Kirjoittaja Aihe: World GT  (Luettu 94359 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #60 : 29.10.09 - klo: 20.54 »
Laitahan nyt vaan lelu nippuun niin pääset ajamaan meidän kanssa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #61 : 03.11.09 - klo: 10.56 »
oliskos huomenna tulossa autoja radalle itselläni olisi tarkoitus tulla.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #62 : 04.11.09 - klo: 20.30 »
Oli kiva nähdä taas kaksi uutta naamaa torpassa WGT:t kourassa toinen kyllä vähän vaiheessa.

Huomasi kyllä eron kun laittoi uudet kumit alle "orkkiksien tilalle" pitoa oli rajusti lisää!
Pientä testiä ajettiin ja saatiin taas lähemmäksi poron aikoja :)
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #63 : 16.11.09 - klo: 10.50 »
Hei kaikki mattoauto specialistit kertokaahan vähän miten vaikuttaa viimeistely hiekkapaperi sorvauksen jälkeen, mitä pitäisi käyttää koska nyt on ollut 235 paperia ja haluasin pitoa hivenen vähemmän eteen. Pitäisikö käyttää hienompaa paperia?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #64 : 16.11.09 - klo: 12.19 »
Kyllä sen renkaat tulee olla äärimmäisen tasainen, eli jos pinta on "karvainen" niin auto ei kyllä yleensä toimi lainkaan pariin eka akkuun. Itse hion renkaat Hudyn sorvin vetojen jälkeen äärimmäisen hienolla timanttiviilalla, jotta pinta on samallainen kuin se on esim. tehtaalta tullessa, tai vieläkin hienompi.

Pitoaineella on myös SUURI vaikutus asiaan (CS, Speedtech, TC4 tms radasta riippuen), kuten myös miljoonalla muulla säätötoimenpiteellä.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #65 : 16.11.09 - klo: 12.21 »
Ja siis tuo pinta on aina oltava hieno ja sileä, se ei siis ole säätötoimenpide. Rengaskoolla voi myös vaikuttaa ajettavuuteen, mutta helpoiten takapään vaimennuksella voi tuohon asiaan vaikuttaa, pitoaineiden ja etupään säätöjen ohella.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #66 : 16.11.09 - klo: 12.44 »
Vesa, onko sulla tai muilla tietoa, mistä saisi hankittua sellaisen sopivan timanttiviilan?

Saarisen Teemulla olen nähnyt kooltaan n. 20cm x 5cm olevan "timanttiviilan", jolla hän siloittaa renkaan pinnan sorvauksen jälkeen. Muistaakseni hän sanoi sen olevan hankittu Saksasta. Future-RC:llä niitä ei ainakaan viime talvena ollut myynnissä.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #67 : 16.11.09 - klo: 12.52 »
Vesa, onko sulla tai muilla tietoa, mistä saisi hankittua sellaisen sopivan timanttiviilan?

Saarisen Teemulla olen nähnyt kooltaan n. 20cm x 5cm olevan "timanttiviilan", jolla hän siloittaa renkaan pinnan sorvauksen jälkeen. Muistaakseni hän sanoi sen olevan hankittu Saksasta. Future-RC:llä niitä ei ainakaan viime talvena ollut myynnissä.

clas ohlson myy niitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: World GT
« Vastaus #68 : 16.11.09 - klo: 12.53 »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #69 : 16.11.09 - klo: 13.21 »
Mulla on paikallisesta halpakaupasta ostettu "timanttiviila"setti, jossa tulee 3 erilaista karkeutta mukana. Kestoikä ei ole älyttömän pitkä, mutta ainakin oon sen 100 paria pystyny ongelmitta sorvaamaan ja vieläki homma toimii. Hommassa toimii ihan tavallinen hiomapaperikin, esim 800 paperia vaan. Olettaen että sorvi tekee suoraa jälkeä, sen viimeistelyn voi tehdä helposti paperilla painamatta koko voimalla.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #70 : 16.11.09 - klo: 13.23 »
Tuo Hvoltagen linkin viila on ainakin ihan liian karkea omaan makuun. Mielestäni Hudyn sorvi tekee leikkuu terällä kohtuu siistiä jälkeä jo itsessään, jollain muulla sorvilla + em. viila ei varmasti edes pääse lähelle sitä loppujälkeä.
« Viimeksi muokattu: 16.11.09 - klo: 13.35 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #71 : 16.11.09 - klo: 13.32 »
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivottavasti luokka saisi tuulta kunnolla siipien alle. Eikös tämä http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=8020&category=2000.onele käy rungoksi ? Asso olisi minulle aika selvä valinta, kun autot ovat tuttuja jo entuudestaan .
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #72 : 16.11.09 - klo: 13.56 »
Tämä vaikuttaa mielenkiintoiselta. Toivottavasti luokka saisi tuulta kunnolla siipien alle. Eikös tämä http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=8020&category=2000.onele käy rungoksi ? Asso olisi minulle aika selvä valinta, kun autot ovat tuttuja jo entuudestaan .
Eikös tuo ole käsittääkseni ihan 12R5 mutta vain tällä pidemmällä pohjalevyllä. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_970/products_id/28314/n/Team-Associated-Chassis
Korjatkaa toki jos olen väärässä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #73 : 16.11.09 - klo: 14.06 »
jep, WGT autot ovat vain akseliväliltään pidempiä ja raideväliltään leveämpiä, kuin C-12 autot. Muuten samat osat ja tekniikka. Eli siis välimalli Pro10 ja C-12 autoista.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #74 : 17.11.09 - klo: 10.24 »
No niin, nyt on käyty ostamassa 4 eri karheudella olevaa timantti viilaa niin katsotaan mitä tapahtuu. Kiitoksia konkareille vinkeistä. Olisi vielä yksi kysymys renkaan reunan pyöristämisestä. Elikkä kuinka pyöreäksi reunat tehdään ja ilmeisesti takafillarin vallit kontakti liimalla ja etu sidewall pikaliimalla?
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #75 : 17.11.09 - klo: 11.01 »
jep, WGT autot ovat vain akseliväliltään pidempiä ja raideväliltään leveämpiä, kuin C-12 autot. Muuten samat osat ja tekniikka. Eli siis välimalli Pro10 ja C-12 autoista.

Koko on keskeinen silminhavaittava ero. Sitä tärkeämpi nimenomaan ajamiseen liittyvä ero C-12 luokkaan on ollut ainakin UAU:n radalla ajavien kesken noudatettu 10.5T moottorisääntö. Tuolla tehorajoituksella auto on "keskivertokuskillekin" kohtuullisen helppo ja hallittava ajaa. Best lapit ovat nopeimmilla noin 1 sek hitaampia kuin C-12 virimoottorilla varustettuna.

Oma helppoutensa tulee myös siitä, että pitävien renkaiden ansiosta virheiden korjaaminen onnistuu pitoaineella kyllästetyn ajolinjan reunoillakin.

Harrastajatasolla ajettaessa WGT auton säätäminen on huomattavasti helpompaa kuin turistissa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #76 : 17.11.09 - klo: 11.22 »
Pidosta riippuen renkaiden reunoja liimataan tarpeen mukaan. Jos on kova pito, takarenkaasta voi liimata pikaliimalla n 75% sivuvallin korkeudesta esimerkiksi, ja edestä vähän reilummin, sisältä ja ulkoreunasta. Pitoaineella on myös mieletön merkitys toimintaan, eli eri pidolle eri pitoaine, näin ainakin itse toimin.

Reunan pyöristys riippuu myös jonkin verran pidosta. Mitä pienempi pyöristys, sitä enemmän sivuttaispitoa.

WGT autosta ei ole metrinkään kokemusta, 1/12 autoista 15 vuotta ja 10.5 koneista reilu vuosi. V-Dezign WGT kuitenkin tulee olemaan radalla lähiaikoina....  :afro:

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #77 : 17.11.09 - klo: 11.41 »
... V-Dezign WGT kuitenkin tulee olemaan radalla lähiaikoina....  :afro:

Vesku, kiitos erinomaisen arvokkaasta tietotuesta. Mitä pitoainetta suosittelisit, kun Xenonien käyttöönoton jälkeen ja runsaan ajamisen myötä Torppaan on kehittynyt erittäin vahva pito ajolinjalle. Suurimmalla osalla lienee nykyään käytössä Carpet Jack, turistissa osalla sen ohella myös LRP.

PS. Isompaa Carpet Ripperiä on jo odoteltukin ...  :wink:
     Keep us posted.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #78 : 17.11.09 - klo: 11.51 »
Jos matto on kyllästetty tietyllä aineella, muut aineet eivät toimi samalla tavalla kuin ehkä jollain muulla matolla. Suosittelisin vaikkapa pidottamaan renkaat siten, että taakse 20min ennen erää, ja eteen 5min ennen erää. Moni kompensoi kääntyvyyttä laittamalla leveämmästi pitoa, jos on esim. kiire erään, mutta todellisuudessa se vaikutus on kuitenkin väärään suuntaan. Jos pitoa on matossa mielettömästi, pitkä liuottaminen eturenkaille on esim turhaa, koska rengasbalanssi muuttuu aina ajon aikana renkaiden kuluessa, ja jos eturenkaat on uitettu pitkään, eturenkaiden pito ei heikkene samaan tahtiin kuin takana, jonka takia autosta tulee yliohjaava.

Uskoisin, että vaihtoehto pitoaineeksi löytyy akselilta CS Highgrip - Speedtech - Corally TC2.

Jos renkailla ajetaan useasti peräkkäin, ne pehmenevät liikaa jolloin autosta tulee aina vaikeampi ajaa, varsinkin eturenkaiden pehmentyminen vaikeuttaa ajamista.
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #79 : 17.11.09 - klo: 12.11 »
On kyllä kiva saada tietoarkkuja auki tämä helpottaa paljon kun olemme käytännössä noviiseja mattoluokissa, tälläiset ohjeet ovat meille kultaakin arvokkaampia. Kiitos Vesa
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #80 : 20.11.09 - klo: 14.21 »
Nyt on timangi viila kokeiltu ja on muuten vähän eroa pinnassa sekä ajettavuudessa.
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa elmeriracing

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #81 : 24.11.09 - klo: 11.37 »
oma värkki Tamiya c11 for sale

ostakkee vaihtakkee miniin  ei pääse ajamaan ku ei ole ajo pakkaa täällä pohjanmaalla...
mini rata vähän liian pieni tolle ja etelään ei tule lähdettyä....
« Viimeksi muokattu: 29.11.09 - klo: 11.20 kirjoittanut elmeriracing »
xray t2 pro/axial scx10 / Tamiya mini cooper m05-m03/Futaba 4PK/
http://elmeriracing.kuvat.fi/kuvat/  http://www.racingfactory.fi/ http://www.trc-team.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #82 : 24.11.09 - klo: 13.37 »
Missä hinnoissa karkeasti nämä autot pyörivät ? ( siis alusta-sarjat ) sähköt ja radiot löytyvät kyllä. Auton tekniikka näyttää olevan yksinkertaisempi kuin esim turisteissa ja takavetokin säästää liikkuvia osia aikalailla.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: World GT
« Vastaus #83 : 24.11.09 - klo: 13.47 »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #84 : 24.11.09 - klo: 13.52 »
Auton saa rakennettavakseen hintaan noin 200€ tai vähän yli, merkistä riippumatta

esim.
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Xray/XRAY-X10-110-PAN-CAR-GT-108252

Rakenne ja säätäminen ovat huomattavasti yksinkertaisempaa kuin 4wd autoissa. Kohtuullinen moottoriteho (1S lipo + 10.5T hiiletön) ja leveät pitävät renkaat tekevät auton hallinnan kohtuullisen helpoksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #85 : 26.11.09 - klo: 16.22 »
Sunnuntaina on tarkoitus lähteä opiskelemaan 12v turistitauon jälkeen Torpan rataa stanulla. Jos paikalla on WGT kuskeja niin uskaltaako joku antaa koeajomahdollisuuden WGT autolla? Lupaan yrittää olla rikkomatta mitään ja ajaa varovasti... :mrgreen:
Kylätason RC-kuski.

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: World GT
« Vastaus #86 : 26.11.09 - klo: 18.26 »
Eiköhän ne onnistu jos pääsen paikalle
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: World GT
« Vastaus #87 : 27.11.09 - klo: 19.59 »
Ilpo rohkeana miehenä luovutti WGT:n käsiini ja ilmeisesti sain palautettua sen ehjänä kun kokeilun jälkeen oltiin vielä puheväleissä...:mrgreen:

12v tauon jälkeen ensin tuntumaa stanulla ja sitten WGT:än puikkoihin joten kylätason kuskin taidoilla/kokemuksella ei pohja-aikoja ajella mutta auton joka on helppo ajaa, tunnistaa heti. Kiva peli ja nyt joutuu tosissaan miettiä tulevia hankintoja, yksi stanu on alla ja kun poikakin ajaa niin pitää päättää että ajetaanko samaa vai eri luokkaa. Ei tule olemaan helppoa sillä WGT tuntui ekan kokeilun perusteella sangen kivalta ja helpolta ajettavalta.

Kiitokset Ilpolle koeajosta!
Kylätason RC-kuski.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #88 : 29.11.09 - klo: 10.34 »
Lisää automerkkejä WGT-luokkaan:

http://www.serpent.com/product/
Katso vasemmalla palstalla ylimmäisenä "new products". Julkistaminen joulukuussa 2009.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: World GT
« Vastaus #89 : 29.11.09 - klo: 10.37 »
Kaikki WGT:t mukaan leppoisaan kerhokisaan Torpaan viikon päästä

http://rc10.fi/index.php?topic=41886.msg385352#msg385352

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi