Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 383005 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #900 : 29.10.11 - klo: 21.26 »
Saa poistaa ..
« Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo: 21.04 kirjoittanut Jani L »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #901 : 04.11.11 - klo: 18.21 »
Uskaltaakohan tota moottorilevyä laittaa kiinni ilman niitä prikkoja ruuveissa, kun ei muuten meinaa ylttää? Diffiboksi vaikuttas olevan ihan kunnossa ja kiinni tiiviisti, mutta silti ei yltä kunnolla moottorilevyn kiinnittämiseen ne läpi tulevat ruuvit.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #902 : 04.11.11 - klo: 19.00 »
Kyllä siinä todennäkösesti on jotain vähä väärin jossei ne ruuvit riitä. Ei ne muutenka taida ennen kiristystä iha hirveesti tullakka läpi sieltä muovista. Kun rupeaa kiristelemään diffiboxin ruuveja, niin kiristelee ensin vähän, ja sitten kiristelee niitä ruuveja ja samalla diffia yms pyöritellen kokeilee ettei vaihteisto jäykisty. Sen saa kiristeltyä jäykähköksi. Kannattaa kanssa katsoa, ettei slipperin taakse tuleva ruuvin pää kihnaa kiinni slipperiin. Pistä kanssa moottorilevyyn tuleviin ruuveihin lukitetta.

Edit.  Tiimitipsinä suosittelen vieläkin (vaikka uudet siipituet onkin kestäviä) leikkaamaan diffiboxista moottorilevyn puoleisen siipituen "nystyrän" pois. Jos se siipituen kiinnike nystyrä on paikallaan, joutuu siipitukea vaihtaessa purkamaan / löysyttämään koko vaihteistoboxia. Siipituki kyllä kiinnittyy ihan tarpeeksi sillä läpi menevällä ruuvilla. Alla kuva joka yrittää jotenkin selvittää mitä tarkoitan.
« Viimeksi muokattu: 04.11.11 - klo: 19.13 kirjoittanut Stilo »
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #903 : 04.11.11 - klo: 20.45 »
En ainakaa ite mitään virhettä löytänyt kokoonpanosta. Enkä ymmärräkkään, mikä tuossa kohdassa voi edes mennä väärin. Ekan kerran kun kasasin auton, niin ruuvit ottivat vielä prikkojen kanssa (ei kovin hyvin, mutta silti), mutta ekan ajokerran jälkeen eivät enää ottaneet. Moottorilevystä on ne ruuvien kierteet jo hieman tohjona, kun eivät ruuvit silloin ensimmäiselläkään kerralla menneet pidemmälle.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #904 : 05.11.11 - klo: 14.51 »
Uskaltaakohan tota moottorilevyä laittaa kiinni ilman niitä prikkoja ruuveissa, kun ei muuten meinaa ylttää? Diffiboksi vaikuttas olevan ihan kunnossa ja kiinni tiiviisti, mutta silti ei yltä kunnolla moottorilevyn kiinnittämiseen ne läpi tulevat ruuvit.

Itselläni on SC10:ssä sama ongelma, ja perähän on täysin sama kuin B4.1:ssä. Keskiviikon ajeluiden jälkeen huomasin, että yksi vaihdeaskin ruuveista on irti. Kun lähdin kiristämään sitä ja muita vastaavia, huomasin ettei kaksi ruuveista yletä moottorilevyyn jollei niitä .030 prikkoja jätä pois. Itse jätin prikat suosiolla pois.

 Autoni tuli valmiiksi kasattuna (RTR), joten en osaa sanoa miten ne oli alunperin kasattu.
Wacky Stack Racing Team

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #905 : 05.11.11 - klo: 16.32 »
Jännä homma, kun mulla on kans RTR ja siinä ruuvit kyllä ylettyy. Tosin aivan tasalle, mutta eihän ne pitkälle saa tullakaan toiselta puolelta. Onhan ruuvit oikeat, kun ainakin se yksi niistä on erimittainen...
Looking for faster transponder...

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #906 : 08.11.11 - klo: 17.15 »
Kaksi b4 omistaneena niin jotain hämminkiähän tuossa on. Ruuvit tulee kyllä prikkojen kanssa moottorilevyn tasalle, jos kaikki on ok. Joko boksi ei ole aivan pohjassa, eli esim joku laakeri kantaa tai sitten vääränmittaiset ruuvit. Itse veikkaan vahvasti ensimmäistä vaihtoehtoa
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #907 : 25.11.11 - klo: 19.52 »
Moi,En ole ajanut sisällä krossia joten auttakaa.Mitkä renkaat eteen ja taakse kannattaa laittaa ja käytättekö pitoainetta?tiedän että porukat käyttää löysänä  autoa mutta onko siihen jokin nyrkkisääntö?mitkä iskari öljyt kannattaa laittaa. ja autohan on asson B4
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #908 : 25.11.11 - klo: 19.55 »
Missä ajat?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #909 : 25.11.11 - klo: 20.03 »
siis ajattelin kokeilla tikkurilassa ja muualla liukkaalla laattalattialla.ehkä myös joskus matolla mutta pitohan on silloin selvästi parempi.
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #910 : 25.11.11 - klo: 20.07 »
Mini pinnit taakse, eteen ken ties staggerit?? En usko, että tarvii pitoja, ainakaan uusilla renkailla. Iskari öljyistä en osaa sanoa, tuskin mitään kovin löysää kannattaa laittaa. Esim. 35 etu 30 taka vois olla hyvä lähtökohta...

E. Joku enemmän tietävä voi kertoa lisää.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #911 : 25.11.11 - klo: 20.08 »
Omassa B4/X6:ssa on Schumin Cut Staggerit edessä ja takana saman firman Mini-pinnit. Pirun hyvä combo ainakin näin huopamatolla ajettaessa.
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa mansu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #912 : 25.11.11 - klo: 20.16 »
joo kiitos vastauksista.mites mini spike edessä.muuten vielä minkälainen vanne mini pininneissä (tuleeko mukaan) ni käykö b4 suoraan vai tarviinko hexsit.

EDIT:tarkoitan noita http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-krossi-1-10-renkaat/schumacher-mini-pin-yellow-rear-22-u6608
« Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo: 20.59 kirjoittanut mansu »
Xray T3, xray T2,xray T1 "drifteri",Xray 808 , novak, LRP, SANVA, nosram novakrossi ,asso B4, Tamiya mini M05

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #913 : 25.11.11 - klo: 21.06 »
Noissa on vaan renkaat. Niitä saa myös vanteella, insertteineen ja valmiiksi liimattuina. Tappivanteella.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #914 : 30.11.11 - klo: 22.35 »
Missä hinnoissa noi ft iskarit pyörii ?
 
 
  markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #915 : 01.12.11 - klo: 00.06 »
Liquidrc:ssä 38,99 taalaa, juuri nyt vaan ei ole B4:n "kokoja" saatavilla
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_701/products_id/176094/n/Team-Associated-Factory-Team-V2-89-Threaded-Front-Shock-Kit Amainissa 42,99 paikallista valuuttaa. Tuo on siis etuiskari, taakse tulee http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1450_701/products_id/176096/n/Team-Associated-Factory-Team-V2-118-Threaded-Rear-Shock-Kit

Euroopassa hinnat ovat esim 46,67€ http://www.wheelspinmodels.co.uk/i/70485/ Tosin ei ole tuollakaan varastossa.

Suomesta en tähän hätään löytänyt mistään hintojakaan.

Ameriikasta ainakin saa myös "vanhan" mallin iskareita, hinnat vaan ovat melko tarkkaan samat v2:n kanssa.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #916 : 15.12.11 - klo: 18.33 »
Jos ajattelee radalla ajoa tuolla b4.1 ft mallilla,niin mitä osia olisi hyvä/järkevä lähteä päivittämään jo entuudestaan hyvässä autossa?

Olisiko esim. keraamiset kuulat diffiin järkevä ostos?

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #917 : 15.12.11 - klo: 19.13 »
Ei tartte päivittää mitään tohon autoon. Noilla carbiidikuulillakin saa tehtyä mainion diffin ja kestävät varsin pitkään. Tuota +8mm pohjalevyä voi miettiä sitten ulkona ajettaessa.

"Hienompaa" koria voit miettiä päivitykyksenä  :tongue:

JConcepts Illuzion - B4.1 - Punisher body


FTW Night Fox Body

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #918 : 15.12.11 - klo: 19.24 »
"Hienompaa" koria voit miettiä päivitykyksenä  :tongue:
Proline Bulldog


 :wink:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa junnu_85

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #919 : 15.12.11 - klo: 19.54 »
Tuo punisherin koppa itseltä jo löytyykin.
Täytyy laittaa rahat siis joihinkin muihin varusteisiin.

Nättejä pirssejä :grin:

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #920 : 18.12.11 - klo: 20.08 »
Kyllä rtr setillä pääset alkuun, ruuvit ovat tuumasia, kyllä se vakio harjaton kelpaa, muoviset rattaat on mutta kyllä ne kestää, vanttiruuvit kannattaa ehkä päivittää koskaa tuppaa katkeamaan, tai menemään poikki, itsellä on  vain hajonnut takaiskaritorneja ja etu iskaritorneja muutamat tukivarret, ja vantteja kyllä niitä muitakin pikkuosia on saatu hajoamaan.

 markus.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #921 : 18.12.11 - klo: 20.15 »
Onko auto rtr kunnossa kuinka rata kelpoinen? Mitä osia kannattais ekaksi alkaa päivittään? Onko tuo vakio harjaton setti mistään kotoisin? Ohjaus servon nopeus, muovi vai metalli rattaat?

Servo on metallirattailla: http://www.teamassociated.com/cars_and_trucks/RC10B4.1/RTRBL/

"SHV1504 MG metal gear steering servo"

Sen verran mitä itse olen B4.1 RTR:llä (harjaton) ajanut, niin nopeampaa servoa kaipasin kaikkein eniten.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #922 : 18.12.11 - klo: 21.18 »
Itse olen viime kesän ajanut RTR:llä, ja pakko sanoa, että autossa on enemmän potentiaalia, kun mitä kuskina osaan ottaa.
Ainoat päivitykset mitä tein, oli vaihto titaanisiin vantteihin, nopeampi servo ja alumiininen hingbrace eteen. Vakkari servo on kyllä vieläkin ehjä, mutta nopeampaan vaihdoin.
Osia mitä on mennyt niin muutama tukivarsi, etu bulkhead... Noiden lisäksi etu- ja takaiskari torni, nämä tosin sellaisesta ajovirheestä ettei olisi kestänyt mikään =)
Vielä kun vaihdoin pinjonin 25:een niin oli hieman paremmin kulkua suorallakin.
Ei äkkiseltään tule mitään negatiivista mieleen, no iskarit on vakiona hankalahko ilmata, mutta kun ostaa 6$ ruuvilliset hatut niin kuulemma helpottuu 500%, tiedä sitten =)
Looking for faster transponder...

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #923 : 07.01.12 - klo: 01.23 »
Kohta ei tarvi enää kun osata ajaa, kaluston saa valmiina...
http://www.teamassociated.com/news/latest_products/760-RC10B4.1_Factory_Team_Worlds_Car_Kit
Looking for faster transponder...

Poissa Japala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #924 : 07.01.12 - klo: 01.49 »
Paljonkohan toi +8mm tekee tuohon ajettavuuteen... Suorilla varmasti parempi mutta äkkiä tuntuisi, että kääntyvyys kärsii. Tämähän ei toki suoraan tarkoita, että lopputulos olisi sitten hitaampi, kun kaikki komponentit ajosta lasketaan yhteen. X-6:lla itse tuossa ajellut ja ei osaa kaivata pidempää autoa. Kapeamman pohjalevyn ehkä mutta sen vaikutus ajoon mahtaa olla lähinnä korvien välissä. :)
X-6 Squared & Yokomo MR4TC-BD Masami Special
Lue myös http://metku.net/ ja http://teknolelu.fi/

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #925 : 07.01.12 - klo: 01.54 »
Mun x2:seen oon pistäny 6mm pidemmän pohjalevyn kuin vakio, ja mun mielestä se ainakin hyppää hypyt nätimmin, eikä mielestäni vaikuttanut mutkissa ainakaan huonompaan suuntaan.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa JyrkiL

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #926 : 07.01.12 - klo: 08.27 »
Ei se autoa vielä kovin paljoa puskevammaksi saa, TLR 22 on vakiona muistaakseni 12mm pidempi kuin vakio-B4 ja nyt kesän sillä ajettuani en voisi sanoa että 22:kaan puskisi liikoja. Jos rata olisi kovin kovin syherö (yrittäisit ajaa tuuppikrossia 1/18-radalla) niin sitten ehkä tuo lyhyempi pohjalevy veisi voiton. Uskon että +8mm-pohja toimii 99,37% ajasta paremmin.

Jyrki Lehto
ATAK/UA
AE/Destiny/TLR

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #927 : 07.01.12 - klo: 10.50 »
Itte meinasin tuo +8mm pohjan hommata kesäksi, ei ole kovin iso investointi.
Vastaheitolla voittoon.

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #928 : 28.01.12 - klo: 20.50 »
Tiedän että servosaverin liimaminen ajaa saman asian, mutta siistin näköinen hopup-palikka.
http://www.avidrc.com/product/5/accesories/373/B4-Aluminum-Steering-Bellcranks-AV1000-accesories.html
Looking for faster transponder...

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #929 : 28.01.12 - klo: 21.13 »
Itseasiassa ei ole sama asia. Tuolla saa varmaan vielä paremman ohjaustuntuman, koska b4 ohjausosat antaa todella paljon periksi liimatulla saverillakin. Servo on vaan kovemmilla.
Vastaheitolla voittoon.