Kirjoittaja Aihe: Hpi vorza Flux HP  (Luettu 134492 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #210 : 25.05.13 - klo: 22.04 »
Jooo, spurrin ja pinjonin välys juuri oikea, auto rullaa vapaana kun otin motin irti, motti pyörii tosi nihkeästi.
Laakerit hieman väljät mutta ei jumissa, tuntuu että ankkuri? Tuo moottorin pyörivä osa ottaa noihin käämityksiin kiinni? Miten on mahdollista, mitähän tässä on tapahtunu?
Kuumeneminenko aiheuttaa jotain tämmöstä?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa puistokuski

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #211 : 04.06.13 - klo: 20.50 »
Kuinka paksua oljyä ootte iskareissa käyttänyt, pitäis
Huolto tehdä kun rupee tuntuu aika pehmeiltä

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #212 : 07.06.13 - klo: 11.25 »
Ville. Minulla oli kerran samantapaista havaittavissa. Se ankkuri otti käämeihin kiinni. Taka paneeli oli yhdellä ruuvilla kiinni joka huonon kiinnityksen takia ilmeisesti oli antanut ankkurin sitten liikkua sisällä, ottaen käämeihin kiinni. Jotain pölyntapaista oli tullut motin sisälle hinkkauksesta aiheutuneena.
Puhdistin moottorin, hankin uuden laakerin ja tuuvit takapaneeliin niin johan toimi taas oikein! :)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #213 : 09.06.13 - klo: 18.47 »
Mul vaikuttaaa laakkerit kohtuu hyviltä, mut kuumetessaa kai käämit laajennu niin et hieroovat koko ajan ankkuriin. Ostettava uus nopari ja motti.
Muutan ehkä pinjonii vakiosta 15:ta 14;ta pääsis kone hieman helpommalla.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #214 : 13.06.13 - klo: 16.19 »
Aivan. Harmillisesti tuli sitten vähän isommat kustannukset, onneksi minä pystyin vielä käyttämään samoja sähköjä.

Mutta, tällaisen väkersin noparille suojaamaan hiekalta. Sukkahoususta pala, kiedottuna koko nopeudensäätimen ympärille. Ei ole paksua ja on venyvää joten periaatteessa pitäisi ilman virrata läpi.
Testasin eilen läheisessä puistossa miten toimii. Kyllähän se lämpeni, mutta toimi muuten mainiosti. Toki nurmikko/hiekka alustana ja kova hurjastelu aiheuttaa kovaa lämpenemistä.
Suojana toimii muuten aika mainiosti. Ajon jälkeen vain imuroitsin pölyt pois päältä.

Pitäisikö liittimienkohdasta leikata suojaa pois? Kuten kuvassa, suoja menee päälle ja mahdollisesti estää viilentymistä.
« Viimeksi muokattu: 13.06.13 - klo: 16.27 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #215 : 13.06.13 - klo: 19.39 »
Noparissahan on onneks temp cut-off
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #216 : 13.06.13 - klo: 22.24 »
Joo niinhän siinä on, mutta toki eihän sen nyt pakko ole siihen asti lämmetä.  :angel:
Muutenki välillä vähän erpävarma toimiiko nopari kunnolla, joten ties vaikka koko systeemi ei toimisi.

Tänään kävin etsiskelemässä ajopaikkaa. Paikallisella moottoriradalla rc autojen rata kauheassa kunnossa. Kokeilin sitten motocross radalla, mutta esteeksi tuli suurehkot kivet.
Sitten hiekkamonttua kohden. Tiet sinne oli aika p*rseestä, mutta tulipahan käytyä. Ihan hyvältä ajopaikalta näytti, mutta hiekka oli suurimmaksiosaksi erittäin hienoa.
Mietin, että onko sellainen hyväksi autolle. Vaikka nyt suojasin nopeudensäätimen, mutta tuommoinen hiekka menee mistä tahansa kolosta sisään. Samalla sähköille muutenkin rasituksena kun pitoa ei vain löydy (käytin http://www.modelsport.co.uk/nanda-racing-1-8th-nanda-block-tyres-on-black-dish-wheels-x-2/rc-car-products/32603 tällaisia renkaita, mutta varmaan saisi hiekalle ihan laparenkaat olla?).
Vai mitä itse olette mieltä. Paahdatteko itse liipaisin pohjassa vain menemään?

Voisin pistää pienen videon, kunhan saan sen koneelle..
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Pellefant

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #217 : 13.06.13 - klo: 23.21 »
Joo lapa renkailla sitä kannattaa ajella.
Ainakin jonkin verran enemmän pitoa olisi.
Eiku menoks...

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #218 : 14.06.13 - klo: 06.56 »
Tiedä onko tasasella nuista lavoista mitää iloa, rinteissä kylläkin.. ite tosin pärjänny 6S ja liipasin pohjassa systeemillä.

Noparille toki sen parempi mitä viileempänä se käy, jos jollaa joutilas castlen / vakio nopari ni saa tarjota... oikeestaan kaverin savageenkin tarvis siihe kävis joku halpiskin.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa zenzen

  • Jäsen
    • Profiili
    • -  OFFROAD BASHTARDS FiLMS - YouTube kanava -
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #219 : 09.07.13 - klo: 00.34 »
Kooste päivän ajoista.
https://vimeo.com/69909619
-!|   OFFROAD BASHTARDS FiLMS - YouTube & Vimeo   |!-
-¡|   HPI  SAVAGE FLUX HP:VORZA FLUX:SAVAGE xXx   |¡-

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #220 : 19.07.13 - klo: 22.23 »
Jahas, vanha vorssa meni kaupaksi, uutta tilaukseen linnasta... raaaski merkkiäkään vaihtaa kun noita osia on niin hyvin, tietty hyper 9e ois houkuttava.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #221 : 31.07.13 - klo: 20.58 »
Uuuudella autolla lähettiiinkin 14piikkisellä pinjonilla liikenteeseen, ja lämmöt tuntuuukin olevan huomattavasti alemmat.
Niiinkuin arvata saattaa, huippujakin on melko riittävästi, päätelmänä toi 15piikkinen pinjoni ja 6S vaatii melkosen laadukkaan akun itellä. 40C turnigy mut taida piisata mokoma.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #222 : 05.08.13 - klo: 22.45 »
Minulla Vorza kiitänyt hyvin 15 hampaisella pinionilla! Akkuina Turnigy NanoTech 5Ah 35c. En ole toistaiseksi ongelmia havainnut.
Olisi kyllä hyvä jos löytyisi useampaa pinioni sorttia, 15 pienin ja isoin 20 ja siihen taitaa jäädä.. :D
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #223 : 08.08.13 - klo: 14.54 »
Minulla on mennyt vetoakseli, keski- ja etudiffin väliltä.
Olin tarkistamassa osanumeroa HPI:n sivuilta ja vastaan tuli erinlaine osa mikä minun autossani on.

Ilmeisesti HPI:ssa on erinlainen osa D8:n verrattuna.
Vorzan osat olisivat halvemmat, osaako kukaan sanoa kestävyydestä mitään eroja?

HB:n omat osat ovat siis:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/drive-shaft-(91mm)/67405/ tämä osa kyllä ehjänä, mutta hieman kulunut pallopuolen reunat

http://www.hobbylinna.fi/tuote/universal-joint-rebuild-kit/67404/ nämä ovat ne tärkeät osat jota tarvitsen.

HPI:n omat osat olisivat nämä:

http://www.hobbylinna.fi/tuote/cup-joint-5x13x20mm/103663/?keywords=103663

http://www.hobbylinna.fi/tuote/drive-shaft-8x83mm/103664/?keywords=103664+


Kannattaisiko päivittää HPI:n omiin, vai sopivuuden kannalta ostaa vielä HB:n omat? Olisiko kellään muuten ylimääräisinä moisia?

|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #224 : 10.08.13 - klo: 06.27 »
Vorzassa vakiona tuo alempi dogbone tyyppinen, ainakin niissä 3ssa mitkä oon ostanut viimesin kolme vk. sitten.
Ite laittasin tokponen, halvempi varmaa eikä purkenu ja aiheuta katkoksia ajoon.
Ootko varma et sul o tommoi nivelvetari pitäs olla vaan etutikkuina.
Noita cvd rebuild kittejä on kyllä ninku muitaki osia, mutta en myy uusia halvemmalla kun joudun itelleni tilaan taas uudet.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #225 : 10.08.13 - klo: 10.40 »
No nivelvetari siitä irti lähti.  :roll:

Eihän akselien pituuksissa ole eroja? Ei kyllä periaatteessa pitäisi..
Tuo dogbonen vastapalanen kiinnittynee suoraan diffistä tulevaan hammasrattaan tappiin?
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #226 : 10.08.13 - klo: 20.10 »
Samalla paikalla se keskidiffi ja perä on toisiinsa nähden, joten tuskin on eroja... etu ja takakardaanin välillä muistaakseni on kyllä.
Sulle oni sitten joku pistäny hop-up osan   :shocked:
Jooo, ja perän pään vastakappale tulee diffistä ulostulevaan akseliin, keskidiffin pää varmaan pysyykin samana.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #227 : 10.08.13 - klo: 20.35 »
Autohan siis oli HB D8, joten tuosta johtuen varmaan on valmiiksi ollut hop-up osaa.

Aiheen vierestä vähän, syököhän Vorzan kori kokonaisen 150ml maalipurkin? Pitäisi Vorzan kori maalata ja samalla Blitzin. Tietäisi kuinka monta purkkia ostaa maalia.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Tekonurmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #228 : 07.09.13 - klo: 20.32 »
Onko nämä vorzan vakiosähköt yhtään vedenpitäviä? Saako niistä tehtyä sellaisia?

-Aleksi

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #229 : 07.09.13 - klo: 21.24 »
Eipä taida vakio nopari olla, kait noita jollain vois lakkailla..
Kyosho Inferno MP9e

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #230 : 07.10.13 - klo: 22.12 »
Hah, sainpas vihdoin tilattua nuo osat..  :grin:
Varmanpäälle hanki vieläpä nuo alkuperäiset hop-up osat.

Kyllä, nopari kannattaa lakkailla! Olen itse suihkuttanut PRF-202:sta ja hyvin on eristänyt!
Ainut vain, että tarraa hiekkaa itseensä suht helposti joten noparia ainakin kesäisin on pitänyt säännöllisesti putsailla.
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #231 : 08.10.13 - klo: 06.57 »
Mä en talvisin aja ollenkaa, ja kesäsinkään en aja märällä kun on työlästä putsata sitten autoa.
Kyosho Inferno MP9e

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa Ville Vainio

  • Veteraani
    • Profiili
    • Vilkutin.1g.fi
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #233 : 11.10.13 - klo: 06.06 »
Harval o tuuletinta motissa mul o jopa 14t pinjonin, hiukka turha mut eikö 15t miehil käy kuumana?
Kyosho Inferno MP9e

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #234 : 11.10.13 - klo: 11.17 »
Vakio setupissa mulla on ollu lämmöt 40-45 astetta sekä noparissa että motissa ajojen jälkeen.

Ei koskaan enempää. Näillä isoilla renkailla en vielä ole päässyt kurvailemaan joten siitä en osaa sanoa.
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #235 : 11.10.13 - klo: 12.35 »
Härskin näkönen isoilla renkailla ja kuplan korilla, onnistunut yhdistelmä. Alko tekeen mieli vorzaa itelleki.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #236 : 11.10.13 - klo: 12.44 »
Mjuu, ja sit kesäl taas "rata" setuppia ja treenimää m8e:tä! hehe

edit: kävin kokeilemassa "lämpöjä" isoilla renkailla ja eihän siinä mitään muutosta, 40/40 oli ja ja keli tietty vilpoinen syysehtoo hiukan toistakymmentä... akuissa oli kyl ollu vissiin enempi,en heti mitannut ku tuli naapurin isäntä haastattelemaan mutta jälkilämmöt oli sen tuntuista että on voinut ottaa voimille...
« Viimeksi muokattu: 11.10.13 - klo: 18.44 kirjoittanut JK Power »
What the Hell! Who put that rock there!

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #237 : 11.10.13 - klo: 20.23 »
Härskin näkönen isoilla renkailla ja kuplan korilla, onnistunut yhdistelmä. Alko tekeen mieli vorzaa itelleki.
Nää M8E autot on kyllä todella hauskoja härveleitä isoilla renkailla 6S lipon kanssa! Suosittelen bashaajille, backflipit ja sensemmoiset menee helposti ja autokin kestää!  :wink:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #238 : 12.10.13 - klo: 00.08 »
Pakko myöntää että itsekkin innostuin tuosta modauksestasi! Saisiko korin kiinnityksestä lisäkuvia, että miten toteutat?
Ilmeisesti renkaat ovat suroaan Vorzan normihexeihin aseteltu? Tuollaistahan variaatiota voisi itsellekkin katsella talveksi..  :roll:

Tänään saapui osat ja maalit, josko tuota saisi pikapuoliin auton ajelukuntoon uudella korilla. :)
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hpi vorza Flux HP
« Vastaus #239 : 12.10.13 - klo: 11.05 »
Korin kiinnikkeet ovat vielä työn alla. Minulla on postissa tulossa paketti osia joten sekin selviää tässä lähipäivinä.
Ajatuksia oli käyttää RPM:n suoria pitkiä koritolppia tai nelkku Lässykän takakoritornia tai sitten ehkä mahdollisesti Hpi:n Apache SC:n koritorneja.
RPM:n tolpat taitaa vaatia paria lisäreikää iskaritorneihin ja saattavat olla ,mikäli joutuu jättää pitkiksi, hiukan huteria.
Lässykän torni voisi olla aika passeli ja namu,ainakin kestävä ja tukeva, mutta EHKÄ vaatii reikiä kans,ehkä.
Ne apassin koritornit kiinnostaa eniten, saattaa olla suora fitti,luulen niin. Kohta sen näkee.

Renkaat oli suora fitti,pitää vain katsoa et jos on leveä vanne niin off settiä pitää olla riittävästi jotta mahtuu kääntymään edessä.
Mulla on normi truggyvanne joka clearaa ihan reilusti mutta monster vanne on leveempi.

Tuossa se mun setti, halpaa ja toimii,eikä haittaa vaikka tulisi sudittua sohjoksi: http://www.hobbylinna.fi/tuote/vtec-1-8-off-road-truggy-lp-suicide--/65522S/

Hyllyrenkaiksi meinasin Prolinen Badlands 3.8 ja Desperado 1/2" vanteilla. /winkwink
Tai Trencherit samoilla ämpäreillä. Kannattaa myös kattoo Maximizerin vanteita...

What the Hell! Who put that rock there!