Kirjoittaja Aihe: Polttis -> Sähkö konversiot  (Luettu 611627 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1830 : 29.04.12 - klo: 20.37 »
On niin monta topikkia aiheesta mutta kirjoitetaan vaikka tähän ylimpänä olevaan.. eli tulipa korkattua tänään M8e Lavangon baanalla.

Ajoin molempia, polttista ja sähköä, olipa nastaa. Täytyy melkein sanoa että diggasin sähköstä enemmän vaikka onhan toi polttis toki enemmän motocrossmainen, mutta muuten.

Hyppäs kyllä komeesti ku ei meinannut rata riittää..heh. Iskareihin vielä jäykemmät öljyt, polttiksessa oli kohillaan, e-autossa liian löysät sisällä ajon jäljiltä.

Tätyy myös hommata isompi kapaisteettisia akkuja ku ajoaiaka olis saanu olla vähän pidempi (nyt 4200mAh), muuten toi 4S25C + 13T + 48T + 2100kv (perät 43/13) tuntui olevan ihan passeli! Kovempaa ei olis pääsuoralla voinut mennä ja alavääntö oli todella hyvä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1831 : 29.04.12 - klo: 20.56 »
Postailenpa kanssa viikonlopun kokemukset M8e:stä radalla. Ajelin lauantaina Turussa, jossa oli myös todella paljon polttiksia. Vauhti oli melko hyvin verrannollinen, suoralla hävisin ehkä hieman nopeimmille polttiksille. Hypyt on todella helppoja sähköautolla. Reagointi kaasuun ja jarruun on todella nopeaa ja erittäin lyhyellä kiihdytyksellä pääsee hyndästä yli.

Ajoaika oli todella pitkä. Helposti 10 minuuttia pystyi ajamaan 5000 mAh:n akuilla (Turnigy Nanotech 5.3 ja Gens Ace 5000 mAh) ja 1900 Turnigyn koneella. Säätimen virkaa ajoi Turnigy Trackstar 150 A. Pinioni oli ensin 14, sitten vaihdoin 16. Muutos oli aivan liian suuri, 15 olisi todennäköisesti ollut oikea. Sellaistahan ei tietysti pakissa ollut. Koneen lämmöt ei kovinkaan korkeaksi, suurin mitattu taisi olla 60 astetta. Lämpöongelmaa ei siis ollut, mutta ulkolämpötilakin oli 15 asteen paikkeilla ja tuuli oli melko kylmä.

AR X8e oli todella hyvin pommitusta kestävä. Hajosihan sekin lopuksi...toinen auto hyppäsi katollaan olleen auton perään. Takadiffin ulostulo halkesi osumasta. Sellaistahan ei tietysti kulje varalla mukana, joten ajot loppuivat siihen.

Musta M8e on hauskin pikkuauto jolla on tullut ajettua. Mikä parasta, auto oli käytännössä aivan puhdas ajojen jälkeen, joten puhdistamiseen ei juurikaan kulu aikaa!

Viikonloppuna pitää tulla Lavankoon ajelemaan.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1832 : 29.04.12 - klo: 23.41 »
Mä luulin että myit Ansmannin..

No ei se mitään, hyvä että jatkoit ajoja sitten kuitenkin ja nyt tuntuu hyvältä.

Mun e-auto oli huomattavasti nopeampi kuin polttis pääsuoralla ja muutenkin. Mutta toisaalta mun RTR polttis onkin aika hidas sillä satasen koneella. Kumpikin kivoja kyllä!

Meidän täytyy mennä Lavankoon ja ottaa Kalle mukaan kans. Ensi vkonloppuna Su? Illalla on hyvin tilaa M8e autolle kun polttikset lopettaa klo 19.

Mun e-autotosta korkkas toinen takaiskari, mallia RTR. Ei varmaan mitään sellasta etteikö saisi kuntoon helposti mutta tilasin kaverilta MP9e iskarit niin ei tarvii spedeillä enempää noiden kanssa. Muuten VE vaikutti jo mainiolta, pitää katsoo pystyykö haastaa teidät. Akkuja ja renkaita täytyy hankkia lisää.
« Viimeksi muokattu: 29.04.12 - klo: 23.45 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kalle

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1833 : 30.04.12 - klo: 12.55 »
Jööö, vois tulla ottaa toimintasavut autosta ens su :)

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1834 : 30.04.12 - klo: 15.00 »
Laitoin tohon Honkkarin X2e truggyyn kiinni rc-monsterin moottoripukin ja nyt saa pidempää välitystä kiinni autoon, nyt kulki jopa 4s:llä ihan hyvää vauhtia 17t pinjonilla. Siihen honkkarin omaan moottoripukkiin ei saa kuin 14t pinjonin. :huh:

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1835 : 30.04.12 - klo: 15.12 »
Laitoin tohon Honkkarin X2e truggyyn kiinni rc-monsterin moottoripukin ja nyt saa pidempää välitystä kiinni autoon, nyt kulki jopa 4s:llä ihan hyvää vauhtia 17t pinjonilla. Siihen honkkarin omaan moottoripukkiin ei saa kuin 14t pinjonin. :huh:
Tuon huomasin itekkin honkkarin omalla pukilla ja ihmettelin kovasti.Sen jälkeen laitoinkin toisen pukin ja pinioni valikoima ainakin tuplaantui.
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1836 : 30.04.12 - klo: 22.06 »
Tilasin jäykemmät jouset iskareihin, kun vakiot on niin löysät ettei voi oikeastaan isompia hyppyjä hyppiä kun pohja pamahtaa heti maahan kiinni.

Kiipeää muuten hyvin nämä truggyt ylös jyrkkiäkin hiekkarinteitä, kun voi antaa hanaa eikä keuli yli millään.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1837 : 01.05.12 - klo: 06.32 »
Inferno neosta löytyy vastaava harjaton versio eli VE (race spec)

Tässä oma:...

AR X8e

On niin monta topikkia aiheesta mutta kirjoitetaan vaikka tähän ylimpänä olevaan..

Helpointa tietysti napata ylin, mutta ainakin mä luulin, että tämä otsikon ("Polttis -> Sähkö konversiot") alla puhutaan polttisautojen muuttamisesta sähköisiksi ja kokemuksista niiden osalta, eikä "RTR" sähköautoista...  :roll:
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1838 : 01.05.12 - klo: 11.47 »
No siirrytään tohon M8e topikkiin sitten seuraavaksi..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1839 : 02.05.12 - klo: 23.33 »
Kävin tänään laulattelemassa vähän enempikin tuota Ishimaa. Ei mitään ongelmia lämpöjen kanssa, nopari pysyy ihan viileänä pidemmässäkin huudattelussa. About 10min ajeluiden jälkeen akuissa vielä hyvin puhtia, kai noilla akuilla sen 15min ajelis. Välitystä vois karvan verran pidentää, hiukan jää pellolla huiput matalaksi. Taitaa vaan mennä koko layoutti uusiksi - akut molemmin puolin ja kone takakardaanin päälle. Tahtoo koko ajan lähtä hypyistä kierteellä. Saa samalla istutettua matalamman korin.

Vetäsinpä vielä BECin maapiuhan rattaiden läpi, ei pysyny kunnon kärrynpyörissä 3M:n Dual Locilla romut kiinni... Onneks ei mitään kärynny. Niin, ja pyöränmutteri karkas, missäköhän nuo lie halvimpia?

Mites teillä tuo moottorijarru käyttäytyy? Omassa nyt säädetty nollaan ja edelleen pääsee helposti kattokerhoon jos mutkassa erehtyy kaasun päästämään, heti pyörähtää poikittain ja kiepsahtaa ympäri.

EDIT: Niin, ja tilasin kiinanmaalta rallygame-renkaat. Sitte tekemään muottia korille... Alipainepöytä tehty ja lexania hankittu jo.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1840 : 03.05.12 - klo: 07.41 »
Mites teillä tuo moottorijarru käyttäytyy? Omassa nyt säädetty nollaan ja edelleen pääsee helposti kattokerhoon jos mutkassa erehtyy kaasun päästämään, heti pyörähtää poikittain ja kiepsahtaa ympäri.

Jos moottorissa on voimakkaat magneetit niin moottorilla on luonnostaan jarru päällä kun päästää kaasun, siksi noi 4Pole koneet on parempi vaihtoehto patterikaseihin koska niissä roottori pyörii paljon herkemmin kun magneetit ei tuota samalla tavalla vastusta.

Tarkista että voimansiirto pyörii todellakin herkästi ja laakerit on kunnossa, "kaasu pois" spinnaukset voi monesti johtua voimansiirron epäherkkyydestä, yksi viallinen laakeri riittää syyksi.
Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1841 : 03.05.12 - klo: 09.21 »
Mites teillä tuo moottorijarru käyttäytyy? Omassa nyt säädetty nollaan ja edelleen pääsee helposti kattokerhoon jos mutkassa erehtyy kaasun päästämään, heti pyörähtää poikittain ja kiepsahtaa ympäri.

Ei se mitenkään häiritsevästi käyttäydy, mutta nyt olen ottanut sen kokonaan pois.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1842 : 05.05.12 - klo: 22.37 »
Annoin hieman ilmaa tuolle honkkarin X2e truggylle, ja takahubi sieltä antautui taas toisen kerran, tuntuis olevan takahubit heikko kohta tässä.
Hyvin tämä auto hyppää muuten ja lentää todella tasaisesti ilmassa. Oliskohan tähän alumiiset hubit saatavilla mistään?

HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1843 : 05.05.12 - klo: 23.12 »
Porailin moottoripukkiin uudet kiinnitysreiät päähän, niin sai käännettyä pukin pystyyn ja moottorin keskelle autoa. mitä tuossa vähän sähköjä sovittelin, niin näyttäis istuvan tavarat huomattavasti paremmin näin. Pitää jossain vaihessa tehdä kokonaan uus diffi- ja moottoripukki, niin saa diffinki keskelle autoa ja painopistettä keskemmälle. Akkutelineet pitää vielä vääntää, jyrsiäkö muovista vai taivuttaakko alumiinista, ei osaa sanoa... Kaiken kaikkiaan luulis painopisteenki laskevan, ko akutt käänty kyljeltä pötkölleen ja niitä saa nyt ehkä vielä vähän alemmas. Pitää vielä laskea totuus.

Ja mikä parasta, nyt moottorin saa hetkessä irti, tappelematta.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1844 : 07.05.12 - klo: 20.12 »
Tekasin tänään uudet akkutelineet alumiinista. Purin myös auton nippeleiksi, pitää huomenna tehdä uus pohjalevy vähän toimivammalla sijoittelulla.

EDIT: Tässäpä kuvaa, yksinkertaset ovat...
« Viimeksi muokattu: 07.05.12 - klo: 22.16 kirjoittanut Mazza »
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa duda

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1845 : 08.05.12 - klo: 20.39 »
Oma ajokki ensi kesälle. Tekno rc -kitillä + LRP:n sähköt.


Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1846 : 09.05.12 - klo: 06.43 »
Porailin moottoripukkiin uudet kiinnitysreiät päähän, niin sai käännettyä pukin pystyyn ja moottorin keskelle autoa.

Luulisi painopisteen(rollcenter) nousevan jos käännät diffipukin niin päin että moottori killuu takakardaanin yläpuolella?
Noin kolmensadan gramman painoinen moottori ilmeisesti on kasiautossa?
No liikkuupahan painopiste kuitenkin keskemmälle.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1847 : 09.05.12 - klo: 07.29 »
Joo, 307g on ilmotettu painoa tuolle moottorille. Moottorin painopiste nousee 2-3cm, mutta samalla liki 700g akkujen painopiste laskee about 1,5cm. Ja samalla auto alkaa kulkea hypyissä suoraan ja mutkossa tasapainosesti. Aiemmin yliohjas toiseen ja aliohjas toiseen suuntaan. No, nyt on kokonaan uus pohjalevy työn alla. Tänään saanen leikeltyä lopulliseen muotoonsa, reiät jo touhuttu.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1848 : 09.05.12 - klo: 13.54 »
Joo, 307g on ilmotettu painoa tuolle moottorille. Moottorin painopiste nousee 2-3cm, mutta samalla liki 700g akkujen painopiste laskee about 1,5cm. Ja samalla auto alkaa kulkea hypyissä suoraan ja mutkossa tasapainosesti. Aiemmin yliohjas toiseen ja aliohjas toiseen suuntaan. No, nyt on kokonaan uus pohjalevy työn alla. Tänään saanen leikeltyä lopulliseen muotoonsa, reiät jo touhuttu.

Mistä laadusta ja paksuudesta teet pohjalevyä? Itsellä tässä kova mitoittaminen kun tarkoitus tehdä tuohon MT4:seen 100mm pidempi pohjalevy jolloin akseliväli pitäs olla jotain 460mm pintaan. Pituus muodostuu siitä kun laittaa keskidiffiltä molempiin suuntiin takakardaanit, joka siis on 100mm alkuperäistä etukardaania pidempi. Nyt nuo ylikokoiset akut ovat olleet melko korkealla joten tässä tapauksessa ainakin painopistettä saa kivasti alas päin, lisäksi ajatuksena on siirtää keskidiffiä vähän sivuun keskilinjasta niin saa akun keskemmälle. 3,2mm levyä on tuo alkuperäinen levy ja nyt meinasin 4mm levyä kun tuo on taipunut perästä. Täytyy vähän muutenkin katsoa noita tukia uusiksi että kestää paiskoa kaikessa rauhassa  :laugh: 
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1849 : 09.05.12 - klo: 16.45 »
Pohjalevy leikattu (reilusti ylileveäksi, antaa vapautta sijoitteluun) sekä taivutettu, reiät tehty bulkeille, keskidiffille ja ohjaukselle. Keskidiffi siirty samalla keskilinjaan. Enää komponenttien sijoittelu ja sen jälkeen vielä reunojen leikkaus ja pokkaus lopulliseen muotoon. Materiaali on ihan jotain pehmosta 3mm alumiinia, jämäpala. Jos taipuilee kovin, niin mukavampi tehdä valmiista mallista jyrsimällä kunnollinen jostain 6000- tai 7000-sarjan alumiinista.

Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1850 : 09.05.12 - klo: 18.52 »
Etkös Mazza käytä kahta akkua niin laita ne akut molemmin puolin, kerran olet laittamassa moottorin keskelle.
Eteen toiselle puolen vastari+servo ja toiselle nopari. Pitäisi mahtua kyllä melkoisen kapeaan autoon.
Hieman etupainoinen saisi olla niin hyppääminen on helpompaa koska painavampi keula pysyy menosuunnassa
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1851 : 09.05.12 - klo: 20.43 »
Hieman etupainoinen saisi olla niin hyppääminen on helpompaa koska painavampi keula pysyy menosuunnassa

Onko tuosta painojakaumasta tarkempaa tietoa? 45/55% vai vieläkin isompaa eroa?
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1852 : 09.05.12 - klo: 21.40 »
Kattelin paikat sähköille, ihan ei päässy toivottuun painojakaumaan. Nyt painopiste on 1,5cm keskikohdan takana. jos ois laittanuvasemman akun noparin etupuolelle, niin ois aavistuksen saanu painopistettä eteen, mutta miten lie vaikuttaa kun painavimmat osat on vastakkaisissa nurkissa - hitausmomentit ei ainaskaan pysy symmetrisinä.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1853 : 10.05.12 - klo: 15.43 »
Nyt alkaa näyttää taas autolta. Suunnitelmat muuttui vielä iltasella unta hakiessa, käänsin keskidiffin toisin päin ja moottori tuli nyt etupuolelle. Painojakauma siellä 55/45% paikkeilla.. Servon ois vielä voinu nostaa pystyyn ja akkuja tuoda eteen päin, mutta eiköhän tuo hyvä ole näin. Kännykän kamera ei näköjään kovin paljoa erottele, pohjalevy on kyllä pokattu reunoistaan vaikkei siltä näytä.



Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1854 : 10.05.12 - klo: 16.42 »
No mutta sehän näyttää nyt pirskatin hyvältä, tehtaallakaan eivät ole osanneet noin fiksusti laittaa. :D
Aika hassu iskunvaimenningeometria, onko jotain etuja perinteiseen iskarit pystyssä layouttiin? Entä haittaa?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1855 : 10.05.12 - klo: 16.52 »
Joo tuo leiska on nyt melko hyvän näköinen, en tiedä kyllä onko keulassa hyvä olla ylhäällä painoa mutta sen varmaan näkee käytössä että toimiiko, tuo mottihan ei taida olla hirveän painava?
se 55/45 painojakauma on jo aika rajusti etupainoinen, ei kannata enempää ainakaan lisätä keulaan painoa.
Eikun vaan vääntämään 7075 t3 alumiinista vastaava ja sit lämpökäsittelyllä t6 kovuuteen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa hankar

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1856 : 10.05.12 - klo: 17.01 »
Jos kovasti alkais optimoimaan, niin... saisiko tuon ohjausservon pystyyn ja noparin siihen viereen? Sitten katsoisi että miten paljon painavaa moottoria pitäisi siirtää keskilinjasta vasemmalle, että se vastaisi sitä mitä nopari ja servo ovat oikealla puolella. Kun sitä moottorin paikkaa lähtisi siirtämään sivulle niin samallahan se painopistekin tippuu  :wink:

Piti ihan lukea mitä oli tullut tänne kirjoteltua, vaan omat visioinnit oli menny vaan kaverille. Lähinnä kun omat ajatukset on mennyt vähän siihen suuntaan että yhdellä akulla ajaessa akun laittais vasemmalle ja moottori oikealle puolelle moottorin perä keulaa kohti ja kaikki muutkin romut sinne oikealle puolelle. Tahtoo olla omat haasteensa kun käyttää yhtä 4S 8 Ah akkua, vaikka eihän se paina kun vain kilon verran.
Trx 1/16 VXL Revo ja TT MT4 G3 x2
Vastaus lähes kaikkeen...

Poissa Jukis

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1857 : 10.05.12 - klo: 17.11 »
se sit vaikuttaisi siihen miten paljon se kääntyy vasemmalle ja oikealle, koska toisella puolen olisi ylempänä painoa, auto kallistuisi enemmän sille puolen.
TLR 22 - Hot Bodies D8e - Xray T3'12 Vorza&d8 ja Axial osia

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1858 : 10.05.12 - klo: 17.24 »
Jos pituutta ja takakardaania kasvattais vajaan sentin, niin moottorin sais pötkölleen tuohon noparin paikalle, servon kääntäis pystyyn ja noparin heittäis servon taakse. Sillon alkais olla semmonen layout ettei enää noin isoilla akuilla parempaan pääsis. Tuo moottori painaa makkarakaupan mukaan 307g, eli melko kevythän tuo on. Nyt vaan innolla odottelen kuivempia kelejä, että pääsee kunnolla testaamaan. Johdotuksetkin siistiyty reilusti kun otin BECille virran noparin päästä, kun aiemmin tuli suoraan akkuliittimeltä. Samalla teippasin BECin noparin kylkeen.

Kännykkään kun tilasin pari viikkoa taaksepäin Deal Extremestä nippeliä, niin otin samalla 11kg/0,14s/6v halpisdigiservon (12€), saapa nähdä montako kääntöä kestää :grin:. Nykyisessä ei kyllä mitään ongelmaa, mutta josko se kestäis tässä niin oishan se vähän nopeampi ja nykyisen hitaan sais 6kg:n heittää tuohon tuuppimonsteriin 3kg:n tilalle.
(EDIT: Servon merkki Towardpro  :grin:)

Tuosta alustageometriasta en sano mitään, kun en ole ennen kasikrossaria omistanut. Kuulemma kuiteskin ne merkittävimmät mitalit Ishimalla on ajettu perinteiseen tapaan sijoitetuilla iskareilla...
« Viimeksi muokattu: 10.05.12 - klo: 17.28 kirjoittanut Mazza »
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Polttis -> Sähkö konversiot
« Vastaus #1859 : 11.05.12 - klo: 23.58 »
Kaatumatauti poistui, jes. Heitin keskidiffiin 50k litkut, vähän turhan paksua mutta pihasudittelussa menee hyvin. Isompaa pinjonia tarttis, vauhti loppuu 4S:llä kesken eikä oikeen tohi ennakkoa kasvattaa kun ei virtamittariakaan ole ja aika äärirajoilla mennään noparin suhteen... Nopari ei kyllä vielä lämpene yhtään.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy