Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382722 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #180 : 02.06.09 - klo: 22.38 »
Onko tosiaan niin ettei T4:seen saa ulompia vanttiruuveja eteen suomesta(2.62") Kaikki suomessa myytävät T4:sen vanttiruuvit ovat niitä 2.80". Apuja kaivattaisi, jos joku tietää paikan mistä löytyis.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #181 : 03.06.09 - klo: 00.24 »
Epäonni B4 sähköjen kanssa jatkuu. Sensori on palanut moottorista yms. Mutta tänään ajojen jälkeen auto vaan hyytyi. Ohjaus toimii normaalisti mutta kaasuun auto ei vastaa, säätimen valot ovat pimenneet täysin. Säätimenä on siis Novak GTB ja moottorina Novak Velocity 10.5, säätimeen oli myös asenettu tuuletin joten lämmötkään ei noussut. Säädin ehkä juuri ja juuri 6 kk vanha. Testasin koneen LRP Bullet reverse säätimellä ja sillä kone toimi. Säädin siis sökö. Huomenna lähtee vihainen soitto
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #182 : 03.06.09 - klo: 09.17 »
Onko tosiaan niin ettei T4:seen saa ulompia vanttiruuveja eteen suomesta(2.62") Kaikki suomessa myytävät T4:sen vanttiruuvit ovat niitä 2.80". Apuja kaivattaisi, jos joku tietää paikan mistä löytyis.

Käykö nämä vai onko liian lyhyet: http://www.hobbylinna.com/turnbuckle-440x60mm-2pcs-p-18197.html ? Näyttäis, että vakiolinkkien pituus on 2.80".. :)

---

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #183 : 03.06.09 - klo: 09.27 »
Onko tosiaan niin ettei T4:seen saa ulompia vanttiruuveja eteen suomesta(2.62") Kaikki suomessa myytävät T4:sen vanttiruuvit ovat niitä 2.80". Apuja kaivattaisi, jos joku tietää paikan mistä löytyis.

Käykö nämä vai onko liian lyhyet: http://www.hobbylinna.com/turnbuckle-440x60mm-2pcs-p-18197.html ? Näyttäis, että vakiolinkkien pituus on 2.80".. :)


Edessä on kahden mittaisia, etummaiset on 2.62" ja takimmaiset 2.80"... Taitaa olla niin ettei 2.80" voi käyttää molemmissa?? :huh:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #184 : 03.06.09 - klo: 12.37 »
Ilmeisesti GTB-säätimiä on pamahdellut muillakin. Kiitoksia RC-pisteelle ja Tonille että saatiin asia kuntoon \,,/
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Samppu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #185 : 03.06.09 - klo: 17.03 »
Miksi et steni83 osta nuita 2.8", ja lyhennä niitä sitten. Esim nauhahiomakoneella.
Sitten et joutuisi tilaamaan ulkomaailmalta.
Ttech predator XRS & XK98 , kyosho stadium baja beetle, T-maxx Picco .26. Sanwa MX3 2.4ghz

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #186 : 03.06.09 - klo: 18.36 »
Miksi et steni83 osta nuita 2.8", ja lyhennä niitä sitten. Esim nauhahiomakoneella.
Sitten et joutuisi tilaamaan ulkomaailmalta.
Tuo kävi kyllä jo mielessä, mut onneksi soitin rc-pisteelle ja sieltähän niitä 2.62" löyty :grin: Nyt on jo auto ajossa taas!

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #187 : 08.06.09 - klo: 09.48 »
Olisko jollain pistää pientä lähtökohtasetuppia Vaasan radalle? Tai miten se profiili eroaa esim. Jyväskylän radasta? Ilmeisesti rata on kohtuu tasainen.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #188 : 08.06.09 - klo: 09.53 »
Olisko jollain pistää pientä lähtökohtasetuppia Vaasan radalle? Tai miten se profiili eroaa esim. Jyväskylän radasta? Ilmeisesti rata on kohtuu tasainen.

Olisko tästä apua: http://67.199.85.166/racing/setups/b4_cragg_euros_2007.pdf

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #189 : 08.06.09 - klo: 09.54 »
Olisko jollain pistää pientä lähtökohtasetuppia Vaasan radalle? Tai miten se profiili eroaa esim. Jyväskylän radasta? Ilmeisesti rata on kohtuu tasainen.

Olisko tästä apua: http://67.199.85.166/racing/setups/b4_cragg_euros_2007.pdf

Kiitoksia. Pidetään tuota lähtökohtana. :)

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #190 : 08.06.09 - klo: 13.26 »
Onko tuohon luistokytkimeen olemassa jokin nyrkkisääntö säätöjen suhteen ? Itse olen radalla kun radalla pitänyt sen aikaslailla tiukalla kuten myös diffinkin. Mutta olisi varmaan helpompi useilla radoilla ajaa, jos säädöt tekisi viimeisen päälle.

EDIT: Nyt on sitten uudet öljytkin iskareissa. Kokeilin ihan hatusta vetämällä säätöjä yms. Takana 45 ja edessä 35. Vielä olisi mukava testaamaan päästä pian
« Viimeksi muokattu: 08.06.09 - klo: 16.17 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #191 : 08.06.09 - klo: 23.06 »
Olisko jollain pistää pientä lähtökohtasetuppia Vaasan radalle? Tai miten se profiili eroaa esim. Jyväskylän radasta? Ilmeisesti rata on kohtuu tasainen.

Olisko tästä apua: http://67.199.85.166/racing/setups/b4_cragg_euros_2007.pdf

Kiitoksia. Pidetään tuota lähtökohtana. :)

Tällä setupilla ei Jyväskylän radalla kuuhun menty. Hankala tosin tehdä mitään pitkälle vietyjä johtopäätöksiä, kun pito on siellä tällä hetkellä niin huono.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #192 : 10.06.09 - klo: 23.54 »
B4 ajojen jälkeen
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa steni83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #193 : 12.06.09 - klo: 12.20 »
Mistäs olette tilailleet laakereita T4:seen ? (B4:ssa taitaa kyllä olla samat)

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #194 : 12.06.09 - klo: 12.27 »
RC-Piste.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #195 : 12.06.09 - klo: 12.40 »
http://www.rcpiste.fi/do?action=group&id=71

Snakepoison: Mikä lipo sulla on tossa autossa kiinni? 3racing?

-Jarkko

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #196 : 12.06.09 - klo: 13.26 »
Sehän se näyttäis olevan.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #197 : 13.06.09 - klo: 23.19 »
http://www.rcpiste.fi/do?action=group&id=71

Snakepoison: Mikä lipo sulla on tossa autossa kiinni? 3racing?

-Jarkko
Juuh, 3 racing 3700mAH akkuja on minulla käytössä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #198 : 14.06.09 - klo: 11.22 »
Tässä ois Beenelkku Vaasan kisakuosissa:


Lisää kuvia: http://bit.ly/M2Vaasa

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #199 : 14.06.09 - klo: 12.43 »
Air. Mistä nuita erivärisiä pallokuppeja saa ? Mulla on vain nippu nuita vakio mustia. Ois mukava saada vähän väriä autoon
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #200 : 14.06.09 - klo: 12.44 »
Ne on RPM:n kuppeja. Esim. Medasec:iltä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #201 : 14.06.09 - klo: 14.36 »
Ne on RPM:n kuppeja. Esim. Medasec:iltä.
Ok. Ei ole ikinä sieltä silmään osunut. Täytyy katsoa tarkemmin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #202 : 14.06.09 - klo: 19.30 »
Minä ostin aikoinaan RC-Pisteestä, en sitten tiedä onko siellä enään...
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #203 : 16.06.09 - klo: 21.57 »
Meni autoon uusi kori tilaukseen. Ajattelin kokeilla JC:n koria, hieman eri näköinen kuin Asson oma tai Proline
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #204 : 17.06.09 - klo: 15.23 »


sain 1/18 auton kärähtäneen noparin takuusta ez-run tekmodel 35A noparin. Mistä tuo 35A luku kertoo, kuitenkin ton noparin pitäis kestää 9T moottoria jos on sama kuin tämä: http://www.swanghobby.com/hobbywing-ezrun-9t-3650-m-4300kv-sensorless-brushless-motor-3-c-272-p-1-pr-146.html

oisko tämä riittävä setti jos hankin tuommoisen b4:n?


Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #205 : 18.06.09 - klo: 16.37 »
laban. En osaa oikein vastata tuohon, mutta eikös 1/18 säätimet ole tarkoitettu 1/18 koneille ? Toimiiko edes kyseinen säädin näiden 1/10 autojen koneiden kanssa ? Kertokaapas arvon B4 omistajat vaikuttaako radikaalisti eturenkaiden vaihto ajoominaisuuksiin ? Eturengashan on takavetokrossissa vapaa. Itse olen ajellut vain vakio urarenkaalla ja ajattelin että voisi testata myös muita vaihtoehtoja.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa laban

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #206 : 18.06.09 - klo: 17.36 »
toi on kyllä 1/10 säädin, ei varmaan edes mahtuis/ painon puolesta viittis edes laittaa pikkuassoon tota. takuusta sanoivat vaan että toi on niin p*skana se mun pikkusäädin ja ehdottivat että niillä ois antaa vaihdossa tollanen säädin joka on takuuhuollettu niin just 1/10 krossari mielessä sanoin että ok  :)

mutta eikö 9t kone pitäis olla ihan riittävä tommoselle takavedolle? jotain tuommosia lankalukemiahan täällä jengillä näyttäis olevan...

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #207 : 18.06.09 - klo: 17.52 »
toi on kyllä 1/10 säädin, ei varmaan edes mahtuis/ painon puolesta viittis edes laittaa pikkuassoon tota. takuusta sanoivat vaan että toi on niin p*skana se mun pikkusäädin ja ehdottivat että niillä ois antaa vaihdossa tollanen säädin joka on takuuhuollettu niin just 1/10 krossari mielessä sanoin että ok  :)

mutta eikö 9t kone pitäis olla ihan riittävä tommoselle takavedolle? jotain tuommosia lankalukemiahan täällä jengillä näyttäis olevan...

Vertailuksi mulla on Team Orionin 70A nopari ja siinä on rajana 6.5t kone. Tuo 35A on aika matala luku, en oikein tarkkaan tiedä mitä tapahtuu, jos laittaa liian kireen koneen kiinni. Ainakin lämpenee, mutta lämpeäminen ei kerro kaikkea, mitä piirillä tapahtuu. Ku jos siellä joku yks komponentti lämpenee muita enemmän, niin ei se "yleislämmössä" hirveesti näy.

Jos noparin spekseissä on 9t kone, niin ei muutaku 9-10t kone kiinni, hoitaa sitten välityksillä kulkemisen. Esimerkiksi joku 26t pinjoni ja 81t spurri tarjoaisi jo hyvin kulkuja.
Vaasankin kisassa ainakin yhdessä A-finaalin B4:ssa oli yli 9t kone kiinni. :)

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #208 : 20.06.09 - klo: 14.51 »
toi on kyllä 1/10 säädin, ei varmaan edes mahtuis/ painon puolesta viittis edes laittaa pikkuassoon tota. takuusta sanoivat vaan että toi on niin p*skana se mun pikkusäädin ja ehdottivat että niillä ois antaa vaihdossa tollanen säädin joka on takuuhuollettu niin just 1/10 krossari mielessä sanoin että ok  :)

mutta eikö 9t kone pitäis olla ihan riittävä tommoselle takavedolle? jotain tuommosia lankalukemiahan täällä jengillä näyttäis olevan...

Siis tuo säätimes on hiiletön ? En ehkä ihan sitä 9 konetta laittas vaan  13.5 - 10.5 välistä, silloin säädin ainakin kestää. Olen itse käyttänyt autossa 10.5 novak konetta ja mielestäni teho riittää vallan mainiosti.En tiedä sitten riittääkö teho ihan kisaan, mutta itse olen 10.5 oppinut ajamaan ja nyt onkin 8.5 kone menossa kiinni. mutta laita vain vaikka 10.5 autoon, se riittää alkuunsa hyvin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa nettijätkä

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #209 : 22.06.09 - klo: 15.18 »
Mulla on tuo 9T 35A Ezrun -combo HPI:n trukissa ja täytyy sanoa että tuolla rahalla ei paljon parempaa pakettia saa. Ajan normaalisti nimheillä, aika usein radalla ja potkua riittää akusta riippuen aivan tarpeeksi. 3S lipoilla en ole kokeillut, mutta 2S olen, ja silloin ero kaverin 5.5 LRP -settiin tuntuu aika merkityksettömältä. Eroa syntyy lähinnä siinä, kumman auto keulii laparenkailla nopeammin katolleen. Tietty kunnolla totisessa kisatouhussa eroja tuollaiseen hipopakettiin varmasti tulee (iisiranihan on sensoriton). Alkuun Ezrunilla ja 9T koneella pääsee ihan varmasti.

Omasta setistä on vielä tuo puhallin hajonnut pois ja yli 20 asteen helteilläkin peli toimii melko pitkään kuumenematta liikaa. Liiasta kuumenemisesta ei kyllä sinänsä ole ollut kovin haittaa, sillä ton noparin over heat protection toimii tosi hyvin. Kun säädin ylittää tietyn lämpötilarajan, moottori lakkaa pyörimästä ja toimii taas jäähdyttyään. Tämä on tullut kokeiltua vielä useampaan kertaan.

Niin että ei muuta kö se 9T vaan kiinni.

edit: Nii joo ja vaihda tuo akun tamialiitin poies, se sulaa samantien.
« Viimeksi muokattu: 22.06.09 - klo: 15.29 kirjoittanut nettijätkä »