Kirjoittaja Aihe: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti (Rallygame)  (Luettu 15633 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #30 : 27.05.09 - klo: 20.34 »
Tuli hiottua hyvä ura, mutta en näköjään käyttänyt ruuvilukitetta riittävästi. 10min. ajon jälkeen hyppäs akselilta pois.

Perhana, kun unohtu lämpömittari kotiin, kun kävin ajamassa. Mutta mittasin heti kotiin päästyäni (10min päästä).
Moottori oli 45c kannun päästä, nopari 29c, lipo 34c. Pakko yrittää muistaa ottaa mittari seuraavalla kerralla mukaan ja mitata tuota lipoa ajojen välissä. Tuli muutama videon pätkä kuvattua jalustalla ja pari kuvaa. Pitää laittaa youtubeen... Järkyttävä ääni noista rattaista tulee kyl, mut lukenut että normaalia näillä mod1 pinjoneilla..

Poissa unkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #31 : 27.05.09 - klo: 21.44 »
Järkyttävä ääni noista rattaista tulee kyl, mut lukenut että normaalia näillä mod1 pinjoneilla..

Mulla on reiskassa Kyoshon muovispurri paikalla ja auto on hiljainen kuin pienempikin sähkökrossi. Tiedä sitten kauanko kestää, mutta ei ainakaan kahdella akulla kulunut :lol:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #32 : 27.05.09 - klo: 21.57 »
Uteliaisuuttani, kai suojasit koneen hyvin ennen rälläköintiä?
(ts. teipattu joka kolo ja väli)
/ Jere Siirilä

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #33 : 27.05.09 - klo: 22.43 »
Uteliaisuuttani, kai suojasit koneen hyvin ennen rälläköintiä?
(ts. teipattu joka kolo ja väli)
Kyllä suojasin =) olin silikoonilla reiät ja johtojen ulostulot tukkinut. Lisäksi käytin kangasta suojana, joten ainoastaan akseli näkyi.
Ei youtube toiminut halutulla tavalla, joten uusi yritys töiden jälkeen aamulla.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #34 : 28.05.09 - klo: 16.48 »
Kokeilun arvoinen aine on Eureca Pro Lube, sillä ainakin itse sain autosta huomattavasti hiljasemman. Hiukan laittaa aina ennen ajokertaa niin rattaat pysyy hyvinä ja meno on hiljasempaa.
Rasvaa myy esim Hobao Shop.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #35 : 28.05.09 - klo: 16.55 »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zkt4ipAW6es&fmt=18[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=V3F3TsXervg&fmt=18[/youtube]
Tuossa on eiliseltä pari videota. Muistaakseni rc-monster foorumilla sanottiin, että pientä rykimistä eZRun 80A pitää kävely nopeudessa ja paikkansa piti. Mutta kotona täysin tasaisella lattialla ei pitänyt.
Jos viikonloppuna saisin parempaa videota, kun kaveri tulossa käymään niin hän saa toimia kuvaajana.

edit: Jabe, kiitoksia tuosta linkistä. Pitää koittaa tuota, ei tällä hetkellä viitsi ainakaan rivareiden pihalla pärsiä näillä äänillä  :grin:

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #36 : 28.05.09 - klo: 22.24 »
Kokeilun arvoinen aine on Eureca Pro Lube, sillä ainakin itse sain autosta huomattavasti hiljasemman. Hiukan laittaa aina ennen ajokertaa niin rattaat pysyy hyvinä ja meno on hiljasempaa.
Rasvaa myy esim Hobao Shop.

Eikö siihen tartu hiekka kiinni ja kuluta hampaat nopeammin?
Mullakin on tuota Eurekaa, mutta en ole laittanut pölylle alttiisiin paikkoihin.
Saattaishan sen kans kestää pinjonit yli kymmenen minuuttia (toisin kuin HotRacingin "karkaistut" pitkät pinjonit :grin: )

Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #37 : 28.05.09 - klo: 22.32 »
Sinänsä jännä juttu tämä voitelu, tai sen puute. Monesti on parempi voideltu pinta kuin kuiva, vaikka voideltu kerääkin hiekkaa/pölyä itseensä. Metalli kun pääsee metallia vasten syömään itteään niin kestoikä lyhenee potenssilla verrattuna voideltuun/pölyiseen pintaan. Voitelua/rasvaa/vaseliinia ei tarvitse olla kilotolkulla voideltavissa pinnoissa vaan pieni kevyt sipaisu riittää ja sipaisu uusitaan riittävän usien.

Tämä nyt ei välttämättä kuulu suoraan tähän aiheeseen, kunhan toin esille voitelun merkityksen metalliosissa. Esimerkiksi HPI Pro-D:ssä saa kardaanin CVD nivelet ajettua loppuun neljällä akullisella jos ajetaan kuivana, pieni sipaisu molyvaseliinia uusiin kardaaneihin niin kulumista ei ole havaittavissa 50-60 akullisen jälkeen.

Kylätason RC-kuski.

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #38 : 29.05.09 - klo: 12.26 »
Tuli käytyä nyt ajelemassa, ilma oli 25 plussan paremmalla puolen ja täysin tyyni ilma.
Moottori kävi 72c, nopari 42c konkissa ja jäähdytin rivoissa 34, lipo 42c. Ei oikein tuommoinen ilma sovellu hyvin ajelulle, kun oli itselläkin vaikeuksia pysytellä auringossa. Taisi myös vaikuttaa paikka missä ajoin, koska oli paikoitellen upottavaa hiekkaa.
Koska aamulla seitsemän aikaan kone kävi 49c, nopari konkista 33 ja lipo 21. Aamulla lämpötila oli siinä reilu kymmenen asteen tienoilla. Ostetaan palstalle on laitettu Feigaon koneen ilmoitus, jos saisi lämpöjä silläkin himean kuriin  :grin:

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #39 : 29.05.09 - klo: 13.06 »
Feigaothan käy tunnetusti kans kuumana varsinkin kesällä, että ei sillä paljon helpotusta tohon lämpö-ongelmaan varmaankaan tule.

Pitipä muuten kovaa meteliä rattaat, Fluxikin on hiljainen tohon verrattuna.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Paarma78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #40 : 29.05.09 - klo: 13.20 »
Minkäs verran tuolla 4S 4000mAh akulla tulee ajoaikaa (tuolla setupilla)? Ittellä sama motti ja nopari tulossa autoon.

Moottorin viilennykseen mulla on 1kpl tällasia pyöriny nurkissa:
http://www.rcmart.com/catalog/rc-heat-sink-yeah-racing-motor-wfan-ya0147gmgu-p-23838.html

Tuumasin että hommaan toisen samanlaisen kun kaksi tuohon XL moottoriin mahtuu rinnakkain. Kaippa noistakin jotain apua on... :undecided:
Perheen autot: Xray T3 2012 VTR/Touring | Xray T2 007 drifter | Tamiya DB01R | Tamiya DF-03ra | Xray M18T | TD DESC210R

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #41 : 29.05.09 - klo: 14.21 »
No, niin. Sain myös projektini kulkemaan ja hyvinhän se kulkikin...aikansa.
Moottorina on siis Novak HV5.5 ja noparina Mamba max. Niitä ruokin 3s lipolla.

Tänään kuitenkin noin 5min. ajon jälkeen moottorista alkoi kuulua kummaa ääntä ja vauhti tyssäsi täysin. Tarkemmaan tutkiskelun jälkeen havaitsin moottorissa jonkin kyllä pyörivän kaasutettaessa, mutta akseli ja pinjoni pysyvät paikoillaan. Moottori oli käden lämpöinen, mutta ei missään tapaksessa kuuma.

Osaisiko joku kertoa mitä moottorille on tapahtunut?
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #42 : 29.05.09 - klo: 16.21 »
Minkäs verran tuolla 4S 4000mAh akulla tulee ajoaikaa (tuolla setupilla)? Ittellä sama motti ja nopari tulossa autoon.

Moottorin viilennykseen mulla on 1kpl tällasia pyöriny nurkissa:
http://www.rcmart.com/catalog/rc-heat-sink-yeah-racing-motor-wfan-ya0147gmgu-p-23838.html

Tuumasin että hommaan toisen samanlaisen kun kaksi tuohon XL moottoriin mahtuu rinnakkain. Kaippa noistakin jotain apua on... :undecided:
Liquid rc:ssä myydään ainakin samantyylisiä jäähdytinriva/tuuletin yhdistelmiä. Oli itselläkin mielessä noita hommata ja voipi olla että tilaan kohta puolin.
Ajoaikaa on 15-20 minuuttia. Minä en aja koko aikaa kaasupohjassa, kun muuten on villiä menoa :laugh:
Niillä teholaskureilla sain ajoajaksi laskettua 18min ja aika hyvin se piti paikkansa. Koitan etsiä linkin... Ensin laskin "top speed" jotta sain watit tietoon ja sitten laskin "power output" laskurilla, niin että vaihdoin ajoaika osioon minuutit että sain watit täsmäämään. Toivottavasti selkensi asiaa :)
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/index.html

-rcmh-: Vai on fluxi hiljasempi  :lol: Kyl kalvoi mieltä ensimmäisillä ajolla, kun rutinaa piti, että olisiko muualla vikaa. Mutta eipä onneksi ole löytynyt.

tt-rc: Todella harmi jos sinulla on kone mennyt poikimaan. Itse en kyllä keksi mistä saattaisi vika johtua. Konetta tuntematta oletan että on 5mm akseli? Jos olisi se reilu 3mm akseli, niin epäilisin että olisiko mennyt akseli poikki ja magneetit vetäisi akselia silti sisään ettei pääse tippumaan. Koitas nykäistä akselin päästä  :azn: Paremmin koneen tuntevat auttakaa...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #43 : 29.05.09 - klo: 16.35 »
Nuo kiinan koneet ja feigaot on 2-napaisia niin niistä puuttuu se vääntö ja siihen kun lisää heikon hyötysuhteen, niin ei ole mikään ihme että koneet käy kuumina.
Suosittelen hankkimaan 4-napaisen (miksei enemmänkin) koneen, Medusat ainakin pysyy viileinä.

Ne HotRacingin pinjonit ainakaan pitkät ei ole karkaistuja, kun ne karkasee, niin johan rupeaa kestämään. Itsellä meni myös pinjoni yhdellä akulla, sittenkun ne karkasi niin ei näkynyt mitään kulumaa muutamien ajokertojen jälkeen (14t löytyy vielä, muut on myyty).

Kyllä nuo rattaat on vielä ainakin pysynyt hyvässä kunnossa kun on tuota Eurekaa käyttänyt, kyllä se pöly ottaa kuiviin rattaisiinkin kiinni, jolloin ne kuluu nopeammin kuin rasvatut.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #44 : 29.05.09 - klo: 17.46 »
Sain kaveriltani lainaan tuumakokoisia kuusiokoloavaimia ja avasin moottorin. Akseli ja akselin ympärillä oleva magneettipönkelö olivat toisistaan irrallaan. Magneettipönkelö pyörii hienosti moottorissa, mutta se eivaan ota akselia mukaansa. Nyt pitäisikin löytää keino jolla akselin saisi takaisin kiinni magneettipönkelön sisälle ja moottorin toimimaan.

Onko ideoita tai kenties omakohtaista kokemusta?
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #45 : 29.05.09 - klo: 20.27 »
Eikös ne epoksilla ole liimattu, mutta taitaa vaatia jotain erikois epoksia että menee sinne akselin ja magneetin väliin, jotain ohkaista.
Liimauksen jälkeen saattaa tulla ongelmaksi roottorin epätasapaino.
Onko kyseessä tuo Novakin moottori? Miten takuun kanssa?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #46 : 29.05.09 - klo: 20.48 »
Laita postia kaupalle josta tilasit moottorin, todennäköisesti saat uuden tilalle.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #47 : 30.05.09 - klo: 14.47 »
Lähinnä vastaava liimauskovuus on saatavissa, saman lämmönkestosena,
 KOVA-lla ruuvi/laakerilukitteella1
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #48 : 31.05.09 - klo: 00.26 »
Tuli tänään ongelmia koneen lämpöjen kanssa. Josta noparikin otti +15c lisä lämpöä itseensä. Syyksi paljastui pienen pieni kivi alatukivarren ja diffin ulostulo kupin välissä. Tätä ei edes ajossa huomannut, vaan se hieman kahnutti kiinni. Tämän huomattuani tuli vähän väliä tarkistettua löytyykö kiviä ja akullisen aikana poistin neljä kiveä. Lämmöt pysyivät mukavasti 48-55c asteen välissä.
Muistaakseni joku on tätä kironnut foorumilla, kun noita kiviä ei huomaa..

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #49 : 31.05.09 - klo: 10.14 »
Ja laakerit on toinen ******, itsellä oli Edit:in abec3 metallisuojatut laakerit, niin eihän ne kestänyt oikeen mitään vaikka pitäis olla ihan huippu laakerit, ihmettelin myös kun koneen lämmöt nousi ~70C, huoltoa tehdessä sitten huomasin takadiffin laakereiden olevan hyvin pitkälti vaihto kunnossa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #50 : 31.05.09 - klo: 13.16 »
Unohtui mainita että eZRunin lipo cut off toimii hyvin. Olen säätänyt sen ohjelmointi kortilla 3,4V niin siinä ne myös oli, kun volttimittarilla katsoin. Mitkäs laakerit Jabe olet sitten hyväksi todennut? Tuli Sabesta pari laakeria tilattua keskidiffiin, mutta vielä ei ole vaihtokunnossa. Nämä oli mustilla kumeilla suojatut, mutta merkistä ei mitään tietoa..

« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo: 13.40 kirjoittanut Tepaja »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #51 : 31.05.09 - klo: 15.48 »
Kumisuojatut on kestänyt hyvin, silloin ei vaan ollu kauheasti valikoimaa, nyt on hyllyssä JP-Nitroracingin sekasuojatut pitäis laittaa paikalle testiin.
Siis nuo metallisuojatut ei muutenkaan kestä, kun sinne pääsee niin helpolla pölyä ja muuta törkyä sisään.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #52 : 31.05.09 - klo: 23.44 »
Muistaakseni joku on tätä kironnut foorumilla, kun noita kiviä ei huomaa..
Itelläni oli Slashissä juurikin sellainen peukalon pituinen liuskakivi. Ei huomannu yläpuolelta. Eikä takaa. Oli vetävässä taka-akselissa ja poltti motin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #53 : 07.06.09 - klo: 20.34 »
No niin. Tuli viime viikolla ostettua foorumilaiselta Subarun rallygame kori. Pientä sommittelua kuvissa, kori lepää rungon päällä. Rc-garagesta tilasin http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=product_info&products_id=804 GTP koritolpat. Maanantaina tai tiistaina saattaa tulla, niin pääsee askartelemaan. Kuvien pitäisi olla 640*480 resoluutiolla, mutta photobucket näköjään hidastelee vaikkakin tallensi....




Varmaan täytyy tilata racingfactorylta täydellinen ruuvisarja xb8, koska nuo vanhat ruuvit ovat järkyttävän kovalla ruuvilukitteella kiinni edellisten omistajien toimesta ja kannat tahtovat pyöristyä. Tai sitten pitäisi ostaa kunnon kuusiokolomeisselit.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #54 : 07.06.09 - klo: 20.41 »
Uijui. Vähänkö hieno. :) Melkein kusen hunajaa. :D
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #55 : 07.06.09 - klo: 20.52 »
 :lol: Kyl minäkin tykästyin tuohon koriin vaikka onkin vaalean sininen, eikä "Subarun" sininen.

e: Ja hyllystäni löytyy pari huonoa buggy koria, mistä toinen joutaa suojaksi.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #56 : 07.06.09 - klo: 21.01 »
On kyllä pirun komeen näköinen koppa / auto nyt hänellä.  :tongue:
son loppu ny.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #57 : 07.06.09 - klo: 21.17 »
Noi renkaat jää aika sisään? Mitenkä paljon leveämmät vois olla renkaat vielä ettei tulis korista ulos?

Vielä siitä, että mikä toi korin tarkka merkki/malli on? Vois olla valinta myös minulle.
« Viimeksi muokattu: 07.06.09 - klo: 21.35 kirjoittanut qazu »
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #58 : 07.06.09 - klo: 22.09 »
Kiitos sjos  :wink:
gazu: Ne jää rullamitalla katsottuna n.5-8mm korin sisään. Mutta kun nostin hieman koria, niin ei huomaa (osu silmään) niin helposti. Tietääkseni tuo on Kyosho Infernon GT kori(?). Voin kysäistä vielä myyjältä..

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Xray xb8 ec (electric conversion) projekti
« Vastaus #59 : 08.06.09 - klo: 21.15 »
Laittaa leveempää hexiä vaan paikalle jos tuo renkaiden sisään jääminen häiritsee.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-