Kirjoittaja Aihe: Team Academy GV2  (Luettu 108824 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #360 : 13.11.09 - klo: 21.50 »
Tässä kysyn nyt ekana, että onko BL Combo A.I. Runner Reverse 9,5T paketti hyvä GV2 Pro autoon? Haen moottorilta etenkin kiihtyvyyttä. Moottorin ja säätimen yhteishinta pitäisi olla n. 100€-200€.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #361 : 13.11.09 - klo: 21.58 »
Tossa olisi halapa sensorillinen 8.5t kone:
http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8860

rctech ei oo vastannu pariin päivään, mutta siellä nimimerkillä 2wdmod oli tehnyt academyyn keskimoottori version. Hän oli tehnyt kokonaan uuden rungon sekä joutunut lisäämään yhden rattaan diffiboksiin. Kehui kovasti vempelettä ja kiinnostusta olis myös itellä muiden lisäksi :azn:

edit:osta toi 8.5t ecpower combo esim swanghobbylta. Maksaa 139usd toimitettuna. Säädin tosin täytyy laittaa akkupantaan kiinni kun ei muualle mahu.
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #362 : 13.11.09 - klo: 22.04 »
Totta...
Tuolla combolla pärjää ja tehoa on todellakin jopa turhan paljon paikoittain.

Kuten moneen kertaan olen tässäkin topikissa maininnut niin kyseisellä moottorilla olen itse tätä autoa ajanut...
Säädin tosin on eri, mutta tuo säädin taas on ollu nelkussa ja hoitanut hommansa kiitettävästi.

Senverran moottorissa on hönkää, että sillä on espoon radalla tullut vedettyä 13.7 läppiaikoja...
Tiettävästi kukaan ei ollut ajanut alkuviikkoon mennessä takatuupilla kovempaa.

Eli... varmasti riittää, vaikka kiinahalpis onkin...

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #363 : 13.11.09 - klo: 22.07 »
Ok

Haluaisin nytten vastauksen, että onko BL Combo A.I. Runner Reverse 9,5T paketti hyvä GV2 Pro autoon? Olen ns. aloitteli, olen kaasutellut vain pihassa vuoden polttiksella, 2 vuotta sähköllä pihassa yms... En kilpaile, harrastelen vain.

P.S. Kyseisen paketin nopeudensäätimellä on suositus ajaa yli 8,5T moottoreita, eli 9,5T moottori on varmaankin tuolle säätimelle sopiva.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #364 : 13.11.09 - klo: 22.29 »
Ok
Haluaisin nytten vastauksen, että onko BL Combo A.I. Runner Reverse 9,5T paketti hyvä GV2 Pro autoon? Olen ns. aloitteli, olen kaasutellut vain pihassa vuoden polttiksella, 2 vuotta sähköllä pihassa yms... En kilpaile, harrastelen vain.
P.S. Kyseisen paketin nopeudensäätimellä on suositus ajaa yli 8,5T moottoreita, eli 9,5T moottori on varmaankin tuolle säätimelle sopiva.
Pihassa ajoon tuo on varmaan ihan ok siellä ei niin väliä ole millainen on esim. kaasun tuntuma. Tarkuutta ajoon tarvitaan sitten kun alat ajamaan kierroksia radalla ja haet yhtenäisiä kierroksia ja hyppyjä samaan kohtaan nokasta. Tarkkuus saavutetaan yleensä sensorillisella koneella jolloin kaasun tuntuma on joka kerta sama kun taas sensorittomalla koneella tuntuma kaasuun vaihtelee riippuen siitä millä kierroksilla kone käy. Jos ajat pihasudittelua koneella tuskin on väliä mutta jos ajattelet että menet käymään vaikka jotain kerhokisoja ja vastaavia niin sensorillinen paketti on varmaan pidemmällä tähtäimellä parempi.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #365 : 13.11.09 - klo: 22.33 »
No...tämä auto on kuitenkin tehty radalle. Jos et ajele radalla niin enemmän tehoa on kivempi ajaa täysillä eteen ja täysillä taakse. Jos rata löytyy niin ehdottomasti sinne treenaamaan! Ei tartte olla vakavaa "kilpailemista", mutta vasta kun ajaa radalla niin alkaa tajuamaan oikeasti noita tehoja.
Jos ajelet pihalla edestakas niin epäilen moottoricombo ja auto valintaa olisko ollut sopivampaa tarjolla?
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #366 : 13.11.09 - klo: 22.36 »
Kaasuttelisin autolla sisäradalla. Ei sillä tarkkuudella tässä vaiheessa ole väliä. Pitää nyt ensimmäiseksi opetella hyppäämään yms... Katsotaan nyt ensimmäiseksi kuinka ajaminen tästä lähtee sujumaan, jos ajaminen alkaa luistaa ja on tarve kisoihin niin sitten ostan paremman moottorin. Tällä paketilla lähdetään kaasuttelemaan jos paketissa ei ole muuta huonoa kun että se ei ole sensorillinen.

P.S. Ei tässä nyt mitään SM-Sarjaa olla menossa ajamaan pitkään aikaan...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Don

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #367 : 13.11.09 - klo: 22.42 »
Näinhän se.
Ei se sensorillinen nyt mikään maatakaatavajuttu ole, mutta parempi kylläkin. Aloitella voi millä vaan ja sitten parannella tarpeen mukaan. Ei näitä vehkeitä sentään perinöksi jaeta  :wink:
| Hobao Hyper 10SC |

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #368 : 13.11.09 - klo: 22.44 »
Totta!
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #369 : 13.11.09 - klo: 22.58 »
Sitten suosittelen ehdottomasti näitä paketteja:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405

Näistä jälkimmäinen tehokkaammalla koneella, ja driftmaster combossa tuleva säädin kestää 7.5T koneen mukisematta.
Mukana tulee helppokäyttöinen säätölaite jolla ohjelmoit säätimen ominaisuuksia parissa minuutissa.

Tällaisilla comboilla ajelee moni espoon ulappatorin radalla, ja myös ajaa kisoissa.
Ja siis moni ajaa nelivetokrossia jotka vaativat vähän enemmän tehoa kuin takavetoiset.
Vastaavalla, mutta vielä vanhemmalla setillä on nicke härnännyt kovia kierrosaikoja nelivetokrossissa.

Ajotaito se on kuitenkin joka ratkaisee, ja kun vielä mainitset että tarkoitus olis varsinkin harjoitella niin tällaisella combolla on moni muukin treenannut ennen siirtymisiä kalliimpiin setteihin.

Itsekin ajoin aluksi ihan vain Speed Passion exige 2.0 säätimellä... Kuten myös erittäin moni muu viimetalvena lippulaivan radalla.
Kyseisellä säätimellä oli porukkaa ihan A finaalissa korkeilla sijoilla.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #370 : 14.11.09 - klo: 10.34 »
Tämän LRP A.I. Brushless Pro Reverse noparin kyllä pitäisi kestää kevyessä takatuubissa tälläinen Novak SS5800 brushless 8,5T moottori? Olen ymmärtänyt, että tämä Novak SS5800 brushless 8,5T moottori on laadukas ja hyvä! Rasittaako Novak SS5800 brushless 8,5T moottori LRP A.I. Brushless Pro Reverse noparia kevyessä takatuubissa?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa ma-de

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #371 : 14.11.09 - klo: 10.46 »
Novakin kone on varmasti hyvä. Tässä säädin jonka itse ostaisin: http://www.lrp.cc/en/products/electronic-speed-controls/car/produkt/spx-brushless-super-reverse/details/. Saa powerracingistä 135e.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #372 : 14.11.09 - klo: 10.52 »
Haluaisin nyt vastauksen, että kestääkä minun laittama nopari tuon Novakin koneen takatuubissa?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #373 : 14.11.09 - klo: 10.53 »
Ei ainakaan valmistajan ilmoituksen mukaan, omalla vastuulla voit tietystä kokeilla ja kertoa meille sen jälkeen että kestikö.

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #374 : 14.11.09 - klo: 11.04 »
Niinpä, ja tuon moottorin aioit ostaa käytettynä foorumilta ? Ja kuin heuli tai joku sanoi että jos noparin manuskassa lukee "yli 8.5 lankaiset harjattomat" tarkoittaa että yli tuon. Ja jos lukee "8,5 lankaiset ja yli harjattomat moottorit" niin sitten kestää 8.5t ja siitä ylöspäin, sori mun suomentelu mutta jospa siitä saisi selvää. -Sami
Jeps

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #375 : 14.11.09 - klo: 11.10 »
Joo, ostan 9,5T moottorin. Asia selvä
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #376 : 14.11.09 - klo: 14.20 »
Eli mikäli olen oikein ymmärtänyt tämä auto on kitti? Rupes vähän kinnostamaan, kun on melkoisen halpa, ja ymmärtääkseni ihan hyväkin? Sopiiko tämä auto ulkona ajamiseen? Ja tuossa onkin edellä mainittuja harjattomia paketteja, ja sopivatko ne ulkona ajamiseen, kun radalle ainakin näemmä kelpaavat?
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #377 : 14.11.09 - klo: 15.08 »
GV2 Pro on kitti, mutta RTR on RTR  :cheesy:. Ja mitä ihmettä tarkoitit ulkona ajamisella  :huh:, tottakai näillä päästellään ulkona, mikä on mukavampaa kuin sisällä  :shock:. Harjattomista en tiedä, siis noista mitkä on ylempänä manittu, mutta omalla setilläni voi ajaa lumella. -Sami
Jeps

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #378 : 14.11.09 - klo: 15.14 »
Se on hienoa kun alottelija neuvoo alottelijaa niinku ois kokeneempikin.

Auto kestää kyllä ulkona ajon , laakerit kun vaihtaa vielä kumisuojattuihin niin nekään ei tykkää niin huonoa , samat laakerit sopii kun suurimpaan osaan polttisautojen kytkimiä.

Sähköt on ostettava joko vedenkestävät tai sitte suojattava hyvin , monet käyttäneet ilmapalloja , minigrip pusseja yms. kekseliäisyys auttaa tässä.

Mitä sisäradalla ajamiseen tulee , se on todellakin palkitsevampaa kun pihalla edestakasin suttaus. Auto pysyy melko puhtaana , sormet ja varpaat eivät ole jäässä..ja mitä parasta. Saa ajaa radalla!
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #379 : 14.11.09 - klo: 16.39 »
Sopiiko tämä auto ulkona ajamiseen?
Ulkonahan näillä kesät ajellaan. SM-sarjakin ajetaan ulkoradoilla.

Talvi onkin vähän eri juttu. Pakkanen haurastaa osat, lumi tunkeutuu sopimattomiin paikkoihin, akut eivät hirveästi tykkää kylmästä ja näpit jäätyy. Jos on rahaa millä mällätä, niin miksei voisi ajella ulkona ympäri vuoden.

Poissa juhaj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #380 : 15.11.09 - klo: 14.20 »
Sitten suosittelen ehdottomasti näitä paketteja:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Inspire-RTR-Combo-103504

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-Drift-Master-Combo-103405

Näistä jälkimmäinen tehokkaammalla koneella, ja driftmaster combossa tuleva säädin kestää 7.5T koneen mukisematta.
Mukana tulee helppokäyttöinen säätölaite jolla ohjelmoit säätimen ominaisuuksia parissa minuutissa.

Tällaisilla comboilla ajelee moni espoon ulappatorin radalla, ja myös ajaa kisoissa.
Ja siis moni ajaa nelivetokrossia jotka vaativat vähän enemmän tehoa kuin takavetoiset.
Vastaavalla, mutta vielä vanhemmalla setillä on nicke härnännyt kovia kierrosaikoja nelivetokrossissa.

Ajotaito se on kuitenkin joka ratkaisee, ja kun vielä mainitset että tarkoitus olis varsinkin harjoitella niin tällaisella combolla on moni muukin treenannut ennen siirtymisiä kalliimpiin setteihin.

Itsekin ajoin aluksi ihan vain Speed Passion exige 2.0 säätimellä... Kuten myös erittäin moni muu viimetalvena lippulaivan radalla.
Kyseisellä säätimellä oli porukkaa ihan A finaalissa korkeilla sijoilla.

paljoko toi 4000kv on noin käämiinä
team academy gv2 pro/Losi mini lst2/fs racing king kong 30cc  http://rc10.fi/index.php?topic=49283.0

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #381 : 15.11.09 - klo: 14.30 »
10 Lankaa. Riippuu tietenki hieman valmistajasta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #382 : 15.11.09 - klo: 16.22 »
Riippuu nimenomaan paljon valmistajasta.


Tuota ei oikein mitenkään voi verrata moneenkaan koneeseen.

Ja taas kun tuolla kv arvolla ei kummoisesti ole merkitystä nimenomaan jos kone on vääntävä.
Sillon käytetään pidempää välitystä ja voima tulee väännöllä.

Esim oikeissa autoissa turha katsella hevosvoimia bensa ja diisselikoneiden kesken.

Poissa Rusakka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #383 : 15.11.09 - klo: 19.44 »
GV2 Pro on kitti, mutta RTR on RTR  :cheesy:. Ja mitä ihmettä tarkoitit ulkona ajamisella

Joo eikun aattelin, että pystyykö tällä ajamaan siis radan ulkopuolellakin? Eli näemmä voi, jos kerran sillä lumellakin ajelet.
Traxxas Slash
Losi CC

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #384 : 15.11.09 - klo: 21.18 »
Juu voi sillä ajaa radan ulkonakin, jos menee mutkat pitkiksi  :mrgreen:

Kyllä tuo soveltuu soramonttu ajoihinkin, kun rattaat on suojattu.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #385 : 15.11.09 - klo: 21.30 »
Ostin tänään sitten GV2 Pro auton, kokoaminen käynnissä...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #386 : 16.11.09 - klo: 00.40 »
Lauantaina espoossa ajetun Medasec Tournamentin takavetoluokan A finaalin tulokset:
http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=41683.0;attach=8679

Ja perään nopeimmat kierrosajat.

Molemmissa 2 ensimmäistä kuskia (JQ ja minä) ajoi Academy Gv2 Pro autoilla ja molemmilla on autoissa 8.5T moottorit.

Tippaakaan enempää ei kumpikaan tehoja kaipaa, ja nytkin jo niin paljon potkua että liipaisinsormen kanssa pitää olla herkkänä.

Eiköhän se nyt ole tarpeeksi hyvin todistettu että voidaan unohtaa höpinät mistään 5,5 koneista, tai jopa kireimmistä... mitä tässä topikissa tuli nähtyä suositeltavan aloittelevalle kuskille.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #387 : 16.11.09 - klo: 12.04 »
ja mulla on tehot LRP SXX säätimessä 6/10
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #388 : 16.11.09 - klo: 18.27 »
Kuuluuko GV2 Pro auton spurri olla aika tiukka kun sitä pyörittää käsin?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Team Academy GV2
« Vastaus #389 : 16.11.09 - klo: 18.41 »
No paha sanoa.
Kun ei ole hajuakaan mitä tuolla aika tiukalla tarkoitat.

Siis ilmeisesti sulla ei ole moottoria paikalla?
Entäs renkaat??
Onko auto muuten kokonaan kasattu?

Voimansiirrossa on uutena toki pieni kitka, ennenkuin autolla on ajettu edes akullinen.
Sen jälkeen voimansiirto on hyvinkin herkkä kokonaisuus.