Päävalikko

Uutiset:

RC10.fi kunnioittaa sivuston perustajan, Heulin (Pauli Helin), muistoa 17.6.2025.

Kyosho dst jarrulevu ongelma!!

Aloittaja Hpi_savage, 24.10.09 - klo: 17.59

Hpi_savage

Laitoin nyt sitten oman aiheen kun ei aloittelijoiden kysymyksissä vastattu...
Älkää laittako heti lukkoon!
Nyt on ongelma mihin en löydä ratkaisua!!! kyosho dstn toinen jarru levy pomppaa paikaltaa pois sieltä alhaalta ja sitten aina pitää käydä laittamassa se takaisin paikalleen. mutta kun kävin ja menin uudestaan ajamaan niin se teki sen taas ja meni sitten hermot ja otin koko jarrulevyn pois! sanokaas joku miten sen saa pysyyn paikallaan kun nyt ei oikeen jarrut toimi ku vaan perä jarruttaa
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

masazi

VXL Stampede+slash

Raisu

Vois tnäijn näkemättä veikkailla että jarrupaloja pitävät ruuvit on liian ulkona, ohjekirjassa annetaan niihin oikea välys.

Hpi_savage

Lainaus käyttäjältä: Raisu - 25.10.09 - klo: 10.19
Vois tnäijn näkemättä veikkailla että jarrupaloja pitävät ruuvit on liian ulkona, ohjekirjassa annetaan niihin oikea välys.
Ei anneta... koko kirja selattu ja oon laittanut niitä ruuveja niin kiinni että auto edes vähän kulkee jarruttamatta ja kuitenkin tippuu...
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Mika R

laita kuva niin vois helpottaa arvailemaan syitä

Hpi_savage

#5
Tässä kuvia:
näkyy miten jarrulevy pompannut pois paikaltaan

http://
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Bonzer

#6
sikäli mikäli asiasta mitään tiedän niin noi jarrupalat ovat kuluneet, kiristä niitä kahta ruuvia/pulttia jotka pitävät paloja paikollaan
jos ymmärrät paremmin kuvasta mitä tarkoitin.

edit

Hpi_savage

Yritetty on ja ei paljoa auttanut kun pomppaa pois silloinkin
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Bonzer

osta uudet jarrupalat?
kaverilla on ko. auto voisin hiukan purkaa sitä ja katsoa mitä siinä on eri tavalla.

*HOKE*

Eihän tossa ole jarrulevy mihinkään pois paikaltaan hypännyt.
Sehän on vain kampeentunut vinoon, koska jarrupalat ovat kuluneet ja nimenomaan ruuvit joista toitotettu pariin kertaan, löysällä.
Jarrulevyhän kun ei kuulukaan olla mitenkään kiinteästi paikallaan.
Kiristät noita ruuveja niin jarrujen välys pienenee eikä levy pääse enää kääntymään tuolla tavoin vinoon ja takerru.

Hpi_savage

Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.10.09 - klo: 10.38
Eihän tossa ole jarrulevy mihinkään pois paikaltaan hypännyt.
Sehän on vain kampeentunut vinoon, koska jarrupalat ovat kuluneet ja nimenomaan ruuvit joista toitotettu pariin kertaan, löysällä.
Jarrulevyhän kun ei kuulukaan olla mitenkään kiinteästi paikallaan.
Kiristät noita ruuveja niin jarrujen välys pienenee eikä levy pääse enää kääntymään tuolla tavoin vinoon ja takerru.
En voi tuota enempää kiristää kun muuten eturenkaat jarruttaa ilman että painaa jarrua
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Raisu

Kössin DRX subarun vastaava osa oli lauantaina osina pöydällä kun diffiöljyä sinne laittelin keskidiffiin niin jos se jarrulevy ja akselinpää kunnossa ovat niin ei se sieltä muuten tipu kun löysyyttään... ja kyllä DRX:n ohjekirjassa on tuohon ne säätö ohjeet, siinä englannin kielisessä opuksessa, missä neuvotaan koko auton kokoaminen.
Kannattais muuten laittaa öljyt niihin diffeihin, ei ollut kun pieni nokare rasvaa tehtaan jäljiltä.

Hpi_savage

Joo dstn diffi ainakin oli täynnä oljyä kun katoin sinne mutta englannin kielistä ohjekirjaa ei kyllä ole tullut
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Mika R

Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 26.10.09 - klo: 15.35
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.10.09 - klo: 10.38
Eihän tossa ole jarrulevy mihinkään pois paikaltaan hypännyt.
Sehän on vain kampeentunut vinoon, koska jarrupalat ovat kuluneet ja nimenomaan ruuvit joista toitotettu pariin kertaan, löysällä.
Jarrulevyhän kun ei kuulukaan olla mitenkään kiinteästi paikallaan.
Kiristät noita ruuveja niin jarrujen välys pienenee eikä levy pääse enää kääntymään tuolla tavoin vinoon ja takerru.
En voi tuota enempää kiristää kun muuten eturenkaat jarruttaa ilman että painaa jarrua

oletko säätänyt jarrulinkkiä samalla kun kiristät levyn palat?
jos se linkki vetää nyt jarruja päälle koko ajan, niin sun pitää pitää levy(t) liian löysällä ettei jarruta ja silloin levy pääsee tippumaan pois.

Hpi_savage

Lainaus käyttäjältä: Mika R - 27.10.09 - klo: 16.14
Lainaus käyttäjältä: Hpi_savage - 26.10.09 - klo: 15.35
Lainaus käyttäjältä: *HOKE* - 26.10.09 - klo: 10.38
Eihän tossa ole jarrulevy mihinkään pois paikaltaan hypännyt.
Sehän on vain kampeentunut vinoon, koska jarrupalat ovat kuluneet ja nimenomaan ruuvit joista toitotettu pariin kertaan, löysällä.
Jarrulevyhän kun ei kuulukaan olla mitenkään kiinteästi paikallaan.
Kiristät noita ruuveja niin jarrujen välys pienenee eikä levy pääse enää kääntymään tuolla tavoin vinoon ja takerru.
En voi tuota enempää kiristää kun muuten eturenkaat jarruttaa ilman että painaa jarrua

oletko säätänyt jarrulinkkiä samalla kun kiristät levyn palat?
jos se linkki vetää nyt jarruja päälle koko ajan, niin sun pitää pitää levy(t) liian löysällä ettei jarruta ja silloin levy pääsee tippumaan pois.
Een...... en oo säätäny samalla jarrulinkkiä
HPI Savage X/Kyosho DST   Nosram/HPI/Kyosho

Mika R

no ehkä sun pitäis? siis löysätä sitä ettei ole jarru päällä koko ajan?

horna

jep en tunne tätä kyseessä olevaa tapausta, mutta ainakin kyöstin MFR:ssä;  kun ruuvvaat jarrupalojen ruuveja tiukemmalle kun säätövara servolinkistä on loppu, niin pitää sitä servolinkin säätöä avata, että ei hirtä jarru päälle :evil:
aika säätämstä tämä rc-autotouhu :evil: toista se oli silloin hevosaikaan :evil:
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.