Kisat käytiin Sveitsin Glandissa varta vasten kisoja varten tehdyllä nurmikkoradalla. Rata oli TODELLA SUURI. Alusta oli pääasiassa nurmikkoa, mutkissa oli käytetty pyöreitä lautoja ja reunat olivat putkea. Rata oli Euro-tyylinen, vain yksi iso hyndä, yksi puusta tehty röykkysuora ja Kauhavatyylinen seinämutka josta hypättiin "hiekkalaatikkoon". Nurmikko kului pois joten alussa toimineet renkaat eivät myöhemmin enää pelanneet.
Perjantaina kisat alkoi treeneillä. Treenikierroksia oli neljä ja jokainen kesti 10 minuuttia. Kolmen viimeisen erän aikana otettiin viiden minuutin tulosten perusteella rankattiin porukka varsinaisiin alkueriin. Eka treeni meni omalla kohdalla hyvin, ei kaatoja ja muutenkin koko viikonlopun paras tulos mulle...harmi ettei se vaikuttanut. Autoa sain toimimaan paremmin vakaajat vaihtamalla ja muuttamalla rollcenteriä takaa, mutta sitten tuli Esa rattiin ;)
Treeneissä vauhti hidastui joka kierroksella ja loppupisteiden mukaan minut sijoitetiin kolmanneksi hitaimpaan erään. Noo...alkuerissä voi sitten parantaa. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan aina oli jotain säätöä. Ekassa alkuerässä yritin ihan liikaa ja kaatoja tuli kuin liukuhihnalta. Toisessa alkuerässä yritin ajaa mahdollisimman tarkasti ja "hiljaa", ja siitä tulikin paras alkuerätulokseni. Kolmas alkuerä meni taas yliyrittämisen puoleen. Neljänteen alkuerään piti panostaa kunnolla. Ajo lähtikin hyvin liikkeelle, kunnes kolmannella kierroksella auto sammui hiekkalaatikkoon. Ilmeisesti hiekkalaatikon kivituhkassa ollut kivi meni vauhtipyörän ja rungon väliin sopivasti ja sammutti koneen. Siinä olivat sitten alkuerät. Sijoitus taisi olla jotain 123.
Sitten piti koota ensin kuski, sitten auto finaaleihin. Ei suuria muutoksia, vaihdoin vain renkaat samoihin joilla olin onnistunut parhaiten alkuerissä ja ajamaan, ensin 1/256 finaaleista. Lähdin kutosruudusta ja nousin puolen kierroksen jälkeen toiseksi. Ajo kulki hyvin ja takana olleet kuskit kaatoivat autojaan säännöllisesti eivätkä saaneet kiinni. Varikolle seitsemän minuutin jälkeen ja takaisin kiinni ajorytmiin. Rytmin löytymistä haittasi kierroksella ohitettavat ja tuli muutama kaato ja huono kierros ja olinkin yhtäkkiä viidentenä, enkä enää nousupaikassa kiinni! Kun pääsin taas ajamaan vapaasti, aloin saavuttaa edellä meneviä ja nousin neljänneksi, mutta takana tuntumassa oli ainakin kaksi autoa. Toka varikkokäynti noin viisi minuuttia ennen loppua ja radalle palatessani olin edelleen neljäs. Toiseksi viimeisellä kierroksella perässäni ajanut virolainen mokasi hyndään tulon ja blokkasi samalla toisen perässäni olleen auton ja sain ajaa lopun rauhassa maaliin. Ohitin vielä yhden auton ja erän kolmantena nousin 1/128 finaaliin.
Autosta katsastettiin tietysti vielä tankin tilavuus finaalin jälkeen ja oli "hieman" kiire saada uusi numero koriin kun numeroiden jakaja ei ollut ihan mukana hommassa. Kun kolmen minuutin lämmittely kuulutettiin oli autoni ilman renkaita ja suodatinta. Onneksi Team Itämeri tuli hätiin ja neljä miestä ruuvasi renkaat paikalleen, mä laitoin filtterin ja ehdin hyvin ajamaan kun kuulutettiin autoja lähtöruudukkoon. 11. ruudusta nousin ekalla kierroksella viidenneksi ja vauhti vaikutti hyvältä. Sitten kilpailu alkoi. Hyppäsin hyndän lievasti pitkäksi ja auto laskeutui nokka edellää hyndän takana olleeseen kuoppaan ja pysähtyen kuin seinään! Matka jatkui, eikä yhtään autoa päässyt ohi. Kaikki tuntui toimivan, paitsi auto kääntyi huonosti vasempaan. Ajoin noin puolentoista kierroksen päästä kone sammui takasuoralle ja homma oli siinä. Epäonnistuneessa hyndässä polttoaineletku oli mennyt tankin korkin ja loiskesuojan väliin, ja letku oli hieman puristuksella. Kone meni laihalle, kuumeni ja tulppa paloi. Liettuan nopein mekaanikko vaihtoi tulpan ja käynnisti auton, mutta yhteen kierrokseen tuhrautui noin kolme minuuttia ja homma oli siinä. Ajoin finaalin loppuun nautiskellen ja lievää ketutusta kärsien. Lopullinen sijoitu oli jossain 100 paikkeilla. Ilman tulpan kärähtämistäkin olisi ollut todella kiire pääsät jatkoon.