Kirjoittaja Aihe: HN Ultra GTP-2 kytkin.  (Luettu 2740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
HN Ultra GTP-2 kytkin.
« : 30.05.09 - klo: 14.52 »
Tuossa ihmettelin GTP autoni kytkintä, kun se koko ajan otti hieman kiinni. Uudesta asti ollut vaiva. Reilun viisi tankkia tuolla olen nyt pöristellyt. Vaivasi vaan se, että aina pysähtyessä kokonaan auto moottori sammui. En uutta autoa heti halunnut purkaa, niin korjasin tilannetta suurentamalla vaan karusti tyhjäkäyntiä, jotta auto pysyi käynnissä myös paikallaan. Joutui tietysti sitten jarrulla pitämään sen paikallaan.

Tänään kuitenkin purin auton. Yksi kytkinpaloista oli rikki, jonka murut aiheutti pitoa.

Samalla kun purin auton, niin ihmettelin kytkimen kellon ideaa. Päätypultin alla ei ollut prikkaa. Sinne ei sovi tuo manuaalin 7mm halkaisijainen prikka. Kellon reikä on 6,4mm. Siellä päässä ei tuossa kellossa ole myöskään laakeria. Tuohan syö aina hetken päästä tiensä läpi tuon pultin, kun rakenne on noin i*ioottimainen. Nyt kellon päittäisliike oli jo kasvanut noin 2 milliin. Ei hyvää päivää millaisia virityksiä näissä vehkeissä on. Ohessa kuva pultista ja kellosta. Kellon päässä näkyy hyvin hitusia, miten se on syönyt sinne tuota pulttia hitusiksi.

Ei oikein kannusta kasaamaan tuota, kun tietää, että se ei toimi kuin hetken. Kellokin on kulunut tuon pultin syömisen seurauksena, joten sekin menee varmaan vaihtoon.

Onko mulla näitten kans vaan käsittämättömän huono tuuri, vai onko nuo honkkarit oikeasti noin hanurista? Toihan on suunniteltu jo siten, ettei kestä kun pyhättömän viikon, mikäli tuo nyt on oikein ollut. Aina kun kytkinkello pyrkii auton suunnassa eteenpäin, niin tuo kello syö tuon pultin kantaa. Käytännössä aina jarruttaessa. Pikkuhiljaa jo meikäläisenkin hermoa alkaa tämä homma kiristämään, kun aina vaan on ongelmia. Oli auto sitten mikä tahansa, niin joku maanantaipäivän kipale mulle osuu.

Olisko jollain omastaan jakaa tietoutta, miten se muissa on kasattu. Tämä paketti oli RTR, eli en voi syyttää itseäni väärin kasaamisesta. Kait näillä joku takuu sentään on? Laittelinkin rc-garageen samasta asiasta postia.

Tässä linkki ohjeeseen. Kohta 37 oheisessa pdf tiedostossa.
http://www.ofna.com/pdf/34317-GTP-2-RTR-MANUAL.pdf

Tuon mukaan siellä pitäisi olla ne laakerit eri tavalla kuin minulla oli. Liekkö ohje sitten ihan saman autonkaan. Minulla ne laakerit on siellä kellon puolella molemmat peräkkäin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.09 - klo: 21.04 kirjoittanut HasaP »

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GTP-2 kytkin.
« Vastaus #1 : 30.05.09 - klo: 14.54 »
Lisää kuvia.

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GTP-2 kytkin.
« Vastaus #2 : 30.05.09 - klo: 15.57 »
Parempi kuva pultista, otettu luonnonvalossa.
Tuosta saa jo jotain selvää.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #3 : 30.05.09 - klo: 22.16 »
Ota eka toi laakeri irti ja kokeile toiselle puolelle, jos ei mee niin sulla on joku ihme kytkinkello, yksi vaihtoehto on ostaa uusi kytkinkello.

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #4 : 30.05.09 - klo: 22.26 »
onko sulla noi laakerit perättäin ja samankokoiset?
räjäytyskuvassa näkyy että ulompi laakeri pitäis olla pienempi.
jos pienemmän laakerin ulkohalkaisija on 8mm niin kyllä 7mm rikka siihen passaa.
kytkinkello on nyt ollu liian ulkona kun laakerit on väärin,jos nyt oikein kuvista ymmärsin :huh:
hobao hyper 8

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #5 : 30.05.09 - klo: 22.48 »
onko sulla noi laakerit perättäin ja samankokoiset?
räjäytyskuvassa näkyy että ulompi laakeri pitäis olla pienempi.
jos pienemmän laakerin ulkohalkaisija on 8mm niin kyllä 7mm rikka siihen passaa.
kytkinkello on nyt ollu liian ulkona kun laakerit on väärin,jos nyt oikein kuvista ymmärsin :huh:

Laakerit on samankokoiset ja peräkkäin. Tuolla ruuvin puolella ei ole mitään muuta kuin ruuvi. Tuota ei pysty noilla osilla mitenkään muuten kasaamaan. Reikä on sen 6.4mm niin sinne ei tuo laakeri mene vaikka miten survois. Ei mene tuo pieni M3 ruuville tarkoitettu prikkakaan. En tiedä mikä harakiri viritys tuo on. Toivottavasti RC-Garage osaa antaa selityksen.

Kytkinkello oli kyllä ihan oikealla kohdalla.

Andylle, en kai minä omaan lukuun ala heti ostaa osia. Auto on ollu mulla ehkä neljä viikkoa korkeintaan. Edittiä tähän.. Kuitin mukaan 6.5 olen auton hankkinut. Ehkä kerran tai kaks viikossa olen sillä ajellut. Riippuen miten perhe-elämä on antanut vapaata.
« Viimeksi muokattu: 31.05.09 - klo: 11.44 kirjoittanut HasaP »

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #6 : 30.05.09 - klo: 22.55 »
aika erikoinen homma..noh garagen pojat selvittää asian kyllä.
hobao hyper 8

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #7 : 30.05.09 - klo: 23.17 »
Antavat sulle uuen kytkinkellon ja laakerit.
Kukahan liimanäppi ton on kasannu siel jossai itämaissa :huh:


-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #8 : 01.06.09 - klo: 16.16 »
siinä kytkimessä kuuluisi olla ulkopuolella 5x8x2.5mm laakeri ja 5x10x4mm laakeri sisäpuolella. Tuossa kellossa on todennäköisesti pettänyt tuo ulkolaakeri.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa HasaP

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HN Ultra GTP-2 kytkin.
« Vastaus #9 : 02.06.09 - klo: 12.45 »
Homma on nyt ratkennut.
Alussa luultavasti kellon välys on ollut liian tuikka ja kytkimen hankaus pulttiin aiheuttio pitoa. Sitten pultti kulahti ja välys oli hetken hyvä. Sitten kulumisen takia välys meni liian isoksi ja se on särkenyt palat.

Ilmeisesti tuotteen jossain kehitysvaiheessa kytkinkellon rakenne on ollut tuollainen, kuten minulla oli. Ulkopuolella ei siis ole ollut laakeria ollenkaan.Tuo ratkaisu on ilmeisemmin huomattu heikoksi ja korjattu erilaiseksi. Nykyisissä on kello toisenlainen, jossa on laakeri myös ulkopuolella.

Garagessa vaihtoivat heti koko kellon ja laakerit uudemman mallin mukaisiksi, joka on sitten tuon yllä olevan manuaalin kaltainen.

Homma selvisi ja paketti on varmaan kohta taas ajokunnossa, kunhan saan moottorin takaisin autoon kiinni.
« Viimeksi muokattu: 02.06.09 - klo: 12.49 kirjoittanut HasaP »