Kirjoittaja Aihe: HSP 4x4 monsteriin kone  (Luettu 8583 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
HSP 4x4 monsteriin kone
« : 22.07.09 - klo: 20.42 »
Kertokaapas mikä olisi paras moottori moiseen kapistukseen, kokeiltiin naapurin pojan autoon 27T konetta ja n.10min ajolla tuntui lämpeävän jo aika reilusti tuo kone.
Olisiko parempi että kiekkoja olisi enempi, kun ei ole itsellä paljoa tietoa asiasta.
Ilmoitelkaa pian, niin saadaan auto taas liikkeelle.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #1 : 22.07.09 - klo: 20.52 »
pienempi pinjoni auttaa asiaa :wink:

Poissa hallipatsui

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #2 : 22.07.09 - klo: 20.54 »
Kokeileppa vähän lyhyemmillä välityksillä.
Tai vääntävämmällä koneella esim. jos siinä on 540 kokoluokan kone niin pistä 550.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #3 : 22.07.09 - klo: 20.59 »
Vaihto pinionia ei taida löytyä, kone on 540 virikone.
Autossa oli vakiona mabuchin vakio kone, josta kyseinen poika oli muutamassa päivässä saanut koneen rikki.
Nyt kokeiltiin tuota 27T konetta, mutta mielestäni kuumeni hetkessä liian kuumaksi.
Eli ei ainakaan tuolla koneella pitkään ajele jos kuumenee, täytyy etsiä jostain isompaa konetta.
Olisiko haittää jotain paikkaa josta isompaa konetta löytyy, onko tuossa 550 koneessa mitä eroa 540 koneeseen?
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #4 : 22.07.09 - klo: 21.28 »
Lisäisin tähän että kokeilimme autoon myös 17 lankaista konetta joka ei lämminnyt niin kamalasti, ero oli huomattava. Spurrilla ja pinjonilla saattaisi myös saada aikaan ihmeitä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #5 : 22.07.09 - klo: 21.33 »
Lisäisin tähän että kokeilimme autoon myös 17 lankaista konetta joka ei lämminnyt niin kamalasti, ero oli huomattava. Spurrilla ja pinjonilla saattaisi myös saada aikaan ihmeitä
Joo ei ihan lämmennyt yhtäpaljon, mutta akkukin kyllä loppui melkein heti.
Tosin eihän noilla tieten kannata ajaa akkua kerralla tyhjäksi, lämpenee liikaa vaan ja hajoaa kalliit lelut.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa hallipatsui

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #6 : 22.07.09 - klo: 21.36 »
Vaihto pinionia ei taida löytyä, kone on 540 virikone.
Autossa oli vakiona mabuchin vakio kone, josta kyseinen poika oli muutamassa päivässä saanut koneen rikki.
Nyt kokeiltiin tuota 27T konetta, mutta mielestäni kuumeni hetkessä liian kuumaksi.
Eli ei ainakaan tuolla koneella pitkään ajele jos kuumenee, täytyy etsiä jostain isompaa konetta.
Olisiko haittää jotain paikkaa josta isompaa konetta löytyy, onko tuossa 550 koneessa mitä eroa 540 koneeseen?


Oliskos tietoo, että kuinka moni lankasta tuo nopari kestää?
Auttais meinaa aika paljon moottorin metsästyksessä.
Hobao Hyper 8,5 Pro
Team Academy SBV2 Pro Carbon Team Academy GV2 Pro

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #7 : 22.07.09 - klo: 21.40 »
LRP A.I kestää muistaakseni 14T konetta, ei pitäis sen aiheuttaa ongelmaa.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #8 : 22.07.09 - klo: 21.51 »
Jos säädin on vakio eli SP-03018 (se missä on 6 kpl TO-220 koteloisia fettejä pystyssä) niin virallisesti se kestää 200A ja 13T moottorin. Omassa säädin suli (tinat suli ja osa feteistä lensi pois pompussa ja tämän jälkeen hiljeni kokonaan) kuitenkin 21 lankaisella moottorilla eli nuo kiinanpoikien lankalupaukset on aika suhteellisia.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #9 : 22.07.09 - klo: 22.01 »
Jos säädin on vakio eli SP-03018 (se missä on 6 kpl TO-220 koteloisia fettejä pystyssä) niin virallisesti se kestää 200A ja 13T moottorin. Omassa säädin suli (tinat suli ja osa feteistä lensi pois pompussa ja tämän jälkeen hiljeni kokonaan) kuitenkin 21 lankaisella moottorilla eli nuo kiinanpoikien lankalupaukset on aika suhteellisia.
Joo siinä oli se vakio säädin kiinni, mutta kokeiltiin tuolla paremmalla LRP säätimellä.
Alkuperäinen kone oli hajonnut jo kolmantena päivänä, ei ole mitenkään kestäväksi rakennettu kun tuollai sulaa paikat.
Moottori on nyt 27T Putnam, ihan kokeilumielellä laitettiin kiinni.
Tosin lämpenee kone aika kuumaksi, joten ei ole paras mahdollinen kyseiseen laitteeseen.
Minkälaiset moottori ja säädin sulla on nyt kiinni?
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #10 : 22.07.09 - klo: 22.19 »
Nyt on Traxxasin XL-5 säädin ja moottorina reilu  20 lankainen vakiokone (merkkiä en muista, ostettu käytettynä). Kone kuumenee ajossa paljon eli taukoja joutuu pitämään. Moottorin päällä auton mukana tullut jäähdytyssiili ja sen päälle lisätty pieni 12V puhallin, joka pyörii aina. Puhaltimen ansiosta tauot on aika lyhyitä. Lyhyellä aikavälillä ratkaisuna kuumenemisongelmiin ostin ison kasan käytettyjä ja halpoja harjamoottoreita (näitä tuntuu menevän on sitten uusia tai vähän käytettyjä). Pitemmällä aikavälillä pitäisi hankkia jokin maltillisen tehoinen harjaton moottori ja siihen säädin. Yksi kaveri rakensi HSP:stä foffi auton, jossa Mamba Max ja kunnon kone. Tällä sai tuhottua päivässä monta spurri/pinion yhdistelmää eli mitään ylitehokasta tästä ei kannata tavoitella.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #11 : 22.07.09 - klo: 22.24 »
Nyt on Traxxasin XL-5 säädin ja moottorina reilu  20 lankainen vakiokone (merkkiä en muista, ostettu käytettynä). Kone kuumenee ajossa paljon eli taukoja joutuu pitämään. Moottorin päällä auton mukana tullut jäähdytyssiili ja sen päälle lisätty pieni 12V puhallin, joka pyörii aina. Puhaltimen ansiosta tauot on aika lyhyitä. Lyhyellä aikavälillä ratkaisuna kuumenemisongelmiin ostin ison kasan käytettyjä ja halpoja harjamoottoreita (näitä tuntuu menevän on sitten uusia tai vähän käytettyjä). Pitemmällä aikavälillä pitäisi hankkia jokin maltillisen tehoinen harjaton moottori ja siihen säädin. Yksi kaveri rakensi HSP:stä foffi auton, jossa Mamba Max ja kunnon kone. Tällä sai tuhottua päivässä monta spurri/pinion yhdistelmää eli mitään ylitehokasta tästä ei kannata tavoitella.
Lieköhän tuossa autossa sitten välitys jotenkin väärä vai mikä tuon moottorin kuumenemisen aiheuttaa, tuo naapurin poika on vasta alkaja näillä autoilla ja harjaton systeemi varmasti liian tehokas ja kalliskin.
Tuosta autosta on spurri ja pinioni kanssa aika heikossa kunnossa, kun ei ole mitään suojaa niin hiekka pääsee rattaisiin ja tekee tuhoja.
Toisaalta ei viitsisi myydä tuolle pojalle tota moottoria ja säädintä, koska jos ja kun hajoaa hetken päästä niin sen vanhemmat on sitten minun kimpussa kun olen myynyt huonot osat.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #12 : 22.07.09 - klo: 22.43 »
Olen myös miettinyt sitä välitystä, mutta vakioillakaan se ei kulje mitenkään erityisen kovin. Toisalta siihen on aika vaikea saada välityksiä vaihdettua, kun rattaiden moduuli on mod. 0.6 ja kiinnityskin on ilmeisesti normaalista poikkeava(spurrin). Auto kulkee jotenkin raskaasti ja moottoreita tuntuu menevän maastossa silloin, kun voima loppuu kesken (mäissä tai hiekassa). Ilmeisesti nuo harjallisten moottorien (edullisten) kestävyys ongelmat on aika tavallisia muissakin autoissa. Auto menee ihan kohtuudella kakkosautona, mutta ainoana, jos on kova polte ajamaan nuo moottoriongelmat syö miestä/poikaa

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #13 : 22.07.09 - klo: 22.51 »
Olen myös miettinyt sitä välitystä, mutta vakioillakaan se ei kulje mitenkään erityisen kovin. Toisalta siihen on aika vaikea saada välityksiä vaihdettua, kun rattaiden moduuli on mod. 0.6 ja kiinnityskin on ilmeisesti normaalista poikkeava(spurrin). Auto kulkee jotenkin raskaasti ja moottoreita tuntuu menevän maastossa silloin, kun voima loppuu kesken (mäissä tai hiekassa). Ilmeisesti nuo harjallisten moottorien (edullisten) kestävyys ongelmat on aika tavallisia muissakin autoissa. Auto menee ihan kohtuudella kakkosautona, mutta ainoana, jos on kova polte ajamaan nuo moottoriongelmat syö miestä/poikaa
Tuossa autossa se välityssuhde oli muistaakseni 10.3:1, netistä lukaisin auton manuaalista.
Liekö tuohon olis paras kone joku 55 lankainen, kun siinä jo riittäis vääntöä mutta kulkua ei niinkään.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #14 : 23.07.09 - klo: 00.02 »
Vaihto pinionia ei taida löytyä, kone on 540 virikone.
Autossa oli vakiona mabuchin vakio kone, josta kyseinen poika oli muutamassa päivässä saanut koneen rikki.
Nyt kokeiltiin tuota 27T konetta, mutta mielestäni kuumeni hetkessä liian kuumaksi.
Eli ei ainakaan tuolla koneella pitkään ajele jos kuumenee, täytyy etsiä jostain isompaa konetta.
Olisiko haittää jotain paikkaa josta isompaa konetta löytyy, onko tuossa 550 koneessa mitä eroa 540 koneeseen?

toi 550 n vähän pidempi ja siinä on enemmän vääntöä. ja eiköhän siihen sovi kaikki saman p. luvun omaavat pinjonit mikäli siinä on tilaa.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #15 : 23.07.09 - klo: 01.06 »
Pojalle olisi hyvä löytyä jokin paketti, mikä kestää bashauksen, koska enemmän sellaista ajoa tuolla autolla ajetaan. Hinta on vain tämä mörkö joka tulee vastaan, koska luulempa että vanhemmat eivät innostu kallista hinnoista. Auto sinäänsä on kyllä ihan jämäkkä, mutta sähköt  ovat kuraa. Yksi mahdollisuus olisi laittaa esim SP Inspire Combo kiinni. Tähän tosin menisi rahaa uutena n 100e. Mutta toisaalta tämä ratkaisu olisi hyvä
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #16 : 23.07.09 - klo: 11.08 »
sähköt  ovat kuraa
Omat kokemukset tukee em. kommenttia. Alkuperäisistä sähköistä jäljellä ainoastaan vastaanotin ja vain rikki menneet on vaihdettu...

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #17 : 23.07.09 - klo: 18.35 »
Nyt on sit moottori ja nopari myytynä naapurin pojalle tuohon monsteriin, eipä aikaakaan kun kuulin että pojan kaveri oli jo ottanut savut ulos koneesta.
Hienoa hienoa, ihan harmittaa kun hyvä kone hajoaa tollai leikkimällä.
Olivat leikkinyt autolla eteen, taakse, eteen, taakse, jne, koneesta oli noussut ihan savut ...
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa Butch

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #18 : 23.07.09 - klo: 21.09 »
10:1 välitys on pitkä 4-veto monsteriin. Minullakin lämpesi 70-80 asteeseen harjaton 3300kv moottori 4-veto sähkö-Menacessa 7.4voltilla (~24000rpm) vakiorenkailla ~10:1 väleillä. Harjallista ei uskalla kuvitellakkaan. Takavedolla ei ole mitään lämpöongelmaa koska auto vaan sutii mutta 4-veto vaatii paljon enemmän vääntöä moottorilta.

Kannattaa kokeilla 15:1 tai jopa lyhempää välitystä tai sitten juuri jotain 55T konetta.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #19 : 23.07.09 - klo: 22.09 »
10:1 välitys on pitkä 4-veto monsteriin. Minullakin lämpesi 70-80 asteeseen harjaton 3300kv moottori 4-veto sähkö-Menacessa 7.4voltilla (~24000rpm) vakiorenkailla ~10:1 väleillä. Harjallista ei uskalla kuvitellakkaan. Takavedolla ei ole mitään lämpöongelmaa koska auto vaan sutii mutta 4-veto vaatii paljon enemmän vääntöä moottorilta.

Kannattaa kokeilla 15:1 tai jopa lyhempää välitystä tai sitten juuri jotain 55T konetta.
Tuota välitystä ei varmaankaan päästä muuttamaan, kun ei siinä autossa tainnut tulla mitään muita rattaita mukana.
Varmaan vaivattominta heittää tollainen 55T kone kiinni, ei vauhti päätä hurmaa mutta eipä tuolla autolla se ole tarkoituskaan.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #20 : 23.07.09 - klo: 23.04 »
Välityksen vaihto vaatii käytännössä molempien rattaiden (pinioni ja spurri) vaihdon, kun jo nyt moottori on melkein kiinni kardanin ulostulossa eli säädät loppuu kesken pienemmllä pinionilla. Noita hitaita moottoreita saa näköjään välillä 35T-85T esim. sabella on Integyn moottoreita:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=205
Itse olen helpottanut moottorin elämää tekemällä autosta takavetoisen ottamalla kardaanin ja etu vetarit pois. Nämä saa pois ilman mitään muutoksia eli voi laittaa paikoilleen sitten kun siltä tuntuu. Auto sutii reilusti hiekalla ihan vakiokoneella, kun paino on aika tasaa kaikilla pyörillä (moottori keskellä autoa, ei kuten usein takavedoissa takapyörien päällä). Tietenkin nelivetovehkeen ajatus häviää, mutta ajosta tulee paljon viihdyttävämpää.
Hyvin nuorelle(3v.) kuskille olen laittanut tehon XL-5 säätimestä 50% asetukselle. Tällä ei moottori kuumene vaikka ajaa eteen, taakse, eteen, taakse jne, tosin nopeuskin on tuollaista vakio Nikko tasoa.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #21 : 24.07.09 - klo: 14.20 »
Välityksen vaihto vaatii käytännössä molempien rattaiden (pinioni ja spurri) vaihdon, kun jo nyt moottori on melkein kiinni kardanin ulostulossa eli säädät loppuu kesken pienemmllä pinionilla. Noita hitaita moottoreita saa näköjään välillä 35T-85T esim. sabella on Integyn moottoreita:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=205
Itse olen helpottanut moottorin elämää tekemällä autosta takavetoisen ottamalla kardaanin ja etu vetarit pois. Nämä saa pois ilman mitään muutoksia eli voi laittaa paikoilleen sitten kun siltä tuntuu. Auto sutii reilusti hiekalla ihan vakiokoneella, kun paino on aika tasaa kaikilla pyörillä (moottori keskellä autoa, ei kuten usein takavedoissa takapyörien päällä). Tietenkin nelivetovehkeen ajatus häviää, mutta ajosta tulee paljon viihdyttävämpää.
Hyvin nuorelle(3v.) kuskille olen laittanut tehon XL-5 säätimestä 50% asetukselle. Tällä ei moottori kuumene vaikka ajaa eteen, taakse, eteen, taakse jne, tosin nopeuskin on tuollaista vakio Nikko tasoa.


Täytyypä vihjaista tolle naapurin pojalle, et tuo auton kylään niin rapsin kardaanin ja vetarit pois.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #22 : 24.07.09 - klo: 17.49 »
Välityksen vaihto vaatii käytännössä molempien rattaiden (pinioni ja spurri) vaihdon, kun jo nyt moottori on melkein kiinni kardanin ulostulossa eli säädät loppuu kesken pienemmllä pinionilla. Noita hitaita moottoreita saa näköjään välillä 35T-85T esim. sabella on Integyn moottoreita:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?mfgid=205
Itse olen helpottanut moottorin elämää tekemällä autosta takavetoisen ottamalla kardaanin ja etu vetarit pois. Nämä saa pois ilman mitään muutoksia eli voi laittaa paikoilleen sitten kun siltä tuntuu. Auto sutii reilusti hiekalla ihan vakiokoneella, kun paino on aika tasaa kaikilla pyörillä (moottori keskellä autoa, ei kuten usein takavedoissa takapyörien päällä). Tietenkin nelivetovehkeen ajatus häviää, mutta ajosta tulee paljon viihdyttävämpää.
Hyvin nuorelle(3v.) kuskille olen laittanut tehon XL-5 säätimestä 50% asetukselle. Tällä ei moottori kuumene vaikka ajaa eteen, taakse, eteen, taakse jne, tosin nopeuskin on tuollaista vakio Nikko tasoa.


Täytyypä vihjaista tolle naapurin pojalle, et tuo auton kylään niin rapsin kardaanin ja vetarit pois.
No nyt on kardaani irti ja etuvetarit poistetu, on ihan eri lähtö ja ei moottorikaan lämpene.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #23 : 24.07.09 - klo: 23.46 »
Tarinan opetus taitaa olla ettei halvalla saa kunnon 1:10 nelivetoautoa :embarrassed:, kun saman kokoluokan kestävät takavetoisetkin maksaa enemmän.

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #24 : 25.07.09 - klo: 11.41 »
Tarinan opetus taitaa olla ettei halvalla saa kunnon 1:10 nelivetoautoa :embarrassed:, kun saman kokoluokan kestävät takavetoisetkin maksaa enemmän.
No ikävä kyllä tuon auton suhteen vaikuttaa ihan siltä, itselläni on Tamiyan DF-03Ra subarun korilla nelivetoisena.
Tuossa autossa ei moottorin lämpeämistä tapahdu, tosin se ei tuollainen monsteri olekaan vaan touring.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #25 : 02.08.09 - klo: 00.34 »
niin
tuosta on kokemusta, kaverilla samanlainen auto ja sama ongelma hyvien tehoakkujen kanssa ja kun ei pitänyt taukoa niin lämpesi kovasti.
Laitoimme siihen HBX 550 sarjan 20000 rpm moottorin ja ongelmat loppuivat siihen lämmön suhteen, tietysti lämpeää kovasti helteellä mutta ei riku eikä savua ja mikä parasta tulee jonkiverran lisää nopeutta ja paljon voimaa noin halvaksi viritykseksi.
pinjoni on muistaakseni vakio 17 piikkinen ja tuskin kannattaa ainakaan suurentaa tuolla moottorilla myös tuo 18000 rpm moottori voi olla hyvä ja mahdollisesti saa jopa pistää 19 piikkisen pinjonin jos ajaa kovalla alustalla.
Tuolta kaveri moottorin osti www.rckauppa.fi on jossain hbx varaosissa moottorit.
Myöskin tuo 560 moottori voisi olla kova peli, mutta nopeutta ei ole mutta liki keulisi ongelmana on tietysti että ei sovi pituudenpuolesta mutta ko. auton pohjalevyä pystyy muokkaamaan jollain deremelin tyyppisellä laitteella helposti kun on muovia.
« Viimeksi muokattu: 02.08.09 - klo: 00.45 kirjoittanut t_isoviita »

Poissa JTH

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #26 : 02.08.09 - klo: 17.19 »
Minkäslainen nopari tolle 550 koneelle menee, käykö toi LRP A.I Digital siinä on rajoitus 13T.
Tamiya DF-03 Ra + SP Inspire
Asso B4 Factory Team + GM Genius 80 & CS Magnetic 7.5 Futaba 40.685

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #27 : 04.08.09 - klo: 22.15 »
Kyllä pitäisi kestää, vakio säädin kestää ja tuo hbx vakiosäädin ei ole sen ihmeellisempi mitä noita olen katsonut.
Uskoisin että koneessa on iso lankamäärä miettien hidasta kierroslukua jolloin on paljon vääntöa ja vähän kierroksia vakio moottorissa uskoisin olevan vähemmän kierroksia kuin tuossa 550 moottorissa.

Poissa jannukannu

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #28 : 19.08.09 - klo: 08.17 »
Mulla samaa ongelmaa ja taisin saada omaani vastauksen.
tuli pistettyy aikas kevyt välitys nii palohan kone jo toistamiseen...
oppihan taas säästämään kun samalla rahalla mitä auto maksanut plus kaikki 3mottia 2akkua 2tukivartta 4rattaat nii saahan tolla rahalla hyvän takavetosen.

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 4x4 monsteriin kone
« Vastaus #29 : 27.08.09 - klo: 15.42 »
Mulla samaa ongelmaa ja taisin saada omaani vastauksen.
tuli pistettyy aikas kevyt välitys nii palohan kone jo toistamiseen...
oppihan taas säästämään kun samalla rahalla mitä auto maksanut plus kaikki 3mottia 2akkua 2tukivartta 4rattaat nii saahan tolla rahalla hyvän takavetosen.

Nuo takatuupparit ihmetyttää, jos vähänkään on voimaa niin ei sillä voi ajaa kuin pintakaasulla ja sittenkin hankkii mennä poikittain liikaa.