Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux HP  (Luettu 954723 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1800 : 31.12.10 - klo: 15.56 »
Mitäs 3s akkuja porukka käyttelee savage fluxissa ? esim. mahtuukos sinne turnigyn 3s 5800 25c akku tai 3s 5000 40c turnigy?
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1801 : 31.12.10 - klo: 16.14 »
Jos kyseisen auton on hommannut/hommaamassa niin eikö nyt voi saakeli sentään lukea topikkia läpi tai käyttää edes hiukan googlea ym. asioiden tutkimiseen ja selvittämiseen.
Tai hiukan enemmän vaivannäköä asioiden selvittämiseen!
Porukka kyselee samoja asioita viikosta toiseen ja useimpiin niistä löytyy vastaus jo moneen moneen kertaan jos viittii vähän selailla!
...kele!
Sori avautuminen.. :undecided:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa SSchevy

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1802 : 31.12.10 - klo: 16.19 »
Joo kyllä nytten selvisi mitkä akut sinne sopivat.

« Viimeksi muokattu: 31.12.10 - klo: 22.19 kirjoittanut SSchevy »
SANWA MT4 ,HPI SAVAGE FLUX HP,DF 33" cyberstorm.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1803 : 01.01.11 - klo: 12.39 »
Tätä en mielestäni löytänyt. montako amppeeria akun pitää luovuttaa vähintään tuossa savage flux 2350 autossa? Riittääkö 100A vai pitäisikö olla enempi?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1804 : 01.01.11 - klo: 12.45 »
Tätä en mielestäni löytänyt. montako amppeeria akun pitää luovuttaa vähintään tuossa savage flux 2350 autossa? Riittääkö 100A vai pitäisikö olla enempi?
Kyllä sillä just pärjää mutta aina parempi jos on enempi.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1805 : 01.01.11 - klo: 12.48 »
Eli siis tuo nopari on enempi kuin 100A. harmi, hobbykingistä jos tilaa niin tullattava hintahan se on jos kaksi 5000mAh 30c lipotinta ostaa.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1806 : 01.01.11 - klo: 12.56 »
En ole varma ymmärsinkö nyt oikein, mutta jo yhdella akulla saat 150A koska: 5Ah x 30c = 150A
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1807 : 01.01.11 - klo: 13.00 »
Niin, totesin vain että pitäisi tilata nuita 5000mah 30c lipoja että saisin sen tarpeeksi amppeereja luovuttavan lipon. Ajattelin tilata 5000mah 20c koska niin halpoja ja pääse alle tullattavan hinnan mutta jos 100A ei oikeen riitä niin sitte pitäisi ostaa 5000mah 30c joka antaa sen 150A joka varmaan on riittävästi.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1808 : 01.01.11 - klo: 13.00 »
Jeps, mutta eihän sillä ole väliä paljonko yks akku pystyy luovuttaam virtaa, koska tätähän ajetaan kahdella akulla. Eli esim. 5000mah 2s 15c riittää jos ajaa sarjassa, eikös? Vai olenko ihan pihalla?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1809 : 01.01.11 - klo: 13.04 »
Ei ne amppeerit nouse kun sarjaan kytketään. Eihän korjatkaa jos väärässä olen?
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1810 : 01.01.11 - klo: 13.05 »
Niinhän minä sanoinkin.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1811 : 01.01.11 - klo: 13.10 »
Akun virrankesto ei muutu vaikka akkuja lyö sarjaan, mutta korkeammalla jännitteellä ajaessa voi käyttää matalamman KV-arvon konetta jolloin virratkin pienenee. Esim. 2S:llä 6000 KV kulkee samaa vauhtia kuin 4S:llä 3000 KV, mutta ensimmäinen vaihtoehto vaatii akuilta tuplasti suuremman virrankeston.

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1812 : 01.01.11 - klo: 14.05 »
Niin en osaa tosiaan sanoa varmaksi tästä 2350 versiosta kun ei ole henk.koht. kokemusta kuin 2200 versiosta.Tällä jälkimmäisellä ainakin pärjää normaalissa ajossa 100A kestävillä akulla.Nyt joku sanoo et 100A ei riitä 2200 versioon mutta hyvin niillä pörräili melkein sata akullistta silloin kun fluxeja oli mulla.Nyt on kanssa 100A kestävät akut E-Maxxissa jossa MMMv3 2200kv combo sekä isot Big Joet renkaina ja ajettu jotain 30 akullista ilman ongelmia,paksussa lumessakin.
Toki akkujen käyttöikä voi hieman kärsiä mutta ei sen väliä kun eihän nuo maksa Kiinassa juuri mitään. :p
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1813 : 01.01.11 - klo: 14.20 »
Tai sitten tilaa useamman Saksan varastolta ja välttää tullit ja saa nopeammin. Tässä vielä linkki.

Harmi kun 40C:n akkuja ei ollut Saksan varastolla. Ei muuten mutta niitä sais ladatakkin 5C:n virralla noita muita vain 2C:n.
TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa Vilz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1814 : 01.01.11 - klo: 14.37 »
Ja yleensä kun tilaat hobbykingistä akkuja, vaikka niiden yhteisumma olisi toista sataa niin en usko että jäävät tulliin? Itsellä ei ole koskaan jäänyt ja akkuja tullut yli sadalla eurola kerralla...
It's not what u know.
It's what u can prove.

Poissa Falconi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1815 : 01.01.11 - klo: 18.05 »
Mulla jäi helikopterin akut tulliin. Ei siinä tullissa muuta vikaa, mut kesti perhanan kauan asioida siellä tullissa. Mua ennen oli 2 asiakasta ja se palveli 45 min per asiakas niin meinas hermot mennä.

TAMIYA TT-01 -budget drifter?-
TorchE

Poissa ATR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1816 : 01.01.11 - klo: 21.27 »
Kertokaa nyt ihmeessä, miten tuo pinioni on helpointa vaihtaa? Pitääkö tuosta tosiaankin purkaa puoli autoa tieltä?

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1817 : 04.01.11 - klo: 21.40 »
No, kai se 100A riittää, on niin kovassa alennuksessa tuo 5000mah 20c zippy akku että kaksi vaan nuita niin pitäisi mennä. Mikähän on käyttöikä lipoissa, joissa ei amppeerit nipin napin riitä? Eikö se tavallisesti ole reilu vuosi? Mikä on näistä teidän tekemistänne lumensuojaus virityksistä toimunut parhaiten? Elmukelmulla moni näyttää suojanneen, itsellä pahat kokemukset mutta kai se toimii jos sitä riittävästi on ja jesaria paljaisiin kohtiin?
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1818 : 04.01.11 - klo: 21.46 »
Jos aioit suojata autosi elmukelmulla nii siitä vaan, polta samantien kokoauto.
Eikö se olisi helpompi ostaa suoraan sopiva akku, joka riittää, tulee kerralla kunnollinen.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1819 : 04.01.11 - klo: 21.57 »
Itse noin 15 akullista ajanu elmukelmu suojauksella. Onkos jotain parempia ja helpompia suojaus keinoja?
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1820 : 04.01.11 - klo: 22.02 »
Itselle ei kyllä muuta suojauskeinoa tule mieleen, kesäautoksi kyllä ajattelinkin mutta pakko sitä on testaamaan päästä.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa tsss

  • Tulokas
    • Profiili
    • Töitä töitä
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1821 : 04.01.11 - klo: 22.10 »
Täälläkin ajeltu vain elmukelmulla n 20 akullista ja hyvin pelittää.siis miksi ei saisi käyttää elmukelmua :huh:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1822 : 04.01.11 - klo: 22.19 »
Elmukelmu on helpoin ja toimivin suojaus ainakin omasta mielestä, mitään ongelmia ei ole ollut.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1823 : 04.01.11 - klo: 22.22 »
Tuo nopari mikä tulee vakiona tuossa 2350 fluxissa niin sehän on mamba max pro? Näin ainakin olen ymmärtänyt. Tältä foorumilta luin että olisi 80A jatkuvaa. Silloinhan 100A riittäisi. Niin ja e-maxx topicissa oli että joku oli käyttänyt 6 kerrosta elmukelmua, montako te olette käyttäneet, riittääkö 6? Anteeksi tämä kyseleminen, lähtee auto hyvällä onnella jo huomenna tilaukseen.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa fergu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1824 : 04.01.11 - klo: 22.47 »
Itse en laske et kuik mont kerrost laitan. Pistän aina vaan sen verran mikä hyvältä tuntuu. kyllä toi kuusi kerrosta varmaan riittää mut jos haluu ottaa varman päälle ni pistä enemmän :azn:
Hpi Savage Flux HP|Kyosho DBX|Hong Nor  scrt10

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1825 : 05.01.11 - klo: 05.48 »
Joo noin 6 kierrosta sitä elmukelmua pyöräytän ympäri ennen talviajoa tai niin että hyvä tulee.Yhtään autoa,noaria,moottoria tai akkua ei ole vielä palanut.
Kesän kurakeleillä tulee varmaan lämpöongelia kelmun kanssa mutta hyvin toimii ainakin viileällä säällä.
Itse ainakin jatkan kelmun kanssa mutta jokainen omalla vastuullaan.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1826 : 05.01.11 - klo: 16.05 »
Itse poltin släshin pakkas keleillä ja elmukelmu suojauksilla, nopari paloi pilalle, en ole sen jälkeen tuohon kelmuun koskenut.
Itselläni oli vain 3 kerrosta.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1827 : 05.01.11 - klo: 16.50 »
Noparin palamiseen voi olla paljon muitakin syitä kuin kelmusuojaus.
Itseltänikin kärähtänyt muutama nopari aikojen saatossa ilman erikoisempaa syytä ja nuo noparit ovat olleet autojen mukana tulleita eli ei ainakaan pitänyt olla liian pieniä virran kestoltaan.
Yhdestä Savage Fluxista kärähti nopari reilujen savujen kera vakio välityksillä syksyllä kuivan kelin aikaan toisen autolla ajetun akullisen aikana.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1828 : 05.01.11 - klo: 18.52 »
Jos noin kauheasti pelkää noparin palamista niin pitäiskö ostaa polttis...
Kaikki ne noparit hajoaa ennemmin tai hiukan myöhemmin mutta kaupasta saa uusia.
Itsellä oli Savage Fluxin nopari minigrip pussissa ja hyvin pelitti, ei edes lämmennyt.
Ja hyvin riittää 5000mAh 20C akut Fluxiin minunkin mielestä, ainakin niillä paljon ajoin :azn:

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux HP
« Vastaus #1829 : 05.01.11 - klo: 21.01 »
No taidanoa sitten varmuuden vuoksi pistää minigrip pussii ja elmukelmua päälle :wink:. Joo olenhan itsekkin miettinyt polttiksen hankintaa varsinkin silloin kun ensimmäinen nopari paloi, mutta nitrometanooli tuuppaa vain olemaan niin kallista.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"