Kauden avaus poltteli tiimiämme siinä määrin, että Turkuun piti lähteä lauantai aamukaffeilla päätettynä. Aki ja Jani olivat viestineet, että rata olisi jo ajossa. Niinhän se olikin, mutta pientä talkoota siinä oli alussa. Itse rakentelin autoa kondikseen ja Tuomas talkoili miten nyt nuori "jaksoi venyä". Ratamaksu jäi maksamatta, mutta perikää kun satutte näkemään. Radalle oli aika koomista tulla kesärinkuloin uutta moottoritietä pitkiä pätkiä 80 km/h nopeusrajoituksella. Valehtelisin jos väittäisin etten rikkonut lakia.
X2 ja ajotauon jälkeiset ensi metrit meni tietysti hieman rajoja hakien. Perä tuntui hyvältä heti alussa, mutta etupäätä vaivaa pidottomuus niin sisään kuin uloskin mutkissa. Hieman sitä yritettiin taltuttaa, mutta kun teemana oli vain ajella, niin isommat säädöt jäi tuonnemmaksi. Epäilen kasterin vähyyttä muovietuC- + b paloilla ensisijaikseksi muutokseksi. Iskarilitkut oli Tammisaaren jäljiltä ja muisti nollautunut.
X1 -> X2 plussat:
- perä
- kiihtyvyys (paino + välitys + perä)
- jarrut (keskeisemmin painaa levyä sekä välityksen kautta jarrutusmomentti parempi)
- hyppäämisominaisuudet
Negaa:
- takagardaanin on lähellä joidenkin moottoreiden kiinnityskorvia, joutuu dremelöimään
- uudet jouset kaipaavat hieman kuoleentumista, jotta saa auton alemmaksi
eli kyllä siitä vielä parin säätösession jälkeen Auto omaan makuun tulee.