?
Tietääkseni pienimmät välit traxxasilta (ainakin revoon) ovat 16t pinjoni ja 55t spurri.
Joo sori. Noin se menee. Hyvä kun jotkut jaksavat lukea ja korjata muitten tekstejä. Laitoin väärin noi. Eli mitä pienempi on pinionin ja spurrin väli sitä kovempaa kulkee. Ja mulla on ohjekirjassa pienimmät välit 31t ja 45t ja suurimmat 25t ja 55t. Sitä en tiedä sitten että voiko tuohon laittaa vaikka 16t ja 55t. Itse en laittaisi vaikka kokeilu mielessä olisi kiva laittaa.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3032 : 11.11.13 - klo: 12.48 »
Itsellä tuo Mustang koppainen 1/16 auto, niin miten tuosta pystyisi rakentamaan korkeamman?
Mietin pystyisikö tuon kuinka helposti korottaan pikku revon osilla, täällä maalla ei tuppaa autolle asfaltti alustaa löytymään.
Autot on läheistä sukua, eli lyhyet tukivarret löytyy Slashistä ja Rallystä, Revossa ja Summitissa pidempää. Tahtoo vaan maksaa päivitellä korimallista toiseen, jos kaikki osat ostaa varaosana. Iskareita säätämällä saat hieman lisää maavaroja, mutta ei silläkään vielä kuuhun mennä. Reilusti isompaan maavaraan tarvitsee lähteä katsomaan noita Revon osia.

Slässiin muistan joskus laittaneeni myös reilulla offsetillä olevat HoBaon Extra Wide Offset 2.2" trukkivanteet, jotka muistikuvan mukaan olisi mahtuneet kääntymäänkin jos olisi hankkinut kapeamman korin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sopuli3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3033 : 12.11.13 - klo: 19.30 »
Itsellä tuo Mustang koppainen 1/16 auto, niin miten tuosta pystyisi rakentamaan korkeamman?
Mietin pystyisikö tuon kuinka helposti korottaan pikku revon osilla, täällä maalla ei tuppaa autolle asfaltti alustaa löytymään.
lyö revon jouset paikalleen jos iskarit on liian lyhyet niin sitten revon iskaritkin, halvin tapa tietääkseni.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3034 : 12.11.13 - klo: 19.48 »
Eikös kaikissa Traxun 1/16 autoissa ole samat iskarit vain jouset vaihtelee eri autoissa ?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3035 : 15.11.13 - klo: 15.35 »
Onko toi vxl:llän motti 540 kokoluokkaa? Ja onko rallyn heksit 12mm?

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3036 : 15.11.13 - klo: 16.31 »
Ei, VXL motti on poikkeuksellisen iso 380 eli oikeasti on 480 kokoluokkaa.

Ainakin pikku revossa on 12mm hexit joten eiköhän rallyssakin ole 12mm hexit.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3037 : 15.11.13 - klo: 18.37 »
Eikös kaikissa Traxun 1/16 autoissa ole samat iskarit vain jouset vaihtelee eri autoissa ?
Rallyssä ulosjoustonrajoittimet iskarinvarsissa...
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mrmojo77

  • Tulokas
    • Profiili
Summit 1/16 VXL ohjaus ratisee ja eteen-taakse toimii päinvastoin
« Vastaus #3038 : 15.11.13 - klo: 23.35 »
Sain tänään postissa uuden Traxxas Summit 1/16 VXL ja pari tuntia sitten, pitkän akun latauksen jälkeen, pääsin ottamaan ensi tyypit. Olen noviisi RC autojen suhteen ja odotukset oli korkealla. Toimin ohjeiden mukaan, mutta heti alusta auto kulki eteen, kun piti mennä taakse ja päinvastoin. Kun auto muuten tuntui normaalilta, niin ajoin sillä pari minuuttia ohjaten sitä vain eri tavalla. Pian kuitenkin ohjaus alkoi pitämään ikävän kuuloista ratinaa, kun käänsin renkaat täysin vasemmalle. Kuulosti, kuin rattaa olisivat hyppineet li.

Keskeytin ajon ja kiroillen toin auton sisälle ja etsin ohjeet ESC:n kalibroinnista. Kalibroin sen ohjeen mukaan kaksi kertaa, mutta edelleen auto meni eteen, kun piti mennä taakse ja päinvastoin ja edelleen ohjaus ratisi täysin vasemmalle ja lisäksi jumitti siihen asentoon kunnes painoin kaasua eteen tai taakse, jolloin ohjaus palautui keskelle. Kaliboin sitten hetken mielijohteesta kaasun ja pakin toisinpäin ja tämän jälkeen eteen ja taakse ohjaus toimi kuten pitikin, mutta ohjauksen ongelma pysyy.

Onko kenelläkään vastaavaa kokemusta tai tietoa aiheesta? Koitin netistä hakea ja melko paljon löytyy Traxxasin ohjausservo-ongelmia, mutta ei ihan vastaavaa. Kokeilin vielä huvin vuoksi uudelleen kalibrointia ohjeen mukaan ja taas auto menee eteen, kun pitäisi mennä taakse. Erittäin, erittäin ärsyttävää ja ketuttavaa! Huomenna on edessä soitto rcm.fi:lle Jykylään, mutta jotain vinkkejä olisi mukava saada, josko autoa ei tarvitsisikaan palauttaa.

Kiitos.

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Ei sitä palauttaa voisikaan.Katso ohjaimen kalibroinnista ohjekirjasta se vaihe kun säädetään trottle position.Sen vaihdat toisinpäin niin toimii.Ihan normaali "vika" rtr-autossa.
EXC125

Poissa mrmojo77

  • Tulokas
    • Profiili
Ei sitä palauttaa voisikaan.Katso ohjaimen kalibroinnista ohjekirjasta se vaihe kun säädetään trottle position.Sen vaihdat toisinpäin niin toimii.Ihan normaali "vika" rtr-autossa.

Eli ohjain pitää kalibroida juuri päinvastoin kuin ohje sanoo? Sen minä teinkin ja tuo eteen-taakse ongelma sillä katoaa, mutta oudostelin vain, että se pitää tehdä vastoin ohjetta. Kiitos neuvosta.

Ohjausongelma onkin se suurempi ongelma ja sille en löytänyt mitään korjausta. Pitänee soitella tänään Jyväskylään.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Tuosta löytyy radion ohjekirja, sieltä kaasun suunta toisinpäin:

http://traxxas.com/sites/default/files/2238-2208-2209-24GHz-INST.pdf

Toinen vaihtoehto on vaihtaa moottorista kaksi johtoa keskenään. Se muuttaa harjattoman moottorin pyörimissuunnan.

Rattaat (ratas) saattavat mennä servosta joskus valitettavat pienestä tällistäkin hajalle. Ratassarjoja servoon löytyy esim tuosta:

http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html

Jos rattaat ovat alusta asti olleet hajalla, niin laittelepa sähköpostia RCM:ään, niin laitellaan asia kuntoon. Yksi vaihtoehto tuohon on vaihtaa tilalle metalliratasservo, joka kestää törmäyksiä vakioservoa paremmin.

Poissa mrmojo77

  • Tulokas
    • Profiili
Toi on eri radion ohje. Mulla on joku simppelimpi malli, jossa on vain steering trim ja joku set painike. Mallinumeroina lienee 6516, ainakin vastaa kuvaa Traxxasin sivulla, mutta manuaalia sille ei ole. Mitä toi set painike tekee?
*EDIT* Ohje löytyi auton manuaalista ja sain throttle reversing tehtyä.


Tuo ohjaus minua enemmän harmittaa. Kaksi viikkoa kyttäsin autoa netistä jahkaillen, että ostanko vaiko enkö ja sitten sillä ei pysty ajamaan.  Jatkan sähköpostitse siitä aiheesta.
Kiitoksia.

Tuosta löytyy radion ohjekirja, sieltä kaasun suunta toisinpäin:

http://traxxas.com/sites/default/files/2238-2208-2209-24GHz-INST.pdf

Toinen vaihtoehto on vaihtaa moottorista kaksi johtoa keskenään. Se muuttaa harjattoman moottorin pyörimissuunnan.

Rattaat (ratas) saattavat mennä servosta joskus valitettavat pienestä tällistäkin hajalle. Ratassarjoja servoon löytyy esim tuosta:

http://www.rcm.fi/traxxas-2082-gear-set-for-2080-micro-waterproof-servo.html

Jos rattaat ovat alusta asti olleet hajalla, niin laittelepa sähköpostia RCM:ään, niin laitellaan asia kuntoon. Yksi vaihtoehto tuohon on vaihtaa tilalle metalliratasservo, joka kestää törmäyksiä vakioservoa paremmin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.13 - klo: 10.01 kirjoittanut mrmojo77 »

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3043 : 16.11.13 - klo: 15.18 »
Eilen tuli uudet akut ja kulkee muuten aika kovaa! Mutta äskön kun ajoin niin tais rattaat takapäästä hyppiä jonkunverran kiihdytyksissä... No onpahan illaks ainakin tekemistä.
Muuten onks se ihan normaalia että se noparin nappi ei jokakerralla toimi?

Edit: takapäässä ei ollu ollenkaan välystä ja rattaat oli uudenveroiset. Seuraavaks etupää.

Edit2: Vika on vissiin siellä vaihdelaatikossa? Mutta miten se lähtee irti tosta autosta?
Auto nytten ihan palasina pöydällä muttakun en vaan saa sitä irti. :angry:

Edit3: Homma hoidossa, auto toimii hyvin. :)
« Viimeksi muokattu: 17.11.13 - klo: 19.47 kirjoittanut Manskus »

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3044 : 21.11.13 - klo: 16.35 »
Tietääkö joku saisiko rallyyn jotain erilaista kardaania tai jotenkin suojattuun sitä ettei sinne mene kiviä ym. roskia jotka hidastavat pyörimistä?

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3045 : 13.12.13 - klo: 10.33 »
Aloittelija kysyy. Voiko e-revo vxl laitteessa säätää aurauskulmia kun kaikki osat ovat vakioita? On nimittäin sellain ongelma että toinen etupyörä harittaa reilusti mikä vaikuttaa ohjaukseen aika voimakkaasti. Trimmillä sen saa menemään suoraan mutta on aika yliohjautuva.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3046 : 13.12.13 - klo: 12.17 »
Ei. Sun pitää ostaa ne alumiiniset toe linkit joko Traxxasilta tai Integyltä että saat aurausta säädettyä. Minunkin mielestä aika p*ska juttu kun vakiona ei ole säädettäviä linkkejä.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3047 : 13.12.13 - klo: 13.49 »
Tuossa yritin osia metsästää mutta en löytänyt "suomi"kauppaa mistä niitä olisi saanut. Ei malttas varttuu ulkomailta montaa viikkoa.

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3048 : 13.12.13 - klo: 16.19 »
Tuossa yritin osia metsästää mutta en löytänyt "suomi"kauppaa mistä niitä olisi saanut. Ei malttas varttuu ulkomailta montaa viikkoa.

Sabessa näyttäis olevan ainakin saldon mukaan:
https://sabe.fi/hobby/index.php?lang=fi&prodid=41979&grpid=3901
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3049 : 13.12.13 - klo: 17.05 »
Tossa on kans: http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=18457
On kyl vaa ihan hel*etin kalliit.

Tietääkö joku saisiko rallyyn jotain erilaista kardaania tai jotenkin suojattuun sitä ettei sinne mene kiviä ym. roskia jotka hidastavat pyörimistä?

Kestävä vaihtoehto on teräs kardaanit joko Integyltä tai Traxxasilta.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3050 : 13.12.13 - klo: 23.27 »
Noniin nyt on saatu aurauskulmat säädettyä. Se onnistui ylä ja alatukivarresta säämällä. Eli niistä misä säädetää cambereita. Heti perään pukkaa pari kysymystä lisää. Eli pöydällä on nyt kaksi aivan identtistä e-revoa. Toinen auto kulkee huomattavasti hiljempaa kuin toinen. Mistä tämä voi johtua? kummassakin on päällä niin sanottu "sport mode" Toinen kysymys, voiko tuota jarrua jostain säätää voimakkaamaksi vai pitääkö sinne ostaa jotain kilkkeitä? Hän kiittää ja kumartaa  :cool:

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3051 : 16.12.13 - klo: 18.14 »
asiat on taas tässä selvinny aivan kuin itsestään. Auton kulkuun vaikuttikin tuo että siinä oli eri välitykset. Nyt Kuitenkin heti perää uutta kysymystä. Mikä vaikutus tuolla spurrin kiinnitysmutterin kireydellä on? ja mikä on ns. optimaalinen.

Poissa miorgog

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3052 : 17.12.13 - klo: 15.14 »
Mikä vaikutus tuolla spurrin kiinnitysmutterin kireydellä on?
Tarkotat varmaan sitä pientä mutteria missä on se jousi niin se vaikuttaa luistokytkimen jäykkyyteen eli jos se on ihan niin tiukka kun voi vain olla niin silloin jos esim. kardaani jumittuu ja painaa kaasua niin se ei luista ja anna periksi ja spurrista voi mennä rattaat tai pahimmassa tapauksessa moottori voi vahingoitua. Ja jos se on normaalissa asennossa niin se luistaa tarpeen tullen ja vältytään suuremmilta ongelmilta. Eli se on tuo http://www.rcm.fi/traxxas-7152-complete-slipper-clutch.html

Poissa Jebau

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3053 : 18.12.13 - klo: 18.07 »
Mites tuollainen e-revo vkl kestää rinnakkaisia 3s akkuja ja ottaako kuinka lämpöä? Nykyiset 1400mah 2s akut alkavat olla finaalissa ja uusien hankinta edessä. Tilaanko 2200mah 2s vai suoraan 3s?

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3054 : 20.12.13 - klo: 00.11 »
Ei näille kyselyille tule loppua. Tuo auto ei kule vieläkään vaikka välitykset on vaihdettu, moottoriin on uusittu laakerit. On jopa kokeiltu toisella samanlaisella moottorilla ja sama vika. Nyt juuri avasin nuo diffit ja siellä sisällä oli aivan kuin jotain vaseliinia. Minkälaista öljyä niissä pitäisi olla? tai kysytään mielummin niin että miten notkeeta sen pitäisi olla? Toinen kysymys liittyy vaihdelaatikkoon, pitääkö siellä olla jotain öljyä tai vaseliinia?

EDIT: kun tuo diffiöljy pitää laittaa tilaukseen niin minkälaista se pitäisi olla? Onkohan tämä ok? http://www.rcm.fi/tarvikkeet/oljyt/traxxas-5039-differential-oil-500k-weight.html
« Viimeksi muokattu: 20.12.13 - klo: 00.15 kirjoittanut Zkeba »

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3055 : 20.12.13 - klo: 02.10 »
Tuo on aika rajua (jäykkää) mutta kyllä se käy. Tolla saat melkein tehtyä jo lukon. Ite laittaisin jotain 100K öljyä diffin sisään. Ring geariin kannattaa laittaa vähän jotain vaseliinia tai silikoni rasvaa tai miksei sitä samaa 100k öljyä (tai minkä nyt ostat) että ei pyöri ihan kuivana :wink:
Ite olen vaihtestoon laittanut silikoni iskari öljyä sen verran että rattaat ovat märkiä. Ei kannata laittaa paljoa kun vuotaa sitten saumoista ulos.
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3056 : 20.12.13 - klo: 09.14 »
Ok, Voiko tuo jäykkä öljy diffeissä vaikuttaa auton kulkemiseen? Tuossa tosissaan oli jotain vaseliinia siellä...

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3057 : 20.12.13 - klo: 09.38 »
Ok, Voiko tuo jäykkä öljy diffeissä vaikuttaa auton kulkemiseen? Tuossa tosissaan oli jotain vaseliinia siellä...
Tarkoitatko niin kuin vauhdin kannalta vai ohjattavuuden ?
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Zkeba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3058 : 20.12.13 - klo: 22.26 »
Vauhdin kannalta.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo , slash ja rally
« Vastaus #3059 : 21.12.13 - klo: 01.22 »
Ei vaikuta vauhtiin vaikka diffi olis lukossa. Menee vain paremmin eteen päin, eikä jää kiinni niin helposti ku on jäykät öljyt. Mutta miinusta on sitten ohjattavuus, ei käänny niin hyvin ym. kuin mitä löysillä öljyillä.
Traxxas Summit / HPI Savage