Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382645 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #810 : 09.08.11 - klo: 21.49 »
Kyllä ne maksaa erikseen laitettuna, ja ajattelin laittaa koko paketin kerralla. Aion jättää ton RTR:n kotiin vähän niinkuin yleisön riemuksi. Onpa sitten joku auto mitä lainata/näyttää jos joku kyselee...
Looking for faster transponder...

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #811 : 09.08.11 - klo: 21.54 »
Kyllähän tuo PSo vahvisti sen mitä jo itse vähän epäilinkin tulevaisuudessa tapahtuvan.

Lisäksi itse pidän myös noiden autojen kasaamisesta.



Muuten eikö sinun kannata päivittää se olemassa oleva RTR nyt noilla FT:n tärkeimmillä osilla? V2 iskarit, alumiininen hingepin brace, titaanivantit, v2 slipperi, nivelvetarit, jne...  :tongue:

Tosin en tiedä osien saatavuudesta tai hinnoista, että tuleeko koko auto halvemmaksi kuin nuo osat.  :shocked:

Taitaisi tulla halvemmaksi ostaa FT ja myydä RTR pois kuin päivitellä RTR. Paitsi jos meinaa päivitellä hissukseen sitämukaa kun osia hajoaa.

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #812 : 10.08.11 - klo: 07.37 »
Muutama peruskyssäri B4/T4:n tekniikasta auton paremmin tunteville:

1. Pitäisikö slipperin kireyttä pystyä oikeasti säätämään sen avattavan "luukun" kautta irroittamatta aina sitä spurrin suojakantta? Itse kokeilin kiristää diffiä luukusta pitämällä samalla takapyöristä kiinni silti mutteri ei kiristy koska spurri pääsee pyörimään siellä.

2. Vielä kerran, mites nuo taka-akseleiden lukitukseen tarkoitetut roll pinnit on tarkoitus asentaa ja tarvittaessa poistaa siististi? Mulla katkesi T4:sta pari viikkoa sitten toinen pinni ja jouduin uutta asentaessa lyömään sitä ihan reippaalla voimalla paikalleen vasaran avulla. Tuskin laakerit tykkää...

3. Vaatiiko diffin kireyden säätö koko ratasboksin avaamisen vai pääseekö sitä säätämään jotenkin vähemmällä purkamisella?
Wacky Stack Racing Team

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #813 : 10.08.11 - klo: 08.54 »
Muutama peruskyssäri B4/T4:n tekniikasta auton paremmin tunteville:

1. Pitäisikö slipperin kireyttä pystyä oikeasti säätämään sen avattavan "luukun" kautta irroittamatta aina sitä spurrin suojakantta? Itse kokeilin kiristää diffiä luukusta pitämällä samalla takapyöristä kiinni silti mutteri ei kiristy koska spurri pääsee pyörimään siellä.
Kyllä pystyy kiristämään luukun kautta. Jos se mutteri ei kiristy vaikka pitää molemmista takarenkaista kiinni/painaa niitä jotai pintaa vasten, diffi luistaa. Se Slipperin akselihan on suorassa rataskontaktissa Diffiin joten jos sielä välillä ei tapahdu luistoa niin pitäisi kyllä kiristyä.

2. Vielä kerran, mites nuo taka-akseleiden lukitukseen tarkoitetut roll pinnit on tarkoitus asentaa ja tarvittaessa poistaa siististi? Mulla katkesi T4:sta pari viikkoa sitten toinen pinni ja jouduin uutta asentaessa lyömään sitä ihan reippaalla voimalla paikalleen vasaran avulla. Tuskin laakerit tykkää...
Onko siinä akselissa yhtään päittäisvälystä kun roll pin on paikallaan? Veikkaan että on yksi shimmi liikaa jolloin pinnin reikä jää pieneksi. Normaalisti menee kyllä ihan helposti pihdeillä paikalleen ja pois.

3. Vaatiiko diffin kireyden säätö koko ratasboksin avaamisen vai pääseekö sitä säätämään jotenkin vähemmällä purkamisella?
Diffinruuvin kantahan jää helposti säädettäväksi, senkun ottaa sen puolen nurkasta takarenkaan ja pallokupin irti jotta saa vetarin pois ulostulosta. Sitten vaan 2mm avain ruuvinkantaan ja kiristäen.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #814 : 11.08.11 - klo: 02.31 »
Kyllä pystyy kiristämään luukun kautta. Jos se mutteri ei kiristy vaikka pitää molemmista takarenkaista kiinni/painaa niitä jotai pintaa vasten, diffi luistaa. Se Slipperin akselihan on suorassa rataskontaktissa Diffiin joten jos sielä välillä ei tapahdu luistoa niin pitäisi kyllä kiristyä.


Tutkisin tuota slipperiä vielä tarkemmin ja totta tosiaan, diffi pääsee luistamaan kun kiristän slipperiä. Päätinpä siis pelkän kiristämisen lisäksi huoltaa koko diffin, kun mulla oli siihen rebuild-sarja valmiina ja muutenkin diffin vetopäät olivat kuluneet ja vaihtoa kaipaavat. Boksin avattuani huomasin, että koko laatikko oli edellisen omistajan jäljiltä täynnä mustaa, kuivahkoa rasvaa jota oli kaikissa kolmessa rattaassa, boksin kansissa, ja jopa diffikuulissa. Ilmeisesti Asson Black Greasea.

Onko todella tarkoitus rasvata kaikki kolmet ratasta ja laakerit black greasella? Ohjeen mukaan sitä pitäisi laittaa vain diffin thrust balleihin ja itse rattaa pitäisi jättää ilman voitelua. Tämän lisäksi tietysti itse diffiin kiekkoihin ja kuuliin diff lubea.

2. Kyllä niissä akseleissa on päättäisvälystä sen verran että välissä oleva iso prikka pääsee jopa hieman heilumaan. Ennemmin tuntui siltä, että mun pakissa olevat roll pinnit on muutaman kymmenesosamillin liian paksuja akseleissa oleviin reikiin ja näin ollen vaativat vasaraa paikalleen laitettaessa.

Wacky Stack Racing Team

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #815 : 11.08.11 - klo: 06.50 »
Ei ainakaan mustaa rasvaa, sitä vain painelaakeriin. Itse rasvaan diffin ja rattaat stealth rasvalla. Se musta menee töhnäksi ja perä ei pyöri edes kunnolla.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #816 : 11.08.11 - klo: 08.20 »
Diffiboxin rattaat periaatteessa toimii ilman mitään rasvaa, mutta kun laittaa vähän rasvaa niin rataspaketti toimii hiljaisemmin. RCtechin puolella ovat puhuneet, että käyttävät jopa 50w iskariöljyä  rattaissa, voitelee vähän ja ei ilmeisesti roisku ympäriinsä.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #817 : 12.08.11 - klo: 12.05 »
Alkaiskohan valmistajat tulemaan järkiinsä. Asson B4:een ja SC10:iin julkaistu eteen ja taakse 12mm hexat.



Kuva isompana täällä: http://www.thebigrc.com/?attachment_id=1258


Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #818 : 13.08.11 - klo: 01.06 »
No mitä hienoa tuossa hex:issä nyt on , kun tapilla on hyvin pärjätty ? Haluaako joku laitta kyoshon vanteet vai ?  :grin: Mutta laajeneepahan vähän vanne valikoima. Tossa muutama kuvatus omasta savisesta autosta:


Täytyy sanoa että on tosi kestävä auto ! Minäkin sitä ruoskin aika armotta ja välillä kyllä mennään semmoisia kärrynpyöriä , että heikompi pyörtyis :wink: Yhden spurrin ja pinionin olen saanut tuhottua , nekin vain koska gear meshin säädin pieleen. Muuta ei ole hajonnut autosta. :smiley: Yksi novakin motti hajosi , mutta oli valmistus virhe käynyt  :sad:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #819 : 13.08.11 - klo: 17.15 »
^ Se siinä on järkeä, että jos kaikki valmistajat tekisivät samalla kiinnitystavalla vanteensa, niin voitaisiin valmistaa kustannustehokkaasti myös esiliimattuja rengassettejä. Eri kiinnitysmenetelmät ovat olleet ymmärtääkseni tähän asti yksi ongelmista, minkä takia 1/10-autoissa ei olla menty valmiiksi liimattuihin renkaisiin, toisin kuin 1/8-autoissa.

Isoissa kisoissa renkaiden liimaus vie paljon aikaa muutenkin pitkistä päivistä.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #820 : 13.08.11 - klo: 19.42 »
^ Se siinä on järkeä, että jos kaikki valmistajat tekisivät samalla kiinnitystavalla vanteensa, niin voitaisiin valmistaa kustannustehokkaasti myös esiliimattuja rengassettejä. Eri kiinnitysmenetelmät ovat olleet ymmärtääkseni tähän asti yksi ongelmista, minkä takia 1/10-autoissa ei olla menty valmiiksi liimattuihin renkaisiin, toisin kuin 1/8-autoissa.

Isoissa kisoissa renkaiden liimaus vie paljon aikaa muutenkin pitkistä päivistä.
Onhan tuo kieltämättä tympivää puuhaaa tuo renkaitten liimaus , kun en itse ainakaan osaa liimata niin ettei renkaaseen jäisi pieniä töyssyjä.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #821 : 13.08.11 - klo: 19.50 »
Heh mulla on aina sitten joka paikka liimassa.Pari kertaa oon vahingossa liimannu sormen kiinne renkaaseen. :cheesy:

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #822 : 13.08.11 - klo: 21.17 »
Heh mulla on aina sitten joka paikka liimassa.Pari kertaa oon vahingossa liimannu sormen kiinne renkaaseen. :cheesy:
Kuulostaa tutulta :grin:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #823 : 14.08.11 - klo: 07.08 »
Alkaiskohan valmistajat tulemaan järkiinsä. Asson B4:een ja SC10:iin julkaistu eteen ja taakse 12mm hexat.


Olisipa Durangokin käyttänyt 12mm hexejä eikä olisi kehitellyt jotain omaa "oversize" viritystä.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #824 : 14.08.11 - klo: 17.15 »
Kuulin että Asson iskareihin kuuluu jäädä vähän ilmaa, pitääkö paikkaansa? Omissa iskareissa alkuun tuntuu vähän ilmaa, mutta kun iskaria hetken pumppaa ilmaa ei enään tunnu, onko normaalia? Kun iskarin männän vetää mahdollisimman ulos ja sitten päästää mäntä vetäytyy hetken matkaa sisäänpäin, onko normaalia? Iskarit on tehty Asson ohjeen mukaisesti.  :cool:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #825 : 14.08.11 - klo: 17.28 »
Nehän siis on emulsio iskarit eli sielä kuuluukin olla ilmaa. Se iskarinvarren sisäänveto on kanssa normaalia.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #826 : 14.08.11 - klo: 17.50 »
Noniin, kiitos!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #827 : 14.08.11 - klo: 20.32 »
Ajelin ensimmäisen akullisen assolla eilen ja säädin uudestaan tuon diffin ohjekirjan mukaisesti.
Äsken kävin uudestaan kokeilemassa ja nyt kun pyörittää oikeaa takarengasta,niin pinjoni eikä spurri pyöri niin kuin pitäisi,tuntuu kuin vähän laahaisi.Toisella renkaalla ei ongelmaa.

Ilmeisesti tuon kuuladiffin säätö on pielessä vai?
Diffiä löysemmälle?

Edit:Ja kaikki toimi siis hyvin sen 10min.
« Viimeksi muokattu: 14.08.11 - klo: 20.45 kirjoittanut junnu_85 »

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #828 : 14.08.11 - klo: 20.59 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #829 : 14.08.11 - klo: 21.02 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?

Pyörii joo,mutta vasenta kun pyörittää,niin oikea rengas ei pyöri.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #830 : 14.08.11 - klo: 21.17 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?

Pyörii joo,mutta vasenta kun pyörittää,niin oikea rengas ei pyöri.
Mullakin tekee samalla tavalla. Kannattaa ehkä löysyttää diffiä hiukan , jos rupeaa luistamaan ajossa niin kirraa takas.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #831 : 14.08.11 - klo: 21.52 »
Kun sä pyörität sitä oikeaa takarengasta niin pyöriikö se vasen takarengas eri suuntaan ?

Pyörii joo,mutta vasenta kun pyörittää,niin oikea rengas ei pyöri.
Mullakin tekee samalla tavalla. Kannattaa ehkä löysyttää diffiä hiukan , jos rupeaa luistamaan ajossa niin kirraa takas.

Nyt on diffin ruuvi sellasen vartin verran auki.Molemmat renkaat  sentään pyörivät.
Hiljaa kun pyörittää niin spurri ja pinjoni ei liiku,mutta kun pyörittää reippaammin,niin molemmat pyörivät.
Molemmat renkaat tuntuu nyt sellasilta tahmeilta,kun niitä pyörittelee hiljaa.

Sanokaa ihmeessä,jos olen nyt säätänyt sen ihan miten sattuu.
Eka kuuladiffi menossa :grin:

Huomenna lisää ajoa.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #832 : 14.08.11 - klo: 21.57 »
Kokeilemallahan se selviää että mikä on oikea kireys. Itse säädän yleensä niin että säädän sen mahdolllisimman löysälle , mutta kumminkin niin ettei luista.
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #833 : 15.08.11 - klo: 07.57 »
Kokeilemallahan se selviää että mikä on oikea kireys. Itse säädän yleensä niin että säädän sen mahdolllisimman löysälle , mutta kumminkin niin ettei luista.

Diffin jäykkyyttä käytetään myös ihan säätötoimena, jos on liukasta niin tehään mahd. herkkä diffi (löysä) ja slipperi pidetään sen verran löysällä ettei diffi luista.
 
Kovalla pidolla taasen diffiä kiritään jäykemmäksi, esim asfaltilla, tekonurmella, matolla jne... silti slipperin tulisi luistaa kiihytyksessä/muussa kovassa kuormituksessa ensin. Slipperi vinkuu luistaessaan, diffi yleisimmiten naukasee luistaessaan.

bw. ite laittasin öljydiffin kys autoon, varsinkin jos on sekalaisessa pihasuttaus/rata-ajossa. Ei tarvi murentia diffin kireyttä enää :)
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #834 : 15.08.11 - klo: 12.19 »
Kokeilemallahan se selviää että mikä on oikea kireys. Itse säädän yleensä niin että säädän sen mahdolllisimman löysälle , mutta kumminkin niin ettei luista.

Diffin jäykkyyttä käytetään myös ihan säätötoimena, jos on liukasta niin tehään mahd. herkkä diffi (löysä) ja slipperi pidetään sen verran löysällä ettei diffi luista.
 
Kovalla pidolla taasen diffiä kiritään jäykemmäksi, esim asfaltilla, tekonurmella, matolla jne... silti slipperin tulisi luistaa kiihytyksessä/muussa kovassa kuormituksessa ensin. Slipperi vinkuu luistaessaan, diffi yleisimmiten naukasee luistaessaan.

bw. ite laittasin öljydiffin kys autoon, varsinkin jos on sekalaisessa pihasuttaus/rata-ajossa. Ei tarvi murentia diffin kireyttä enää :)

Ilmeisesti tarkoitat öljydiffillä ratasdiffiä?
Se voisi olla ihan järkevä vaihto tohon autoon.

Ja tarkoitus olisi autolla kilpaa ajella viimeistään kesällä.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #835 : 15.08.11 - klo: 15.24 »
^ Tässä Asson osanumerot ja osat mitä tarvitset ratasdiffiä (= öljydiffiä) varten.

Kyllä, se on SC10:n diffi. Jos haluatte päästä minimimäärällä osia, niin tarviitte seuraavat palikat:

Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Gear diff: 9827

Ja sitten tietty diffiöljy, joku skaalalla 1000-2000k pitäs toimia.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #836 : 15.08.11 - klo: 15.54 »
Multa löytyy ratasdiffi ylimääräisenä, voin myydä. Diffi, laakerit, Ratasaski, paa privaa jos kiinnostaa.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #837 : 15.08.11 - klo: 17.24 »
^ Tässä Asson osanumerot ja osat mitä tarvitset ratasdiffiä (= öljydiffiä) varten.

Kyllä, se on SC10:n diffi. Jos haluatte päästä minimimäärällä osia, niin tarviitte seuraavat palikat:

Diffcase: 9826
T-plate: 9818
Diff outdrive bearings: 9832
Gear diff: 9827

Ja sitten tietty diffiöljy, joku skaalalla 1000-2000k pitäs toimia.

Kiitti listasta.

Onko muuten tietoa,että käyttääkö kisoissa kukaan assossa tuota ratasdiffiä?

Poissa Jonkka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #838 : 15.08.11 - klo: 18.16 »
Sisällä ainakin ajettiin viime talvena ratasdiffillä, eikä oltu hitaampia verrattuna kuuladiffiin :wink:
Jared

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #839 : 15.08.11 - klo: 20.52 »
Sisällä ainakin ajettiin viime talvena ratasdiffillä, eikä oltu hitaampia verrattuna kuuladiffiin :wink:

Juuri tuota tietoa kaipailinkin. :grin: