Kirjoittaja Aihe: Kyosho V-one & FW05-R zone  (Luettu 35270 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #180 : 08.10.08 - klo: 10.16 »
Aika mielenkiintoista Ossi että sulla on ollut TCD diffi siinä keppivetoisessa. Ei koskaan ollut radalla siitä puhetta. No miksipäs ei, itse kokeilin GT autossa Tactylia mutta ei toiminut mielestäni. Tactylhan on periaatteessa sama kuin TCD eli Traction Control Diff. Jäykkä etudiffi on mielestäni parempi.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #181 : 08.10.08 - klo: 13.52 »
Jep, toi oli ihan sairaan hintasta kamaa...mä taisin maksaa siitä ainakin 30€ (ja purkki on kooltaan peukalon pään kokoinen...). Varmaan naisten kosketiikkakaan ei maksa noin paljoa...eli se oli siis _todella_ kallista ;)

Mutta joo, toi tcd mulla oli siis fw-05T:ssä, eikä siis fw-05RR:ssä. Eli Mika olen ajellut nyt tavallisella etudiffillä.

No se kysymys: miksi ihmeessä mulla oli T:ssä TCD ? no kun en löytänyt halvempaa tapaa saada diffi...olis ehkä kandennu kysellä lisää.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #182 : 08.10.08 - klo: 14.45 »
Ok Ossi. No olis ehkä kannattunut, mutta tulipa kokeiltua sitäkin sitten. Ei tuosta sen enempää.

Poissa riku78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #183 : 08.10.08 - klo: 18.29 »
Joo.. kyllä on kovan näköinen haastaja tulos :tongue:  Mä kans rakentelin ja fiilistelin aika huolella ton mun auton kanssa. Toi etu diffi juttu on askarruttanu muakin auton ostosta lähtien.. Et miksi siinä on ylipäänsä oneway, mut tietysti idea tulee oikeista rata/ralli/henkilö autoista. siis ettei etu ja takarenkaiden vetosuhde tarvitse olla 50/50. Hyvä minä  :shocked:  Mut tosiaan täytyy kerätä kokemusta ennen kun osaan sanoa mikä vaihtoehto sopii mulle/radalle. Mä yritän laittaa kuvii mun RRRaketista :p

Poissa riku78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #184 : 08.10.08 - klo: 21.08 »
Mä lähden varmaan huomenna tattarisuolle sudittaa ton mun V-onen kanssa. Jos vaan sää sallii. Pakko päästä kokeilee uusia säätöjä mitkä duunasin.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #185 : 08.10.08 - klo: 22.20 »
hienoa, täytyy tulla kääntyy jos ehtii. Itse aloitan etudiffillä ja sit kesällä vaihtaa oneway kun on tottunu autoon ja ei tarvii enää jarruja hehe

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #186 : 09.10.08 - klo: 09.02 »
hienoa, täytyy tulla kääntyy jos ehtii. Itse aloitan etudiffillä ja sit kesällä vaihtaa oneway kun on tottunu autoon ja ei tarvii enää jarruja hehe

...ja veikkaan, että jatkat diffillä sen jälkeen kun olet kerran kokeillut oneway'tä  :azn:
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #187 : 09.10.08 - klo: 09.05 »
sekin voi olla  :laugh: mutta täytyyhän se kokeilla että tietää vai mitä

Poissa riku78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #188 : 09.10.08 - klo: 22.05 »
kyllä mäkin sitä jarrua etupyörille kaipasin jo sisään ajossa. T :embarrassed:oivottavasti sää sallisi vielä jokusen rata päivän

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #189 : 10.10.08 - klo: 07.53 »
Kyosho V-One RRR:ssä one-way:tä ei kannata väheksyä. Pidän sitä jopa nopeimpana näillä Suomen low- ja medium-pitoisilla radoilla, verrattuna spooliin ja diffiin. Se on totta, että vaatii ajamiselta enemmän ennakointia ja näin ei ole ajettavuudeltaan helpoin vaihtoehto.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #190 : 10.10.08 - klo: 11.14 »
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.

Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).

Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #191 : 10.10.08 - klo: 11.58 »
Sinistä lukitetta kaikkialle, ei ongelmaa.
Ei tuossa autossa ole itse asiassa kovin monta kohtaa, lähinnä kuusiokoloja ja niistä EI mene kannat kunnon hex ruuvareilla.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #192 : 10.10.08 - klo: 12.16 »
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.

Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).

Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?

Meillä ei ole lukitetta RRR:ssä missään kohtaa. Moottorin ympärillä ja lähellä olevien ruuvien kireyttä kyllä tarkistetaan silloin tällöin, about 1-2 kertaa kisapäivän aikana. Samoin vaihteen ruuvit ja pakoputken etupään kiinnitykset.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #193 : 12.10.08 - klo: 19.57 »
tää tuli valmiiksi



Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #194 : 14.10.08 - klo: 10.13 »
Vielä tuosta ruuvilukitteesta...Mika sanoit että kandee laittaa kaikkialle missä on metalli-metalli ruuviliitos. Toiset on taas sitä mieltä ettei kannata käyttää ollenkaan.

Itselläni on ollut jonkun verran ongelmaa, varsinkin jos on laittanut (ohjeen mukaisesti) ruuvilukitetta melko pieneen ruuviin. Sitten kun on pitänyt avata se ruuvi, niin ruuvin kanta on ollut liiankin kovilla...ei meinaa saada auki ja ruuvi menee helposti p*skaksi. Ja olen käyttänyt vain sitä "miedompaa" kamaa (sinistä).

Mutta mitäköhön kaikkea kandee ottaa huomioon kun käyttää ruuvilukitetta että homma pelittäisi hyvin ?

Kannattaa kuumentaa osat joissa lukitetta on,siis vain jos ei irtoa helposi.
niin ja sitä punaista lukitetta ei kannata käyttää mihinkään minkä haluaa saada irti.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #195 : 14.10.08 - klo: 10.42 »
ja kunnon työkalut auttaa. ei sitä lukitetta laiteta paljoa. kyllä polttishommissa kandee laittaa, laiska jättää laittamatta. eipähän sitten tarvii olla koko ajan kiristelemässä.

Poissa AAKE K.

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #196 : 14.10.08 - klo: 16.19 »
Kolme kisakautta on ajettu ilman lukitetta. Kerran lähti ruuvi irti, se laitetaan huolimattomuuden piikkiin, ei lukitteen tai sen puutteen piikkiin. Crossi on erikseen.
Awesomatix-RS5-Traxxas-Team Durango-Nosram-LRP-Sanwa, www.power-racing.net

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #197 : 15.10.08 - klo: 09.57 »
Se kertakin väärässä paikassa saattaa maksaa aika paljon. Jos se on vaan ajon loppuminen vaikka treeneissä ja pikku pyörähdys turpeessa niin ei se mitään. Mutta kun ajetaan sitä parasta, niin se rupee korpeen kuskia ja mekaanikkoa. Alumiini ja teräs ei ole oikein hyvä yhdistelmä, kerran tiukkaan vedetty pitää kunnes olet sen pari keraa avannut, niin eipä enään oikein pidä tai ainakin kierteet löystyy. Lukitetta sopivasti niin ei tartte vetää hampaat irvessä kiinni ja kierteetkin pysyvät kunnossa. Toisaalta lukittu ruuvi= vähemmän niiden  :shock: puristelua. Lopunperin sehän on kuskin/mekaanikon asia miten tekee, tekeekä varman päälle vai haluaako elämäänsä jännitystä vai vielä syyn miten mekaanikkoaan pääsee ripittämään. Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia lukitteella kiinnitetyn ruuvin aukaisemisessa, tarvitaan vain hyvä avain. Jos vähääkään epäilette ruuvin pysyvyyttä kohteessa, sinistä ruuvilukitetta(Biltemasta löytyy), niin pysyy  :smiley:.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #198 : 15.10.08 - klo: 11.28 »
Ja itse kun mekkaa ja ajaa, niin on vaikea syyttää ketään haha..

Tässä viikon vinkki uusille, vanhoille kuskeille varmaan ihan tuttu juttu -

Eli takadiffin saa irti vaikka öljynvaihtoa varten varsin helposti irroittamalla seuraavasti, joten sitä ei tarvitse "pelätä" vaikka alkuun voi näyttää isommalta duunilta:

Eka irroitetaan se muovinen päädyn "tukilevy" tai miksikä sitä nyt voisi kutsua ensi neljällä ruuvilla päädystä ja kahdella pohjalevystä. Sitten irroitetaan takadiffiä paikallaan pitävät pidikkeet joissa on ne diffin epäkeskot kiinni takahihnan kireyssäätöä varten 1 ruuvilla per puoli. Tämän jälkeen diffi lähteekin irti, nopea juttu.

Etupäätä en ole vielä tutkinut mikä siinä on nopein tapa.

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #199 : 15.10.08 - klo: 13.11 »
Mika, saako udella millä iskariöljyllä meinaat aloittaa ensi kauden ?

Löytyy noita setup sheettejä vone:lle mutta niiden käyttökelpoisuus meidän hieman pomppuisella ja pidottomalla radalla on toinen juttu...


Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #200 : 15.10.08 - klo: 13.33 »
Toki, laitoin sitä mikä tulee paketin mukana. Täytyy katsoa mikä oli vahvuus.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #201 : 17.10.08 - klo: 22.40 »
aika nopeita http://www.youtube.com/watch?v=3nkT81muSKk
taisi tuo Toso voittaa nämä jenkkilän 2008 1/10 skabat, Kyosholla

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #202 : 01.12.09 - klo: 13.52 »
Oma auto nyt 1667gr ajetuilla renkailla, kori päällä ja tankki tyhjänä ilman ponderia (10-15gr lisää). Mielenkiintoista nähdä miten liikkuu viime kesään nähden. Voi olla että joutuu sijoittaa pronssia pohjalevyyn.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #203 : 09.01.10 - klo: 09.05 »
Pieni vinkki Kyosholla ajaville -

näyttää siltä että Kyoshon kaikissa kymppiautoissa on koritolppien sijoitus ja etäisyydet samat, niin polttiksissa kuin sähköautoissakin.

RRR:llä treenatessa koreja saattaa mennä nopeastikin ruttuun ja uuden korin työstäminen voi olla välillä aika tuskaista. Rikkoutuneella korilla ei ole kiva ajaa.

Nopea ratkaisu tähän on TF-5 sähköauton readyset kori, mazda tai dodge.
Se on valmiiksi maalattu ja trimmattu, vain tuuletusaukot pitää itse lisätä. RRR:ssä pitää lisäksi muokata puskuria hieman.
Kori on mitä ilmeisemmin 200mm ja hyvin lähellä Prolinen vastaavia ellei jopa sama (en tiedä mistä kyosho lisensoi korit).

Meinaan itse kokeilla treeneissä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho V-one & FW05-R zone
« Vastaus #204 : 25.01.10 - klo: 09.57 »
Shimolla samanlainen battery tray ..



Nopea kaveri, hyvin tykittää C8:n ohitse...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=tPvQTtuOtLI[/youtube]

Tautinen kiihtyvyys sanoisin.