Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 938438 kertaa)

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1200 : 21.09.09 - klo: 19.58 »
Itse kuulin kanssa että stanuluokka tulee ikärajattomaksi mikä on myös minusta erittäin hyvä asia. Vielä itse pähkäilen auton valinnan kanssa, jännä sitten nähdä mihin päädyn. Tarkoitus olisi ajaa sekä VTR-Luokkaa että Stanuakin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1201 : 21.09.09 - klo: 22.00 »
Vielä itse pähkäilen auton valinnan kanssa, jännä sitten nähdä mihin päädyn.

Xray T2R Pro on ollut hyvä valinta!

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1202 : 21.09.09 - klo: 22.26 »
Vielä itse pähkäilen auton valinnan kanssa, jännä sitten nähdä mihin päädyn.

Xray T2R Pro on ollut hyvä valinta!
XRAY T2R PRO autoa olen katsellut kyllä. Asso TC5 on nyt kilpailijana. Katsellaan katsellaan
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1203 : 21.09.09 - klo: 22.32 »
Vielä itse pähkäilen auton valinnan kanssa, jännä sitten nähdä mihin päädyn.

Xray T2R Pro on ollut hyvä valinta!
XRAY T2R PRO autoa olen katsellut kyllä. Asso TC5 on nyt kilpailijana. Katsellaan katsellaan

Itse miettisen asian näin että mistä saan parhaiten varaosia. Esim Yokomon maahantuoja käy todella useasti meidän ajopaikassa(torpassa), tamiya saa myös stadista (racing factory) hyvin kuten hotbodies jota myy hobbylinna.
Mutta faktahan on että ei turisti autoihin kovinkaan paljoo mene varaosia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1204 : 21.09.09 - klo: 22.37 »
Xray T2 eri versiot on osoittautuneet erittän kestäviksi autoiksi ja varaosatarve on ollut sangen vähäistä vaikka molemmat Xrayt on saaneet melkoista kyytiä. RF:ssä on myös varaosapalvelu ja osien saanti hyvällä mallilla joten Xray ei ole huono vaihtoehto missään suhteessa.
Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1205 : 21.09.09 - klo: 22.54 »
Itse kun etsin aihiota vtr-kilpurille niin vaakakupin kallisti xrayn puolelle racingfactoryn maltilliset osahinnat ja mahtava varasto.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1206 : 21.09.09 - klo: 23.09 »
Vielä itse pähkäilen auton valinnan kanssa, jännä sitten nähdä mihin päädyn.

Xray T2R Pro on ollut hyvä valinta!
XRAY T2R PRO autoa olen katsellut kyllä. Asso TC5 on nyt kilpailijana. Katsellaan katsellaan

Itse miettisen asian näin että mistä saan parhaiten varaosia. Esim Yokomon maahantuoja käy todella useasti meidän ajopaikassa(torpassa), tamiya saa myös stadista (racing factory) hyvin kuten hotbodies jota myy hobbylinna.
Mutta faktahan on että ei turisti autoihin kovinkaan paljoo mene varaosia.
Jerzi
Tuo on totta. Xrayhin saa RF:ltä hyvin osaa sekä Tamiyaan. Assoon löytyy myös osaa pirun hyvin , Piste ja Medasec. Toisaalta TC5 saattaa olla jo pelkästään VTR-sarjaan turhan hintava, mutta jos stanuakin tulee ajettua yms niin olisi se varmasti hyvä valinta minulle
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1207 : 22.09.09 - klo: 10.10 »
Varmoja lähtiöitä perjantalle on jo
JERZI
OLLI
VESA
PÖÖKI
TUMPPI
VEHO
ISO TONI
Jonni pieni :huh:
LASSE---> tuletkos ajamaan  :huh:

Joten tiedossa ekaa kertaa kunnon ajot torpassa näillä VTR autoilla.
Lisää mahtuu mukaan.
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo: 14.04 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1208 : 22.09.09 - klo: 10.22 »
Muistuttelen yleisesti Torpassa treenaavia tästä - luokasta ja päivästä riippumatta

http://rc10.fi/index.php?topic=33019.msg367863#msg367863

Kiitokset asian jo hoitaneille.

t. jarkko "ratakamreeri"
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1209 : 22.09.09 - klo: 21.36 »
Tuosta linkistä ei pääse mihinkään mutta tarkoittanet ratamaksua?

Hoidan homman ennen perjantaita.

Saakos Hobbylinnasta pitoainetta? Olen menossa hakemaan autoon uudet renkaat ja hoituis siinä samalla...

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1210 : 22.09.09 - klo: 21.40 »
No niin, nyt on auto laitettu tilaukseen. Ja alkaa nuo korien tilaukset,renkaat sekä kone. Tuosta CS-koneesta, tuleeko koneen mukana sensorijohto ? Eikös tuo kone toimi ilmankin, mutta mielellään johdon laitan siihen kun mahdollisuus on.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1211 : 22.09.09 - klo: 21.47 »
Ei tule mukana. Ja medasecin CS-johto käy vain CS nopareihin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1212 : 22.09.09 - klo: 22.01 »
Ei tule mukana. Ja medasecin CS-johto käy vain CS nopareihin.
Vai tällä tavalla. Noh, kai se on ajettava ilman sensoria tai ostettava SpeedPassionin motti

EDIT: tuli muuten mieleen, että onko sensorinjohtoja sitten monenlaisia ? Kaverini käyttää Genius säädintä sekä CS-konetta ja hänellä on käytössä sensori. Vai olikos tuo Genius säädin CS:n tekemä
« Viimeksi muokattu: 22.09.09 - klo: 22.07 kirjoittanut snakepoison »
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1213 : 22.09.09 - klo: 22.13 »
Sääntöjen määräämä liitintyyppi vaaditaan vain moottoriin, mutta 95% säätimistä sellainen on myös säätimen päässä. Ainoa poikkeus taitaa olla noi GM:n (ja CS mikä on GM eri tarroilla) säätimet, missä on erilainen liitin säätimen päässä.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1214 : 22.09.09 - klo: 22.16 »
Ei tule mukana. Ja medasecin CS-johto käy vain CS nopareihin.

Ostin vahingossa sen medasecin listalla olleen sensoripiuhan... muttei se käynyt tosiaan mun säätimeen (speedpassion).

RacingFactoryltä ostin sopivan sensorikaapelin! (käy siis sama kaapeli kuin lrp, novak...)

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1215 : 22.09.09 - klo: 22.44 »
Ei tuo SPX kuulemma olekaan mikään ihmeellinen säädin, kun monista nopareista voi kuulemma säätää ajoituksen mieleisekseen..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1216 : 22.09.09 - klo: 23.22 »
Ei tule mukana. Ja medasecin CS-johto käy vain CS nopareihin.

Ostin vahingossa sen medasecin listalla olleen sensoripiuhan... muttei se käynyt tosiaan mun säätimeen (speedpassion).

RacingFactoryltä ostin sopivan sensorikaapelin! (käy siis sama kaapeli kuin lrp, novak...)
On siis olemassa sellainen piuha jolla esim LRP:n säätimen saa käymään yhteen CS:n koneen kanssa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1217 : 23.09.09 - klo: 00.53 »
Moottoreissa on käytännössä kaikissa sama liitin kuin LRP/Speed Passion nopareissa, eri liitin on vain noissa CS/GM nopareissa. Eli LRP/SP sensoripiuhat käy CS koneiden kanssa.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1218 : 23.09.09 - klo: 06.53 »
Huomenta.

Pieni korjaus; CS:llä (Medasecin valikoimissa) on siis kahdenlaisia sensorijohtoja. Niitä, jotka käyvät vain CS / GM -säätimiin ja sitten niitä, jotka käyvät esim. LRP / SP / Novak-säätimiin. Koneen liitin on aina sama. Ja osa säätimistä on sellaisia, joiden kanssa tarvitaan sensorijohtoa, osa sellaisia, jotka toimivat ilman sensoria.

Jos on tullut ostettua väärä johto, niin sen voi toki palauttaa, mikäli pakkaus on avaamaton ja vaihtaa sopivaan. Jos taas pakkaus on avattu, mutta johto uuden veroinen, niin ota yhteyttä; sen voi kyllä hyvittää ainakin osittain sinulle.

Matti / Medasec

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1219 : 23.09.09 - klo: 07.15 »
Tosiaan disinformaatiota annoin aiemmin, medasecille on jossain vaiheessa ilmestynyt lisää sensorijohtoja kauppaan. Eli CS nopeudensäätimen sensorijohto ei käy muihin nopareihin (paitsi GM) mutta LRP/Novak johto käy. Moottoreissa on samat liittimet kautta linjan.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1220 : 23.09.09 - klo: 07.28 »
Jep, LRP:n sensorijohtoja on ollut meillä jo siitä lähtien, kun ensimmäiset Bruhless-säätimet ilmestyivät hyllyyn. CS:n toinen sensorijohtomalli (vastaava kuin LRP), ilmestyi valikoimiin vasta jonkin aikaa sitten, CS:n omiin säätimiin käyvät johdot yhdessä säätimien kanssa.

Se sensorijohdoista. =)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1221 : 23.09.09 - klo: 07.29 »
Ei tuo SPX kuulemma olekaan mikään ihmeellinen säädin, kun monista nopareista voi kuulemma säätää ajoituksen mieleisekseen..

Herää vain kysymys miksi stanussa pärjää/ajetaan vain tällä säätimellä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1222 : 23.09.09 - klo: 07.31 »
Ei tuo SPX kuulemma olekaan mikään ihmeellinen säädin, kun monista nopareista voi kuulemma säätää ajoituksen mieleisekseen..

Herää vain kysymys miksi stanussa pärjää/ajetaan vain tällä säätimellä :huh:
Jerzi

Niin herää, mutta tuommoisen tiedonmurun mulle eräs harrastaja kertoi...

Eihän se välttämättä koko totuus olekaan :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1223 : 23.09.09 - klo: 07.33 »
Ehkä syynä on vaan se "kersh" järjestelmä, eli nopari lyö suoralla sen
kakkos vaihteen lisäten huippuja, jolloin autoon saa laittaa tiuhaa väliä,
jolloin se myös kiihtyy ja ampaisee lujaa ulos mutkasta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1224 : 23.09.09 - klo: 09.05 »
Ei tuo SPX kuulemma olekaan mikään ihmeellinen säädin, kun monista nopareista voi kuulemma säätää ajoituksen mieleisekseen..

Herää vain kysymys miksi stanussa pärjää/ajetaan vain tällä säätimellä :huh:
Jerzi

Itse olen ymmärtänyt tämän että SPX muuttaa ajoitusta ajossa (kaasun asennon/keston mukaan?)kun taas muissa säätimissä tuo asetettu ajoitus pysyy samana koko ajan. Tällöin saadaan suorille sopiva loppunopeus ja lyhyimmillä väleillä saa vakiomoottorin kiihtymään myös mutkista.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1225 : 23.09.09 - klo: 09.28 »
Herää vain kysymys miksi stanussa pärjää/ajetaan vain tällä säätimellä :huh:
Jerzi

Vain ja ainoastaan yhdestä syystä >>> sillä pääsee suoralla lujempaa.

Muiltakin noparivalmistajilta on kuulemma lähiaikoina tulossa vastaavia ohjelmallisesti toimivia ennakonsäätösysteemejä. Tällä hetkellä muissa nopareissa ei tiettävästi ole tarjolla ajon aikana muuttuvaa ennakonsäätöä.

Hyötyä tästä piirteestä on saatavissa vain vakiomoottoriluokissa, missä moottori on keskeinen auton vauhtia rajoittava elementti.
Viriluokassa ensisijainen rajoite tulee siitä, kuinka paljon tehoa kuski pystyy hallitsemaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1226 : 23.09.09 - klo: 10.41 »
Nythän pitää myös muistaa se että eihän se ole pelkästään siitä noparista se että tulee se pirun hyvä läppi vaan pitäähän sen auton jonkun säätää ajaa ajaa myös sitä rataa ympäri :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1227 : 23.09.09 - klo: 12.08 »
Toki, mutta kun autot ja kuskit on muuten tasaväkiset on etu selkeä.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1228 : 23.09.09 - klo: 14.33 »
Toki, mutta kun autot ja kuskit on muuten tasaväkiset on etu selkeä.

Riittävän syherö rata ja peippailee eessä  :grin:  :grin:

"harmi" sinällään että tuommonen nopari o markkinoilla, maksaa itelle ainakin aivan liikaa. Stanu/vtr olis muuten järkevä kustannuksiltaan.


Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1229 : 23.09.09 - klo: 14.39 »
Jokainen vakioluokka missä vauhtia on rajattu koneen käämityksellä nostaa kustannuksia, koska silloin kaikilla muilla tavoilla pyritään saamaan lisää vauhtia. Jos ei säätimellä niin sitten esim. akuilla. Viriluokka on tavallaan halvin koska siellä saa autoon helposti liikaa tehoa vaikkei olisi aivan ne tuoreimmat laitteet :wink: