Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1022528 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Eregou11

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3690 : 13.07.14 - klo: 14.40 »
Nii alotus autoks sain viritetyn savage 25tosen nosramin 28evo koneella ja nyt se sitte alko hajottamaan yksisuuntalaakereita ja tulppia
Missä vika?   :undecided:

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3691 : 15.07.14 - klo: 11.05 »
Eli miten se nyt on näissä auto polttoaineissa eli voiko käyttää ihan mitä vaan löpöä kunhan ei ole lentsikka löpöä kun muuan K kauppias oli tarkkana että mihin koneeseen sitä löpöä ostetaan. :huh:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3692 : 15.07.14 - klo: 12.11 »
Autopolttoaineissa yleensä merkin sisäinen vaihtelu tapahtuu öljyn ja/tai nitron määrässä.
Esim.nitroa 10/16/20/25% tai öljyä mitä tahansa 8-16% välillä.
Myyjä varmaan halusi varmistua ettei ostettaisi liian vähäöljyistä/liiallisella nitrolla olevaa ainetta kyseiseen laitteeseen.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3693 : 15.07.14 - klo: 12.25 »
Juu tuon tiesinkin mutta tuota öljy asiaa en muistanut  :smiley:
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3694 : 15.07.14 - klo: 17.11 »
Tyhmien kysely jatkuu: Onko risiiniöljy ok autokäyttöön? Koneena vähän "hienompaa" eli alphaa ja v-spec... Onko hullun hommaa.

Periaatteessa saisin tuota metanolia erittäin edullisesti tai ilmaiseksi käyttöön, joten josko sekoittelisi rissaa sekaan...
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa mr lazer

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3695 : 17.07.14 - klo: 15.02 »
Mikäköhän vois olla syy kun lähtee liikkeelle hyvin mutta sitten hyytyy ja "booaa" :huh: . Jostain luin että olisi ylhäältä laihalla ja alhaalta paksulla mutta kokeiltu on ja ei saa toimimaan.
Kaiken saa käyntiin,se on sitten eri asia miten.. Kyoshot on sitten oma lukunsa..

Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3696 : 17.07.14 - klo: 17.15 »
Moro!

Pitkän hiljaiselon jälkeen jälleen foorumilla. Auto on toiminut hyvin nii ei ole ollut mitään kyseltävää  :grin:
Mutta nyt huollon yhteydessä hokasin et iskarit vaan 3/4 täynnä.
Minkä viskoteekin ölppiä tohon kannattais hankkia?
Autona kyosho inferno neo ja koneena alphan .28 rtr, eli ei ole ihan kevyimmästä päästä. Iskarit tossa on vakiona olevat BigBoret mustilla jousilla.
Ajo pääasiassa bashinkia/hauskanpitoa ympäriinsä.

Sitten vielä välityksistä. Mulla on 13t kytkinkello, ja haluaisin lisää huippunopeutta, mutta en tiedä miten paljon esim. 13t>14t vaihto vaikuttaa. Isompi kello tietenkin verottaa kiihtyvyyttä, mutta tossa koneessa on sen verran alavääntöä että sutii sen hukkaan kiihdyttäessä.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3697 : 17.07.14 - klo: 18.58 »
Jos et radalla aja niin 15t kello ihan ok, jopa 16.
Nyt en muista onko pääratas 46 vai 48, varmaan muovinen 46.
(vessä taisi olla metallinen 48).
Öljyt 600 eteen, 500 taakse. Eli jotain 55 ja 45 wt mitoituksella.
Vaikka tuskin niin tarkkaa joten osta pullo jotain tuon suuntaista ja
täytä kaikki iskarit siitä.
Kiitos 20 vuodesta!

Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3698 : 17.07.14 - klo: 20.35 »
Joo en aja radalla, ei meilläpäin oo semmosia lähelläkää :undecided: kovasti kyllä kiinnostais

Kiitti, pistän tulemaan 15t kellon ja iskariöljy purnukan
Pääratas tosiaan muovinen 46 hampainen, pitänee päivitellä sekin metalliseen kunhan kohalle semmonen osuu. Nykyinen alkaa nimittäin olla aika kulunut

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3699 : 17.07.14 - klo: 21.11 »
Joo en aja radalla, ei meilläpäin oo semmosia lähelläkää :undecided: kovasti kyllä kiinnostais

Kiitti, pistän tulemaan 15t kellon ja iskariöljy purnukan
Pääratas tosiaan muovinen 46 hampainen, pitänee päivitellä sekin metalliseen kunhan kohalle semmonen osuu. Nykyinen alkaa nimittäin olla aika kulunut

Mulla on ylimääräisenä 48 tai 46 metallinen, käyn tsekkaa kumpi :)
EXC125

Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3700 : 17.07.14 - klo: 21.42 »
Laitoin Yv.

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3701 : 25.07.14 - klo: 08.31 »
Moro. Osaako joku sanoo mistä johtuu kun rupee bensa kiehuu koneessa pienen ajon jälkeen? kysymyksessä on vasta säätö vaihe. en paljo kerkee säätää kun rupee kiehuu ja sillon tulee ilmaa ja sammuu. Onko vaan liian kuuma ilma?

Poissa superbdyberi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3702 : 25.07.14 - klo: 09.49 »
Aika matalat on lämmöt jos polttoaine kiehuu pelkästään, kun metanolin kiehumispiste on 64,7 celsiusastetta.

EDIT: Niin siis oletin että kysessä on polttomoottoriauto, jossa käytetään metanoli pohjaista polttoainetta. Bensalla kulkevista rc autoista en osaa sanoa mitään...
Thunder Tiger MTA-4 S50 Sledge Hammer V2

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3703 : 25.07.14 - klo: 10.01 »
joo on polttis. Ilmanputsarin ku otti pois niin näki kiehumisen ja kuplia. Mutta eilen oli kone auki ja en sieltäkään mitään isompaa löytänyt ja tänä aamuna kun koitin niin toimi todella hyvin

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3704 : 25.07.14 - klo: 13.05 »
ei vaan oikeen järki enää riitä. pääneula on sisäänajo asennos ja kone lämpee niin et polttoaine kiehuu ja kone sammuu ja muovit sulaa

Poissa superbdyberi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3705 : 25.07.14 - klo: 13.27 »
mites ne muut neulat. Saattaa olla liian laihalla jos ylikuumenemista tapahtuu. Onko sulla lämpömittaria millä mitata kuinka kuumana kone käy. Sillähän se selviäisi helposti mitä tehdä. Omassa rakkineessa ku alkaa käynti olla epätasasta ja sammuu ni lämmöt huidellu 150 celsiusasteen hujakoilla, niin sit oon vaan ruuvannu rikkaamalle ja taas mentiin  :cool:
Thunder Tiger MTA-4 S50 Sledge Hammer V2

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3706 : 25.07.14 - klo: 15.38 »
oon mökil ja mittari jäi kotiin. täytyy säätää neuloja. pää neula ei kyl oo liian laihalla

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3707 : 25.07.14 - klo: 15.39 »
mites päin se alaneulan säätö meni?

Poissa superbdyberi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3708 : 25.07.14 - klo: 16.21 »
Onks siiinä kaasarissa vaan 2 neulalla säädöt vai onko 3? En tiiä mikä on sun kulkineen tehdasasetus millekkin neulalle, mutta jos sulla on 3:lla neulalla säädöt, niin sen huomannu ainakin, että ns. toisen low speed neulan laihennus vaikuttaa älyttömästi ja heti menee laihalle. Tämä on se säätö siis jonka jälkeen pitää käydä high speed ja low speed neulat uudestaan vielä säätämässä jos ronkkii sitä.

Mikähän tän neulan oikea nimi on? Thunder tigerin ohjekirjassa nimittäin on pikkusen puurot ja vellit sekasin ku sekotettu nämä kaksi low speed ruuvia keskenään ja ohjeet antaa erilaisia tehdas asetuksia samalle ruuville  :grin:
Thunder Tiger MTA-4 S50 Sledge Hammer V2

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3709 : 25.07.14 - klo: 16.50 »
2 neulaa on ja tehdasasetukset neuloille on pääneula 2,25 ja alaneula 4,25

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3710 : 26.07.14 - klo: 11.04 »
kyl nyt kone on sökönä. lämpö teki tehtävän. neulojen säädöt ei vaikuttantu mitenkään vaikka oli kuinka rikkaalla. otin eilen ajon jälkeen koneen auki kun ei toiminut ja mäntä oli aivan kuiva. p*ska kone

Poissa vilijo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3711 : 26.07.14 - klo: 16.21 »
Jossain vaiheessa niille tulee vaan tunnit täyteen. Itsellä eilen vähän samantyyppinen taistelu vanhan koneen kanssa. Tuntui että on tehoja ja silti puutu jarrutuksissa ihan kun olis ollut liian rikkaalla.  No vedin vielä muutaman minuutin piikimmälle että sais edes ajettua pari kierrosta lämpöjen mittausta varten. Kone toimi jo sillein että ajaa pysty mutta lämmöt oli 183.  :tongue:
Ei vain toiminut enää yhtään järjellisillä seoksilla ja tyhjää kävi vaan kylmänä. Uudella pytty satsilla ja veivillä varmaan laulais taas.

Poissa pepe-80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3712 : 26.07.14 - klo: 18.06 »
jep. ja mulla toi kone ei niin hirveen vanha ollu

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3713 : 26.07.14 - klo: 19.19 »
Mites se alaneulan säätö menee kun (pannu on gxr18sp) kössin ohjekirja sanoo että, kun palautetaan kaasutin perus säädöille niin silloin luisti pitäisi olla kokonaan auki, ja lueskelin tätä topiikkia parikymmentä sivua taaksepäin ja käskettiin tekemään tuo pitämällä sormella luistia pohjassa? Eli kummin tuo pitäisi tehdä?
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa -AP-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3714 : 26.07.14 - klo: 20.44 »
Kyllä se auki pitää olla kun meinaat tehas asetukset siihen laittaa.
-Xray xb9 spec. 2013-Savöx-Team Orion-sanwa-Novarossi-

Poissa nakkikioski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3715 : 26.07.14 - klo: 20.54 »
Selvä :azn:
Kyosho dbx 2.0,  Himoto Viper xst infinity ja Kyosho pureten alpha ep

Poissa rexxxif

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3716 : 28.07.14 - klo: 20.54 »
Tervehdys! Hommasin aikoinani f2007 Ferrarin polttiksen joka siis tuli lehden mukana aina osa osalta. Pari vuotta sitten kasasin sen ja sen jälkeen se jäi koristeeksi hyllylle, nyt kuitenkin iski kipinä päästä päristelemään joten ajattelin ottaa autosta ensi savut ulos. Hommasin alan liikkkestä polttoaineen ja hehkusytyttimen jonka annoin latautua vuorokauden. Sain auton käynnistymään mutta en säädettyä sitä millään, jo vakio asetuksilla tyhjäkäynti oli melko korkealla jos kaasuun hiukan koski niin kierrokset nousinousivat holtittomasti ja sen jälkeen moottori sammui, taas hetken pätkimisen jälkeen moottori käyntiin mutta  sama juttu, koitin säätää ylä ja ala neulaa rikkaamalle mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin. Aloin epäilemään imuvuotoa ja koneen käydessä ruiskutin crc:tä ympäri moottoria ja kaasuttimen kurkkua, kun ruiskutin sitä vauhtipyörän kohdalle niin moottori sammui. Onko moottorissa jonkun näköiset stefat vai hoitaako etulaakeri tiivistyksen? Mainittakoon vielä että kun otin polttiksen hyllyltä (missä se oli viettänyt pari vuotta kasaamisen jälkeen), niin huomasin sen alla öljy tippoja aivan siinä vauhtipyörän kohdalla. Niin ja moottorina tuossa on Kyosho gx21.
« Viimeksi muokattu: 28.07.14 - klo: 21.19 kirjoittanut rexxxif »

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3717 : 28.07.14 - klo: 22.02 »
koitin säätää ylä ja ala neulaa rikkaamalle mutta ei mitään vaikutusta tyhjäkäyntiin.

Kuinka paljon kaasarin kurkku oli auki? Sille on oma ruuvinsa jossain kaasarissa, millä säädetään kuinka alas kierrokset laskevat (kurkku menee kiinni jarrulla).

Säädä ensin yläneula ok ja sitten alaneulaa säätöihin. Neulat vaikuttavat myös tyhjäkäyntiin tietysti, mutta säädä oikeassa järjestyksessä, ja sen jälkeen hienosäätö hyvin vähän kerrallaan.

Etulaakeri tiivistää koneen.
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa rexxxif

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3718 : 28.07.14 - klo: 22.26 »
Kaasarin kurkku oli sen n. 1mm auki mikä taitaa olla vakio asetus. Koitin kiertää sitäkin ruuvia aukipäin mutta kierrokset ei siltikään laskeneet. Yläneulan olin säätänyt noin 4 kierrosta auki ja alaneula oli aluksi tehdasasetuksissaan. Onko tuo crc:llä ruiskuttamalla sammuminen normaalia kun sitä suihkuttaa sinne etulaakerin puolelle? Lueskelin lehtojarvi.net sivuilta säätöohjeita mutta en saanut siltikään mitään tolkkua kierroksiin. Tulee vaan mieleen että onko tuo parin vuoden seisottaminen voinut tehdä jotain hallaa moottorille?

Poissa superbdyberi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3719 : 29.07.14 - klo: 01.16 »
Kierrosten muuttumattomuus tyhjäkäynnillä tyhjäkäynti ruuvia aukaisemalla saattaisi johtua siitä että kaasun trimmi on isolla, jolloin luisti ei stoppaa tyhjäkäyntiruuviin vaan kaasuservo pitää luistia auki ja kun jarrua liipaset kurkku menee kiinni kokonaan ja kone sammuu.

Olikohan nyt mahdollisimman sekavasti selitetty  :grin:
Thunder Tiger MTA-4 S50 Sledge Hammer V2