Kirjoittaja Aihe: MCD ONROAD PROJEKTI  (Luettu 122299 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #270 : 15.03.11 - klo: 21.05 »
Kyllä olen. Ja teippausta myös.  :grin:  Paan kuvan kunhan olen maalannut.

Poissa jaan

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.large-scale-finland.eu
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #271 : 15.03.11 - klo: 23.50 »
Kyllä sinä nyt pidät liikaa hulluja jännityksessä  :laugh:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #272 : 16.03.11 - klo: 11.53 »
odotas nyt.. sulla on NOSilla varustettu femma rata-auto ja laitat siihen pakun korin?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Tonitop

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #273 : 16.03.11 - klo: 12.19 »
odotas nyt.. sulla on NOSilla varustettu femma rata-auto ja laitat siihen pakun korin?
Ideahan on loistava,siihen viä kromattu valorauta ja sivuputket
Hongnor SCRT - Axial Wraith - Tamiya M03

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #274 : 16.03.11 - klo: 12.37 »
No mikäs siinä jos tehoa on tuhlattavaksi asti. Aerodynamiikasta en mene takuuseen..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa |juhkii|

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #275 : 16.03.11 - klo: 16.26 »
Krominen karjapuskurikin saattas sopia tuommoiseen :D 
Ja katolle tietysti kiinnityskiskot.
Ite tekemällä saa semmosen ku tulee.
Kyosho inferno TR15 ST. LRP s10 Blast BX.

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #276 : 21.04.11 - klo: 11.52 »
Noniin.. Rupee tämä projekti olee loppusuoralla..  Eli auto on nyt saannut uuden ilmeen pakettiauton korilla, ja pitihän siihen sitten laittaa valorauta eteen sekä kylkiputket...  :roll:. Alla pari valokuvaa, jotka ovat model exposta (parempia ei ollut tähän hätään). Viikonlopun aikana teen dynotus videon ja laitan sen youtubeen. Laitan linkin myös tänne.Toisesta valokuvasta selvii pikkasen minkälaisia tehoja autosta sitten lähti.. :grin:. Sen verran pitää kyllä sanoa, että olen kyllä erittäin tyytyväinen ilokaasujen tuomasta lisätehosta!! Laitan tarkempaa speksiä siihen videoon sitten.. Nyt on enään tositesti tekemättä, eli kokeilla autoa radalla. Sekin onnistunee ensi viikon aikana, ja sekin otetaan videolle, jotta saadaan kuvaa youtubeen siitäkin.  Tämä nyt välikatsauksena ennen seuraavaa videota.

Poissa OklaMokla

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #277 : 21.04.11 - klo: 12.22 »
Kivan määrän heppoja ootte saanu siitä revittyä.  :grin:
129otAd6tFm9YghjjSeMmb8QtdxHMvKdda

Poissa Saku07

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #278 : 21.04.11 - klo: 21.48 »
Mikä tuossa on takana, että tehoa kyllä tuli kaasuilla mutta vääntöä ei ollut juurikaan enempää tarjolla?
Tamiya Scania R560, MCD Baja 1000

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #279 : 22.04.11 - klo: 00.55 »
Hmm... tuolla MCD OFFROAD PROJEKTI -ketjussa 27cc CY koneen tehoiksi kerrottiin 8 heppaa... missä on mennyt metsään kun 30,5cc Dave's Discount Motors antaa vain ihan vähän enemmän tehoja.
Epäsopiva pakoputki? Nuo kaksi peräkkäistä "alkukäyrää" ei ainakaan lisää tehoja.

Mahtavat lukemat kuitenkin ja hienoa että ilokaasut toimii.

 - Hount

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #280 : 22.04.11 - klo: 10.34 »
Saku07.lle en voi muuta sanoa, kun että mun pitää vaan luottaa siihen mitä dyno ohjelma antaa lukemaa... :wink:  Tein yhteensä 39 dynovetoa, joista noin puolet vedoista oli ilokaasuilla.  Ja tällaiseen keskiarvoon päästiin tehojen suhteen  :tongue:. Tuloksiin olen kyllä todella tyytyväinen  :grin:.
Hount.in kysymykseen voin sanoa, että mikään ei kyllä ole mennyt pieleen.  Itse jopa epäilin suuresti ennen dynotusta, että mahdanko päästä edes lähelle 8 heppaa ilman kaasuja. Olin jopa niin skeptinen, että ajattelin jääväni johonkin 9 hepan lukemiin ilokaasuilla. Pieni ero johtuu autojen kokonaisvälityssuhteista, ja renkaiden koosta. Oikeastaan onroad ja offroad autoja ei voi verrata dynotuloksissa ainoastaan tehoissa. Pitäisi verrata silloin niin paljon muutakin faktaa dynotuloksissa, kuten esim kuljettua matkaa, nopeuskäyrää, aikakäyrää, mootorikierroksia, dynotuksen triggerpointtia, kytkimen kiinniotto kierroksia, jne.. :laugh: Uskoisin kuitenkin, että jos tuon Davesin pannun laittaisi tuohon offroadiin, niin voisi lähteä aika kivat lukemat. :afro: Jos löytyy kiinnostusta, niin voinhan kysyä offroadin tämänhetkiseltä omistajalta, että haluaako hän kokeilla niin otetaan dynotus tänhetkisellä kokoonpanolla. Sen jälkeen vaihdetaan vain tuo davesin kone siihen ja otetaan uusi dynotus?

Poissa rizardi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #281 : 22.04.11 - klo: 11.12 »
Mikä tuossa on takana, että tehoa kyllä tuli kaasuilla mutta vääntöä ei ollut juurikaan enempää tarjolla?
n.40% lisää tehoa ja 20% vääntöä. Aika hiton hyvin minun mielestä

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #282 : 23.10.12 - klo: 21.17 »
Aika vahvasti epäilen että noita tehoja ois esim alaa:n dynossa saatu.
Kone ei ole kuin 2-pulttinen esp:n 30,5cc kone.... :roll:
Samassa dynossa mun kone antaisi varmaan 12-heppaa ja ilokaasuilla 16hp..
Noi dynottamiset pitäs tehä kaikki yhellä ja samalla koneella ja samalla softalla.
EI millään pahalla auton omistajaa ja dynon omistajaa kohtaan, mut kaikkee ei tartte uskoa.
Sorry jos näin nyt sanoin.

Poissa JariV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #283 : 23.10.12 - klo: 22.32 »
Olet juhamatti nyt todella pahasti hakoteillä. Ja melkoisen röyhkeäkin vielä. Jos alat näin mustamaalaamaan heppua joka oli pioneeri tässä touhussa niin en voi muuta todeta että pidä tunkkis. Jos toi dyno on niin p*ska kun sanot niin miksiköhän se on nyt P. Heikkilällä työkaluna?

Mulla ei ole tähän enempää sanottavaa.
Just joo.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #284 : 24.10.12 - klo: 08.30 »
No kuten mainitsin tossa, että miten hemmetissä 2-pulttisesta esp:n koneesta muka saa tollaset tehot irti??
Mitään mustamaalausta ei ole tässä tarkoitus tehdä mihinkään suuntaan. :angry:
Väitätkö sä Jari ite että tosta koneesta tollaset tehot irti saisi?
Sullahan oli itelläskin tollanen dyno, joten oisko oma lehmä ojassa??
Mulla on esp:n kovin viritysaste omassa koneessa ja 4-pulttisella lohkolla, ja se ei takuulla tuota kuin maks 5.5hp tolla victoryn bb putkella.
Ja kirjoitin että ei millään pahalla auton omistajaa kohtaa, auto on kaikinpuolin hienosti rakennettu jne.
Mutta tyhmä ei tartte olla jotta uskoo että tollaset tehot saataisi ulos koneesta joka ei ole etes reed läpillä varustettu, ei ole mahdollista.
Oudosti kyllä otat tässä tuulta alles Jari, ei millään pahalla...
Mutta olen silti sitä mieltä ettei noi tehot ole todellakaan oikeita, ainakin noin 40% on liikaa.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #285 : 24.10.12 - klo: 08.33 »
Oispa kiva kuulla alaa:n mielipide tähän asiaan...

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #286 : 24.10.12 - klo: 09.20 »
Kuten alaa kirjoitti moottorin viritysosiossa.


        Profiili

Vs: 2-tahti moottorin virittely
« Vastaus #99 : 20.04.12 - klo: 21.27 »
Privapuolella tuli myös kysymyksiä dynoon liittyen. Vastailen mieluummin näin yleisesti kun asiasta kiinnostuneita on useampia.

Tuossa dynossa on rullan mitat halk 90 ja pituus 100. Kytkimen kannalta voisi olla pienempi ja huipputehojen kannalta suurempi. Tosin nyt uskaltaa paremmin etsiä liian laihan seoksen rajaa kun veto ei ole hirveän pitkä.

Rengasteho vs. moottoriteho eivät ole helposti vertailukelpoisia. Rengastehoon vaikuttaa paljon useampi asia mutta se on toisaalta myös se oikea teho joka autoa liikuttaa.

Ja dyno joka mittaa sen tehon moottorista eikä renkaista.
https://plus.google.com/photos/113539515303018873153/albums/5733160486487969537?banner=pwa

Täältä voi jokainen ite ihan omin silmin lukea noita juttuja, uskokoon kukin mihin uskoo.
http://rc10.fi/index.php?topic=63928.90
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo: 09.26 kirjoittanut juhamatti »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #287 : 24.10.12 - klo: 09.28 »
Aika vahvasti epäilen että noita tehoja ois esim alaa:n dynossa saatu.
Kone ei ole kuin 2-pulttinen esp:n 30,5cc kone.... :roll:
Samassa dynossa mun kone antaisi varmaan 12-heppaa ja ilokaasuilla 16hp..

Varmaan dynoissa on eroja, mutta ainakin itse Buttenmaisterin projekteja (ja tekemistä yleensäkin) seuranneena, uskaltaisin väitää, että tuskin mitään virhettä asiassa on. Juhamtti vois viedä koneensa Heikkilälle dynottavaksi, niin sitten olisi enemmän faktapohjaa arvostelulle.

Aika uskaliasta ja arvostelevaa kommenttia, mutta jokainen tavallaan.
Flying Calacucco

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #288 : 24.10.12 - klo: 09.52 »
Itse kyllä tuon alaa;n dynoon luottaisin.
Pitääpä esp:lle laittaa viestiä ja kysyä että onko tosiaan 8-hp siitä 2-pulttisesta 30,5cc koneesta puristettu, kumma juttu kun obr:n full mod reed koneesta saadaan vain 8,2hp ja se on kuitenkin reed kone ja täysin viritetty, toisin kuin tuo esp:n kaksipulttinen..
Buttermeisterin autoahan tässä ei ole moitittu, kuka vttu niin väittää voi vetää koparaansa! :laugh:
Eikä projektia, mutta tuo dyno ei kyllä anna oikeita lukuja.
Mitä sanoo Heikkilä dynosta, luotatko 100% dynon antamiin lukuihin ja antaako tai voisko olla mitenkään mahdollista että tollasesta koneesta saataisi etes tollasia tehoja ulos?
Miettikään nyt järkevästi, +8hp...
Jos kone on +4,5hp niin mistäs helevetistä se 3,5hp on tullut lisää?
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4517/.f
Tyhmä voin olla mutten i*iootti.
Pitää lähettää alaa:lle toi oma esp:n kone dynoon, se on kohta fullmod kun siihen gizmolta tilaan kevennetyn männän...
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo: 11.12 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #289 : 24.10.12 - klo: 09.54 »
Tossa vertailunvuoksi 50cc bzm:n dynotus.
Esim tolla 50cc bzm koneellakaan ei ole 5nm vääntöä, tosin tällä 30,5cc on yli kuusi..huh huh....


Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #290 : 24.10.12 - klo: 09.55 »
En ole tätä projektia ennen seurannut enkä tarkemmin ole asiasta perillä. Seuraava on ihan yleistä mutua joka ei tähän suoraan liity. Enkä siis halua mitenkään kenenkään projekteja kyseenalaistaa.

Jos teoreettista tehoa tuumailee niin nämä moottorithan ovat lähimpänä varmaankin 60-70-luvun 2-tahtisia kilpavehkeitä. Jenningsin opus antaa pienikuutioselle viritetylle motocross moottorille (jossa siis on myös laaja tehoalue) teholliseksi keskipaineeksi n.95psi. Pienikuutioselle ratamopon moottorille annetaan n.115psi, jossa on siis keskitytty lähinnä tehoon ja tehoalue jää kapeaksi.

Nuo jos muuttaa vaikka 26cc moottorin tehoiksi olettaen että huipputeho saadaan nostettua 18000rpm kohdalle niin: 95psi on 6,7hp ja 115psi on 8,1hp. Tuo 95psi lienee lähempänä totuutta koska näiden moottorien pitää toimia melko laajalla alueella kun vaihteita ei ole.

Mutta. Näiden Zenoah, CY jne moottorien saaminen edes noita vanhoja kilpamoottoreita vastaavaksi on vaikeaa ellei jopa mahdotonta (käyttäen vakio-osia, esim sylinteri).

Eri mieltä saa ja pitääkin olla  :wink:

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #291 : 24.10.12 - klo: 09.59 »
Kerrankin joku muu on samaa mielti minun kanssa, jess...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #292 : 24.10.12 - klo: 10.00 »
Buttermeisterin autoahan tässä ei ole moitittu, kuka vttu niin väittää voi vetää tassuunsa!

nohnii, sillälailla...  :police:
Flying Calacucco

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #293 : 24.10.12 - klo: 10.05 »
Noh, missä kohtaa autoa olen moittinut??
Dynotulokset on se kohta johon en usko, joten ota silmä käteesi ja kato tarkemmin :angry:

Poissa BeAsT

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #294 : 24.10.12 - klo: 10.44 »
its a FIGHT!!! DING!  :grin:
EX Biabi Baja 5sc Räpelletty BZM  pro mx 50cc

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #295 : 24.10.12 - klo: 11.04 »
En mää mitään tappeluu haluu, mut sellanen tästä tais tulla.
Kai nyt jokainen joka näistä koneista ja tehoista tietää mitä koneet tuottaa, niin noi tehot ei voi olla totta.
Jos toi motti tuottaa 4,5hp niin miten se on sit pompsahtanut Suomessa 8-hevosvoimaan,
Turbo pitäs jo olla jotta noin kävisi jne..
Olkoon, uskokoon kuka mitäkin, en jaksa enää lässyttää tästä aiheesta.
Tehoista puhuminen jne voisi tonne moottori osioon siirtyä, ettei tää topicci enää enempää
kärsisi.
Mut vielä yksi tulos ihan selvittämään asiaa.
Dynottu alaa:n dynossa.
Vastaava kuin projektissa, kone jossa "on" +4hp ja teharilla 5,5 onkin dynottu alle 3,5hp.
http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.4518/.f

Joten toivottavasti tällänen selvittäis vähän asiaa.
Ja toi rengasdyno on aika kyseenalainen, jos rengaskokoa muuttamalla tehotkin muuttuu, toista on dynossa jossa teho mitataan suoraan kampiakselin päästä ,kumpi on luotettavampi??
Niin minustakin, eli tämä jälkimmäinen.
« Viimeksi muokattu: 24.10.12 - klo: 11.23 kirjoittanut juhamatti »

Poissa alaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #296 : 24.10.12 - klo: 20.05 »
Yksi asia jäi vaivaamaan. lainaus Buttenmeisteriltä:

"Pieni ero johtuu autojen kokonaisvälityssuhteista, ja renkaiden koosta. Oikeastaan onroad ja offroad autoja ei voi verrata dynotuloksissa ainoastaan tehoissa."

Miten kokonaisvälityssuhde tai renkaiden koko vaikuttaa tehoon? En kysy V*ttuillakseni vaan en hoksaa mikä tuossa on juju? Esim. jos välitystä tihentää (tai renkaita pienentää) niin rullathan kiihtyy silloin nopeammin. Mutta myös rullien pyörimisnopeus jää tällöin pienemmäksi. Mikä tuossa siis aiheuttaa eron teholukemassa?

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #297 : 24.10.12 - klo: 20.44 »
Tämän takia minä en tätä dyno mallia tajua, miten rengaskokoa vaihtamalla koneesta saa eri mallisia tehoja ulos, eikö tämä jo herätä kysymyksiä?
Ja suurin oli tuo moottori josta saadaan melkein tuplat, oli se dyno sitten kenen tahansa omistuksessa tällä hetkellä.
Mutta kuten sanoin, jokaista juttua ei tarvitse usko....
Auto on kyllä tosi makea, varsinkin se vanin korilla varustettu, eikä se mitsukaan paha ole, mutta toi dyno on aika lapsenkengissä oleva.
Toitottavasti sen nyt jo muutkin lukea osaavat ymmärtää.
Ja tässä ei siis ole tätä aihetta tarkoitus dissata, ei varmaankaan ite dynoakaan tiennyt tälläsistä.
Jos oikeasti haluatte oikeat tehot mittauttaa, niin kyllä olen sitä mieltä että alaa:lla on tämän hetken tarkimmat ja takuulla luotettavimmat laitteet.

Poissa yazca

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #298 : 24.10.12 - klo: 20.57 »
 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Sähköt : Ford Bronco CR-01, Jeep CC-01,  EREVO 1/16.

juhamatti

  • Vieras
Vs: MCD ONROAD PROJEKTI
« Vastaus #299 : 24.10.12 - klo: 21.04 »
and we have a winner :laugh: