Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 107925 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #30 : 16.08.09 - klo: 12.31 »
Katso että ohjauspalat ovat oikeinpäin, oireet viittaisivat siihen että ovat ylösalaisin.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #31 : 17.08.09 - klo: 00.20 »
Ei näy parhaalla tavalla tästä mutta kuitenkin tuolta sen pitäisi näyttää. Kasatessa itsekkin sai hetken pyöritellä ohjauspalaa näpeissä että miten päin tämä tulee :shock: Manuskan kuvassakin ohjauspala on erinäköinen kuin luonnossa...

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #32 : 17.08.09 - klo: 22.21 »
Kiitti vastauksista.

Yritin noudattaa kirjaimellisesti kasausohjeita ja linkkien pituudet ovat edessä alempi 76mm ja ylempi 68mm mitattuna pallon keskeltä. Olen myös ruuvannut linkit siten, että mitat ovat samat mitattuina pallojen PÄISTÄ. Renkaat vinksottavat myös tällä tavalla. Enemmän vain.





Minun mielestäni nuo näyttävät oikein kasatuilta. Voi olla, että olen tuijotellut niitä jo niin pitkään etten huomaa päivänselvää ongelmaa.

| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #33 : 17.08.09 - klo: 23.03 »
Nou hätä, mulla oli ihan samat oireet kasatessa, piti vaan ottaa keskeltä linkkejä sisemmäksi ja säätää camberit nolliin alkajaisiksi. Ei noita manuaalin säätöteknisiä asioita tarvitse orjallisesti noudattaa, säätämistä varten ne eri linkkien paikat siellä ovat. Mutta et hakoteillä ole ollut siinä, että jokin mättää manuaalissa, vaikuttaa siltä että GV2 on jossain vaiheessa kokenut "päivityksen". Ilmeisesti manuaalia ei vain ole revisioitu sen jälkeen.

Ruuvaat nyt vaan pyörän kulmat ja auraus sinnepäin aluksi, (autossa akku paikallaan, ja korkeus säädettynä halutuksi ensin) ja sitten säädät camberit nolliin jollakin suorakulmalla mittaamalla renkaista. Aurausta aste, noin alkajaisiksi. Muista pitää raidetangot samanmittaisina.

Onko noissa sinun ylälinkeissä varaa ruuvata lyhemmiksi? Mulla on ollu pitkään linkit keskellä kummassakin päässä ja Camberi karvan verran miinuksella.

Edit. Teen juuri auton perushuoltoa (lue: pura atomeiksi, putsaa ja kasaa  :lol:)
Jos ei vieläkään selkene, voin ottaa kuvia. Ja Saa ottaa yhteyttä myös henk koht. yv/mese

Edit2.
Kasauksen jälkeen kattelin kuinka pyörät kääntyvät ja mielestäni ne kääntyvät ackermanin ohjausken vastaisesti, eli ulompi rengas kääntyy enemmän kuin sisempi rengas. Miten muilla?
Vieläkö oli ongelmana?
« Viimeksi muokattu: 17.08.09 - klo: 23.23 kirjoittanut mvar »

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #34 : 17.08.09 - klo: 23.55 »
Jotain tommoista ounastelinkin. Muutenkin tossa manuaalissa on hieman omituisuuksia. Esim ohjeessa kasataan ohjauspalaan pallolinkit ylöspäin ja raidetankoja kiinnittäessä pallot onkin alaspäin..

Ruuvaan huomenna nuo tangot antamiesi vinkkien mukaan. Jos säädöt vaikuttaisi myös tuohon ackerman kulmaan.

Kiitos todella paljon asiallisesta opastuksesta. On hyvä, että uusia keltanokkia jaksetaan opastaa :)
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #35 : 18.08.09 - klo: 10.01 »
Ackermanin käyttäytymiseen nuo säädöt ei vaikuta, silloin on jotain väärin ohjauksen linkeissä. Jos saisit otettua kuvan miten olet kasannut ohjauksen niin näkisi onko jokin pielessä. Ohjeen sivun 4 mukaan kasattuna ohjauksen pitäisi toimia oikein, eli pallot ylös päin.

pieni EDIT: Löyty valmiina kuvat koneelta...
Linkit kasattuna niin kuin pitää:


Ohjauspala niin kuin pitää ja eroavaisuus ohjeen kuvaan:


« Viimeksi muokattu: 18.08.09 - klo: 20.07 kirjoittanut mvar »

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #36 : 18.08.09 - klo: 23.54 »
Juu kyllä ne ihan noin on mullakin kasattuna. Hetken piti kännykän näyttöä tillistellä ja verrata kuvaa omaan. Ensin näytti siltä, että mulla ei ole edes samannäköinen ohjauspala kun sulla. Mutta taitaa ne olla samanlaiset :)

Ruuvasin 76mm vanttiruuvin 68 mm ja pala kiinni ulommassa. Näillä sain haritusta (termit hallussa) eteen ja pirssi kääntyi jo paljon paremmin.

Sitten tuli diffi ongelmia, joka ilmeisesti johtui racers edge rasvan pakenemisesta kuulilta. Olis vissiin viimeinkin aika tilata niitä asson rasvoja.

edit: Renkaat kääntyvät nyt niinkuin pitää: Sisempi rengas kääntyy enemmän kuin ulompi.
« Viimeksi muokattu: 19.08.09 - klo: 08.21 kirjoittanut raaja »
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Osku97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #37 : 19.08.09 - klo: 19.20 »
Onko tässä vakiona 48dp spurri?
|Ansmann racing Royal Flash|

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #38 : 19.08.09 - klo: 23.23 »
Spurreja...mukana tulee useampi erikokoinen, jako on 48dp.
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Osku97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #39 : 28.08.09 - klo: 20.46 »
Entä onko tämän räjäytyskuvia missään?
|Ansmann racing Royal Flash|

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #40 : 28.08.09 - klo: 22.00 »
Mihin räjäytyskuvaa tarvitset???


Poissa Osku97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #41 : 30.08.09 - klo: 10.07 »
aattelin että vois kahtoa siitä suoraan jos mietityttää, en foorumia kuormittais niin paljon välillä turhallakin kyselyllä.
|Ansmann racing Royal Flash|

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #42 : 30.08.09 - klo: 11.31 »
Varsinaista räjäytyskuvaa ei tietääkseni autoon löydy. Onko manuaali tallessa?
Jos ei, tuolta löytyy manuaali ja muutakin:
http://www.petitrc.com/setup/academy/SetupSheetsAcademyGV2.html

Poissa Osku97

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #43 : 01.09.09 - klo: 08.37 »
Manuaalia kaipasinkin... (Termit hukassa) Autoa ei vielä ole mutta ajattelin tutkia että minkälaiselta tuo näyttää... Kiitos
|Ansmann racing Royal Flash|

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #44 : 04.09.09 - klo: 22.30 »
Painiskelin tuon diffin kanssa kun se alkoi yhden akun jälkeen aina kurisemaan. Meni hermo ja kiristin sen "tappiin" (kunnes ruuvi pohjasi) ja otin auki neljäsosakierroksen. Tällä tavalla kiristettynä tuntuisi toimivan paremmin kuin ohjeessa kerrottu ( kiristä kunnes diff gear ei pyöri sormin ulostuloja pidettynä avaimilla).

Ainut paikka mistä löysin 2.5mm kuulia on http://www.axiommotors.com/. Tilasin eilen ja siellä on joku kampanja päällä, että saa toisen satsin ilmaiseksi.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #45 : 04.09.09 - klo: 22.32 »
Uudessa Pienoismalli- lehdessä on Josen kirjoittama artikkeli tästä härpäkkeestä.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #46 : 04.09.09 - klo: 23.23 »
Painiskelin tuon diffin kanssa kun se alkoi yhden akun jälkeen aina kurisemaan. Meni hermo ja kiristin sen "tappiin" (kunnes ruuvi pohjasi) ja otin auki neljäsosakierroksen. Tällä tavalla kiristettynä tuntuisi toimivan paremmin kuin ohjeessa kerrottu ( kiristä kunnes diff gear ei pyöri sormin ulostuloja pidettynä avaimilla).

Ainut paikka mistä löysin 2.5mm kuulia on http://www.axiommotors.com/. Tilasin eilen ja siellä on joku kampanja päällä, että saa toisen satsin ilmaiseksi.

Yleisessä Team academy topicissa tuon diffin kiristys tavan neuvoin.
Tässä on syy miksi heti tämän topicin alussa taistelin sitä vastaan että näillä autoilla olisi omat topicit.
Kun kuitenkin niin iso osa auton säätämisten yms kanssa kuitenkin pätee molempiin.

Eli...
http://rc10.fi/index.php?topic=33879.msg359356#msg359356

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #47 : 05.09.09 - klo: 10.00 »
Juu siellähän se ja on tullut luettua. Puhuitte nelkusta, niin ajattelin tuoda tähän oman kokemukseni että kyseinen kiristys tapa toimii myös tässä kaksvetoisessa.

Kiinnitin rpm:n valmistaman b4 etupuskurin vakion tilalle. Pikkuisen ruuvit ahisti, mutta saa sen kiinni

edit:Tiedätteko näistä ja onko linkkiä heittää?:
- long screw mod, this stregthens the chassis
- steering mod
« Viimeksi muokattu: 05.09.09 - klo: 17.54 kirjoittanut raaja »
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #48 : 10.09.09 - klo: 18.03 »
Nyt on GV2 kasattu. Yllättävän helppoa vaikka kokemusta löytyy vain parista ministä sekä Sharkin korjailusta. Voimansiirrossa sai hetken pähkäillä ja säätöjä tulee varmasti pähkäiltyä tulevaisuudessa lisää. Konetta viellä harkitsen, mutta yksi vaihtoehto olis varmaankin Castlen Sidewinder 5700KV. Ellei jollain olis tarjota jotain käytettyä settiä...
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #49 : 10.09.09 - klo: 19.28 »
Tuossa on kuvina tuo Hokenkin mainitsema diffin kireyden tsekkaus: (kuva n. vuoden 1987 Kyosho Ultima Pro manuaalista)

Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #50 : 11.09.09 - klo: 02.17 »
Hoplaa, löytyypä nykyjään tällänen iteltäkin.

Törmäsin semmosen ongelmaan että hardcase lipo jossa johdot tulevat akun päästä ei oikeen sovellu paikalleen. Kukaan muu törmänny ja mahdollisesti keksinyt jotain muuta keinoa kun dremelöinti , sillähän tuo kyllä sattuis paikalleen ettei mitään :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #51 : 11.09.09 - klo: 02.24 »
Tuossa on kuvina tuo Hokenkin mainitsema diffin kireyden tsekkaus: (kuva n. vuoden 1987 Kyosho Ultima Pro manuaalista)

Moottorit ja renkaat yms. eivät suinkaan ole kehittyneet noista vuosista.  :mrgreen:
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #52 : 11.09.09 - klo: 02.45 »
Tuossa on kuvina tuo Hokenkin mainitsema diffin kireyden tsekkaus: (kuva n. vuoden 1987 Kyosho Ultima Pro manuaalista)

Moottorit ja renkaat yms. eivät suinkaan ole kehittyneet noista vuosista.  :mrgreen:

Varmaan myös diffit on , josko kompensoi :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #53 : 12.09.09 - klo: 02.23 »
Fysiikan lait ei oo muuttunu mihinkään.

Mikään rengas ei pidä paremmin kuin kädet... jotka pitää 100%
Jos siis auto käsissä keulii ja diffi pitää niin se pitää kyllä varmasti radalla renkaiden tarjoaman pidon edessä.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #54 : 12.09.09 - klo: 08.48 »
Hoplaa, löytyypä nykyjään tällänen iteltäkin.

Törmäsin semmosen ongelmaan että hardcase lipo jossa johdot tulevat akun päästä ei oikeen sovellu paikalleen. Kukaan muu törmänny ja mahdollisesti keksinyt jotain muuta keinoa kun dremelöinti , sillähän tuo kyllä sattuis paikalleen ettei mitään :)

Laita akku niin, että akun johdot osoittavat taaksepäin ja pujota akun johto diffikotelon ja rungon välistä ja siitä takaisin korin alle. Ainakin pötköakku menee näin paikalleen.

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #55 : 12.09.09 - klo: 09.05 »
Törmäsin semmosen ongelmaan että hardcase lipo jossa johdot tulevat akun päästä ei oikeen sovellu paikalleen. Kukaan muu törmänny ja mahdollisesti keksinyt jotain muuta keinoa kun dremelöinti , sillähän tuo kyllä sattuis paikalleen ettei mitään :)

Ittellä ainakin 4-veto Academyssä joutui hardcase Lipon kanssa toisen banaaniliittimen kolvaavaamaan vaakatasoon että mahtuu, auttaako sitten takavavedossa..?

-Henkka
[PRCA] [TamUa]

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #56 : 12.09.09 - klo: 22.22 »
Hoplaa, löytyypä nykyjään tällänen iteltäkin.

Törmäsin semmosen ongelmaan että hardcase lipo jossa johdot tulevat akun päästä ei oikeen sovellu paikalleen. Kukaan muu törmänny ja mahdollisesti keksinyt jotain muuta keinoa kun dremelöinti , sillähän tuo kyllä sattuis paikalleen ettei mitään :)

Laita akku niin, että akun johdot osoittavat taaksepäin ja pujota akun johto diffikotelon ja rungon välistä ja siitä takaisin korin alle. Ainakin pötköakku menee näin paikalleen.

Joo tämä pujotus toimii hyvin ainakin pötköjen kanssa  :smiley:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #57 : 21.09.09 - klo: 19.27 »
Mites mahtuu/miten olette sijoittaneet tuollaisen Speed Passion Exige 2.0 noparin tähän  takatuuppariin? Ei taida mahtua akun viereen?
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #58 : 21.09.09 - klo: 19.42 »
Näyttää aikalailla samalta tuo kun mun yeah racingin nopari , mahtuu kyllä akun viereen. Kunhan kattoo että tulee kohtaan jossa korin "poski" on korkeimmillaan.

KLIKS

Tuossa vielä kuvaa miten muuten sattuu kohdilleen
« Viimeksi muokattu: 21.09.09 - klo: 20.06 kirjoittanut CluBBaH »
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #59 : 21.09.09 - klo: 21.49 »
Sori, selailin nettiä tuli väärä nopari. Tarkoitus oli kysellä että miten tuollainen EC Powerin sensored brushless 60A asettuu autoon? Onko kenelläkään? Mittailin autoa ja akun viereen tekee tukalaa, mutta entä iskaritorniin tai sitten akun päälle tuohon "tikkuun" kiinni?
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster