Päävalikko

1/10 polttistouring (TP-10)

Aloittaja TheArska, 26.02.09 - klo: 18.31

Mika R

Toi Serpent 733 on kyllä tyylikkäännäköinen auto. Aika paljon koneistettua alumiinia, komean näköinen tosiaan. Tykkään!

MrOllinmaki

Hommaatko Jarkko meille Tattiksellekin tollaset pelit kesäksi?? Saatais pidot kuntoon pienellä vaivalla..

http://picasaweb.google.com/dlarry62/FORGASS200910Race1AtHomesteadRCRaceway#5384038782742187938

-A-


jtp

Toi pidotuskone on melko samanlainen kuin meilläkin, mutta taustalla näkyvää kuivainta ei valitettavasti löydy vielä.

MrOllinmaki

Lainaus käyttäjältä: jtp - 03.12.09 - klo: 00.07
Toi pidotuskone on melko samanlainen kuin meilläkin, mutta taustalla näkyvää kuivainta ei valitettavasti löydy vielä.

Jep, Matillahan tuollainen kyllä on. Onkohan toi kuivain pelkkä puhallin vai myös lämmitin??

-A-

jarkko

Eikös tuo pitaineen levitin ole tosiaan Matin laitteen yksi early pilot -versio. Nykyinen levittää isommalle alueelle.

Ja kuivain on joku halpiskopio Kantasen Ekin jet-kuivaimesta.

Ois aika päheetä. Laitetaan kaupungille investointianomus vetämään. Jonkun lopetettavan kirjaston budjetilla tuo hoituunee hyvin  :cool: (just making a tasteless joke)
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

*HOKE*

Joku rakentaa päältäajettavasta ruohonkeillurista tuollaisen härvelin...

Edessä pidotinbruisku ja perässä kuivain.

Hoituu yhdellä kerralla koko homma.

jarkko

Kuivaimen tarve liittyy sateisiin keleihimme eli menosuuntaan ensin kuivaus ja sitten pitoaineen levitys, kiitos.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

tturku

helppoa, pakki päälle ja menox :lol:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

#279
Kun en ole koskaan TP10 kisoja ajanut enkä ole tainnut olla paikalla katsojanakaan, niin kertokaas kuskit mielipiteenne tästä espanjalaisesta kisavideosta ja kuskien tasosta Suomen tasoon nähden, meikäläisen ajo kun muistuttaa juuri tuota videolla esiintyvää - eli ei niin kovin linjakasta aina - niin mietin että jos taso on jotain vastaavaa alemmissa finaaleissa niin sittenhän sitä voi hyvin tulla mukaan...
(toivottavasti rohkaisee muitakin miettijöitä osallistumaan)



Kiitos  :cool:

Aijjoo, Kyoshon Juha S:n kanssa yritetään olla mukana ainakin tuossa Tattiksen kisassa ajamassa

jtp

Nojuu eipä tossa videolla ajavat suomessa A-finaaliin pääsis, mutta semeissä voipi välillä ajo olla hyvinkin tuon näköistä.

henkka123

OT: Tuossa videossa 0:30 kohdassa on aitoa Serranon perhe-meininkiä! :grin: :shocked:
Ostetaan B4 Factory Team:
http://rc10.fi/index.php?topic=52058.0

Mika R

Lainaus käyttäjältä: jtp - 04.01.10 - klo: 18.44
Nojuu eipä tossa videolla ajavat suomessa A-finaaliin pääsis, mutta semeissä voipi välillä ajo olla hyvinkin tuon näköistä.

Sitä vähän arvelin.. kiitos jtp

Rohkaisee siis osallistumaan. Hyvää tuossa on ettei kolareja tule ja kaverit väistävät selkeesti, ainakin pääosin.

Lainaus käyttäjältä: henkka123 - 04.01.10 - klo: 18.47
OT: Tuossa videossa 0:30 kohdassa on aitoa Serranon perhe-meininkiä! :grin: :shocked:

Totta. Spaniardit osaavat nauttia!  :grin:

Mika R


sami.salmela

Ai ai,kun on nätti baana.Kyllä kelpaisi ulkoiluttaa autoa tuollaisella radalla.

-sami-
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Mika R

Todellakin. Ympärivuotinen kesä mahdollistaa hienoja asioita..

Onko muuten Lahdessa asfalttirataa missä olis tullut 710:iä ulkoilutettua ?

sami.salmela

Eipä valitettavasti ole.Kuusankoski ja Hyvinkää lähimpänä.

-sami-
FAST MOTORS RC
YOKOMO / WIRC / REDS RACING

Mika R

Ok, Hyvinkäällä sitten..

Ossi K

Onkos hyviä ehdotuksia miten E-clipsit saa pois ja takaisin mahdollisimman fiksusti ?

Tuntuu että ruuvarin kanssa kun niitä (yrittää) availla niin hermot vaan kiristyy...  :angry:

Mika R

Ei oikein noiden e-clipsien suhteen. Jotku on jokus laitellu niitä "rautakaupan" sokkia joiden laitto onnistuu sellaisilla muotoiluilla kärkipihdeillä.

Ostin ison läjän taannoin tuossa Power Racinging RRR jäämistöä ja tuli laitettua diffeihin Ti tapit rattaisiin. Pyörivän massan säästöä tuli 2gr per diffi - kyllä nyt kulkee  :wink:  :grin:


Mika R

Oli taannoin puhetta siitä uudesta Protoformin korista; itse jatkan kuitenkin tuolla perinteisellä Stratus linjalla Teemu Saariselta (Future RC) ja GRP gummeilla samasta osoitteesta. Meni eilen tilaukseen ja palvelu on sieltäkin erittäin nopeaa.

Täytyy varmaan investoida rengassorviinkin, asia johon en aiemmin ole juurikaan kiinnittänyt huomiota. Mitä kokeneemmat sanoo? Ja mistä kannattais sellasta katella? Hyväkuntoista käytettyä saa myös tarjota...

Mika R

Ok, ostin tuollaisen 3Racingin 1/10 rengassorvin.

R/C Techissä tarjottiin aiheesta kunnon tieto pläjäystä. Täytyy tutkia varovasti jostain kulmasta..

Lainaus käyttäjältä: rmdhawaii;7120894Ideally, yes. Ever notice that your rears wear faster than your fronts? You really don't want your rears smaller than your fronts for a number of reasons. Overdrive, rollout and split are three terms you want to become very familiar with.

Here are some threads on the subject:

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/357664-foam-tires-long-main-runs.html

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/306773-tire-split-theory.html

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/150719-why-use-overdrive-split.html

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/85378-need-true-front-foam-tires-1-10-a.html

http://www.rctech.net/forum/nitro-road/23868-foam-tire-truing.html

And here is a great article on how to true tires:

http://www.rc411.com/pages/howto.php?howto=25&page=4

Here is a gear ratio calculator that you'll need as well, but you need to modify the numbers for the RRR, as this is for a 720:

http://nitrokb.netne.net/720/front%20to%20rear%20overdrive%20720.xls

I'm sure you'll have more questions. The above is just a start.

Hope this helps.

MrOllinmaki

Joo, ei siitä kannata liian vaikeaa tehdä itselleen kuitenkaan. Valitset vaan itsellesi ja lompakollesi sopivat kovuudet ja ajat niillä. Kun sulla on se sorvi olemassa, niin voit sitten tarvittaessa tasoitella renkaiden välisiä kokoeroja kun ne kuluvat. Uudet renkaat kannattaa aina pienentää järkevänkokoisiksi ennen ajamista. Liian isoilla ei kannata koskaan ajaa.

-A-

Mika R

Aivan, kiitos Antti. Kyosho manuaali neuvoo RRR:lle oliko se nyt luokkaa 62mm eteen ja 64mm taakse lähtökohtaisesti. Mutta onhan se ihan eri asia tehdä tämäkin oikein kuin sinnepäin tai jättää tekemättä.

HVoltage

Se on melkein ihan sama mitä manuaali sanoo, se pitää kisapaikalla laskea paljonko rengas kuluu ja laittaa sen mukaan sorvi laulamaan. Aika-ajoissa kierrätetään paria kolmea halkaisijaltaa identtistä rengaskierrosta ja ajetaan näillä. Finaaleihin sitten lasketaan kulutuksen mukaan paras optimi.

Siis näin ainakin itse olen homman jujun ymmärtänyt...   juu, kyllä Antti on kovasti aina jeesannut :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

Jees, noissa ohjeissakin puhuttiin kulutuksen seuraamisesta jne
Mutta on se hyvä että manuska antaa jonku lähtökohdan asialle.
Niin ja en mä tätä juttua ihan vielä kisat mielessä ajattele, opetellaan nyt ajamaan ensin.

NPu

Huomaa myös, että varsinkin takarenkaat kuluvat polttiksessa kartiolle ja niinpä kumeja sorvatessa asetetaan terä 1-1,5 asteen kulmaan.


Ossi K

Aivan loistavaa Mika että löysit noita rengastopiikkeja. Tosta aiheesta ei ole juurikaan tietoa oikein missään. Renkaita on tullut yksi kausi sorvailtua mutta noissa jutuissa oli paljon uutta.