Noniin.....Terve taas.
Vastoin erään irvileuan

spekulointeja,en ole poistunut jerzin mukana minnekkään.Olen ollut lomalla ulkomailla(siellä ei jerry ollut) ja sen perään vajaa viikko duunia(eikä ollut jerry täälläkään) ja joulun härdellit(je sekin ilman jerryn seuraa) niin suoraan sanottuna on ollut tietsikka kiinni koko tämän ajan.
Muutama yv on tullut niiltä korien puolesta,tosi hyviä linkkejä.Päivitän kori sääntöä vielä tänään tämän postauksen jälkeen.
Kaikkia koreja en ulkoa muistanut,siksi kiitänki TheArskaa ja kaitsu82:sta että listasi muutaman lisää joista pari sanaa:
-Yokomon driftikopat on sallittuja mutta
ilman takasiipeä ja etupään diffuusereita .
-ABC Hobbyn Silvia ok,mutta
ilman takasiipeä-Nisssn 180sx ok.
-RX 7 Mazda oli jo listoilla ennestään.
-Sebenin korit kutakuinkin samoja kuin HPI mutta laitetaan listalle.
Syy siihen että korisääntö kieltää Esim Carson:in Caprin on se että tahdoimme pitää luokan ulkonäön semmoisena että autot näyttävät kuin kaupasta ostetuilta,lähinnä Sedan-luokan kilpureilta.Siis 1:1 maailmassa.
Tämän takia IMSA-tyyliset korit on kielletty.Mutta GT-autot sallittu.
Vakiotyyliseen koriin saa tehdä levityksiä pullistamalla koria koska se sallii Esim Retron koreilla ajaville mahdollisuuden laittaa 31mm renkaat taakse.Ja muillekkin 190mm koreilla ajaville.
Eli ei tarvitsisi hyljeksiä jotain korimallia vain sen takia että ei saa mielestään niitä leveitä renkaita alle ja olisi täten kilpailullisesti muita alempana.
Ja että saa laitettua omaa persoonallista ilmettä autoonsa

Sama ideologia oli omavalmistesiipi säännössä.Jos tuntee että joku kori olisi itselle kiva ja mieluinen,niin enää ei tarvitse jättää sitä pois sen takia että se olisi mukamis hitaampi sen takia että ei ole siipeä takana.
Ja Spicen Starlet oli lähempänä luokan ideaa kuin Carsonin Capri.
Starlet on voinutkin olla 1:1 maailmassa sedan-luokassa tuon näköisenä,Carsonin Capri taas on IMSA-luokan autoja ja samoin kuin mainittu hieno E21 BMW(jota itsekkin haikailen

)
Starletin kun istuttaa tourinkiin ja leikkaa etusiipeä että saa sen 8mm aikaiseksi niin väitänpä että se mahdottoman suuri etusiipi on jo paljon pienempi.
Ja jos RcMartin kuvaa katsoo niin ei ne pullistukset nyt niin isoja ole.Maalatun kuva häiritsee silmää kun ne on eriväriset.Mutta jos katsoo maalaamattoman kuvaa niin ei ne niin isot ole.Ja sitäpaitsi,ne levikkeet ovat TRD-mallia,(Toyota Racing Division)eli ovat olleet saannissa uuteenkin autoon.(näin on mulle kerrottu)
Ja levikkeet ovat Starletissa pullistettu.Ei juurikaan ne kantikkaat joista mainittiin.
Hyvä että keskustelua heräsi,se oli tarkoituskin.TheArskan postaus oli todella hyvä ja herätti ajatuksia.
Laita vaan niitä linkkejä
YV:NÄ koreista niin otan asiaa hautumaan.
Tälläkin kuskimäärällä on suoranainen ihme jos ei ole sopivaa nykyisessäkään listassa.
30:llä kuskilla on nrot ja koreja on listalla 56kpl nyt.Melkeinpä jokaisella 2 erillaista.
Vaikka olenkin nykyään VTR-sääntöporukassa,en ole kenenkään opetuslapsi.Joitain muutoksia on Jerry mulle ehdottanut alussa mutta itsepäisesti ajoin asiaa sille ja läpi meni.Mm -89 korivuosimalli oli yksi tälläinen.
Omavalmiste-spoileri säännössä mä ja Jonni oltiin samalla idealla,jerry ei ja me jyrättiin jerry

Nämä asiat vain sen takia kerrotuksi että asia selviäisi että ei tämä ole mikään Jerryn-luokka,vaikka jerry onkin syy miksi tälläinen luokka on meillä olemassa ensinnäkään.
Luokan toi suomeen hän,loi ensimmäiset säännöt yhdessä Jonnin kanssa.
Tästä on jo kuljettu ja parempaan suuntaa mun mielestä ollaan menossa.
Porukka kisoissa on todella hyvää ja tämän foorumin kautta mukamis huokuva paha fiilis on kyllä niin tiessään kisapaikalla.Uusia ja hyviä tuttavuuksia on tullut VTR-kisoista ja kyllä siellä on 99%:sti naurettu mahat kipiänä.
Mukaan vaan kokeilemaan,tai katsomaan niin näettä itse.
Mutta jos uusia kori-ideoita tulee niin vinkkiä vaan,ideaa ja kysymyksiä saa esittää.Yritän nyt olla paremmin paikalla kun Joulutkin poissa jaloista.
Vato