Tuon vuotisesta DT:stä luvattiin(huom. luvattiin) muistaakseni 27hv ja koneet on muistaakseni muuten samoja paitsi TZR:n vaihdelaatikko välitetty eritavalla. Seuraavana mallivuonna tehot muistaakseni tippuivat hieman(tuli dt125r vai mikä se oli..) mutta eivät vielä silloin nykyiseen teholuokkaan.
Itselläni oli 90-luvun alussa kyseisen vuoden dt jossa oli ainakin gianelli tehoputki(joka muutti koneen luonnetta älyttömästi ja toi kulkua todella paljon lisää vakioon verrattuna) ja boysen "teholäpät".
Kavereilla oli uudempia enduroita(esim. gagiva w8, joka oli muistaakseni "markkinoiden tehokkain" katuenska silloin) ja katupyöriä, kaikki jäi "kiihdytyskisoissa" vaikka itse joutui kakkosvaihteella aina löysäämään hetkeksi ettei keulinut ympäri(ja muiden kmx:t yms. eivät meinanneet edes keulia vaikka yritti,oma keuli helposti vielä 3 vaihteella) ja revansseja joutui ottamaan kun ei meinannut moni jolla oli monta kertaa kalliimpi pyörä ns. uskoa lopputulosta. Toki kireimmät katupyörät tuli ohi sitten kun oli about yli 100km/h mittarissa.
Sellasta, kunhan muistoja kirjoittelin...en tiedä, enkä ota kantaa oikeisiin tehoihin, mutta nuo SLap:n 15hv ja 30kw nyt ei ainakaan pidä paikkaansa.
Ja tuohon kun joku kysyi miksei uudempaa...ehkäpä pappa betalar homma ei toimi niin hyvin joka kodissa tms.
edit: Ompas Tepaja:lla helmi kunnossa oleva ässä, eipä nää enään tuommoisiakaan, itse entisöinyt vai löytyikö jostain noin hyvä kuntoinen?