Kirjoittaja Aihe: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)  (Luettu 1929 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jlaurila

  • Tulokas
    • Profiili
Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« : 23.01.09 - klo: 19.19 »
Nyt tarttis kollektiivista viisautta intterinjetistä, kun oma polla loppuu kesken.
kokoonpano sanwa blazer ohjain, 40mhz ja mamba 25, ja ongelmana punainen led vilkkuu tasaisesti,
ei piippauksia. seuraavia juttuja olen tehnyt/säätäny:
Epat
Trimmit
kanavat ristikkäin -> mamba kalibroi ja reagoi täysin normaalisti, ja liipasimella pystyy käyttämään hallitusti servoa
(ei vaan tykkäis opetella kaasuamaan ratilla ;)) samatenkin servo keskittää 'kaasu' asetuksella täysin normaalisti.
1.17 ja 1.20 firmwaret, default asetuksin ja muokatuin asetuksin, ei vaikutusta.
eli kaikki yksittäiset laitteet tuntuis toimivan täysin oikein, paitsi kun laittaa säätimen
channel 2, kaikki elämä lakkaa (tosin servoa voi ratista kääntää silloinkin)
ideoita, tietämystä? osan ottoja?

 :afro:

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« Vastaus #1 : 23.01.09 - klo: 19.23 »
Oliskohan liipasimessa polttisjako, eli 70/30. Pitää vaihtaa 50/50 asentoon että toimis.

Tosin.. Kai sen kuitenki pitäs mennä kalibrointimoodiin.

Poissa jlaurila

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« Vastaus #2 : 23.01.09 - klo: 19.34 »
hyvin suurella todennäköisyydellä on tuommoinen jako, MUTTA säädin sitä siten, että esmes servo keskittää samalla tavalla kun ratista
pienensin th(h) epaa sopivasti, sitten normina ja reversedinä -> no avail =(
tuossa on kyllä toi np-adj, jonka säätäminen taitaa vaikuttaa vain liipasimen asentoon, ei sen lähetteseen


Oliskohan liipasimessa polttisjako, eli 70/30. Pitää vaihtaa 50/50 asentoon että toimis.

Tosin.. Kai sen kuitenki pitäs mennä kalibrointimoodiin.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« Vastaus #3 : 24.01.09 - klo: 17.50 »
Mulla on ollu mamba noparien kanssa 2 ton tapasta ongelmaa.

Eka oli helppo! Just siinä radiossa piti laittaa rev-asetus eri päin ku kaikissa muissa että se toimii. (= kalibroitui kivasti ku alotti kahva takaperin kädessä ( setuppiin pakilla - jne)

toka:
EPA:t täysillä ku vertaa 1. ratissa-servon liikkeen pituutta 2. sama servo kaasukanavassa
ei tuu tarpeeksi liikettä (min 1024 askelta per suunta )
jää menemättä edes setuppiin, koska sen mielestä kaasua ei pidetty täysillä

Viimesenä hätäkonstina avasin lähettimen ja pidensin potikan rajoja säätämällä trimmereistä...
tärppäs  (tosin vain just ladatuilla meni vieläkään setuppiin)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jlaurila

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Mamba 25 ongelma (kalibrointi/kaasu)
« Vastaus #4 : 24.01.09 - klo: 21.32 »
Mulla on ollu mamba noparien kanssa 2 ton tapasta ongelmaa.

Eka oli helppo! Just siinä radiossa piti laittaa rev-asetus eri päin ku kaikissa muissa että se toimii. (= kalibroitui kivasti ku alotti kahva takaperin kädessä ( setuppiin pakilla - jne)

toka:
EPA:t täysillä ku vertaa 1. ratissa-servon liikkeen pituutta 2. sama servo kaasukanavassa
ei tuu tarpeeksi liikettä (min 1024 askelta per suunta )
jää menemättä edes setuppiin, koska sen mielestä kaasua ei pidetty täysillä

Viimesenä hätäkonstina avasin lähettimen ja pidensin potikan rajoja säätämällä trimmereistä...
tärppäs  (tosin vain just ladatuilla meni vieläkään setuppiin)

juu, pitänee vielä kokeilla
kaverin kanssa 'perus' noparilla kokeiltiin, toiminta vastaanottimella oli sama, sitten kokeilin vielä
kummassakin kanavassa servoa, vain ykköskanavassa oleva toimi. jos vaan kakkoskanavassa servo, se toimii.
omituinen vika, mutta uutta vastaanotinta kai se on laitettava töttöröön tulemaan.