Kirjoittaja Aihe: Xray XT8  (Luettu 1091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Xray XT8
« : 11.06.09 - klo: 21.09 »
Edellisen sähköautoprojektin innoittamana päätin toteuttaa pitkäaikaisen haaveni ja ostin uuden auton aihioksi. Vertailtuani kokemuksia muutaman kaverin kanssa päädyin edelleen Xray:n jonka laadukas olemus ja ulkonäkö puhuttelevat minua. Halusin truggyn sen maastokelpoisuuden vuoksi, joten päädyin XT8 2009 specs malliin.



Racing factory:llä oli sopivasti yksi hyllyssä, joten kaupat syntyi ja paketti saapui eilen. Ilta meni mukavasti aamun sarastukseen saakka kasaillessa autoa. Itse kasaaminen oli miellyttävää selkeiden ohjeiden ja täsmällisesti sopivien osien vuoksi. Minkäänlaista hiomista tai veistelyä ei mitkään osista vaatineet, vaan se asettuivat paikalleen täsmällisesti. Olin aiemmin mukana kaverini projektissa missä hän kasasi myös uutta autoa, ja tällöin dremel ja mattopuukko olivat enemmän kuin tarpeen. Rc-monsterin moottoripukki istui myös mukisematta paikalleen ja sopii visuaalisesti muuhun autoon saumattomasti.

Tässä muutama kuva autosta, ennen koeajoa.







"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Xray XT8
« Vastaus #1 : 12.06.09 - klo: 00.48 »
Ensimmäinen koeajo on onnellisesti takana. Itse liimaamani magneetti irtosi heti kättelyssä akselista, joten Novak jää odottelemaan uutta roottoria. Tilalle vaihtui Feigao ja meno alkoi maistumaan. Nopareina kokeilin Mamba maxia ja Ezrun-80a:ta, joista Ezrun sai jäädä tuulettimensa vuoksi. Ezrunin valtava koko tosin aiheutti hieman harmaita hiuksia sijoittelun suhteen.

Ensi kokemus on erittäin positiivinen. Auto on hyvässä balanssissa ja alusta toimii vakioasetuksilla mainiosti. Kokemukseni truggyihin rajoittuu kaverini Hyper ST:llä kurvailuun, mutta eron ajettavuudessa huomaa heti(eikä Hyper st ollut missään tapauksellsa huono). Xray kääntyy uskomattoman hyvin ja tarkasti, eikä leveistä renkaista johtuvaa puskemista ole havaittavissa lainkaan. Mutkissa autoa on myös helppo ohjailla kaasulla, ja veto jakautuu hyvin etu- ja takapyörien välille. Vaihdoin keskidiffiin hieman alkuperäistä jäykempää öljyä(10000->12500), mikä saattaa myös selittää tasaisemman jaon. Hyper st:ssä oli keskellä 30000 öljyä ja silti eturenkaat pyrki pullistumaan palloiksi.

Koppaa olen tässä hetken aikaa leikellyt ja aamusta olisi tarkoitus ruiskia siihen hieman maalia. Sitä tässä mietiskelin, että kovin on ohut ja heppoisen tuntuinen koppa muuhun autoon nähden. Jconceptilla http://www.jconcepts.net/store/index.php?main_page=product_info&cPath=2_38&products_id=170 olisi saatavilla jonkinlainen heavy-duty koppa, jonka näyttää muutenkin mukavan näköiseltä. Täytynee selvitellä saatavutta ensin Suomesta, ennen ulkomaan tilauksia.

Huomenna olisi myös tarkoitus kokeilla Spektrumin telemetria-yksikön toimintaa mottorin lämpötilan ja kierrosluvun valvonnassa. Jos hilppeet tuntuvat toimivilta ja niiden antamasta tiedosta on jotakin konkreettista hyötyä, niin täytynee hankkia DX3S radiot, jossa telemetria on sisäänrakennettuna.

Että tällaista tältä erää.
« Viimeksi muokattu: 12.06.09 - klo: 01.09 kirjoittanut tt-rc »
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"