Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 940063 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa HuoH

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2460 : 14.11.10 - klo: 13.05 »
Eiköhän ainakin Tuusulasta oo tulossa Minä ja Joni.
O.S. Engines|Spektrum|Savöx|Sanwa|LRP|JQ-Products

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2461 : 14.11.10 - klo: 13.29 »
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2462 : 17.11.10 - klo: 22.10 »
Perjantaina tulee lisää keltaista letkua iso myyriin. Voiko joku järjestää talkoot jonnekkin koskien letkujen täyttöä.
Olen luvannut että minä en KOSKAAN enää mitään talkoita enää järjestä mutta jos joku sen tekee niin osallistun mielellään täytössä.
Vieressä ei viitsi istua ja katsoa kuin muut tekee ja viereiseltä radalta ei tee mieli mennä hakemaan parempaa pois  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa elmeriracing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2463 : 18.11.10 - klo: 17.53 »
olikos tämä koppi kisalaillinen :huh: :huh: :huh: :huh:

xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2464 : 18.11.10 - klo: 18.22 »
On, kun ruuvaat siiven pois.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2465 : 18.11.10 - klo: 18.44 »
Sama juttu sit vissiin tän korin kanssa:





..eli siipi pois? ,niin sit kelpaa baanalle muiden vetureiden kanssa.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2466 : 18.11.10 - klo: 18.50 »
Riippuu siitä milä tuo kori on, minusta näyttää liian tuoreelta.. Säännöissähän sanotaan -79 tai vanhemmat, ja GT40 Fordin retroversio GT:hän tuli 2005.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2467 : 18.11.10 - klo: 18.59 »
Kävin tallista kaivamassa korin pussissa olleen pahvilapun jossa lukee "Ford GT LM Race Spec II" ,... eli nähtävästi kori esittää uudempaa esikuvaansa joten ei sit kelpaa.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo: 19.12 kirjoittanut Jankka »

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2468 : 18.11.10 - klo: 19.11 »
Jos kori on GT-auto, niin ei sallita (poikkeus Detomaso Pantera ilman siipeä).

Lainaus
Vintage kori. -79 tai vanhemmat katuautot... ...Kiellettyjä ovat PROTOTYYPPI/GT luokan korit.

Poissa -Petsku-

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2469 : 18.11.10 - klo: 19.24 »
Minkäs takia tuolle Panteralle on annettu erikois lupa vaikka säännöt nimenomaan kieltää GT/prototyyppi korit?

Eihän säännöistä oo mitään hyötyä jos niitä ei noudateta.

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2470 : 18.11.10 - klo: 19.26 »
Ford GT40 -1968:


Ford GT -2005:


Teknisesti 1:1 autot ovat hyvinkin erilaiset, mut korilinjat muistuttavat kyllä suuresti toisiaan.
« Viimeksi muokattu: 18.11.10 - klo: 19.32 kirjoittanut Jankka »

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2471 : 18.11.10 - klo: 19.31 »
Minkäs takia tuolle Panteralle on annettu erikois lupa vaikka säännöt nimenomaan kieltää GT/prototyyppi korit?

Eihän säännöistä oo mitään hyötyä jos niitä ei noudateta.

Aivan VTR -luokan syntymän alkuaikoina oli erimielisyyttä ja epätietoisuutta siitä, että oliko Detomaso Pantera GT-luokan auto, vaiko eikö.

Moni ajoi tällä korimallilla, ja monella sitä oli ostettuna vtr:ää varten.  Silloin ei ilmeisesti tahdottu aiheuttaa pettymystä korin hankkineille, koska onhan kyse herrasmiesluokasta.

Sovimme kuitenkin että siipi kielletään, koska se todellakin on siipi, eikä esikuvanmukainen spoileri.....

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2472 : 18.11.10 - klo: 19.34 »
Pitäis sit vissiin olla viel joku VTR GT -luokka erikseen et vois ajaa noilla GT -koreillakin.  :wink:

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2473 : 18.11.10 - klo: 19.43 »
Pitäis sit vissiin olla viel joku VTR GT -luokka erikseen et vois ajaa noilla GT -koreillakin.  :wink:

Ei kai tuo liene ongelma, jos ei meinaa kisoissa käydä?! Hankkii sitten kisoja varten "laillisen". Jos minulta kysytään, niin onhan tuo Panteran ohella erittäin "hengen mukainen", piristää mukavasti Comero-rintamaa! Siipi pois ja sekaan vaan!  :wink:

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2474 : 18.11.10 - klo: 19.54 »
En ota kantaa koreihin sen enempää, kun säänöt eivät ole minun laatimianikaan... Itselläni  ei tuottanut ongelmia hankkia sääntöjen raameihin menevää koria :wink:

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2475 : 18.11.10 - klo: 20.18 »
Todennäköisesti toi kori joutaa tallin hyllylle koristeeksi ja hankin kisalaillisen korin, mut tulipahan kysyttyä et käykö vai ei.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2476 : 18.11.10 - klo: 20.19 »
No mitä tuohon kantaa ottamaan, 2005 on kuitenkin vuosimalli joten ei mene luokan sääntöihin millään.

Panterasta käytiin joskus mielenkiintoista keskustelua, ehkä jopa tässäkin triidissä enkä nyt muista miksi se sallittiin kuitenkin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2477 : 19.11.10 - klo: 10.27 »
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"

Das tät satisfy joor kvestion ABU?

Ford GT on taas nimensäkkin mukaisesti.......(rummunpärinää)....GT-Auto!

Jankan GT Ford on kyllä siltikin todella hieno ja henkisyydessään "pieksee" ison osan luokan autoista mennen tullen.Mutta GT-auto on "mustalla listalla".

Varmaan noi olisi sallittavissa molemmat autot sääntöihin jos takasiivet poistaa mutta siitä päättää "sääntövaliokunta".Mutta säännöt on ollut korin kohdalla nuon jo pari vuotta joten ei ymmärrä miksi ostaa Pantera tai GT-40 jos haluaa kilpaa ajaa VTR luokassa??


Mutta etua kilpailullisesti noilla kummallakaan ei taida olla Kypak kesä tai talvibaanalla.
Toki olisi kiva nähdä ja testata moinen asia,ja lopettaa spekulaatiot.

Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Vatanen #44

http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2478 : 19.11.10 - klo: 10.35 »
En tuolla Fordin GT korilla väkisin vänkäämällä halua ajaa, mut kunhan kysyin asiaa ja se tuli selväksi. Täytyy vissiin tilata HPI:n Camaron -kori ellei parempaa vaihtoehtoa löydy.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2479 : 19.11.10 - klo: 11.13 »
Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Niin, meneekö auto sitten raameihin vaiko eikö...

Lainaus
Lancia Delta oli italialaisen Fiat-konserniin kuuluvan Lancian valmistama viistoperäinen monikäyttöauto joka esiteltiin Franfurtin autonäyttelyssä vuonna 1979

 :wink:

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2480 : 19.11.10 - klo: 11.39 »
Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2481 : 19.11.10 - klo: 11.47 »
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2482 : 19.11.10 - klo: 12.19 »
Edelleenkin tässä mustavalkoisen korin kohdalla sivuutetaan vuosimallikysymys, kas kun se ei ole alkuperäinen GT-40 vaan uustuotantoreplika GT vuodelta 2005.

Simple?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2483 : 19.11.10 - klo: 12.31 »
Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

Simple to answer. Se kestää eniten.
Ja viellä se on 1 osainen kori.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2484 : 19.11.10 - klo: 13.12 »
Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?

Ei kait kilpailemaan pyrkivät tuotteet kuitenkaan määrittele toisen tuotteen kategoriaa. Ne vain koittavat omilla keinoillaan päästä saamaan isomman osan ostajien rahoista.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2485 : 19.11.10 - klo: 13.31 »
En tuolla Fordin GT korilla väkisin vänkäämällä halua ajaa, mut kunhan kysyin asiaa ja se tuli selväksi. Täytyy vissiin tilata HPI:n Camaron -kori ellei parempaa vaihtoehtoa löydy.
On siellä muitakin koreja kuin Camaro...pliis.... :lol:

Ei vaiten,tuu vaikka Camarolla jos sellaisen haluat.
Ajoi siellä viimeksi Delta Lanciakin joten ei siellä niin tiukkapipoja olla.Toki Lancia oli etuvetoinen.

Niin, meneekö auto sitten raameihin vaiko eikö...

Lainaus
Lancia Delta oli italialaisen Fiat-konserniin kuuluvan Lancian valmistama viistoperäinen monikäyttöauto joka esiteltiin Franfurtin autonäyttelyssä vuonna 1979



Ööööö joo,kyseinen Delta tuli tosiaan -79 mutta Delta Integrale(jollaine kori tämä oli) ei ole ollut saannissa -79 vaan myöhemmin -80 luvulla jolloin sillä voitettiin MM rallititteleitä useita.Erot suurimmalti visuaalisia,konepelli pullistus ja levikkeet.
Mutta kuten aiemmin sanoin,ei siellä niin tiukkapipoja olla  :lol:
Suora lainaus:"Syksyllä 1987 esiteltiin Delta HF Integrale"


Delta:http://www.museodelcoche.com/Galerias/wp-content/gallery/lancia/Lancia%20Delta%201979.jpg

Ja Integrale:http://www.italiancarlinks.com/Lancia.jpg


Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

JOtkut väittää että se olisi nopeampi,itse en tähän usko.En näillä nopeuksilla ja radoilla.Mutta voi olla että olen niin väärässä kuin vain voi olla.


Lyhyesti De Tomason syntyhistoriasta:
"1960-luvun lopulla Ford tarvitsi GT-luokan urheiluautoa kilpaillakseen markkinaosuuksista Ferrarin ja General Motors -ryhmän Corvetten kanssa,
Uusi keskimoottorinen GT-auto sai nimekseen De Tomaso Pantera"
...
Mutta tuo edellä mainittu löpinä lyhyesti:
Pantera ja GT-40 on Gt autoja ja täten ei sallittuja koreja.Mutta kannattaa kysellä esim Jerryltä ja Jonnilta vaikka suoraan?

Herää sitten kysymys, että jos De Tomaso luotiin GT autoksi kilpailemaan Corveten kanssa, niin onko Corvette sitten GT auto, ja siten kielletty hedelmä VTR koriksi?

Aika hyvä kysymys,täytyy myöntää.Muistaakseni Corvee ei ollut GT-auto,vaikka kilpailikin GT-luokassa 1:1 maailmassa.Enemmänkin Sport Sedan-tyylin auto.
Tätähän pitää tuumailla.

Edelleenkin tässä mustavalkoisen korin kohdalla sivuutetaan vuosimallikysymys, kas kun se ei ole alkuperäinen GT-40 vaan uustuotantoreplika GT vuodelta 2005.

Simple?

Nimenomaan.

Vaikkei se ehkä luokan hengen mukaista olekaan, niin onko porukka testaillut eri korien vaikutusta erän mittaiseen tulokseen?

Camaro lienee yleisin, mutta senkö vuoksi että se on nopein vai ehkä ollut parhaiten saatavilla? Vai parhaan näköinen monien mielestä?

Simple to answer. Se kestää eniten.
Ja viellä se on 1 osainen kori.
Jerzi

Kaikki kestää jos ei osu mihinkään :lol:
« Viimeksi muokattu: 19.11.10 - klo: 13.51 kirjoittanut vato »
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa vato

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2486 : 19.11.10 - klo: 14.13 »
Ja tämä ei ollut mikään esto-kampanja ko.koreille vaan avointa keskustelua.
http://www.youtube.com/user/qmile
Tamiya 417x vtr,TamiyaMiniM05/M03 Classic+Comp,Huge FF11,TRF417 V5,Huge FF12,Tamiya F104

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2487 : 19.11.10 - klo: 15.57 »
Iältäänhän Lamborghini Countach olisi myös sopiva koppa mutta taitaa mennä jo liian GT:ksi DeTomasoonkin verrattuna :laugh:
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa ankku3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2488 : 19.11.10 - klo: 17.46 »
no joo. onhan Lancia melkein vintake ku kattooo,läpi sormien ja vähän kieroon :wink:Kori säännöissä voitaisiin vähän joustaa :p

Poissa kaitsu82

  • EPUArc
    • Profiili
    • Kerhokisat
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #2489 : 19.11.10 - klo: 18.36 »
entäs mini,rättäri ja kupla?
Tamiya m06, Tamiya mini x2, Tamiya F104, Tamiya TT-01, axial scx10,
http://kerhokisat.fi http://racingfactory.fi http://epuarc.fi/