Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84323 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tuukka T

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #240 : 10.06.11 - klo: 10.18 »
Tattis Hoke!
Löysin rantein...

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #241 : 10.06.11 - klo: 12.26 »
Miten tuon renkaiden väpättämisen saisi loppumaan? Etupyörät kun on ilmassa, niin renkaat alkavat pienestä hipaisusta/täräyksestä väpättämään edestakaisin. Onko servossa vikaa, vai mekaanisissa osissa klappia liikaa? Servot futaba bls 351.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #242 : 10.06.11 - klo: 15.21 »
Servon rattaat kuluneet.
Poistuu uusimalla rattaat.

Tuohan ei sinäänsä hirveitä haittaa.
Johtuu vain tarkan digiservontarkkuudesta, eli se siis tunnistaa ettei ole juuri siinä asennossa missä pitäisi... tekee korjausliikkeen, mutta koska rattaissa on hieman kulumaa niin like menee karvan verran yli ja servo tekee jälleen korjausliikkeen jne...
Servovartta katsoen näkee minkä kokoisesta väljyydestä todellisuudessa on kyse.
Kaikki auton ohjauksen väljyys vain tietysti korostaa sitä miten paljon renkaat sitten väpättää.

Ei siis ole ollenkaan vakavaa tuo väpätys, koska kuten varmasti huomaat niin heti kun laitat auton maahan niin se loppuu... Tai väpätys ei välttämättä edes ala ennenkuin hieman renkaasta tönäisee.
Ajaessa se ei siis tee tuota väpättelyä.

Tuo on tietysti varsinkin kisaaville kuskeille hyvä ilmaisin, milloin kannattaa hiljalleen ruveta miettimään rattaiden vaihtoa.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #243 : 12.06.11 - klo: 11.34 »
Kelpaakohan bilteman yleisrasva noihin diffin pinjonin laakereihin? Tuo hudyn mössö on niin älyttömän kallista...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #244 : 12.06.11 - klo: 17.28 »
Kelpaakohan bilteman yleisrasva noihin diffin pinjonin laakereihin? Tuo hudyn mössö on niin älyttömän kallista...
Mä laitoin ainakin ihan perus laakerirasvaa, mitä pakista löyty, eikä oo vielä litran ajolla käytetytkään pinionin laakerit väsyny (joo ei litran ajolla kerkee kai mikään juuri muutenkaan hajota). Mulla siis se kaikista vanhin versiokin vielä ilman mitään väliholkkia kahella laakerilla... :huh:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #245 : 18.06.11 - klo: 12.44 »
Mitäs servoja porukka on käyttänyt näis? Siis lähinnä ohjaus-servoa kattelemas. Tuntuu että tuo 12kg vääntävä savox ei aina jaksaisi pitää haluttua suuntaa. Kyseessä siis konversio, eli painoa +500g polttis versioon.


Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #246 : 18.06.11 - klo: 12.48 »
Toi näyttää olevan aika monessa autossa kiinni, oli myös mulla ja voimaa/nopeutta riittää.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/lennokit-servot-ja-tarvikkeet/savox-sc-1256tg-20kg-015-digital-servo-sc-1256tg
Kylätason RC-kuski.

Poissa 1up

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #247 : 19.06.11 - klo: 21.29 »
Olisikohan konkareilla niksejä, millä saisi korvattua pillin kiinnityssarjaan (osanro. 358722) kuuluvan rautalangan kotikonstein? Ostamastani käytetystä autosta puuttuu tuo kulmaan taivutettu rautalanka tms. enkä haluaisi ostaa koko pillin kiinnityssarjaa uusiksi, kun muut osat on vielä kunnossa.

Vielä kun saisi koottua kytkimen ja laitettua moottorin & pillin autoon kiinni niin pääsisi vihdoin kokeilemaan ajoa. Näyttää olevan käytetyn, hyväkuntoiseksi mainoistetun, reiskan ostajalle aika tavallinen tarina purkaa auto putsatessa ja havaita se laiminlyödyksi ja laittaa lähes raadon hinta varaosiin. Auton vikahan se ei ole, että huonolla huollolla kuluu, mutta silti sapettaa. Toivottavasti kestää sitten kunnostettuna pommitusta senkin edestä.
Xray 808 '09 spec

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #248 : 19.06.11 - klo: 21.33 »
L mallin kuusiokolo avain on täydellinen.

Tai sitten niinkuin moni tekee jo muutenkin kun eivät halua käyttää tuota mutkarautaa.
Eli kylkilevyyn kaksi reikää nippusiteelle.
Nippuside pillin ympäri siitä pillin sauman ja paineletkun nipan välistä niin pilli ei pääse liikkumaan eteen ja taakse.
Pysyy... kestää ja halpa sekä oikeasti toimiva ratkaisu.

Ps: tuo hyvänä myyty ja lopulta kulahtaneeksi havaittu asia sapettaa meikäläistäkin silloin kun olen itse myymässä.
Koska tiedän että samanlaisia on myyty tiettyyn rahaan ja kun pistän omani myyntiin kovempaan hintaan niin sitä ei osta silloin kukaan.
Vaikka kunto ihan oikeasti olisikin täysin priima ja verrattuna siihen toiseen ero kuin yöllä ja päivällä.
Mutta eihän ostaja sitä tietenkään tiedä, ja mikäli ostaja ei yhtään tiedä myyjää niin silloin monesti tuijotetaan tottakai vain sitä rahasummaa... Molemmat kehuu hyväksi mutta toinen on puolet halvempi... tai mistä sitä tietää vaikka se kalliimpi jonka kuvittelee paremmaksi kunnoltaan, olisi jopa huonompi... Niinpä.
« Viimeksi muokattu: 19.06.11 - klo: 21.39 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #249 : 20.06.11 - klo: 19.14 »
Näihän se on. Itelläkin nyt kaksi 808:ia, ihan vain sen takia että ensimmäinen antautu ekalla kerralla. Piti olla hyvässä kunnossa mutta laakeri etudiffistä sileeks ja rikkoi mennessään lautasen ja pinjonin. Rullaavan ostin kaveriksi, jonka siirsin sitten käyttöön. Tämä viimeinen oli mitä sovittiin, siitä kiitokset myyjälle jos tunnistaa itsensä.

ps. Olisi pari ylimäärästä tankkia,jarruosia,letkuja,vastariboxeja ja mitä ikuna polttiksessa olikaan rullaavana ja ei konversiossa tarvitse. En jaksa rukata myynti-ilmotusta, mutta jos käy esim lavangossa voisi nuo saada kohtuu kuntoisen kopan kanssa käytännössä ilmaiseksi.



L mallin kuusiokolo avain on täydellinen.

Tai sitten niinkuin moni tekee jo muutenkin kun eivät halua käyttää tuota mutkarautaa.
Eli kylkilevyyn kaksi reikää nippusiteelle.
Nippuside pillin ympäri siitä pillin sauman ja paineletkun nipan välistä niin pilli ei pääse liikkumaan eteen ja taakse.
Pysyy... kestää ja halpa sekä oikeasti toimiva ratkaisu.

Ps: tuo hyvänä myyty ja lopulta kulahtaneeksi havaittu asia sapettaa meikäläistäkin silloin kun olen itse myymässä.
Koska tiedän että samanlaisia on myyty tiettyyn rahaan ja kun pistän omani myyntiin kovempaan hintaan niin sitä ei osta silloin kukaan.
Vaikka kunto ihan oikeasti olisikin täysin priima ja verrattuna siihen toiseen ero kuin yöllä ja päivällä.
Mutta eihän ostaja sitä tietenkään tiedä, ja mikäli ostaja ei yhtään tiedä myyjää niin silloin monesti tuijotetaan tottakai vain sitä rahasummaa... Molemmat kehuu hyväksi mutta toinen on puolet halvempi... tai mistä sitä tietää vaikka se kalliimpi jonka kuvittelee paremmaksi kunnoltaan, olisi jopa huonompi... Niinpä.

Poissa 1up

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #250 : 20.06.11 - klo: 23.33 »

Tai sitten niinkuin moni tekee jo muutenkin kun eivät halua käyttää tuota mutkarautaa.
Eli kylkilevyyn kaksi reikää nippusiteelle.
Nippuside pillin ympäri siitä pillin sauman ja paineletkun nipan välistä niin pilli ei pääse liikkumaan eteen ja taakse.
Pysyy... kestää ja halpa sekä oikeasti toimiva ratkaisu.

Kiitokset HOKElle vinkistä. Taitaa mennä pilli nipparilla kiinni, kunhan ehdin askartelemaan.
Xray 808 '09 spec

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #251 : 20.06.11 - klo: 23.37 »
Toi nippusidekiinnitys on ihan toimiva, itsekin käytän sitä. Nippusiteen pitää vaan olla sellainen joka ei haurastu kuumuudesta, jotkut nippusiteet haurastuu jo muutaman tankillisen ajon aikana niin haperoksi että napsahtaa helposti poikki, kun taas jotkut nippusiteet kestää pitkiäkin aikoja. En nyt muista mistä hommasin niitä kestäviä nippusiteitä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #252 : 20.06.11 - klo: 23.42 »
Kävi radalla niin, että hävisi pinjonin ulommasta laakerista kuulat. Ei ollu diffiboksinkaan sisällä ym.
Mutta kuitenkin, lautaspyörää pitäisi saada lähemmäksi pinjonia, jotta ottaisi kunnolla kiinni. Onnistuisiko tämä laittamalla diffin laakerin viereen prikka, vai jumittaako se koko diffin?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #253 : 20.06.11 - klo: 23.47 »
ps. Olisi pari ylimäärästä tankkia,jarruosia,letkuja,vastariboxeja ja mitä ikuna polttiksessa olikaan rullaavana ja ei konversiossa tarvitse. En jaksa rukata myynti-ilmotusta, mutta jos käy esim lavangossa voisi nuo saada kohtuu kuntoisen kopan kanssa käytännössä ilmaiseksi.
Voivoi ku olis ollu yhtään lähempänä :tongue:
Ei korista kuvaa olis? Mulla on ihan ekaa speckiä oleva auto niin uudemmat tankit yms kelpais kans :embarrassed:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #254 : 21.06.11 - klo: 00.12 »
Kävi radalla niin, että hävisi pinjonin ulommasta laakerista kuulat. Ei ollu diffiboksinkaan sisällä ym.
Mutta kuitenkin, lautaspyörää pitäisi saada lähemmäksi pinjonia, jotta ottaisi kunnolla kiinni. Onnistuisiko tämä laittamalla diffin laakerin viereen prikka, vai jumittaako se koko diffin?
Vaikka laitat uudet pinjonilaakerit niin silti diffin ja pinjonin välys on liian suuri? Ajanmyötä diffiboksi venyy niin että diffi ei ole enää ihan jämptisti diffiboksissa vaan pääsee liikkumaan hieman sivusuunnassa, silloin voi laittaa prikkaa sinne lautaspyörän puolelle. Tuohon on olemassa shimmiprikkoja joiden koko on 16x13x0,2 (ulkohalkaisija, sisähalkaisija, paksuus), ja varmaan on muitakin kuin 0,2mm paksuuksia.

Noita pinjonilaakereita kannattaa tarkkailla usein, riittää että avaa 6 ruuvia + 3 ruuvia jotka pitää pinjonilaakerit paikallaan niin kardaani lähtee irti. Siihen tarkistukseen ei mene kuin 15min per pääty.
Itse vaihdan laakerit jos laakerissa tuntuu pyörittäessä vähänkään pykäliä, jos laakeritarkistukset jättää tekemättä niin yleensä tuhot on suuremmat. Jos laakerit korkkaa niin yleensä myös diffiboksi sulaa, jolloin pahimmassa tapauksessa menee laakereiden+diffiboksin lisäksi vaihtoon myös pinjoni+kardaani (jos diffiboksi pääsee sulamaan kardaanin niveleen).
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #255 : 21.06.11 - klo: 01.25 »
Joo olen kyllä tarkistellut laakereita aina silloin tällöin. Tarkoitus oli vaihtaa ne heti kun gallona on ajettu, mutta ei ehtinytkään... taisi olla vieläpä ne laakerit, jotka vaan puhdistin ja laitoin takaisin, kun loppuivat uudet kesken.
Olen dremelillä hieman jo työstänyt alunperin liian isoa prikkaa. Täytyy vielä tehdä siitä ohuempi, jotta mahtuu.

Mitkä ruuvit olet avannut, jos tarkistat lakuja? Itse olen aina ottanut koko perän irti ja availlut diffiboskin siitä. Mutta eikö ainakin 10+3 ruuvia tarvi avata? Siis alustasta 2 takimmaista diffiboksin ruuvia, tukivarsien läpimenevät pultit, ristipääruuvit, diffiboksin 2 ruuvia ja sitten ottaa kallistuksenvakaaja irti (väh. 2 ruuvia). Näin ainakin itse muistelisin, että saisi puolikkaan diffiboksin irti.
« Viimeksi muokattu: 21.06.11 - klo: 21.51 kirjoittanut kallekaahari »
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #256 : 21.06.11 - klo: 09.21 »
Mitkä ruuvit olet avannut, jos tarkistat lakuja? Itse olen aina ottanut koko perän irti ja availlut diffiboskin siitä. Mutta eikö ainakin 8+3 ruuvia tarvi avata? Siis alustasta 2 takimmaista diffiboksin ruuvia, tukivarsien läpimenevät pultit, diffiboksin 2 ruuvia ja sitten ottaa kallistuksenvakaaja irti (väh. 2 ruuvia). Näin ainakin itse muistelisin, että saisi puolikkaan diffiboksin irti.
Esim perästä, pohjasta 2 takimmaista ruuvia, takaa ne kaksi pitkää harvakierteistä ruuvia ja diffiboksin takakannen 2 ruuvia siitä siipitelineen alta. Toki vielä pitää ottaa tukivarsien kiinnityspultit irti jos on ne vakio tukivarsien kiinnikkeet, mulla on ne säädettävät tukivarsien kiinnikkeet toissa tukivarsien tapit on erilaiset jolloin noiden 6 ruuvin avaaminen riittää. Ja kun tukivarret on sisäpäästä irti niin se diffiboksin takakansi kääntyy helposti rungon alle vaikka vakaaja olisikin vielä kiinni. Ja keula menee vastaavalla tavalla.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #257 : 21.06.11 - klo: 21.54 »
Pitänee koittaa tuolla tavoin. Prikkaa pitää vielä vähän ohuemmaksi hioa, nyt välykset aika kireät...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #258 : 11.07.11 - klo: 17.18 »
Nyt on prikka välissä ja hyvin kulkee. Keulaa pitäisi kuitenkin saada herkemmäksi, miten se tapahtuu? Keula ei tunnu nousevan paikallaan testattaessa, vaikka miten kireälle jouset ruuvaisi. Kyllä se sitten kaasusta tietysti nousee. Öljynä nyt 60 edessä ja takana. Taakse meni vahingossa losin 45 öljyä, joka vastaa kuulemma oikeasti 60 öljyä. Mutkissa puskee, eikä käänny kunnolla. Taakse tulee 45 öljy, kunhan saan tilauksen tehtyä. Mäntien porauksista en tiedä, mutta takana oli ainakin selvästi isommat reiät kuin edessä.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #259 : 11.07.11 - klo: 18.06 »
Aloitettaisiinko vaikkapa siitä että laittaisit setupin edes suurinpiirtein siihen suuntaan minkä olen tännekin jo muutaman kerran linkittänyt.

60 mäski edessä on todella paksu... Olkoot mikä tahansa öljyvalmistaja kyseessä... mutta varsinkin jos sattuu vieläpä olemaan Asso 60 niin setuppi on syvällä metsässä.

Tukivarsien herkkyyden voit kokeilla ihan vain ottamalla iskarit tukivarsista irti ja kokeilemalla ilman renkaita että liikkuuko tukivarret omalla painollaan ylös ja alas.
Mikäli ei niin sulla on ne pitkät tukivarsien sisäpään ruuvit liian kireellä ja löysytät niitä siten että on hieman välystä.
Ilmeisesti kuitenkin vakio tukivarsikiinikeet, eli muoviset ja tukivarsien sisäpään saranatapit ovat pitkät ruuvit joiden päästä löytyy mutteri.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #260 : 11.07.11 - klo: 18.43 »
Jep, tuon sun pm setupin laittaminen on jo pitkään ollut mielessä, mutta ei ole saanut aikaseks tilattua iskarin mäntiä yms. Ensimmäinen pallokuppi alkoi tippuilemaan pihasuttailussa eilen, joten nekin pitää uusia.

Öljy edessä on schumacherin 60. Tukivarsien kiinnikkeet vakiot. Eikös nuo virityskiinnikkeet maksa aika **tusti? Muistelisin jotakin 20e+/kpl, ja niitä tarvii koko autoon sen 4 kpl, eli 80 €  :cheesy:  Samalla hinnalla sais uuden pohjalevyn....

Radio/akkuboksin kiinnitysruuvit pohjalevyssä on pyörineet tyhjää varmaan alusta lähtien. Miten ne saisi pysymään kiinni? Ruuvilukite ei auta, kun muovista on mennyt kierteet. Ei millään viitsis koko boksia vaihtaa, kun on kuitenkin muuten ihan kunnossa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #261 : 12.07.11 - klo: 00.38 »
Tarkista männät mitkä siellä on paikoillaan...
Niissä lukee ihan selvästi minkä kokoiset reiät niissä on.
Eli välttämättä ei edes tarvitse hommata mäntiä kun ne saattavat olla paikallaan jo nyt.
Eteen 1.3 ja taakse 1.4
Molemmat kuusireikäisiä.

Tukivarren kiinnikkeiden ei tarvitse olla alumiiniset.
Esim keulan setuppi on tuossa setuppilapussakin täysin sama kuin se on vakio muovisilla.

Muovisten kiinnikkeiden kanssa pitää vaan olla tarkka ettei tosiaan tukivarren sisäpäässä olevaa pitkää ruuvia kiristä liikaa, vaan ruuvin pitää olla senverran höllästi että tukivarren ja kiinnikkeiden välissä on välys...
Tukivarsien pitää päästä liikkumaan täysin vapaasti.

Takana mulla oli täysin eri kiinnikkeet kuin Xrayn valmistamat... takatukivarretkin lyhennetty.
Tämä ei silti vaikuta iskarisetuppiin oikeastaan mitään, eli mainitsemani setuppi toimii vaikka takanakin olisi täysin vakio muoviset tukivarsien kiinnikkeet.

Boksin ruuveihin ei oikeastaan auta mikään muu kuin boksin uusiminen.
Hyvällä pikaliimalla voi asian korjata hetkeksi, mutta tämä on vain lähinnä vian peittämistä... ei sen korjaamista.
Eli kunnon rengasliimaa ruuviin ja ruuvi paikoilleen... pysyy hetken.
Leikkisästi sanottuna on kuin ripulin parantaminen pidättämällä... hetken päästä se tulee kuitenkin. :evil:

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #262 : 15.07.11 - klo: 18.58 »
Juu oli juuri nuo männät sisällä. Edessä 1,3 takana 1,4. Ei vaan vieläkään keula palaudu kunnolla. Jos painan keulan maahan, niin se ei sieltä tule enää yhtä ylös (=tukivarret eivät palaudu vaakatasoon asti). Takana toimii kyllä. Onko se vaan siitä 5 yksiköstä kiinni, ettei jaksa enää palauttaa? Siis kun sun setupissa oli (UR?) 55 öljy ja mulla on 60 (schumacher). Laitoin taaksekin nyt samaa 60 öljyä, kun ei muuta vielä ole. Jouset on hopean väriset ja ruuvattu niin kireälle kun saa. Edessä olevien jousien kuuluu varmaan olla lyhyempiä kuin takana?

Tukivarret liikkuvat hyvin ilman iskareita, tippuvat alas omalla painollaan.

Yhdessä iskarin paineentasauskumeissa oli pieni reikä. Menee kumi varmaan uusintalistalle? 
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #263 : 15.07.11 - klo: 19.42 »
Mun setupissa on edessä 45 öljy.

Edessä kuuluu olla lyhyemmät jouset kuin takana.
Bladderit pitää olla ehjät, eli jos yhdessä on reikä niin vaihda kerralla kaikki.

Vielä tulee mieleen että vakaaja saattaa olla liikaa kiristetty diffiboksissa.
Eli vakaajan pitää olla myös herkkä.
Kiinnikkeissä on pienet pidätinruuvit... Niitä kääntämällä säädät vakaajan siten että se liikkuu vapaasti ja on jopa hieman väljää.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #264 : 15.07.11 - klo: 21.14 »
Vakaaja on herkkä, eikä liian kireällä. Ei sitä taida edes niin kireälle saada hajottamatta kiinnikkeitä...

Juu ja näköjäön oli takana tuo 55öljy sun setupissa...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #265 : 15.07.11 - klo: 23.47 »
Niissä vakaajan kiinnikkeissä on pienet pidätinruuvit.
Ei siis ne ruuvit jotka pitävät kiinni itse kiinnikkeitä, vaan niiden yläpuolella juuri vakaajalangan kohdalla on reiät ja niiden sisällä pidätinruuvit joihin käy 1.5mm avain.
Ne saa kyllä helposti kiristettyä niin että vakaaja ei liiku ja ei ole osan hajoaminen edes lähellä.

Ja niin... toistan jälleen nuo iskariöljyt...
Taakse 55
Eteen 45
Etutukivarret eivät nouse täysin vaakaan auton ollessa sopivassa korkeudessa.
Vaan säädä takatukivarret vaakaan...
Eli pudota auto pöydälle ja katso mihin asentoon se pysähtyy...
Säädä kunnes auto pysähtyy siten että takatukivarret ovat vaaka asennossa.
Tämän jälkeen tiputat auton taas pöydälle...
Katsot auton sivusta pohjaa...
Eli meneekö auton pohja pöydän pinnan kanssa samassa linjassa.
Pohjan pitää olla joko karva edestä matalammalla kuin perä, tai sitten täysin vaaka.
Tällöin etutukivarret jäävät hieman osoittamaan ylöspäin.
Edessä jousen esikiristys ei ole maksimissaan silloin kun auto on tässä asennossa.
Mikäli joutuu kääntämään maksimiin niin silloin jouset ovat aika pitkälti kuoleentuneet ja ne kannattaa vaihtaa.
Mikäli näin on niin vaihtoon sitten koko kierros, eli taakse samalla.

Auton ulosjouston voi säätää maksimiin, eli tukivarsissa olevat ulosjouston rajoitusruuvit voi ruuvata kokonaan pois.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #266 : 16.07.11 - klo: 11.53 »
Ei ollut koko ruuveja edessä. Takaa kun katsoi, niin johan löytyi. Onko kyseiset ruuvit edes tarpeelliset?

Seuraavaksi kokeillaan sitten löysempää öljyä (45) ja jos ei vielä sittenkään, niin vaihdan jouset. Jaa niin, sitten vielä se pohjalevy  :grin:

Tuollainen kannattaa varmaan ostaa: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/HUDY-TYOKALUT-JA-VARUSTEET-HUDY-Tyokalut/170055-SOCKET-DRIVER-55-MM-107164

Iskarit on todella hakala irroittaa takana, kun takasiipi ja sen pidikkeet tulevat muuten tielle.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #267 : 16.07.11 - klo: 12.13 »
Öljyistä sen verran, että Hoke tarkoittaa Ultimate Racingin öljyjä (korjaa jos olen väärässä), joissa vähän hämäävä merkintätapa: esim. 45 on 450 cps, ei 45 wt, joka paksumpaa. Eli kannattaa katsoa kumpaa (cps/wt) omat öljyt on.

Täällä konvertointityökalu, joka antaa sitten summitaisia lukuja, koska eri merkkien öljyt eivät ole samoilla numeroilla yhtä paksuja. Esim, 45 wt öljy on laskimen mukaan 560 cps.

Täällä vertailtu eri merkkien öljyjen viskositeettia toisiinsa.

edit: Schumacherin öljyt näytti nopealla nettihaulla olevan wt
« Viimeksi muokattu: 16.07.11 - klo: 12.18 kirjoittanut ampperi »
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #268 : 16.07.11 - klo: 13.53 »
noista iskareista ensimmäistä kertaa öljyjä vaihtaessani yhden asian. edessä ja takana toisen puolen iskari ei palauttanu. noviisina ihmettelin, et mistä mahtaa johtua. otin männän pois ja tarkastelin. kaikki näytti olevan kunnossa, mut siitä huolimatta pari iskaria ei palautunu. vaihtelin osia päikseen ja tulin tämmöseen lopputulokseen. edestä ja takaa toiset männistä ei istunu iskareihin hyvin. ei liikkunu sujuvasti. ei muuta, kun 1000 hieomapaperia käteen jä mäntiä hieraseen. vähän aikaa siinä meni, mut nyt on 4 toimivaa iskaria :azn:. ei varmaan ole oikea tapa, mut ny toimii. ajattelin josko muilla on ollu vastaavia ongelmia. autona toimii xb8 ratsu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #269 : 16.07.11 - klo: 14.25 »

vanhemmissa xb8 autoissa oli eri männät ja itseasiassa koko iskarit olivat eri.
XB808 iskareissa ei ole männät olleet koskaan ahistavat. Ja nyt on kyseessä vieläpä kohtalaisen paljon ajetut.

Totta... Puhun ultimate öljyistä niinkuin olen aikaisemmin maininnut, ja silloin myös mainitsin noista eroista.
Kiitos linkistä... Oli itsellä päässyt jo unohtumaan mistä tuo löytyy.

5.5 millinen mutteriavain on hyvä työkalu. Helpottaa ruuvailua paljon, ja kyseinen avain on käytännössä ikuinen.
Eli erittäin kannattava hankinta.
Kuten myös kuusiokoloavaimista 1.5mm 2mm ja 2.5.
Säästyy monilta kantojen pyöristymisiltä ja muutenkin mukavat käyttää... Maksaa itsensä nopeasti takaisin.