Päävalikko

LRP TC Spec Lipo Cut-off

Aloittaja -Petsku-, 01.11.09 - klo: 15.53

-Petsku-

Olenko ymmärtänyt oikein, että kyseisessä noparissa on automaattinen lipo cut-off jossain 5,5V paikkeilla?

Eilen kun olin oli autolla ajamaasa ainakin luulin, että vauhti olisi jossain vaiheess ollut hitaampaa, kuin ennen, mutta en ole ihan 100% varma tuosta.

jerzirccar1

Eiköhän akut ole jo tuossa voltti määrässä jo rikki/entiset.
Kuin akun jännite on jossain 7 pintaan niin silloin se menee jo kävely vauhtia.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

-Petsku-

Ei tuo auto kyllä kävelyvauhtia menny vaan ehkä aavistuksen hitaampaa.

Mikähän tuo cut-off raja on vai onko tuossa noparis sellaista? Netistä sain sellaisen käsityksen, et sellainen kuitenkin olisi tuossa noparissa.

jerzirccar1

Kuin auton vauhti selvästi on hitaampi niin siinä vaiheessa kannattaa jo lopettaa ajamisen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Heuli

LRP:n Sphere Competition 2007 ja TC Spec säätimissä lipon katkaisujännite on 2,8V per kenno. Kesällä joskus tuli ajettua cutoffiin asti mutta normaalisti vain 5 minsan hiittejä niin ole lähelläkään tuota rajaa.

SLap

On siinä cut offi, joka menee joskus itsestään päälle, vaikka ajaa nimheillä, tänään meni viimeksi kun ajeltiin sisäradalla. Ja jos ajaa nimheillä, niin se mode 1 kohta kannattaa laittaa kohtaan 2, eli nimh racing mode. -Sami
Jeps

Heuli

Jep 1 moodi on lipomoodi missä on tuo 2,8V per kenno katkaisujännite ja 2 moodi on peltikennomoodi missä ei ole mitään katkaisujännitettä.

SLap

No se ykkös moodi pitäisi olla "automatic" eli automaattinen tunnistus, mutta eipä ole. -Sami
Jeps

Heuli

InfernoSami: Luuletko sää että se säädin tunnistaa onko siellä lipo vai nimhi sähköö syöttämässä? Älä usko markkinamiesten puheita  :wink:

SLap

Juu tiesin, että miten se voipi muka tunnistaa että onko lipo vaiko peltikenno. -Sami
Jeps

horna

Lainaus käyttäjältä: -Petsku- - 01.11.09 - klo: 17.07
Ei tuo auto kyllä kävelyvauhtia menny vaan ehkä aavistuksen hitaampaa.

Mikähän tuo cut-off raja on vai onko tuossa noparis sellaista? Netistä sain sellaisen käsityksen, et sellainen kuitenkin olisi tuossa noparissa.
Taitaa tuo lipon ulosanti alkaa heikkenemään, siis jos ajoit ulkona. Itse ainakin olin huomavinani selaista eilen ulkona.
MFR,Robin 25, 3xJConsepts bj4, Tamiya tt01E, 2x Thunder Tiger MTA4+LRP, Corally RDX PHI+novak brushless, LRP S8TXe, Losi LST, SV27, GWS Beaver, Losi 1:10 comp crawler+losi brushless, Atlas 1:16 hydro.

-Petsku-

Eilen ajoin kyllä ihan sisällä, mutta latauksen jälkeen ajelin jonkin verran pihalla parina päivänä ennen tuota eilistä ajoa.

Jos tuo cutoff on 2,8/kenno niin onko nyt noin kun Jerzi tuola edellä sanoi vai paljonko kennos voi turvallisesti tippua jännite?

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: -Petsku- - 01.11.09 - klo: 21.05
Eilen ajoin kyllä ihan sisällä, mutta latauksen jälkeen ajelin jonkin verran pihalla parina päivänä ennen tuota eilistä ajoa.

Jos tuo cutoff on 2,8/kenno niin onko nyt noin kun Jerzi tuola edellä sanoi vai paljonko kennos voi turvallisesti tippua jännite?

Sanotaan näin että kuin minulla on kohta 1000 ajokertaa lipolla niin ajon jälkeen ei ole koskaan ollut alle 3.4v per kenno ajon jälkeen ja silloin on auto mennyt jo niin hiljaa että ei iole ollut mielekästä enää ajaa sillä.
Minkähän ihmeen takia tuo on määrätty noin alhaiseksi kuin 2.8, kuinkahan kovaa se auto silloin oikein menee :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

peitsamo

Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 01.11.09 - klo: 21.25
Sanotaan näin että kuin minulla on kohta 1000 ajokertaa lipolla niin ajon jälkeen ei ole koskaan ollut alle 3.4v per kenno ajon jälkeen ja silloin on auto mennyt jo niin hiljaa että ei iole ollut mielekästä enää ajaa sillä.
Minkähän ihmeen takia tuo on määrätty noin alhaiseksi kuin 2.8, kuinkahan kovaa se auto silloin oikein menee :huh:
Jerzi

Noin 17,8% hitaammin kuin 3,4 voltilla.  :cool:
Flying Calacucco

jerzirccar1

Lainaus käyttäjältä: peitsamo - 01.11.09 - klo: 21.33
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1 - 01.11.09 - klo: 21.25
Sanotaan näin että kuin minulla on kohta 1000 ajokertaa lipolla niin ajon jälkeen ei ole koskaan ollut alle 3.4v per kenno ajon jälkeen ja silloin on auto mennyt jo niin hiljaa että ei iole ollut mielekästä enää ajaa sillä.
Minkähän ihmeen takia tuo on määrätty noin alhaiseksi kuin 2.8, kuinkahan kovaa se auto silloin oikein menee :huh:
Jerzi

Noin 17,8% hitaammin kuin 3,4 voltilla.  :cool:

OK eli ryömintä vauhtia sitten on tiedossa jossa meinaa ajaa 2.8voltilla, tai tässä tapauksessa se on tarkemmin sanottuna 5.6v :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Youha

Mua on kanssa ihmetyttäny tuo LRP:n säätimien alhainen cut-off, mitä järkeä on edes laittaa noin alhainen katkaisu kun se alkaa olemaan jo lipon kuoleman rajalla. En sitten kyl tiedä kuinka vaarallista tuo 2.8v kennossa kuorman kanssa on kun kuitenkin jännite nousee heti katkaisun jälkeen varmasti yli kolmeen volttiin. Vain luoja tietää muttei kerro.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

-Petsku-

Eli voidaanko sanoa yhteenvetona, et:

1. Ei kannata ajaa tuonne cut-offiin asti

2. Tuo Speed Passionin 17,5 moottori hyytty jo selvästi 7V pintaan, eli aika vaikee on päästää jännite laskemaan vaaralliselle tasolle, sillä eipä sitä kävelyvauhtia viitsi ajella.

Youha

Itse pidän sitä cut-offia ihan viimeisenä varmistuksena ja lopetan ajamisen heti kun alkaa näkymään hyytymisen merkkejä.
Team Associated RC10T4 Factory team/LRP Sphere Competition 2007 Edit./Novak SS Pro 8.5T/Sanwa MX-3FHSS 2.4GHz

Isosuo

Auton hyytymistä ei tosiaan kannata jäädä ihmettelemään pitkäksi aikaa... Tarkoitan nyt siis että "jännä miten auto hyytyy, noh - pari kierrosta vielä jos se vaikka lähtis kulkemaan..."

Kun auton hyytymisen huomaa, ollaan jo aika lähellä sallittuja minimijännitteitä.