Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 107916 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #90 : 05.10.09 - klo: 07.22 »
.....
« Viimeksi muokattu: 06.10.09 - klo: 18.11 kirjoittanut InfernoSami »
Jeps

Poissa -MiKe-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #91 : 05.10.09 - klo: 13.50 »
Pari päivää nyt on tullut tuolla autolla tykiteltyä ulapan radalla ja hyvältä vaikuttaa. Pommia on tullut, mutta hyvin on kestänyt eikä mitään rikki. Nyt kun auto alkaa viettää enemmän aikaa renkaillaan, pitää alkaa keskittymään säätämiseen. Vähän jo laskinkin manuaalin säädöistä että painopiste olis alempana ja seuraavaksi pitäis pureutua iskarin säätöihin. Varsinkin mitä öljyä sinne sisään laittais.
Kyosho Ultima SC | TeamC TS02 | Team Academy GV2 Pro | Hpi Sprint 2 Sport | 2xTamiya Mini Cooper | Shark Monster

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #92 : 08.10.09 - klo: 20.08 »
Mitä välejä suosittelette tähän autoon ? Itsellä nyt jotkin 18 pinjoni ja 65-75 ratas. Ja kuumuu kone. -Sami
Jeps

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #93 : 08.10.09 - klo: 20.29 »
No siis mitkä välkät sulla on ? alotetaan siitä..

mulla on 21 pinjoni ja 56-92 spurri , ihan sopivat lämmöt
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #94 : 08.10.09 - klo: 20.34 »
Katsoin tarkemmin, ja pinjoni on siis 18 piikkinen ja spurri 83p. Pinjoneita on 18p ja 28p ja spurreja 98p , 76p , 74p , 80p ja 78p. Yrittäisin löytää nyt sellaiset välit millä auto kulkee koviten. -Sami
Jeps

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #95 : 08.10.09 - klo: 20.36 »
Silloin kun auto kulkee koviten on lämmöt korkeimmat. Ja koviten se kulkee ja polttaa noparin laittamalla iso pinjoni ja pieni spurri.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #96 : 08.10.09 - klo: 20.38 »
No mitkä ovat parhaat välit noista valikoimista valittuna ? Sami
Jeps

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #97 : 08.10.09 - klo: 20.42 »
No mitkä ovat parhaat välit noista valikoimista valittuna ? Sami

Juurihan CluBBaH sanoi että pieni spurri ja suuri pinjoni niin kulkee lujiten ja kuumenee myös nopeammin :wink:

Sinun tapauksessa 28p pinjoni ja 74p spurri ja tarkkaile lämpöjä.
-tauolla-

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #98 : 08.10.09 - klo: 20.45 »
Kiitos avusta. Pitää huomenna kokeilla, kun saa tämän korin tarroitettua sekä auton säädettyä mieleiseksi. Kiitti Juhou:lle hyvästä autosta  :cool:. -Sami
Jeps

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #99 : 08.10.09 - klo: 20.58 »
Ootko testannut jo tuolla nykyisellä välityksellä ajamista? Paljon järkevämpää on lähteä hakemaan oikeaa välitystä liian lyhyellä kuin liian pitkällä välityksellä. Silloin ei mene laitteet rikki ainakaan ja huomaa selkeästi jos kone ottaa täydet kierrokset liian aikaisin radalla eikä kiihdy enää suoran puolivälin jälkeen.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #100 : 08.10.09 - klo: 21.04 »
Ootko testannut jo tuolla nykyisellä välityksellä ajamista? Paljon järkevämpää on lähteä hakemaan oikeaa välitystä liian lyhyellä kuin liian pitkällä välityksellä. Silloin ei mene laitteet rikki ainakaan ja huomaa selkeästi jos kone ottaa täydet kierrokset liian aikaisin radalla eikä kiihdy enää suoran puolivälin jälkeen.

Luulen että radalla ajo ja tämä kyseinen auto ei tuu koskaan kohtaamaan toisiaan.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #101 : 08.10.09 - klo: 21.09 »
Mistä niin arvelet  :huh: Kovastihan tuo Samppa viime lauantainakin kisasi trukilla sotkamon krossi-kisoissa, eikä varmaan jääny viimeiseksi kerraksi  :wink:

Edit.
Ja hienosti ajoikin niin vähän aikaa harrastaneeksi ja ekassa kisassa...


Että Näin...
« Viimeksi muokattu: 08.10.09 - klo: 21.15 kirjoittanut mvar »

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #102 : 08.10.09 - klo: 23.05 »
Mistä niin arvelet  :huh: Kovastihan tuo Samppa viime lauantainakin kisasi trukilla sotkamon krossi-kisoissa, eikä varmaan jääny viimeiseksi kerraksi  :wink:

Edit.
Ja hienosti ajoikin niin vähän aikaa harrastaneeksi ja ekassa kisassa...
[kuva]

Että Näin...

Kirjoittajan aikaisempiin viesteihin ja huippunopeuden hakuun perustin päätelmäni.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #103 : 09.10.09 - klo: 06.52 »
No jos tää ois off-t:n loppu. En enää hae huippunopeutta vaan sopivaa välitystä jolla saa 10 lankaisesta hiilimotista kaikki irti. Nykyään se kuumenee ihan hitosti. Vaihdoin pinjoniksi 18p ja spurri 88p. En ole vielä kokeillut. -Sami
Jeps

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #104 : 09.10.09 - klo: 09.19 »
Jos ajat hiilikoneella niin sitä suuremmalla syyllä kannattaa se välitys valita harkiten, liian pitkällä poltat sen hetkessä ja saat sorvata paksua lastua pois. Oikean välityksen kertoo ajanottokello, mutta yleensä kun auto kerää maksimivauhdin pääsuoralla 2/3 kohdalla niin on sopiva. En tiedä Academyn sisäistä välitystä mutta Asso B4:n ohje neuvoo 6 kennon nihmipaketilla 10t koneelle 11 kokonaisvälitystä, joten sitä voisit kokeilla ensin.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #105 : 09.10.09 - klo: 10.37 »
Mitä nuo välitykset sitten tarkoittaa ? Esim. 43:1, mikä pinjoni ja mikä ratas vain esimerkkinä. Voisko joku tehä jonkun listan noista väleistä mistä näkyy mikä ratas ja mikä pinjoni. -Sami
Jeps

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #106 : 09.10.09 - klo: 10.46 »
Mitä nuo välitykset sitten tarkoittaa ? Esim. 43:1, mikä pinjoni ja mikä ratas vain esimerkkinä. Voisko joku tehä jonkun listan noista väleistä mistä näkyy mikä ratas ja mikä pinjoni. -Sami

Jos viittis lukea edes tämän topikin läpi :(

Tuolta löydät välitystaulukon
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #107 : 09.10.09 - klo: 10.55 »
...eli toi 18 pinjoni ja 83 isoratas on ihan hyvä lähtökohta oikean välityksen etsimiseen.

InfernoSami: Kai sulla on sorvi noita hiilikoneita varten? Sitä konetta ei kannata ajaa ihan mustaksi vaan mieluummin sorvaa muutaman akun välein eikä 10 akun välein.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #108 : 09.10.09 - klo: 14.20 »
Ei ole sorvia, on vaan puusorvi  :cheesy:. -Sami

Edit : Vaihdoin 12T koneeseen kun 4500mAh nimhit kestää 10min 10t harjakoneella  :undecided:.
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 14.24 kirjoittanut InfernoSami »
Jeps

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #109 : 09.10.09 - klo: 17.43 »
Tuli kuvia räpsittyä :





Sami

Jeps

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #110 : 09.10.09 - klo: 20.12 »
hei välityksiin löytyy kätevästi apua academyn manuaalin viimeiseltä sivulta  :wink:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #111 : 09.10.09 - klo: 20.14 »
Juu löyty jo, välit on siis 18p pinjoni ja 80p ratas, kiihtyy ja kulkee sopivasti, eikä nopari lämpene liikaa matti  :wink:. Vielä kun saisi sen harjattoman säätimen kun kului se kollektori puhki 12t motista  :cry:. -Sami
Jeps

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #112 : 09.10.09 - klo: 22.10 »
Mitä nuo välitykset sitten tarkoittaa ? Esim. 43:1, mikä pinjoni ja mikä ratas vain esimerkkinä. Voisko joku tehä jonkun listan noista väleistä mistä näkyy mikä ratas ja mikä pinjoni. -Sami


Kertauksena välityksistä rautalangasta väännellen:
(jonka teen siis mielelläni ajankulukseni :smiley:)

Kokonaisvälitys(suhde) kertoo kuinka monta kierrosta moottorin akseli pyörähtää kun renkaat tekevät yhden kierroksen.

Kokonaisvälitys = spurri / pinjoni x sisäinen välitys

Sisäinen välitys on mallikohtainen ts. millaiset rattaat diffiboksissa on. GV2 prossa se on
2,42. Eli, spurrin akseli pyörähtää 2,42 kierrosta kun diffi tekee yhden kierroksen. Siitä tulee sisäinen välityssuhde.

Eli yllämainituilla rattailla sinulla on nyt academyssä:

80t / 18t * 2,42 = 10,76

Virallisesti ilmaistuna 10,76:1. (:1 meinaa siis PER 1 renkaan kierros) mutta kun tiedämme mistä on kyse, :1 jätetään pois.


Edit. Ja vielä jos lisätään moottori tähän:
Välitykset haetaan oikeiksi siksi koska jokaisella moottorilla on kierrosalue, jolla moottori toimii parhaalla hyötysuhteellaan. Jos moottorissa on paljon käämikierroksia, paras kierrosalue on alhaisilla kierroksilla. Kireämmissä moottoreissa on vähemmän käämikierroksia jolloin paras hyötysuhde on korkeilla kierroksilla.
Eli, kireämpään moottoriin vaihdettaessa välityksiä täytyy lyhentään (pienempää pinjonia/isompaa spurria) koska moottorin täytyy päästä korkeammille kierroksille toimiakseen hyvin. (olettaen että ajetaan samalla radalla)
Tästä myös johtuu että välityksiä pitää syynätä mentäessä erilaiselle radalle, koska radoissa on eroja (enemmän suoria, vähemmän syheröä tai päin vastoin)

Jos välitykset ovat pielessä moottori ei käy optimi kierrosalueella. Kun hyötysuhde huononee, koneeseen menee teoriassa sama teho mutta suurempi osa energiasta menee lämmön tuottamiseen. Kone voi kuumua myös jos välitykset ovat aivan liian lyhyet! (kone huutaa optimikierrosalueen yläpuolella)  :shocked:
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 22.41 kirjoittanut mvar »

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #113 : 12.10.09 - klo: 21.15 »
myydäänkö noita academy gv2 muualla kuin rc caragessa tai myydäänkö siel rc caragessa noita ec speed kombo 8.5 mitä muute toi 8.5 meinaa (en tiiä ku ei koskaa oo ollu sähkö autoa
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #114 : 12.10.09 - klo: 21.26 »
EC Power combon saat ainoastaan tilaamalla sen ulkomailta.
Esim tuotteen kotisivuilta.
8.5 tarkoittaa moottorin käämitystä.
Mitä pienempi luku, sitä kireämpi moottori.

Academyt on tällähetkellä myynnissä ainoastaan maahantuojalla, eli RC-Garagella.

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #115 : 12.10.09 - klo: 21.46 »
kai suomes kuintenki jotai 8.5 käämimäärältää on pystyskö joku antaa linkkejä ku ei nois liikkeitten sivuilla puhuta mistää käämimääristä
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #116 : 12.10.09 - klo: 21.52 »
Minkä muun valmistajan vanteet käyvät eteen millisille akseleille?
B4 vanteet käyvät auton mukana tuleviin kirkkaisiin akseleihin, mutta eikös tällöin joudu vaihtamaan myös laakerit?
Tarkoitus olis laittaa alle schumacher mini pinit. Tuntuis toimivan meijän ajomestoilla (öljystä tahmea karting rata)
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #117 : 13.10.09 - klo: 00.37 »
Minkä muun valmistajan vanteet käyvät eteen millisille akseleille?
B4 vanteet käyvät auton mukana tuleviin kirkkaisiin akseleihin, mutta eikös tällöin joudu vaihtamaan myös laakerit?
Tarkoitus olis laittaa alle schumacher mini pinit. Tuntuis toimivan meijän ajomestoilla (öljystä tahmea karting rata)

Nimenomaan akselit on tuumasille laakereille... Ei niitä akseleita kiinnosta mikä vanne siinä on, vaan erikokoisen laakerin takia se akseli vaihdetaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #118 : 13.10.09 - klo: 00.40 »
kai suomes kuintenki jotai 8.5 käämimäärältää on pystyskö joku antaa linkkejä ku ei nois liikkeitten sivuilla puhuta mistää käämimääristä

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit

Tuosta esim katselet niin jokaisessa on käämitys mainittuna... Eli se lukee 8.5T... 7.5T jne

Jos edullista settiä haet (mikä tuo kyselemäsi EC esimerkiksi on) niin hyvä esimerkki on:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504

Tai joku vastaava.


Poissa DTFin

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #119 : 13.10.09 - klo: 09.40 »
Paitsi, että jostain kumman syystä tuolla RF:llä ei ole ensimmäistäkään 7,5T tai 8,5T moottoria myynnissä. Itsellä on Novak SS8.5 Pro Brushless Motor (Pro Stock)omassa Durgassa ja olen todella todella tyytyväinen moottoriin. Tehoa löytyy 5000kV ja vääntää todellä hyvin alhaisilla kierroksilla. Jos moottori nyt hajoaisi niin tilalle ostaisin varmaan tuon 5800kV version, Novak SS5800 brushless 8,5T (Pro stock), vastaa teholtaan suunnilleen LRP:n 6,5T konetta. Medasecilla ainakin myynnissä noita 7,5T ja 8,5T koneita:

http://www.medasec.com/do?action=group&id=66

edit: Ostin siis noparin ja moottorin käytettynä ja noparina toimii Speed Passion GT.
« Viimeksi muokattu: 13.10.09 - klo: 09.56 kirjoittanut DTFin »
Pelkään pimeää, hämähäkkejä ja Vaasan radan triplaa!
Tamiya | Novak | Speed Passion | GM | Futaba | Savöx