Olettaisin kysyjällä olevan Ansmannissa alkuperäiskone. Eli ei ole purettavissa, hiilet jää sen peltikuoren sisään. Liitinpäädyssä on vain pienet liitinlipareet johtoja varten. Kertakäyttökamaa moiset koneet on. Suosiolla kannattaa vaihtaa. Mutta sen verta kannattaa huomata, että moottorin vaihdon yhteydessä, vaihdettavasta koneesta riippuen toki,olisi hyvä myös välityksiä vaihtaa. Käytännössä helpoin on vaihtaa moottorin akselille tuleva ratas, siis pinjoni. Toinen vaihtoehto spurri, eli se raas, joka on heti pinjonista seuraava. Tai vaikka molemmatkin voi vaihtaa. Tosin ongelma on siinä, että Ansmann käyttää näissä omia hammastuksiaan, kaupasta ei saa suoraa 100% Ansmannin jaoille käyviä tarvikerattaita. Ja arvoitus on sekin, kuinka paljon Ansmannilta eri kokoisia pinjoneita ja spurreja löytyy. Jos taas molemmat rattaat vaihtaa, niin spurrin kiinnittämiseen pitää käyttää jotain omaa patenttia, kun suoraa ei käy yleismallin spurrien jaot Ansmannin kiinnityksiin...
Ja huomatkaa allekirjoituksestani, mitä autoja mulla on, ennen kuin alatte asiasta inttämään...