Kirjoittaja Aihe: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget  (Luettu 26157 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #90 : 19.03.09 - klo: 12.11 »
Lisää probleemaa pukkaa. Big Bore-iskarit hankaavat vetareihin, ja iskarin alakuppi jää vinoon.

Eipä niille näytä muita kiinnityskohtia olevan  :tongue:


Siirrät vaan alakiinikkeen tukivarren ulkopuolelle. pitempää ruuvia ja joku holkki tonne väliin
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #91 : 19.03.09 - klo: 12.38 »
777:ssa on ohuemmat vetoakselit big bore-konversiossa. Suurenna iskarin alapään kiinnitysreikää tukivarressa reunaa kohti ja prikkaa sitten toiselle puolelle täytteeksi. Onhan sulla yläpäissä pitkät kiinnitystapit? Big Boreille on omansa jotka tuovat yläpäitä ulommas.
Liikaa Kyoshoja

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #92 : 19.03.09 - klo: 14.03 »
Kiitos!

Pitää kattella jostain ne 777 yläkiinnityksen mitat sitten, ja väkerrellä alakiinnitykseen jotain patenttia.

EDIT:

Hain pitemmät ruuvit ja otin yläpäätä ulos noin 4-5mm (kaks m3 mutteria), niin vetarit enää hipoo iskarin jousia.

Varmaan alhaalta siirrän kiinnitystä eteenpäin millin/pari, niin pääsen toisesta mutterista ylhäällä eroon.

.w
« Viimeksi muokattu: 19.03.09 - klo: 16.41 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #93 : 21.03.09 - klo: 00.28 »
Auto liikkui nihkeesti, kun sitä käsin työnteli pöydällä.

Kattelin että etu- ja takakardaaneissa ei ollu yhtään välystä (dogbone RTR-malli) kun olin nivelkuppeihin laittanut pätkän silikoniletkua sitä välystä poistamaan.

No, etu- ja takapää irti, ja letkut hitolle sieltä.

Ei auttanut. Kokeilin vielä etu- ja takapään pyörivän vapaasti, kun ne oli irti ko operaation aikana.

Ajattelin että se on sitten mennyt ruuvilukite kytkinlaakeriin, ja otin koneen irti.

Kokeilin heti ilman konetta, ja pöh, nihkeesti rullas vieläkin.

Syyksi selvis liian kireelle laitetut ruuvit jarrupaloissa, etujarru hankas :D

Hyvää tässä oli se, että otin Kytkimen irti, ja otin sen uudelleen käsittelyyn.

Pienensin liian leveän prikan vauhtipyörän mutterin alta (prikka ruuvimeisseliin ja smirkelin kivellä pyörittelin sitä), nyt kytkinpalat mahtuu modaamatta paikoilleen.

Samalla sorvailin (mutteri pulttiin, toinen mutteri pitämään vastaan, pultti pylväsporakoneeseen ja viilalla sorvasin) vauhtipyörän mutterin uraa 1,5mm leveämmäksi. Nyt jouset menee nätisti uraan, ja kaikki toimii niiko pitääkin.

Eli nyt on hyvä, kun oli vaan välttävä ennen tätä :)

Onneksi ei tullu pilli vielä tänäänkään, niin tuli tehtyä ajan kanssa huolella.

Huomenna dremeli käteen, ja alatukivarsiin levennys jousen alakiinnikkeeseen, jotta saan ne kiinnitykset noin 1,5mm eteenpäin. Ei viiti yöllä metelöidä, kun on 2 koiraa tossa lattialla hoidossa, ja tytsy nukkuu kanssa kuuloetäisyyden päässä :p

Tai no, saas nähä, on tossa 1,3 laatikkoa kaljaa(* eteisessä kylymässä :D

.w

(* "alkoholitonta" (on joo varmaan) ^_^ kun tää on 0-promille laji, öhöö :P

« Viimeksi muokattu: 21.03.09 - klo: 00.46 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #94 : 21.03.09 - klo: 19.03 »
älä laittele mitään letkuja niihin vetareihin,sillä konstin et saa muuta kuin kupit kulumaan lovelle yhdestä kohtaa.
kun akseli liikkuu pitkittäin niin kuluu tasasemmin.
ja on itse opittu kantapään kautta :wink:
hobao hyper 8

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #95 : 22.03.09 - klo: 22.28 »
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #96 : 22.03.09 - klo: 22.35 »
Mitens paljon on tähän mennessä mennyt rahaa?
Pitää vertailla vähän kun käytety kisavehkeen ostin että olisinko jäänny voitolle vastaavalla sydeeemillä.

-Antti



En ole laskenu yhteen, mutta tässä threadissa on suurimmat mainittu.

Ja toinen asia onpi, että lasketaanko esim starttiboksi kustannuksiin jne.

Mutta muuten lähes kaikki hinnat on mainittu tässä threadissa, iskarit esim 4 x bigbore ja 4 x WorldChamp yht. 90€, joista toiset menee myyntiin luultavimmin, niin jäiskö mulle hintaa niille tosille sitte noin 40€.

EDIT: lasketaanpa vähä:

1 x Inferno 7.5 RTR ~450-500€ uutena, käytettynä oisko noin 200€
1 x starttiboksi 25€
1 x BigBore iskarit 45€ (1 x 777 WC iskarit 45€ jotka kenties myyntiin)
1 x kauhee läjä nippeleitä iskareihin, vaihtojousia sun muuta 0e (tuli iskareiden mukana)
1 x Anodisoinnin poisto 2.3€
1 x 7.5 Ilmanputsari 6€
1 x OS V-spec 229€
1 x kolmipalakytkin 19€
1 x läjä kytkinjousia ja paloja 10€
1 x moottoripukit 20€
4 x Vanttiruuvit ylätukivarteen 4€ (tai tavallaan tuli kaupanpäällisiksi, mutta lasketaan näin)
3 x takasiipi 12€
3 x kiertoa renkaita vanteineen 35€



.w
« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 12.00 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #97 : 22.03.09 - klo: 23.16 »
Eli 576e , jätin starttipoksinkin pois laskuista.

Mun mielestä toi on kallista , laskee miten päin vaan niin kalliiksi jää.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #98 : 23.03.09 - klo: 00.40 »
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #99 : 23.03.09 - klo: 11.07 »
Tolla hinnallahan olisi toki saanut käytettynä sähköjä lukuunottamatta huomattavasti paremman setin, mutta nyt voi olla että on sentään opittu jotain :wink:

Ossin vg olisi voinut olla budjettia ja autoa ajatellen osuvampi valinta, kuten myös orkkisiskareiden säästäminen. Tuskin on ton auton heikoin lenkki. Mutta eiköhän tollakin setillä muutama kierros radalla onnistu, pääseepähän ainakin mekkaamaan ja toteemaan kössön surkeuden, ja voi sitten siirtää hyvän padan parempaan autoon :azn:

Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #100 : 23.03.09 - klo: 12.37 »
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #101 : 23.03.09 - klo: 13.07 »
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #102 : 23.03.09 - klo: 13.15 »
Onko tuo auton pohjalevy alkuperäinen Sport/RTR?. Kokemuksesta voin sanoa, että Sportin pohjalevy ei tule kestämään rankempaa ajoa.

On tuo, väritystä lukuunottamatta.

Pitää ajaa nätisti sitte :)

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #103 : 23.03.09 - klo: 14.46 »
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7
.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...

« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 15.08 kirjoittanut Janne T »
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #104 : 23.03.09 - klo: 14.56 »
Hiukan perusteluja tuohon MP 7.5:n surkeuteen kiitos. Ja kun sinulla tuosta kokemusta tuntuu olevan, niin kerroppas mikä siitä sen muutaman kierroksen jälkeen hajoaa? Eikö muihin merkkeihin tarvitse renkaita, siipiä, ilmanputsareita, vaihtojousia ja kytkinosia puhumattakaan moottorista, joka on tässä tapauksessa uusi? Jos näin on niin minulle kanssa se toinen se merkki, mikä ikinä lieneekään. Ja tarkoitan siis M8 krossia, en neppisautoa.

Heh, älä nyt ota tota noin vakavasti :wink:

Mp-7.5 pro malli oli yhtä hyvä kuin muutkin sen ajan pro vehkeet. Mutta toi rtr on eri asia, minkä varmasti itsekkin tiedät. Osien kestävyys heikko, monet osat on ihan eri tavaraa ja eri tavalla tehty kuin pro mallissa. Varaosat kalliita, ja tilaaminen hidasta kun niitä ei ole suomen hyllyssä jne.

Siivet ja renkaat ovat kulutustavaraa, ja enkö juuri sanonut että pata on hyvä? No tarkennetaan sitten pikkasen, ehdottomasti paras valinta tällä hetkellä..

Etkö tosissaan huomannut että en kirjoittanut tota mitenkään vakavasti, eikö hymiökin jo kerro jotain? Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita kössöomistajia, kenellä menee palkokasvi nenään jo "kössö" sanasta..

Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.

Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...

 

Tähän on kyllä taas pakko kommentoida.

Kyse oli SPORT/RTR malleista , ja kyllä nicke kerto mikä hänen mielestään on huonoa.

Kyllä varmaan moni ajaisi tehdastiimissä kun saisi auton ja osat ilmaseks JA ei tarvis ajaa SPORT/RTR suljulla , jota aina dissataan.
Kertaakaan ei kukaan ole sanonu pahaa sanaa Kyoshon kunnollisten mallien laadusta , aina vain hinnasta.
Ja siltikin joku vetää herneet nenään ja rupee vaahtoamaan siitä kuinka laadukkaita ne kisapirssit on.

Lukekaa ne viestit ennenku rupeette katkerina tilittää , ne taiwanilaiset nyt vaan sattuu oleen halvempia ja parempia kun kössön SPORT/RTR vehkeet.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #105 : 23.03.09 - klo: 16.54 »
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...



Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.

Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.

Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?

Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.

Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.

Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.

Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.
« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 16.57 kirjoittanut nicke89 »

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #106 : 23.03.09 - klo: 17.41 »
En ole yhtään osaa Suomesta ostanut (uutena), ja ostamani osat on olleet halvempia kuin Hobao etc. Suomessa.

Mulle on se ja sama mitä ne suomessa maksaa :)

EDITTIÄ:

Just tällästä vääntöä pitikin tulla, että tässä projektissa on järkeä ^_^

Lopputulosta ei oikeen vaan näe vasta kun kesän lopulla, mutta siihen asti - vedonlyönnit käyntiin!


.w
« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 19.12 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #107 : 23.03.09 - klo: 19.33 »
Sisäänajoa vailla nyt.

HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen

Enää tukivarsien modaus BigBoreille, tai sitte lyön eka WC:t kiinne.

Sisäänajo mennöö noilla BigBoreillakin, kun eivät enää paina vetareihin, mutta välys voisi olla isompi.



.w

« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 19.47 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #108 : 23.03.09 - klo: 21.13 »
Ei tässä mitään kasveja kiskota nokkaan, halusin vain saada tietää jotta mikä siinä hajoaa?  No etpä sinäkään osannut tuohon vastata mutta kommentoida pitää.
Huvittava väite, että Kyoshoon on kalliit osat. Tuo nimittäin riippu ihan siitä, mistä ne ostaa. Jollei paikkakunalla ole liikettä lienee aika sama tuleeko osat Kiinasta vai Perniöstä, sillä erolla että Kiinasta tuppaa tulemaan nopeammin. Suomen hinnoittelu on arseesta, sen tietää kaikki.



Mutta näinhän se menee, hymiö pelastaa kaiken :mrgreen: Aina tuntus löytyvän näitä *ittuuntuneita taiwanilaismerkkien omistajia, joilla on pakonomainen tarve dissata kössöä ihan jo silläkin perusteella, että isot pojat ovat sitä huonoksi ja kalliiksi sanoneet. Väitän että noistakin pojista aika moni ajaisi mielellään Kyoshon tehdastiimissä jos mahdollisuus tarjoutuisi...



Osasin odottaa jotain tän tyylistä.. Väännetään sitten rautalangasta.

Autossa heikkoa on ainakin pohjalevy, vantit, diffit, vetarit ja ohjauspalat. Iskaritornitki saa helposti kieroon, ja jos en ole ihan väärässä niin ruuvien kantojen kanssa saa olla suht varovainen.

Kaikki tämä parempaa proossa. Joko nyt meni perille?

Osat ovat jo ovh hinnaltaan kalliit, se on sitten toinen asia että ne on vielä kalliimmat suomessa. Vilkaseppa kössön sivuilta hintoja, ja vertaa mihin tahansa muuhun merkkiin. Hyvä esimerkki on juuri ton auton ilmansuodattimet, 4kpl sisäsuodattimia 16e tjsp.. Voin kaivella loputtoman listan noita esimerkkejä jos et muuten ymmärrä.

Hymiö ei pelasta, mutta en tosissani kirjoittanut tota *ittuilevaan sävyyn. Jotkut ehkä ymmärsi, jotkut selkeesti ei.

Kyllä, toki minäkin ajaisin kössön tehdastiimissä, missä välissä edes haukuin kaikkia kössöjä huonoksi? Kuten lukutaidollinen olisi osannut lukea, niin sanoin jo että pro mallit on laadultaan ihan samaa tasoa kun mikä tahansa muu keskiverto m8 krossari, joten en oikein ymmärrä tota vertailua.

Clubbah osas lukea mitä mä kirjoitin, ja tajusi asian täysin :wink: Nimenomaan noin.

Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan *******  :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #109 : 23.03.09 - klo: 21.31 »
Sisäänajoa vailla nyt.

HongNor EFRA 2047 tuli postissa tänään - 35€ posteineen





Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #110 : 23.03.09 - klo: 21.34 »
Kyllä tuosta tulee heti ensinmäisenä mieleen et kössit on ihan p*skoja ja et miks ajat tommosel ku lukee tot viestii, hymiöt ei sitä pelasta, aivan sama kun sanoisin et ``oot aivan *******  :cheesy:`` Se on mun mielipide. Ne ketkä ajaa kössil ni ne ajaa, kyllä ne vaihtaa toiseen merkkiin jos niitten mieli tekee.
Ja vielä pilkunnussimist: Inferno 7,5 pro mallia ei oo paljoo markkinoil näkyny.

-Antti

Tiesin että joku tarttuu tohon, vaikka ei vaikuta asiaan millään tavalla  :mrgreen:

Kanai editionhan se.

Kuten jo sanoin, niin en missään sanonut että kaikki kössöt on huonoja, vaan että kyseinen sportti on. Ja tän topicin ideanahan on ton nimenomaisen auton saattaminen kisakuntoon, toi lause mistä nyt vedettiin herne nenään oli vain mun epäilys siitä mitä tulee käymään :wink:

Faktahan on se että toi auto ei tule kestämään pidempää ajelua radalla noilla muutoksilla, mutta sitähän kukaan ei kukaan usko ennenkuin omistaja toteaa sen keväällä/kesällä. Tämä on siis mun veikkaus, Janne T ja Andy on siis sillä kannalla että auto tulee kestämään?

Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata?  :p

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #111 : 23.03.09 - klo: 21.39 »
Kyllä, veikkaan että kestää.
Tai riippuuhan se wictron ajotyylistä :cheesy:


-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #112 : 24.03.09 - klo: 00.39 »
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.

Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.

Missäpäin wictro tuut ulkoiluttamaan autoa? Kotkan tuleva rata?  :p

Toivottavasti Kouvolan uudella radalla :)

Mutta vois sitä Kotkassa käydä pyörähtämässä.

Pitää vielä määritellä kestäminen, kai PRO-vermeissäkin jotain osia joskus menee.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #113 : 24.03.09 - klo: 00.52 »
 No me varmaan luetaan CluBBahin kanssa sitten eri sivuja. Ei ainakaan minun silmiini osunut ainoatakaan kirjoitusta jossa Nicke89 olisi pystynyt nimeämään osat jotka hajoaa. Paljon mahdollista jotta oli aiemmin mennyt ohi, mutta nyt niitä oli sitten ilmestynyt.
Harmi vaan ettei ihan osunut tuo listaus. Ehdottomasti heikoimmat kohdat ovat nimittäin muovinen spurri, onneton ohjauslinkki ja surkeaakin surkeammat rtr radiot servoineen. Nuo parjatut ohjauspalat ovat muuten aivan samat sekä Kanai malleissa että myös triplaseiskassa. Muistaakseni pari sivua sitten oli samaa vääntöä ja kestäviksi todettiin sielläkin. Heikot vantit? Mitkä ihmeen vantit, ei tuossa RTR mallissa ole vantteja, eikä muuten ollut alkuperäisessä kisaversiossakaan. Ja diffitkin vielä hajoaa. Kas kun minulla ei ole mennyt vaikka varaosina olenkin tuon 5 taalan ratassarjan hankkinut. Kyllä, äiti antoi rahat kun oli niin pirun kalliit osat... Tuota ruuvien kanta juttua en kyllä ymmärrä. Eikös kaikkien ruuvien kantojen kanssa saa olla varovainen, oli kyseessä sitten kuusio-, kuusiokolo tai ristipääruuvi? Vääntyvä iskaritorni on paha takaisku. Onneksi kössö ei ole tehnyt tuota heikosta hiilikuidusta koska silloin se katkeaisi, nyt sen voi sentään oikaista. Kyllä ne alkuperäiset vetaritkin kestää vaikka mallia koiranluu onkin. Ratkaisuna tietystikkin kivikautinen mutta vanhahan tuo mallikin jo on. Oletuksena siis, että kyseessä on Sports- malli eikä US, joka olisi ollut aika paljon helpompi lähtökohta.

 Yhä vieläkin, rautalangasta vääntäen, osat eivät ole kalliita kun ne hankkii muualta kuin Suomesta. Vaikka olenkin vain tyhmä DI niin kyllä minä hinnat ymmärrän jopa siinä määrin, että ihan netistä haen halvimmat hinnat. Myös valuuttakurssien käännökset sujuvat. Jollei Nicke89:llä muuta tekemistä ole niin voithan sinä noita hintoja tänne haeskella, helpottaa sitten Kyoshoilla ajavien hintavertailua.
 
Jep jep, taidan lähteä huutelemaan muihin topikkeihin, kun kuulin ettei Hopsterin ST mallin runkojäykkäri kestä ja varaosien saanti Suomesta on ollut nihkeää... Ja vetostartista jää naru käteen puhumattakaan tuon mallin heikoista ohjauspaloista. Iskaritornitkin muovia...
 
Mun kohdalta loppuun käsitelty. Kesällähän tuo sitten nähdään miten kestää.

ps. Onneksi Pirkanmaalle tuli joulu Saben muodossa niin pääsi tekemään halpoja ostoksia, jää sitten rahaa Kyoshojen korjaamiseen.

MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #114 : 24.03.09 - klo: 12.33 »
Tyhmä kysymys: mistä sait tuohon hintaan? Kiehtoisi itseäkin vaihtaa rtr "pilli" uuteen.

Eikä tuo os-v-spec:kään pahan hintainen ollut loppupeleissä.

Käytettynä löyty, onneksi. Saa sitä normipillejä uutenakin tuohon hintaluokkaan, mutta EFRA-leimalliset alkaa noin 65€ ja siitä ylöspäin.

Jossain oli 50€, siis näissä Suomen kaupoissa poistomyynnissä, ja oli 2009 EFRA-listalla.


Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #115 : 24.03.09 - klo: 13.29 »
Offtopiccia, mutta menkööt. Paljonko tuollainen ~50e pilli tuo lisää tehoa? Löytyykö oikein mittauksia jostain?

Kyse ei niinkään ole tehosta vaan EFRA hyväksynnästä. Minun tietääkseni , vaikkakin tietämykseni on toisarvoista eräiden mielestä. Suurimmat erot tulee tankkiväleissä ja vääntöalueessa pilliä vaihdellessa.
Pieniä tehoeroja varmasti on , tuskin pihasuttaajan huomattavissa.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #116 : 24.03.09 - klo: 13.59 »
Jos ei EFRA-leima kiinnosta, ja on osaamista, niin paras tulee kun tekee itse.
Räätälöi sen omalle koneelle ja ajotyylille sopivaksi.

Mutta muuten CluBBaH on oikeassa, ei niissä paljon muuta eroa ole kun tehoalue, ja äänenvoimakkuus. Laatueroja voi olla kanssa.

Tehoaluetta voi säädellä pitemmällä tai lyhyemmällä käyrällä.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #117 : 24.03.09 - klo: 23.17 »
Tahdon muuten täydentää, että ostan aina paikallisesta, vaikka maksaa enempi, jos vaan kukkaro antaa myöten.

Tankkaan auton myös asemilla, joissa on kahvila ja huoltamo, maksakoon 5 senttiä enempi litra.

Jos hintaero on enempi kuin nelinkertainen, niin sitte kyllä moraali joustaa.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho RTR inferno kisakuntoon projekti - low budget
« Vastaus #118 : 25.03.09 - klo: 10.02 »
Turha se on joo bensan hintaa tuijottaa.Kaiken se kumminkin vie minkä tankkiin laittaa  :azn:
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
viteo
« Vastaus #119 : 02.04.09 - klo: 20.30 »
It's alive!

Kuvan laatu ja kuvaus itsessään mättää, mutta kuvasin ja ajoin samalla :P

Videossa ajan pintakaasulla kaks kertaa ees taas. vau. :)

http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/rc/rororo.mp4

.w

« Viimeksi muokattu: 02.04.09 - klo: 20.36 kirjoittanut wictro »
-Lithium Love Racing-