Päävalikko

Pihalla kuin lumiukko kesällä...

Aloittaja Thormax, 21.06.03 - klo: 01.31

Thormax

Olisin kiinnostunut kilpailemaan TJ10 tai TS10 luokassa. Mulle on vaan jäänyt epäselväksi muutamia eroja vakio ja viri viri luokan välillä...

- Onko jotain ikärajaa (lähinnä toi vakio puoli)
- Onko luokan vaihto ns. omissa käsissä vai noustaanko vakiosta
 viri luokkaan

Olen ihan pihalla näiden "oikeiden" autojen juttuihin. Eli olen vasta aloittamassa tätä jaloa harrastusta. Meinasin ostaa auton vasta sitten kun saan hiukan lisä tietoa.

Pistäkää kaikkea mitä mieleen tulee...
Olen sen verran vanha että hiukan on toi muistikin jo mennyt :oops:  :lol:  pojalleni tästä meinasin myös harrastusta(jos haluaa)
See it. Feel it. Drive it.

2 fast 4 u

Luokan saat valita ihan ite... suosittelisin vakiolla aloittamista..
>>Death Race Pilots<>WSA Freeriders<<

Thormax

Selvä, ja kiitos tiedosta!

Tj10 luokkaa olin ajatellutkin. Eli vakio auto...Mites sitten kun, yhtä mallia on kolmea eri pakettia tarjolla pro jne.

Mites toi auto puoli, kumpi olisi parempi?
- Associatted TC3
- Corally C 4,1

Perustelutkin olisi mukavia :D
See it. Feel it. Drive it.

Heuli

Lyhyesti sanottuna Asso TC3. Team-malli on aika hyvä kompromissi, Factory Teamista ei todellista hyötyä ole vakioluokassa. Ajettu on tuollaisella autolla jo 3,5 vuotta (1,5 teamilla, loput factory teameilla)...

TC3 on helppo saada säätöihin, vakiossa toimivat ihan pakettisäädötkin. Corally 4.1 on toimiva auto, mutta autoissa on vain se ero että se pitää säätää ensin toimivaksi  :wink:

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Thormax"Olisin kiinnostunut kilpailemaan TJ10 tai TS10 luokassa. Mulle on vaan jäänyt epäselväksi muutamia eroja vakio ja viri viri luokan välillä...

- Onko jotain ikärajaa (lähinnä toi vakio puoli)
- Onko luokan vaihto ns. omissa käsissä vai noustaanko vakiosta
 viri luokkaan

Oleellisin ero luokkien välillä on moottorien tehossa. Numeroina:
TS-10 noin 230 W
TJ-10 noin 130 W

Käytännössä aloittelevalle harrastajalle auton hallinnan opettelu on TJ-10-moottorillakin vähintään sopivan vaikeata, ja haastetta riittää sen kanssa yleensä 2-3 vuodeksi.
TS-moottori antaa autolle sellaisen kiihtyvyyden ja vauhdin, että ajajan on oltava todella kokenut.
Tämä pätee mutkikkaille kilparadoille, parkkipaikka-ajot voivat olla eri juttu.

Thormax

ok
Toivottavasti Turun kisaan on tulossa paljon osallistujia, ollaan meinaan tulossa katsomaan.
See it. Feel it. Drive it.

devil

Mistä saa noita kisavideoita ja muita sellasia?
Kalamiehet on erikseen...

VesaK

Lainaus käyttäjältä: "Thormax"ok
Toivottavasti Turun kisaan on tulossa paljon osallistujia, ollaan meinaan tulossa katsomaan.
"Pihalla kuin lumiukko kesällä" - Turun radan laidalla olevasta lumikasasta päätellen lumiukkojakin oli ollut paikalla. Vai oliko? Jos oli, mitä mahtoivat pitää kunnon rc-kisoista?

Yippo

Lainaus käyttäjältä: "Thormax"
Mites toi auto puoli, kumpi olisi parempi?
- Associatted TC3
- Corally C 4,1

Perustelutkin olisi mukavia :D

Autoa ostaessa ei kannata unohtaa XRay:ta. Raycer on kilpailukykyinen auto niin hinnaltaan, ajettavuudeltaan, osien kestävyydeltään... Esim yksisuuntalaakeri on puolet halvempi kuin Asson vastaava ja kestää isältä pojalle ja päinvastoin.

Thormax

:lol:
Turku on sellainen takapajula ettei lumikaan ymmärrä lähteä pois.

Kisat olivat katsojan kannaltakin erittäin mielenkiintoiset ja mukavat. Kipinä lajiin kasvoi räjähdysmäisesti entisestäänkin.
Nyt on sitten auton hankinnan aika ja sopivaa pakettia mietitään.
Niin ja kisa touhuihin sit varmaan talvella...
See it. Feel it. Drive it.

Thormax

Mites muuten tälläinen hitec lynx sportti malli. Tekeekö sillä mitään?
On meinaan tullut joskus aikoinaan sähkö krossarin mukana.
Sais ainakin hiukan pudotettua tota alku panostusta...
Niin siis radio + vastari ja toimivat hyvin
See it. Feel it. Drive it.

MattiM

Jos sinulta tuo sportti löytyy niin pääseehän sillä alkuun, mutta ei kannata ostaa sitä. Siitä kun ei löydy servon kääntymisen rajoitusta, jolloin servo ja muut ohjauksen osat rasittuvat ihan turhaan.