Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 611656 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1500 : 06.04.11 - klo: 14.24 »
Onkos kellään kokemuksia noista Turnigyn 4s hardcase lipoista? 30c jatkuvaa, se taitaa riittää varsinkin crossi/bashaus käytössä. Kestääkös noissa kennot ja tinaukset?


Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1501 : 06.04.11 - klo: 14.47 »
Eipä mulla ainakaan muissa Turnigyissä oo ollu mitään vikaa. Uskon, että aika samaa laatua ovat nuokin.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1502 : 06.04.11 - klo: 14.47 »
Yks pinjoni lähti liquidista ja yksi lähti tuolta hobbyfactoryltä vaikka väittää kyll että ovat loppu mut pistin tilaukseen kyselyn että mikä mahtaa olla toimitus aika. Sitten voin ainakin antaa kokemuksia miten pelaa 6s buggyssä (leopard 4074) koneella. Kiitokset Viltsu ja Ama vinkeistä.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1503 : 06.04.11 - klo: 14.56 »
Mulla sellanen 4500mah mustakuorinen 30-40c Turnigy 4s - hardcase lipo. Alle kymmenen sykliä latailtu ja nyt tainnu joku juotos irrota, kun laturi herjaa ja akussa uudesta asti ollut yhden kennon kanssa ongelmia, eli jännite lähtökohtaisesti alempana kuin muissa kolmessa ja ainakaan iMax B5 ei saanut kennoa ihan täyteen. Muut kennot kun oli täynnä eli 4,20, niin tuo yksi kenno jäi selkeästi alle. En nyt tähän hätään muista kuinka paljon, mutta jotain feelua kennossa selkeästi on, tai sitten vaan uudenkarheuttaan kiukuttelee.

Täytyy avata kuoret, kun kerkeää ja ihmetellä asiaa paremmin. Muuten tuo tuntui kyllä ajossa ihan kelpo akulta. Autona Kyosho Inferno MP 7,5 "e" , moottorina halpis kiinantekele KD 2200kv 60mm pitkällä kannulla ja noparina HK 150A.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Ama

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1504 : 06.04.11 - klo: 15.04 »
Robitronic on tosiaan eri kuin Robinson Racing.
Robitronic on käsittääkseni saksalainen valmistaja. (korjatkaa jos olen väärässä)

Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?

Mitä tarkoitat "näillä isommilla autoilla"?
Tuolta valmistajan sivuilta kun katsot tuotteen kuvausta niin siellä kerrotaan että on suunniteltu 1/8 koon autoille.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1505 : 06.04.11 - klo: 15.04 »
Itellä oli yhden 4s kanssa aikoinaan samaa ongelmaa ettei millään latautunut täyteen, mutta pistin sen "toimimattoman" kennon yksikseen lataukseen tasuriliittimen avulla, tietysti valvotun silmän alla sillä tuo meni pitkän vatvomisen jälkeen 4.2 ja katkas normaalisti. Sen jälkeen akku pelas loistavasti itellä koko loppu ikänsä 2vuotta tais keretä oleen ja lähti seuraavalle omistajalle.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1506 : 06.04.11 - klo: 15.07 »
Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?

Mitä tarkoitat "näillä isommilla autoilla"?
Tuolta valmistajan sivuilta kun katsot tuotteen kuvausta niin siellä kerrotaan että on suunniteltu 1/8 koon autoille.

Varmaankin tuo kestävyys mietitytti se on ainakin itsellä se isoin kriteeri. Varsinkin isojen pinjoneiden kanssa kestävyyden kanssa jollain valmistajilla ongelmia Novakin xtra hard ei ainakaan kestäny hyperiä 6s lipoilla vaan halkes moneen osaan niinkun tossa linkittelin joku aika sitten kuviakin tänne. Nyt tuli otettua 12 ja 13hampaiset. Näin pieninä luulisi kestävät vaikka olis vähän huonompaa laatuakin, mut kohtahan sen näkee kun on robinson racing sitten vertailu kohteena mikä itellä ainakin tähän päivään asti kestänyt selvästi parhaiten.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1507 : 06.04.11 - klo: 15.09 »
Robitronic on tosiaan eri kuin Robinson Racing.
Robitronic on käsittääkseni saksalainen valmistaja. (korjatkaa jos olen väärässä)

Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?

Mitä tarkoitat "näillä isommilla autoilla"?
Tuolta valmistajan sivuilta kun katsot tuotteen kuvausta niin siellä kerrotaan että on suunniteltu 1/8 koon autoille.

Enpä tullu lukeneeks valmistajan sivuja.

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1508 : 06.04.11 - klo: 15.10 »
Itellä oli yhden 4s kanssa aikoinaan samaa ongelmaa ettei millään latautunut täyteen, mutta pistin sen "toimimattoman" kennon yksikseen lataukseen tasuriliittimen avulla, tietysti valvotun silmän alla sillä tuo meni pitkän vatvomisen jälkeen 4.2 ja katkas normaalisti. Sen jälkeen akku pelas loistavasti itellä koko loppu ikänsä 2vuotta tais keretä oleen ja lähti seuraavalle omistajalle.

Sama ollu tässä itellä mielessä, että täytyy kokeilla ladata tuo "vajaa" kenno erikseen täyteen. Katsotaan, kun kerkeää ruveta tuota ihmettelemään.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1509 : 10.04.11 - klo: 17.24 »
Nonniin, ekat pyöritykset 6s akulla takana :) Kulkee ku eläin kieltämättä. Pieniä ongelmia esiinty; eturenkaat eivät pyöri. Eli vetoakseli keskidiffiltä pyörii kyllä, mutta veto ei välity renkaille asti. Onkos ideoita mikä noissa 808 hajoaa tuolta edestä? Näyttäs että kardaani olisi skidisti tullu ulos diffistä ja vähän vinossa.

Olis vain hyvä saada osat tilattua ennenkun lyö osiksi, saisi samalla nippuun.






















Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1510 : 10.04.11 - klo: 17.52 »
Onkos ideoita mikä noissa 808 hajoaa tuolta edestä? Näyttäs että kardaani olisi skidisti tullu ulos diffistä ja vähän vinossa.
Olis vain hyvä saada osat tilattua ennenkun lyö osiksi, saisi samalla nippuun.

Purat vain sen, niin eiköhän sieltä rikkinäiset laakerit löydy. Niitä on hankala hankkia etukäteen jos ei ole varmuutta laakerien koosta... Ja näetpähän samalla että onko pinjoni ja lautaspyörä ehjiä vai meneekö neki uusiks...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1511 : 10.04.11 - klo: 23.06 »
Saakos näihin 1/8crosseihin joltain valmistajalta laparenkaita? Hex taitaa ollakkin 17mm, mutta mitenkä muut arvot? Autoni siis xray 808

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1512 : 11.04.11 - klo: 12.44 »
Eipä taida saada enää. Joskus Proline teki niitä, mutta niidenkin valmistus on lopetettu.
Jos välttämättä haluaa saada buggyyn laparenkaat, niin todella paljon ulospäin levittävillä truggyvanteilla olevat laparenkaat saa menemään paikalleen kuten esim nuo: http://rc10.fi/index.php?topic=54443.msg505281#msg505281
Välityksiä kannattaa muuttaa sitten kun renkaan halkaisija kasvaa esim pienemmällä pinjonilla...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1513 : 26.04.11 - klo: 14.31 »
Robitronic on tosiaan eri kuin Robinson Racing.
Robitronic on käsittääkseni saksalainen valmistaja. (korjatkaa jos olen väärässä)

Tekeekö noilla RW racingin pinjoneilla mitään näissä isommissa autoissa?

Mitä tarkoitat "näillä isommilla autoilla"?
Tuolta valmistajan sivuilta kun katsot tuotteen kuvausta niin siellä kerrotaan että on suunniteltu 1/8 koon autoille.

Enpä tullu lukeneeks valmistajan sivuja.

Jaahas omat kokemukset kyseisistä pinjoneista on niin negatiiviset kun voi vaan olla. Luokattoman kestämätöntä tavaraa ainakin tuo oma 12T mod1 "extra hard" pinjoni. Otan nyt vielä yhteyttä Suomen maahantuojaan kuvan ja selityksen kera onko mielenkiintoa asiaa kommentoida. Toki ymmärrän jos on täysi valmistus virhe, mutta vähän erikoiselta vaikuttaa kun pinjoni oli täysin virheettömän näköinen kiinni laitettaessa.

Pinjoni kesti siis Hyperissä noin 2minuuttia löysää ajelua, kun koittelin onko auto muuten ok ja pinjoni välys ok. Kaksi kertaa tuli painettua kaasu pohjaan pölysellä asfaltilla missä auto vielä lyö sutiakin. Sen jälkeen kiljahdus ja aattelin että varmaan pinjoni ruuvilukite pettäny ja pinjoni päässyt liikkumaan akselilla. Noh koppa auki ja tuloksena että noin 5hammasta oli lohkeillut irti pinjonista. Kesti siis noin 2minuuttia alle puoli kaasulla ajoa ja kaksi täysi kaasu kiihdytystä. Verrattuna nyt vaikka että pehmeät mitkä lie 3€ pinjonitkin kesti tota terässpurria vasten yleensä 4akkua tms (2tuntia täyttä ajoa, eikä sääliä tunnettu). Robinson Racing kestänyt jo yli 20akkua ja pientä kulumaa vaan. Tällä akulla ajettu niin rataslicksillä kun uusilla buggyn pyörillä kaikilla alustoilla eikä mitään ongelmia :S Yksi 13T robinson meni myös rikki, mutta kului selvästi joka akulla vaan nuo piikit lyhemmiksi kun oli välys väärä spurrilla siltikin kesti yli 12akkua. Naksahtivat katki vasta kun olivat aivan millin paksuiset.

Muuten toiminut hyperit hienosti Leopardin uusilla koneilla. Meinaa vaan nostella keulaa kun kelit lämmenny :)

Poissa AkR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1514 : 28.04.11 - klo: 19.13 »
Mamba Monster antoi savut pihalle joten hetken mielijohteesta tällänen testi:



Eli Leopardin 4074, Mamba Max Pro ja 5S 5ah 30c lipo

Ihan ok setti, ja mikä mielenkiintoista, ero MMM comboon on lähes olematon, pinjoni piti vaihtaa 19T > 17T. lämpöjen takia myös 4s lipoon siirtymine olisi varmasti riittänyt. 6s tukihan tässäkin noparissa on mutta veikkaan että lämmöt ei pysyisi enää kurissa.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1515 : 28.04.11 - klo: 19.34 »
Juuh kyllä itsekkin ollu todella positiivisesti yllättynyt Leopardin voimasta. Onkos sull 1774kv versio vai mikä? Itse pitäs viel löytää jostain kunnolla kestävä pinjoni meinaa noi pienet pinjonit hajota 6s kanssa. Yks olis jos sais löydettyä pienemmän spurrin niin sais pinjonii isonnettua.

Poissa AkR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1516 : 28.04.11 - klo: 20.11 »
Juuh kyllä itsekkin ollu todella positiivisesti yllättynyt Leopardin voimasta. Onkos sull 1774kv versio vai mikä? Itse pitäs viel löytää jostain kunnolla kestävä pinjoni meinaa noi pienet pinjonit hajota 6s kanssa. Yks olis jos sais löydettyä pienemmän spurrin niin sais pinjonii isonnettua.

2000kv ja 2150kv, nyt hyperissä tuo 2150 ja Emaxxissa 2000.
Itsellä on kestänyt nuo Robinsonin extra hardit ainakin 17, 18, 19

Seuraavaksi pitäs testata tuota Leopardin 4282 ja nopariksi vaihtuu 150A Xeruni.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1517 : 28.04.11 - klo: 22.23 »
Juuh itellä EzRun 150A, ja robinsonia kans pinjonina, mut 12 ja 13 meinaa kulua en tiedä sitten johtuisko että pitäs olla ihan virheetön spur. 16t on toss kestäny ok.

Poissa TMH_77

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1518 : 02.05.11 - klo: 22.29 »
Hei, minkälaisia 6S lipoja on autokäyttöön markkinoilla? Minulla on Tekin RX8 + T8 1900kv setti ja haluisin jostain 6S 5000mAh akun järkihintaan. Auto on Xray XB8EC. Löysin hobbyking:stä tollasen http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=14473

Sais juuri ja juuri ehkä sopimaan :) Tosin on pehmeä akku ja tarvis hyvän kotelon. Koteloakin olen etsimässä. Tuolla RC-monsterissa on jotain lipo koteloja tai telineitä, mutta ne on varmaan koville lipo akuille. Yritin hakea täältä ja googlesta, mutta en ole vielä löytänyt hyviä vastauksia. Näitä 6S lipoja käytetään vähemmän auto käytössä ja tuppaa olemaan aika harvinaisia.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1519 : 03.05.11 - klo: 07.57 »
Eiköhän nuo Hobbykingin akut oo parhaita vaihtoehtoja, kun järkihintaan pitää noita 6s pakkoa löytää. Ite oon kaverin kans ajanu 1774kv Leopardia 4074 ja ezrun150A säädintä hobbykingin vastavalla Turnigyn akulla, mikä on 4000mAh kapasiteetiltaan.

Itsekkään en erikoisen hyvää koteloa oo löytäny, itsellä on ihan tollasessa matalassa kotelossa akku tarranauhoilla, vaikka toki suojattu koteloa olis parempi tollasella pehmeelle akulle.

Poissa glade

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1520 : 06.05.11 - klo: 10.41 »
Kiinnostaisiko ketään kimppatilaus 1:8 sähköistä hobbywingiltä, hinnoista en saanut tietoa, kyselivät vaan että montako komboa laitetaan tulemaan?? http://www.hobbywing.com/ENGLISH/ArticleShow.asp?ArticleID=459
Tamiya TA-05 VDF, Tamiya TRF 415&416,Xray XB8e,Xray 808e,Inferno VE, MST

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1521 : 07.05.11 - klo: 14.24 »
Onko kukaan teistä vielä kokeillut tehdä harjallista konversiota? http://www.robotmarketplace.com/products/BP396505-21.html tuo dewaltin kone ei ois ainakaan pahan hintanen.

http://www.youtube.com/watch?v=WVi7oseco94 tuossa on joku tehnyt 1/8 buggyn, mutta tuo ajoaika (6:30min) kuulostaa aika lyhyeltä.


http://www.robotmarketplace.com/products/BP639521-00.html tuolla sais ainakin vääntöä :) mahtaa vaan nopari olla hankala löytää..
« Viimeksi muokattu: 07.05.11 - klo: 14.27 kirjoittanut disu »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1522 : 07.05.11 - klo: 17.20 »
Kaikki ei pidä Castlen MMM-noparia parhaana, mutta ainakin v2 vielä konffaantui pakilliseen harjalliseen ajoon, miksei siis full-power-pakittomaankin.
Sillä, ja jälkimmäisillä asetuksilla, pääsee tollasta vähän tehokkaanpaa harjallista jo kiusaamaan.
Hiukkasen ihmetelen hiilien kestävyyttä, mut kaipa nekin on kehittyny. Vai olisko tossa 4-hiilinen systeemi?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1523 : 09.05.11 - klo: 13.47 »
Itse en oikein usko että hiilellisellä koneella näissä hommissa löytyis nykysin enään mitään järki syytä. Maksaa nuo hiilillesit koneetkin puhumattakaan jos hiiliä menee isoa tahtia, verrattuna että kiina harjattoman saa aivan niin isona kun haluaa melkosen halvalla.

Ajo aika, hyötysuhde yms ovat varmasti parempia kun porakoneen tms työkoneiden moottoreissa. Tietysti jos jollain on hiilellisten hyviä puolia listata tässä käytössä, niin mielelläni kuuntelen :)

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1524 : 09.05.11 - klo: 14.26 »
En tiedä mitä tarkoitat "tässä käytössä", kun topicci koskee vain "Polttis -> Sähkö konversiot"
Itselläni on projektina 1/8 truggy jonka aion sähköistää summitin sähköillä. Autosta ei todellakaan tule mikään kisavehje tai basheri. Kunhan vain aikani kuluksi rakentelen off-road vehjettä, joka kestää kaikki säät. Mitä noihin kiinakoneisiin tulee, niin ainakaan minun käyttötarkoitukseen ne ei sovellu. Onkohan markkinoilla jo evx-2 tyyppinen harjattomalle moottorille oleva nopari? Jos sellaisen saisi kohtuu hintaan, niin en miettisi hetkeäkään. Tietysti haluaisin sen kaveriksi sensorillisen harjattoman koneen ja sekin maksaa taas lisää.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1525 : 09.05.11 - klo: 19.22 »
RE "Tässä käytössä", useimmat noilla konversioilla ajelee ulkona, ja siellä on ilmassa usein enempi kovaa irtolikaa , kuin vaikka patteriporakoneen sisällä. Iskupora yms kiven kanssa tekemisissä olevissä vehkeissä on ollu suodin jäähyilmalle.
Hiilet hiertää kiviä väliin saadessaan sen verran usein kollektorin huoltokuntoon, että suljettu harjaton on mukavampi. Semminkin, kun hyötysuhdekkin voittaa.

EVX-2 oletan tarkoitettavan että käyp ajella yhdellä tai kahdella akulla.
Sitä eli 4s lipoja osaa Hobbykingin 100A:n neljänkympin kiinanoparitkin. Okei, pitkäpiuhanen Y-johto kahelle akulle eri tilauksesta. Eihän se harjallisen noparikaan ole kuin akut sarjassa, piuha on vaan valmiina. Joudut tökkäämään oikopalan saadaksesi ajella vain yhdellä akulla ja siinäkin vain toinen antaa beccivirtaa.
Kahden moottorin harjattomuus ei maakulkuneuvoissa oikein pelaa, kun tahdistus ja kuorma luetaan koneesta. Korvataan 2 konetta yhellä tehokkaammalla edullisesti ;)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1526 : 09.05.11 - klo: 20.03 »
Tarkoitin tuolla  EVX-2 tyyppisellä tietenkin sitä, että sen kestää vaikka upottaa veteen.
http://www.youtube.com/watch?v=AoIG6IMvPDY 1:50min kohdalla on toimintaa, jonka projektin auton olisi tarkoitus kestää.

Tarkoitus olikin tilailla hobbykingin DE varastosta pari 4s lipoa ja ajaa tietenkin yhdella akulla kerrallaan. Ei tuohon alustaan taida kunnolla saada laitettua kahta 2s lipoa, kun tilaa on kuitenkin aika vähän. 4s muutenkin mukavempi käyttää,kun ei tarvitse niin paljon olla akkuja tai toista laturia lisäksi. Vastarikoteloksi meinasin jonkun tilauksen yhteydessa ottaa traxxasin 3924 kotelon joka on waterproof. Koneen päälle voi aina heittaa sen outwearin, ettei lika pääse väärään paikkaan.

Tarkoitukseni ei alunperin ollut ruveta kilpailemaan harjallisten ja harjattomien välillä, mutta nuo summitin sähköt tuntui vain niin järkevältä idealta autoon jolla voi huoletta ajella missä lystää, ja antaa pojankin ajaa välillä :) Vielä askarruttaa se, että tilaanko hc lipot vai pehmeät? Jotenkinhan nuokin olis hyvä suojata vedeltä.

Suomesta, kun noita 775 moottoreita saa 36e hintaan niin ei haittaa vaikka niitä välillä menisikin.

Viimekesän bashailin 1/8 buggyllä jossa oli HK 150a nopari ja 2800kv 74pitkä kiinakone, jonka lämpöjä ei meinannut saada kuriin mitenkään. Lopulta koneessa oli peräkkäin 2kpl heatsinkkejä joihin sai tuulettimet kiinni. Taitoa ei kuitenkaan ole ajaa tuollaista vehjettä ja vauhtia oli niin paljon, ettei insertit pysyneet renkaissa(tai sitten en osaa liimata kunnolla..) Jollekin foorumilaiselle nuo vermeet tuli myytyä.

Tämän projektin jälkeen vuorossa onkin varmaan jokin pieni crawleri, jolla ajelen pitkin sohvia :)


« Viimeksi muokattu: 09.05.11 - klo: 20.31 kirjoittanut disu »

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1527 : 09.05.11 - klo: 20.33 »
Mulla oli infernossa tellingit 3*2s akuille, ja sitte oli jo ahdasta!

Ne halvat 06kiekkaset koneet on välillä vähän yksilöitä. Ostelenkin nykyään 2 kerrallaan, ja parempi ensin ajoon. Sitten kun se on kuuminu lussuksi, hyllyynjäänyt parantaa tilannetta uuden tilauksen ajan.

Joltakulta kyselin Lehnerin koneista et saako niillä ajella paria sataa akullista. Ku ei luvannu varmaa likasissa oloissa, ni väärinkäytän ny ekat 10 tommosta halpaa. Mietin, mikä tulee edullisemmax, sittemmin. Siihen asti kulut posteineen jää, ajattelemani lehnukan kotiinkuljetettuna, alle.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa disu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1528 : 09.05.11 - klo: 20.48 »
Mulla oli ennen sitä 74 kokosta konetta se pienempi, oliko se nyt 60mm kone. Se kesti ajella ehkä 4 akullista ennen savuja. Uteliaisuuttani avasin sen koneen raadon ja hämmästyin miten paljon siellä oli kivipölyä sisällä. Eli kannattaa noista teipata se takapää, vaikken usko että sieltäkään ois se kaikki pöly pääsyt sisään. Kaiketi se ensimmäinen versio konepukista jätti etupäästä näkyville yhden kiinnitysreiän tjsp. Sekin koneen etulevy lähti vähän liiankin helposti pyörittämällä auki. Noh hyvä jääkaappimagneetti sieltä sisältä kuitenkin löytyi  :wink:

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1529 : 10.05.11 - klo: 08.01 »
Kukaanhan ei pakota ostamaan mitään 6XL konetta, millä lentää insertit mäkeen yms. jos kerran offi vehettä ollaan tekemäs :) 2-4s akut ja joku xl kone mutta pienellä kv:llä / isona xl kokona. Vaikkapa joku xl15 kiina kone tai ehkä vieläkin "laiskempi" jos vaan löytyy.

Toi upoksissa ajelu nyt on vähän semmosta, ettei oo ihan niin yksinkertasta tehdä autoa mikä sitä oikeasti kestää. Muutama video asiasta on helppo tehdä, mutta laitteet luultavasti hajoo muutaman ajo kerran jälkeen. Traxxas toki teki vesitiiviititä vehkeitä, mut ei nekään sukellusta kestä järin paljoa. Toisekseen vanhat noparit/osat yleesä vuotaa jo jostain kun on saanut fyysistä rasitusta ja lämpövaihteluita jo pitkään.

Akkujen suojaus on melkosen vaikeena, itsellä ei ainakaan mitään järkevää ideaa ja lipot er vissiin tuosta vedestä tykkää. Nimh yms kesti vissiin hetkellisesti vettä jonkun verran. Moottori vetää niin hiilellisenä kun hiilettömä vähintään laakereista vettä sisään tollasessa touhussa, näin ainakin voisi luulla. Siitähän seurailee sitten moottorin laakerin ruostuminen kiinni jos ei öljyä/nasvaa oo tarpeellisesti tai sitten menee muuten oikoseen jos vettä sisälllä hirveitä määriä :)

Noparin ja vastarin nyt vielä pystyy erillisellä laatikolla tai omilla liima/epoxi valu kikkailuilla tekeen "melkein" vesitiiviiksi. Sattunnaiset roiskevedet yms on helppo torjua, mutta veden alla oleminen antaa aika kovia haasteita suojaukselle. Myös servo vetää luultavasti vettä sisäänsä jostain, vaikka oliskin "waterproof" malli mikä käytännössä tarkottaa varmaan o-rengasta servon aksein ympärillä ja jotain silikonitiivisteitä muualla.

Juuh nuo isot xl kiinakoneet taitaa maksaa jotain 20-30€ luokkaa kpl esim. hobbykingillä niitä ottaa yhen hyllyyn niinkun 4wdkanootti ehdotteli. Mut toi veden alla ajoon en sen paremmin osaa sanoa miten autosta täysin sen kestävän saa.

4wdkanootti, Ite ollu ainakin erittäin tyytyväinen Leopardin koneisiin, nehän näyttää erehdyttävästi neu/mamba koneilta ja laatua tuntuu kyll olevan todella mukavasti, onhan jotkut noilla vissiin ihan "kisojakin" ajanu ja hyvin pelanneet. Aivan eriplaneetalta hyötysuhteeltaan kun nuo hobbykingin vehkeet. itellä oli kb36 ja kb45 XL koneet hyperissä hobbykingiltä, mutta lämmöt oli ongelma kun 6s koitti päästellä. Leopardilla ei oo mitään ongelmia lämpöjen kanssa ja kulkee aivan uskomattoman köykäsesti :) Lämpö ongelmat lähti myös ilman mitään ongelmia välitykset on samat ellei pidemmät ja silti lämmöt on alle 40-50astetta melkeimpä aina. Allekirjotuksen linkistä voi katella miten hyperit kulkee noilla leopard koneilla.
« Viimeksi muokattu: 10.05.11 - klo: 10.50 kirjoittanut Lassi »