Kirjoittaja Aihe: Xray 808  (Luettu 84308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #270 : 16.07.11 - klo: 23.05 »
Tuolta löytyy kattavammin öljyjen eroista: http://www.twf8.ws/new/tech/shocks/shock.htm
Tuon mukaan ainakaan Ultimate ei ole cst/10 vaan wt, jotka eivät ole vertailukelpoisia keskenään.
Liikaa Kyoshoja

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #271 : 16.07.11 - klo: 23.29 »
Ultimate Racing Saksan sivut sanoo cps, samaa Espanjan sivuilla... Tiedä sitten, mitä ovat...?
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Xray 808
« Vastaus #272 : 17.07.11 - klo: 07.10 »
Ainakin nämä eri valmistajien öljyt on aika hyvin vastanneet toisiaan jäykkyydeltään:
AE 35
UR 40
Xray 450

Pitäis skaalautua aika hyvin tuosta ylös ja alaspäin samoilla suhteilla.

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #273 : 17.07.11 - klo: 07.46 »
Jep, noissa näyttäisi InfernoGT:n linkin mukaan olecan cts arvot X 475, AE 454 ja UR 436 eli lähellä toisiaan.

Kun katsoo linkin mittaustuloksia, on arvoissa aikamoisia heittoja valmistajan ilmoittamaan... Esim. monta tonnia eri luku diffiölpissä kuin ilmoitettu. Jopa Xray diffiöljyissä, vaikka heillä iskariöljyjen lukemat vastaa parhaiten ilmoitettua...  :roll:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #274 : 17.07.11 - klo: 11.06 »
Jep, noissa näyttäisi InfernoGT:n linkin mukaan olecan cts arvot X 475, AE 454 ja UR 436 eli lähellä toisiaan.

Kun katsoo linkin mittaustuloksia, on arvoissa aikamoisia heittoja valmistajan ilmoittamaan... Esim. monta tonnia eri luku diffiölpissä kuin ilmoitettu. Jopa Xray diffiöljyissä, vaikka heillä iskariöljyjen lukemat vastaa parhaiten ilmoitettua...  :roll:


Taitaa kuitenkin kyoshon öljyt viedä tarkkuudessa voiton.  :wink:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #275 : 19.07.11 - klo: 21.25 »
Monenko asteiset caster palat tulee vakiona autossa? -09 malli siis kyseessä. 12 asteiset on hoken setupissa, mutta omissa paloissa ei lue kun L tai R...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #276 : 19.07.11 - klo: 21.26 »
Ne on 10 asteen palat jos ei ole mitään numeroita.
« Viimeksi muokattu: 19.07.11 - klo: 21.32 kirjoittanut -Jari- »
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #277 : 23.07.11 - klo: 23.49 »
Nyt on hoken setuppi autossa caster-paloja lukuun ottamatta. Auto kuitenkin kääntyy vielä hieman nihkeästi, eikä oikeen lähde sivuluisuun. Joten mitä voisi koittaa säätää, jotta kääntyvyyttä tulisi lisää?
Renkaina Sweepin square armor SS:t.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #278 : 23.07.11 - klo: 23.51 »
Mikäs diffisetuppi sulla onkaan?
Ilmeisesti vakio diffi kuitenkin edessä.

Jos kaikki on muuten kuten mun setupissa ja diffit taas mun setupista poiketen esim 5000/5000/2000 niin kyllä kääntyvyyttä pitäis olla.
Tai sitten on jotain pielessä.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #279 : 24.07.11 - klo: 12.16 »
Diffit on 5000/5000/3000. 

Setuppi hommeleista ei paljoa kokemusta ole,  mutta mielestäni kääntyvyyttä ei vaan ole tarpeeksi.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #280 : 24.07.11 - klo: 12.28 »
Mitkäs renkaat on alla?

Poissa Janne Rantaruikka

  • KSPA admin
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #281 : 24.07.11 - klo: 12.30 »
TT-01D, TT-01, X-Maxx8s, TRX-4, E-revo, Slash 1:16, Mini M-03, LRP Shark RMT, Asso SC10, Asso T4, Gmade R1, Infraction, Ryft, Senton, Element enduro

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #282 : 24.07.11 - klo: 21.02 »
Otin vakaajan pois,  niin kääntyy nyt paremmin. Suoran päässä meinaa kaatua jos ajaa samaa vauhtia kun vakaajalla,  mutta loppurata onkin sitten helpompi ajaa.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #283 : 25.07.11 - klo: 00.11 »
Mitähän lie pielessä.
Ilman vakaajaa ajaminen kun tuppaa olemaan lähinnä hyvin mielenkiintoista.

Kenties iskarit ilmattu pieleen...
Paljonko iskareissa on reboundia.
Eli kun otat iskarin irti... poistat siitä jousen... painat iskarinvarren sisään ja päästät irti.
Kuinka paljon varsi tulee itsestään ulos???
neljäsosan... puolet... yli puolet???

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #284 : 25.07.11 - klo: 00.25 »
ÖÖH, tulee kyllä joku 80-99% ulos.... Mikä on oikea mitta?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #285 : 25.07.11 - klo: 00.35 »
Jep jep...

Oikea mitta on lähinnä noita sun lukemia, mutta toisinpäin, eli vartta jää näkymättä tuon 80-99%

Elih...
Vedä iskarin varsi kokonaan ulos.
Iskari auki.
Tirauta iskari lähes piripintaan.
Iskarin hattu paikoilleen noin kierroksen verran.
Paina varsi hiljalleen lähes pohjaan asti.
Jätä sellainen alle sentti näkyviin vartta.
Tämän jälkeen pidä varsi paikoillaan ja ruuvaa hattu kiinni HITAASTI.
Kokeile pumpata pari kertaa... paina varsi pohjaan ja päästä irti.
Katso mihin asti tulee.
Pitäisi jäädä siihen maksimi sentin ulos tulemiseen.
Jos tulee ulos enemmän niin varsi jälleen alas... Hattu löysälle... sen verran että ilmausreiästä näet reiän auenneen.
Uudestaan varsi hiljalleen lähes pohjaan asti... Hattu hitaasti kiinni ja taas testaus.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #286 : 31.07.11 - klo: 21.48 »
Nyt on auto hyvissä säädöissä. Iskareiden lisäksi piti hieman linkkejä säätää edestä pidemmäksi, että kääntyy. Seuraavaksi saakin vaihtaa pohjalevyn sekä pinjonin laakerit.

Kiitokset Hokelle.

P.S. Sweepin rengasliima on erittäin hyvää tavaraa. Sillä pysynyt radioboksinkin ruuvi jo monta ajotuntia kiinni. En usko, että paljoa eroa on Muchmoren liimaan verrattuna, saattaa sweeppi olla jopa parempaa  :wink:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #287 : 08.08.11 - klo: 21.34 »
Olikos noihin etuiskarin kiinnitysruuveille jotain suojia olemassa? Ylemmät ruuvit, joilla iskari on kiinni iskaritornissa. Ne kun osuvat ensimmäisenä maahan auton mennessä katolleen ja sitten on ruuvit mutkalla ja kierteet tohjona...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #288 : 08.08.11 - klo: 22.44 »
Saviradoilla on tullut pyöriteltyä satoja kaatoja... on jopa iskaritornia mennyt rikki ym.
Ruuvit ja mutterit ovat edelleen alkuperäiset eikä mutkalla olemista havaittavissa.
Tämä siis viimekauden autossani millä ajoin viimekauden ja nyt tämän vuoden treenit + pari kisaa.
Niin paljon olen ajanut että pohjalevyäkin on välissä vaihdettu.
Iskareiden yläpään ruuvit ovat edelleen samat.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #289 : 08.08.11 - klo: 23.01 »
Kummallista. Ehkä omat kaadot on sitten niin paljon rajumpia  :roll:
Vai onko sulla iskarit eri kolossa? Mulla on siinä ylimmässä, missä sullakin (jonkun setup sheetin perusteella) pitäis olla.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #290 : 08.08.11 - klo: 23.07 »
Ihan on etuiskarit ylimmässä olleet aikalailla aina.

En millään usko että kaatosi ovat rajumpia kuin minun autoni on joutunut kokemaan.
Senverran olen autolle treenaillessa sikaa antanut että harvan autot koskaan kokevat yhtä rajuja ja useita ryminöitä.
Viimevuonna nesteralleissa oli kisat missä lopulta innostuttiin leikkimään takaperin volttejen kera.
Kerran läsäytin auton täysin tasamaalle aivan pannukakkuna katolleen.
Alustana betoni ja keinonurmi välissä.
Korkeutta hypyillä oli useampi metri ja jo pelkästään neljälle renkaalle laskeutuminen tasaiselle oli aika rajua.

Kenties sinulla on jotku vaihdetut ruuvit, eikä alkuperäiset.
Tai kenties ajoalustana on toiminut asvaltti tai vastaavaa.
Alkuperäiset ruuvit ovat kovaa tavaraa... mutteri tulee päälle niin ettei ruuveista edes näy kierteitä, eli kierteet eivät nekään pääse menemään pilalle.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #291 : 08.08.11 - klo: 23.48 »
Ruuveja on vaihdeltu kyllä. Ajoalustana on lähes poikkeuksetta ollut tampereen rata, eli savirata. Siellä mennyt ruuveja mutkalle ja poikki jo useampi kappale.
Olen pallokuppien pidätinruuveja ottanut takaa ja edestä hubeista, kun ei ole itsellä ollu sopivaa. Täytynee ostaa ruuveja, jotka on tarkoitettu etutorniin...
En silti usko niiden olevan sen kestävempiä.

Toista samanlaista autoa katselin myös radalla. Molemmat etuiskaritornin ruuveista olivat taipuneet sisäänpäin.
Samalla huomasin, ettei omassa autossa ole jarrujen kitkapintoja ollenkaan... hyvin silti toimivat  :tongue:
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #292 : 09.08.11 - klo: 00.14 »
Kummallista että siellä saadaan ruuveja mutkalle.
Rata kun ei kuitenkaan ole raju autoille.
Aika hyppyrit pitkälti kesyjä moniin muihin verrattuna.

Mikäli sulla on jarrulevyt hiili- tai lasikuituiset niin kitkapintoja ei käytetä.

Mikäli perus metallijarrulevyt niin pito on kaukana parhaasta.

Poissa pylvis

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #293 : 09.08.11 - klo: 14.24 »
Ruuveja on vaihdeltu kyllä. Ajoalustana on lähes poikkeuksetta ollut tampereen rata, eli savirata. Siellä mennyt ruuveja mutkalle ja poikki jo useampi kappale.
Olen pallokuppien pidätinruuveja ottanut takaa ja edestä hubeista, kun ei ole itsellä ollu sopivaa. Täytynee ostaa ruuveja, jotka on tarkoitettu etutorniin...
En silti usko niiden olevan sen kestävempiä.

Toista samanlaista autoa katselin myös radalla. Molemmat etuiskaritornin ruuveista olivat taipuneet sisäänpäin.
Samalla huomasin, ettei omassa autossa ole jarrujen kitkapintoja ollenkaan... hyvin silti toimivat  :tongue:

Käy ostamassa pultti / mutteri kaupasta 10,9 tai 12.9 teräs ruuvaja ,
ja ota mitta niistä vanhoista ruuveista silleen ettei tule yli mutterin kovin paljoo.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #294 : 09.08.11 - klo: 17.29 »
Vakiot on 10.9 ruuveja ja jos ruuviliikkeestä menee ruuveja ostamaan niin ostaa sitten suoraan ne kovimmat, eli 12.9

Koko on 3x25

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #295 : 09.08.11 - klo: 21.22 »
Välttämättä ei tarvii mennä ruuvikauppaan, tuolla on aika iso valikoima ruuveja, hinnat kohtuullisia ja toimitus nopeaa: http://rc10.fi/index.php?topic=58774.0
Kylätason RC-kuski.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #296 : 13.08.11 - klo: 16.18 »
Mikäs on autossa vakiokytkinkello ja pääratas? 42/16? Ja mikä olis suomen radoille hyvä?
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #297 : 14.08.11 - klo: 01.59 »
16/42 on vakio välitys.
Kelloksi 15 ja spurriksi 41, tai moni ajaa myös 15/42 välityksillä.
Varsinkin jos on vähän tiukempi rata kyseessä niin sitten 15/42 voi olla erittäin toimiva.

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #298 : 01.09.11 - klo: 16.16 »
Mitenkä auton käytös muuttuu, jos vaihdan c-palat 10-->14 asteisiksi? Olis jo toisen puolen 14 asteinen c-pala pakissa...
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray 808
« Vastaus #299 : 01.09.11 - klo: 20.49 »
More    More caster aids stability, and handling in bumpy sections.
Less    Less caster increases steering drastically. Steering feels much more direct, the car turns tighter and faster.

Rata-autoissa on hyvin vähän casteria koska ei oo pomppujakaan.
Kiitos 20 vuodesta!