Kirjoittaja Aihe: Aloittelijan polttiskysymykset  (Luettu 1022877 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3330 : 12.07.13 - klo: 19.39 »
Jos se on siihen moottoriin sopiva niin tottakai.

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3331 : 12.07.13 - klo: 20.04 »
Ja se sopivuuus saa tietää vain kokeilemalla :DD

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3332 : 12.07.13 - klo: 20.06 »
Toinen auto on merkiltään Schumacher menace ja tuo mitä nyt yritän saada kuntoon on Lrp rebel bx s8.
Ja jos tuosta menacesta ottaisi sen porakonekäynnistys tsydeemin, olisiko mahdollista?
« Viimeksi muokattu: 12.07.13 - klo: 20.10 kirjoittanut JamiJärv7346 »

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3333 : 12.07.13 - klo: 20.08 »
Niin eikö kellään ole kokemusta lrp rebel bx s8 tai vastaavan vetostartin korjauksesta?

Poissa Salamisormi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3334 : 12.07.13 - klo: 20.34 »
Milläs porukka esilämmittää padan radalla jolla ei ole sähköä tarjolla?

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3335 : 12.07.13 - klo: 20.40 »
Kerran olen LRP:n 28z koneen vetokäynnistimen purkanut. En haluaisi kyllä uudestaan joutua tekemään. 
No kokeileppas purkaa se vetostartin kotelo auki. VAROVASTI niin että näät kelan johon naru tulee. 
kelan sisällä on jousi joka palauttaa narun kelalle. narun irrotessa jousi pääsee purkautumaan. joten sitä kelaa pitää muistaakseni pyöritellä vastakkaiseen suuntaan ainakin narun pituuden verran. ja pidä kelaa siinä jännityksessä  sitten pujotat narun ulkokotelon läpi ja kiinnität kelalle narun pään. kelassa on tod näk joku kohta sitä varten.  Jos kela pääsee hyppäämään silmille ja jousi rävähtää kokonaan auki olet kusessa. Itselle kävi niin mutta sain lopulta startin nippuun toimivana. Tässä nyt tälläinen yleisohje perustuen omaan kokemukseen. Joten eikun yrittämään.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3336 : 12.07.13 - klo: 21.43 »
Kerran olen LRP:n 28z koneen vetokäynnistimen purkanut. En haluaisi kyllä uudestaan joutua tekemään. 
No kokeileppas purkaa se vetostartin kotelo auki. VAROVASTI niin että näät kelan johon naru tulee. 
kelan sisällä on jousi joka palauttaa narun kelalle. narun irrotessa jousi pääsee purkautumaan. joten sitä kelaa pitää muistaakseni pyöritellä vastakkaiseen suuntaan ainakin narun pituuden verran. ja pidä kelaa siinä jännityksessä  sitten pujotat narun ulkokotelon läpi ja kiinnität kelalle narun pään. kelassa on tod näk joku kohta sitä varten.  Jos kela pääsee hyppäämään silmille ja jousi rävähtää kokonaan auki olet kusessa. Itselle kävi niin mutta sain lopulta startin nippuun toimivana. Tässä nyt tälläinen yleisohje perustuen omaan kokemukseen. Joten eikun yrittämään.

Ja arvaappa kävikö mulle juuri samoin. :( Voi hel...... sanon nyt!!!  :angry: :angry: :angry:

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3337 : 12.07.13 - klo: 21.46 »
Ei ollut minun startissa jousia vaan, semmonen rautalevytsydeemi(todella ohutta ja pientä) joka toimii ilmeisesti jousen tavoin. Pitää jotenki kiertää sinne se ja lyödä jotenkin kiinni ilmeisesti ? En oikein osaa kuvailla tätä "jousta" joka ei edes näytä jouselta :DD

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3338 : 12.07.13 - klo: 22.06 »
No se on juurikin se jousi.

Jousia on muitakin kuin kierrejousi  :wink:

Poissa Kaheli

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3339 : 12.07.13 - klo: 22.12 »
Ja sen jousen tehtävä on vetää se käynnistysnaru takaisin sisään.

Eli kiristä jousi, pidä kiristettynä, kiinnitä naru, kasaa paketti.
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.

Poissa P.R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3340 : 12.07.13 - klo: 22.34 »
Näppärä kaveri tekee reiän vetostartin koteloon josta saa ruuvarilla pyöritettyä jousen takaisin :wink:
Team Näätäracing                 www.rcm.fi

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3341 : 12.07.13 - klo: 22.43 »
Kohta tapeltu jo pari tuntia tuon jousen kanssa. Miten voikaan olla noin veemäinen  :angry: :angry: :angry: :angry:

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3342 : 12.07.13 - klo: 22.51 »
Näppärä kaveri tekee reiän vetostartin koteloon josta saa ruuvarilla pyöritettyä jousen takaisin :wink:

Tämä kuullostaa mielenkiintoselta :) Miten käytännössä toimii en oikein ymmärrä. Joo poraa reiän siihe keskelle mutta miten saa ruuvarilla kiristettyy sitä jousta?

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3343 : 12.07.13 - klo: 23.03 »
Joo se oli mullakin ihan mieleen painuva asennus kokemus. Lopulta "keksin" tavan laittaa sen nippuun.
Jotenkin pitelin sisäpäätä jousesta etusormen ja peukalon välissä ja pyörittelin hiljakseen jousen rullalle.  sitten tinalangalla sidoin jousen kolmesta kohtaa kiinni niin että pysyy rullalla. näin pääsin lepuuttamaan sormia. ja asetin jousen paikoilleen ja napsin tinalangat pois välistä. Hommaa olisi helpottanut pari käsiä enemmän :azn:
( siis jousen toisen pään väkänen koteloon ja toinen kelalle ennen vapauttamista) en muista tarkemmin miten tästä spektaakkelista selviydyin. mutta onnistumisen tunne oli kyllä mukava. tsemppiä tai varaosa kaupoille.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa PSo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3344 : 13.07.13 - klo: 12.27 »
Harkinassa hankkia eka polttis, JQn RTR. Siihen pitää tietty hankkia tulpat jne. Eli onko noissa hehkuissa ja tulpissa miten paljon eroja? Eli voinko ostaa esim. koko setin RCMltä, taisi olla 30€ kieppeillä, vai onko kannattavampaa ostaa ne kaikki erikseen? Pelkkä hehku voi maksaa saman verran?
Kun ei osaa sanoa mitä eroja niissä voisi olla, joka selittää hinnan...
Mitä muita "tarvikkeita ja työkaluja" olisi hyvä olla heti alkuun?
Looking for faster transponder...

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3345 : 13.07.13 - klo: 15.58 »
Hehkuksi mielellään vaihdettavalla kennolla oleva ,imo.
Tulpissa vaan varmistaa sopivan lämpöarvon ja onko tavallinen vai turbo.
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa JamiJärv7346

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3346 : 13.07.13 - klo: 15.59 »
Saisikohan Lrp rebel bx s8 tämän rotostarti?  http://www.hobbylinna.fi/tuote/z28r-z28r-spec-2-3-rotostart-set/38136./

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3347 : 15.07.13 - klo: 12.18 »
Vastataan nyt sitten ulkomaalaisten foorumien perusteella tähänkin, eli kokonaan.
Taisi olla liian vaikea kysymys tänne.

Kun kaasarin kurkkuun asennetaan kuristin niin säädetäänkö luisti avautumaan:
-Kokonaan, samoin kuin ilman kuristintakin
vai
-Vähemmän, siten että vain kuristimen kokoinen aukko on avoimena?

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3348 : 16.07.13 - klo: 15.59 »
Ei kyosholla ollut titaani alturneja. Pitää ostaa nettikaupasta...
The right tool for the right job.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3349 : 19.07.13 - klo: 22.55 »
Vastataan nyt sitten ulkomaalaisten foorumien perusteella tähänkin, eli kokonaan.
Taisi olla liian vaikea kysymys tänne.

Kun kaasarin kurkkuun asennetaan kuristin niin säädetäänkö luisti avautumaan:
-Kokonaan, samoin kuin ilman kuristintakin
vai
-Vähemmän, siten että vain kuristimen kokoinen aukko on avoimena?

Vähemmän. Ulkomailla on ihan samanlaisia alottelijoita kun täällä. Ei ne tiedä sen paremmin.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3350 : 19.07.13 - klo: 22.57 »
Onko Titaani/alumiinirattaiset servot kestävämmät kuin teräsrattaiset?
The right tool for the right job.

Poissa diyrc

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3351 : 20.07.13 - klo: 11.44 »
Vastataan nyt sitten ulkomaalaisten foorumien perusteella tähänkin, eli kokonaan.
Taisi olla liian vaikea kysymys tänne.

Kun kaasarin kurkkuun asennetaan kuristin niin säädetäänkö luisti avautumaan:
-Kokonaan, samoin kuin ilman kuristintakin
vai
-Vähemmän, siten että vain kuristimen kokoinen aukko on avoimena?

Vähemmän. Ulkomailla on ihan samanlaisia alottelijoita kun täällä. Ei ne tiedä sen paremmin.

Ok, kokeillaan sitten noin. Kiitokset.
Itsekseni mietinkin että jos luisti avautuu kokonaan, niin eikö silloin neulaventtiiliin muodostu alipaine jolloin menee liian rikkaalle?

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3352 : 20.07.13 - klo: 13.51 »
Mites näissä ilmansuodattimissa menee että käykö esim
http://www.rcm.fi/varaosat/team-associated-varaosat/team-associated-rc8-2-rc8-2e/89139-team-associated-air-filter-set-rc8.html

tuo asson paketti HPI D812 autoon? Niin ei tartteis tilailla mistään kaupasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3353 : 20.07.13 - klo: 14.33 »
Eikö sulla ole HB:n filtterirunkoa, vai miksi meinaat ostaa koko filsurungon eri merkiltä?

Pussillinen oikeita filttereitä ei kuitenkaan kovin kummosia maksa.

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3354 : 20.07.13 - klo: 14.56 »
No ei tartteis tilailla hobbylinnnasta kun vois hakea suoraan lähikaupasta..

Poissa metsämies

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3355 : 20.07.13 - klo: 15.21 »
Terve, kokeilin äsken servoja lähdes tyhjällä vastaanotinakulla ja huomasin että kaasu menee päälle vastaanotinakun viimeisillä voimilla.
On hyvin pieni mahdollisuus että mun vastaanotinakku menee tyhjäs ajon aikana, mutta silti haluaisin korjata tämän.
Onko teillä mitään tietoa tästä?
Autona: Kyosho Inferno Neo RS st

Edit: ajoakku vaihdettu vastaanotinakuksi.
« Viimeksi muokattu: 21.07.13 - klo: 15.05 kirjoittanut metsämies »
The right tool for the right job.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3356 : 20.07.13 - klo: 19.07 »
No ei tartteis tilailla hobbylinnnasta kun vois hakea suoraan lähikaupasta..

Näyttäis tuo asson runko olevan loppu...

En tiedä mikä on tilanne HB:n filsujen kanssa ja mitä ne ylipäätään maksaa, mutta voisin kuvitella että saat pienen pussillisen toimituskuluineen lähes samalla hinnalla kuin tuon filsurungon ja vain yhden filtterin.

En henkilökohtaisesti näe mitään ideaa ostaa toisen merkin filsurunkoa ja katsoa josko se ehkä sopisi, ellei sitten omien filsujen saanti ole oikeasti vaikeaa.

Tässä viikonlopun aikana näppäilet tilauksen HB:n filsuista samalla kun foorumia selailet ja jos toimitus on perus nopeaa niin sulla on useampi filsu tiistaina... (mikäli niitä on Hobbylinnalla hyllyssä)

Maksun hoidat jollain muulla tavalla kuin postiennakolla niin säästät muutaman euron.


Poissa Anderson

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3357 : 29.07.13 - klo: 00.22 »
Mitäköhän voisi tehdä .21 krossarin koneelle kun lähtee helposti käymään hehkun lämmittimellä mutta sammuu hyvin nopeasti ilman sitä?
Kokeilin vaihtaa polttoaineletkut, nippusiteet letkuissa, uusi tulppa, polttoainetankin puhdistin. Ilmansuodattimella tai ilman kokeiltu.

Seoksia vähän kokeillut säätää mutta aina sama vika, sammuu nopiasti vaikka kaasuakin antaisi ilman hehkutinta.

Puhaltamalla polttoainetta menee kaasariin ja putkesta räkii käydessä nestettä että olisiko liian rikkaalla? tai saako liikaa polttoainetta?

vähän on hakusessa miten noita seossuhteita säädetään? Olisiko joku lähtökohta antaa näille?
Polttoaineletkussa oli pieni avattava alumiinisylinteri, kuuluisikos sinne jotain suodatinmatskua sisään? Kokeilin ilman sitäkin mutta ei auttanut. Oisko kone entinen sitten? Kun ei näistä tarpeeksi ymmärrä.

Autona tuollainen Nanda racing swift jollain kinkkikoneella: http://img.diytrade.com/cdimg/226496...cing_Buggy.jpg
Kiitos avusta.

Poissa nitroking neo rs

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3358 : 29.07.13 - klo: 08.53 »
Olethan asettanut tehdassäädöt koneeseen, ne löytyvät yleensä käyttö ohjeestä.

 Polttisautossa on ihan normaalia että pakoputkesta tulee hiemen ainetta ulos.

 Se metallinen sylinteri on luultavasti polttoainesuodatin, se kannatta pitää paikallaan.

 Jos olet pitänyt autoa käynnässi ilman suodatinta se (kone)  voi hyvinkin olla entinen.

Olethan sisään ajanut moottorin?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« Vastaus #3359 : 29.07.13 - klo: 09.41 »
Eih... kone ei hajoa jos sitä käytetään ilman polttoainesuodatinta.

Suodatin on käytännössä turha, koska tankissa on aina itsessään jo suodatin.

Ei tuossa ole nyt mitään muuta ongelmaa kuin säädöt metsässä.
Käännä ylä ja alaneulasta neljäsosakierros kiinni ja kokeile uudestaan.

Säädöissä oleva kone ei räi polttoainetta kuin hyvin vähän.
Niin vähän ettei sitä räkimistä näe selkeästi.