Ongelmankuvaus olisi seuraavanlainen: kun lataan akkuja, niin laturi melkein heti väittää, että akku on täynnä, mutta kun sen laittaa autoon kiinni, niin mooottori tuskin inahtaa ennen kuin akku jo on loppu. Minulla ei ole koskaan ennen ollut tälläisiä ongelmia. Mistä voisi olla kyse?
Kyseisistä akuista vielä sen verran, että ostin ne n. vuosi sitten. En ole juuri niitä käyttänyt, sillä en käy kisaamassa ja olen säästänyt niitä, jos vaikka joskus menen johonkin kerhoon. Ne ovat nimittäin ylivoimaisesti parhaat akkuni ja ainoat valikoidut ja Ni-MH:it. Olen kuitenkin kerran ajanut niillä. Siitä on jo pitkä aika. Silloin auto kuitenkin meni melkein heti rikki ja jouduin purkamaan akun polttimolla. Mutta kuitenkin lamppu huomaamattani ehti sammua kokonaan. Jännitteet siis menivät liian alas. Muistaakseni en ladannut siihen pientä varastointivirtaa. Se on siis saattanut ollut sellaisena reilusti yli puoli vuotta. Mutta voisiko se aiheuttaa tuon? Kun eikös akku itse lataa itse itseensä pikkiriisesti virtaa? Latasin muuten tuolloin (siis en nyt) Ni-Cd laturilla, mutta mielestäni en kuitenkaan yliladannut.
Kennojen välillä ei muuten ole jännitteissä juuri lainkaan eroja ja kaikki jännitteet ovat yli 1.23V.
Saatan kyllä kuulostaa hölmöltä mutta kuitenkin kysyisin ihan vain uteliaisuudesta: kerran sisäänajaessani moottoria mittailin ampeereita jännitemittarilla, ja kun ne mittarin mittausjutut (ne metalliset puikot) pisti paikoilleen moottorin päätyyn, niin moottori alkoi nykiä omituisesti. Pikkuserkkukin, joka tietää paljon sähköjutuista, ihmetteli tilannetta. Elikkä osaisiko joku selittää?