Saviratakisaa ajatellen tuli kevään aikana yritettyä "keventää" ja viritellä Sand Scorcheria.
Koriksi Kamtecin lexan-kopio, heiltä löytyi myös sähköille kevyempi ja kestävämmän oloinen kotelo ("carbon look" ABS; tästä olisi ollut myös kirkas lexan-versio mutta taitaa olla liian heppoinen). Akuksi ohut shorty-lipo, ja hop up -osia on kuuladiffi ja iskareihin laitoin vinkin perusteella Tamiya 53574 O-renkaat. Kiinan pojilta löytyi alumiinipuskurit eteen ja taakse, sekä 12 mm hex-adapterit 2.2" vanteille. Edessä pitää olla slim-vanteet jotta mahtuu pyörät kääntymään ja pyörimään. Lähinnä mielenkiinnosta tuli kokeiltua saako modernit renkaat kiinni, oikeasti olisin varmaan ajanut Rough Riderin "Sand Blaster" -renkailla.
Ajokunnossa painoa on 1670 g (sama mitä A&L pelti-Assossa kevennetyllä rungolla). Alkuperäiset vääntötangot oli aika jäykän oloiset, joten taivuttelin 2 mm messingistä uudet ja takajousitus hieman pehmeni.
Kori tuli maalattua 1980-luvun tyyliin pensselillä kun ei ole maalaustiloja, ja löytyi vanhoja Tamiyan PC-maaleja lasipurkissa; ihmeen hyvin säilyneet vuosikymmenet, jonkin verran piti ohentaa.
Tulevaisuuteen jää vielä kokeilla saisiko A&L-slipperin sopimaan, sen pitäisi mennä suoraan top shaftiin mutta spurrin pölysuojaksi pitäisi löytää joku isompi. Vaihdelaatikkoa pitäisi myös dremelöidä ja porata siihen reiät moottorin kiinnitystä varten niin moottorivaihtoehtoja saisi enemmän perus 540-stock/torque tuned/sport tuned -sijaan.