Kirjoittaja Aihe: Ei kule...  (Luettu 7238 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Ei kule...
« : 16.01.09 - klo: 14.16 »
Jepp.. Mulla on tollanen Ansmann Racing Royal Flash ARR.    Sillä oli pari kertaa ajettu, niin kun yritin mennä ajamaan ei auto liiku ohjaus toimii.. Ja auto ottaa kaasun vastaan mutta ei liiku.. Missä vika?? :undecided: :huh:

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #1 : 16.01.09 - klo: 14.17 »
Jepp.. Mulla on tollanen Ansmann Racing Royal Flash ARR.    Sillä oli pari kertaa ajettu, niin kun yritin mennä ajamaan ei auto liiku ohjaus toimii.. Ja auto ottaa kaasun vastaan mutta ei liiku.. Missä vika?? :undecided: :huh:
Tän ois voinu kysyä tossa pienet kysymykset aiheessa  :roll: Sulla on motti sökö...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #2 : 16.01.09 - klo: 14.28 »
Voi hemmetti.. Ei yhtään tekis mieli ostaa uutta konetta kun pari kertaa ajanu.  :shocked:

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #3 : 16.01.09 - klo: 14.34 »
Ei se välttämättä ole rikki. Kuuluuko moottorista ääntä kun painaa kaasua? Tarkista vastarille menevät kytkennät sekä lähettimen napit onko niitä vahingossa ruukattu? Myös selvitys millä lailla auto lakkasi toimimasta voi selventää... vaikka jotain noloakin olisi sattunut.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #4 : 16.01.09 - klo: 14.43 »
Ei se välttämättä ole rikki. Kuuluuko moottorista ääntä kun painaa kaasua? Tarkista vastarille menevät kytkennät sekä lähettimen napit onko niitä vahingossa ruukattu? Myös selvitys millä lailla auto lakkasi toimimasta voi selventää... vaikka jotain noloakin olisi sattunut.
Ja jos nuokkaan ei toimi niin lopullinen selvitys toimii niin että otat mosan irti ja laitat siitä piuhat akkuun jos kone pyörii niin se on aivan jees jos ei niin menee takuun piikkiin varmaankin jos on uusi...
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #5 : 16.01.09 - klo: 14.52 »
ellei ole ite kytkenyt moottorinjohtoja väärinpäin ja käräyttänyt konetta,voiko se ees kärähtää siitä ? luultavasti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Toikkanen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #6 : 16.01.09 - klo: 14.58 »
jos moottorin johdot kytkee väärin päin niin eikös moottori pyöri väärin päin?
Venom Creeper | Tamiya DB-01 Baldre | Xray T1 Rally edition

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #7 : 16.01.09 - klo: 14.59 »
jos moottorin johdot kytkee väärin päin niin eikös moottori pyöri väärin päin?
Tietääkseni pakkia puskee  :roll:
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #8 : 16.01.09 - klo: 15.24 »
Olin ajamassa tossa kääntöpaikalla ja kun lopetin vein auton kuivaa kun parin päivän päästä yritin menin mennä ajamaan niin auto ei liiku.. johdot on oikein.. ei pidä ääntä.. Sain ''joulupukilta''..

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #9 : 16.01.09 - klo: 15.28 »
Olin ajamassa tossa kääntöpaikalla ja kun lopetin vein auton kuivaa kun parin päivän päästä yritin menin mennä ajamaan niin auto ei liiku.. johdot on oikein.. ei pidä ääntä.. Sain ''joulupukilta''..
Nonniin, et suojannut ilmeisesti sähköä etkä myöskään huolellisesti kuivannut joten voi johtua noparistakin  :roll: Onko vielä noparista lähtenyt savut pihalle meinaan kun nuo sähkökaarat toimii savulla ja kun sen päästää ulos niin auto ei enään toimi.
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #10 : 16.01.09 - klo: 15.41 »
Entä miten kuumaksi moottori pääsi ajaessa? Jos moottori dunkkasi tai sihisi kosteudesta niin se on voinut hajota. Eli jos ajoit vaikkapa monta akullista sellasta lyhyttä ajoa missä voimansiirto sekä tuuletus on kovilla voi moottori hajota. Tarkotan vaikkapa että revittää asfaltilla tai huudattaa autoa pitkän aikaa jos on jäänyt vaikkapa kiinni.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #11 : 16.01.09 - klo: 15.47 »
nopari on veden kestävä ja en kun ajanu korkeintaan 20min yhellä akullisella.. hyppeskelin vaan pienestä hyppyristä..
 :police:



Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #12 : 16.01.09 - klo: 15.51 »
nopari on veden kestävä ja en kun ajanu korkeintaan 20min yhellä akullisella.. hyppeskelin vaan pienestä hyppyristä..
 :police:



Veden ja veden...Testaappa nyt ottaa se mosa käteesi ja koita akulla toimiiko jos ei toimi niin haet uuden. Yksinkertaista eikö totta?
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #13 : 16.01.09 - klo: 19.37 »
Jos se toimis lähtiskö renkaat pyörii tuhatta ja sataa.. onko "MOSA"=moottori??
ja miks se pitäs irottaa eikö voi olla alustassa kiinni ?? En oo expertti näiden kanssa  :embarrassed: :tongue:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #14 : 16.01.09 - klo: 20.37 »
No on kyllä ihan parempi että otat moottorin irti ja lyöt akunjohdot sinne. Ensinäkin autosi ei karkaa mihinkään ja helpompi se niin on. Ja on tuossa nyt sekin mahdollisuus että olet polttanut noparin. Kokeile nyt eka se moottori
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Ei kule...
« Vastaus #15 : 16.01.09 - klo: 20.52 »
Ja semmoinen, että onko akku varmasti täysi? Yks ongelma foorumilla ratkastu tällä metodilla, en kettuile.
Tuo 20 min on pitkähkö ajoaika jo, ainakin minissä kone kuumenee jo alle 10 min. Miten kuivatit? Jotku halvat liittimet moottorinpiuhoissa tai jossakin on voinu hapettua.
Jere M

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #16 : 16.01.09 - klo: 21.11 »
Akku oli ihan täys kuivatin, että otin kopan pois ja antennin ja väärinpäin valumaan ..  :cool:

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #17 : 17.01.09 - klo: 01.15 »
No ei ole ihme kun ei toimi,jos laitoit kerran oikein valumaan. :shocked:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #18 : 17.01.09 - klo: 13.29 »
 :wink: :wink: Siis auto oli väärinpäin että vedet tulee pois sieltä kaikista väleistä.. Onko se väärin ?? ja miks niin ei saa tehdä??
 :roll: :grin:

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #19 : 17.01.09 - klo: 13.46 »
Kokeila vaan sitä akusta suoraan virta moottoriin testiä. Mulla kävi kerran niin, että alkoi meno pätkimään kun ajoin lumivesiloska pinnalla, ohjaus kuitenkin pelasi koko ajan. Luulin ensin hajottaneeni noparin kun ei se oikein vedestä tykkää mutta sitten huomasin ajaneeni akun melkein tyhjäksi  :embarrassed: . Eikä konetta ole mun mielestä pakko irroittaa. Itse olen testannut sitä kaverin kanssa niin, että toinen pitää autoa ilmassa ja toinen antaa virtaa.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #20 : 17.01.09 - klo: 14.42 »
Juups.. Mä testasin sitä kone-akku hommaa. Kone ei pyöri, onko siinä vika??  :shock:

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #21 : 17.01.09 - klo: 16.14 »
Jos kone ei sähköstä pyöri (ja on vain 2 johtoinen malli), ni vikaa siinä on!

Seuraavaksi katotaan koneen ulkonäköä, että onko hiilet pelikuorien sisällä jossain,
vai muovisessa päädyssä jouset näkyen. Jälkimmäiseen koneeseen saa huolto ja kasausapua tuolta valmiilta sivuilta:
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/sahkomoottori/sahkomoottori.html
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #22 : 17.01.09 - klo: 17.11 »
Olettaisin kysyjällä olevan Ansmannissa alkuperäiskone. Eli ei ole purettavissa, hiilet jää sen peltikuoren sisään. Liitinpäädyssä on vain pienet liitinlipareet johtoja varten. Kertakäyttökamaa moiset koneet on. Suosiolla kannattaa vaihtaa. Mutta sen verta kannattaa huomata, että moottorin vaihdon yhteydessä, vaihdettavasta koneesta riippuen toki,olisi hyvä myös välityksiä vaihtaa. Käytännössä helpoin on vaihtaa moottorin akselille tuleva ratas, siis pinjoni. Toinen vaihtoehto spurri, eli se raas, joka on heti pinjonista seuraava. Tai vaikka molemmatkin voi vaihtaa. Tosin ongelma on siinä, että Ansmann käyttää näissä omia hammastuksiaan, kaupasta ei saa suoraa 100% Ansmannin jaoille käyviä tarvikerattaita. Ja arvoitus on sekin, kuinka paljon Ansmannilta eri kokoisia pinjoneita ja spurreja löytyy. Jos taas molemmat rattaat vaihtaa, niin spurrin kiinnittämiseen pitää käyttää jotain omaa patenttia, kun suoraa ei käy yleismallin spurrien jaot Ansmannin kiinnityksiin...

Ja huomatkaa allekirjoituksestani, mitä autoja mulla on, ennen kuin alatte asiasta inttämään... :wink:
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #23 : 17.01.09 - klo: 19.50 »
Niin suoraan sanottuna kannatais ostaa uus kone mitä nopari kestää?? :mrgreen: Ja mulla oli alkuperäis kone. Ei kannata laittaa takuuseen?? :evil:

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #24 : 17.01.09 - klo: 20.02 »
Niin suoraan sanottuna kannatais ostaa uus kone mitä nopari kestää?? :mrgreen: Ja mulla oli alkuperäis kone. Ei kannata laittaa takuuseen?? :evil:
Jos Suomesta ostit niin kysy myyjältä. Aina kannattaa yrittää. Esitä juttu asiallisesti ja tärkeimmät asiat myyjälle niin hyvällä tuurilla saat uuden koneen. Toki voit myös kysyä voisko välirahalla ostaa paremman.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #25 : 17.01.09 - klo: 20.25 »
Myyjän kannan nyt melkein arvaa, ko. merkin autoja kun myy tasan yksi taho Suomessa. Helpoimmalla pääsee ostamalla uuden koneen... :wink: Kannattaa vaan tosiaan muistaa, että käy alkuperäisvälityksille (ks. ed. viestini Ansmannin hammaspyörien vaihteluiden osalta). Eikä mielellään ihan noparin kestorajalle, pari lankaa varmuusrajaa siihen, eli esim. 15 lankaisen kestävälle noparille 17 lankainen...
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #26 : 17.01.09 - klo: 21.29 »
Eli mielummin pari lankaa ylöspäin?? :laugh: :tongue: :roll: :huh: :huh:

Poissa mirtsu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #27 : 17.01.09 - klo: 22.22 »
Mikäs jos ostan uuden tehokkaamman koneen tartteko li-po akun.. Ja mikä on LI-PO akku mitä eroo normaaliin tartteeko tehä muutoksia piuhoihin..??? :afro: :huh: :huh: :embarrassed:

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #28 : 17.01.09 - klo: 23.10 »
Mitä vähämpi lankoja, sitä tehokkaampi kone. Noparien lankarajat on minimejä, siis sen alle ei saa mennä, mutta ylittää voi huoletta. Siis kuten ed. jo mainitsin, niin esim 15 lankaisen kestävälle noparille minimissään 17 lankainen kone.

Ei tarvi Lithium-Polymeeri-akkua. Ainakaan jos et jotain kovan luokan harjatonta aio laittaa (en oikeen usko, joutuu uusimaan noparinkin ja hintaakin tahtoo tulla). Ni**-kennot on aloittejalle, joka ei todennäköisesti edes tiedä LiPoista ja niiden oikeaoppisesta käytöstä ja lataamisesta käytännössä mitään, turvallisempiakin.
« Viimeksi muokattu: 17.01.09 - klo: 23.14 kirjoittanut tomppa82 »
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ei kule...
« Vastaus #29 : 17.01.09 - klo: 23.38 »
noparisi OIKEILLA VÄLITYKSILLÄ kestäisi vielä 17 lankasta konetta, mutta sen käyttökierrosluku on melkein tupla alkuperäkobneeseen nähden!
Siksi ehdotan 23 lankasta vääntökonetta, joka sopii paremmin niille rattaille/välityksille, joita ko autoon saa.

Vaikka tommonen:
http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=57771
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2