Kirjoittaja Aihe: Nutech 1:5 autot  (Luettu 339312 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #450 : 25.05.10 - klo: 14.02 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.51 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #451 : 25.05.10 - klo: 15.01 »
Noin 133mm vs 108mm.
/ Jere Siirilä

Poissa Wolfman500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #452 : 25.05.10 - klo: 20.23 »
Heh Sjossin ja mun ostoslistat taitaa mennä aika lailla käsikädessä  :mrgreen: No mulle on tulossa vähän paukkuakin lisää  :evil:
Nutech MegaMonster 35cc Jet Pro Reed yms... Ja joku ihme asso

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #453 : 28.05.10 - klo: 09.52 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.51 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #454 : 28.05.10 - klo: 11.18 »
Viteoo vois vaikka viikonloppuna lykätä tuubiin,jos kelit sallii :wink:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa nani

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #455 : 28.05.10 - klo: 23.51 »
kannataako ostaa suomesta vai missä hinnoissa nuo pyörii ulkomailla?

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #456 : 29.05.10 - klo: 02.27 »
Kannattaa ostaa suomesta, ulkomailta et saa halvemmalla ainakaan nykyisellä eur/usd kurssilla.
- Tapsa

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #457 : 29.05.10 - klo: 18.13 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.50 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #458 : 29.05.10 - klo: 19.45 »
En tiä missä noi "meitin pojat" luuhaa, kun eivät ole kommentoineet.
Kai niillä on autot murusina eikä kehtaa sanoo mitää :)


Semi ot:
Tapsa on mulla ollu vuosia oppipoikana, on kasvanut mieheksi siinä ajassa jo fyysisesti ja osaamiseltaan   :roll:


Tultiin just kisoista, vettä tuli ku aisaa ja hauskaa oli.
Pitäs vaa saada teitä nutekkimiehiä ajamaan tonne kisoihin, kaikki ujostelee kotonansa.
Pitää kai pistää kohta Määräys päälle  :police:

Btw, kuulemma naapurifirman vehkeistä hajoili diffit, parhaimmillaa kahdesti samasta autosta.
Kehuvat että toistasataa euroo tsipale.
Jos huhu pitää paikkaansa, niin kuus niitä tais mennä risaksi..  :afro:

Ei sillä, ei meilläkään ihan nappiin mennyt, teknisiä ongelmia ei, mutta sähköisiä.
Niistä lisää myöhemmin kisaraportissa.
/ Jere Siirilä

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #459 : 29.05.10 - klo: 19.47 »
Vähän OT, mutta kiire korjaamaan yhtä moottoria :

Tarkoittaako kun yhden briggsin 2-tahti moottorin pensatankin korkissa lukee gasoline + oil 40:1, elikkä meinaako tuo että 1 litraan bensaa tulee 40ml öljyä.
Jeps

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #460 : 29.05.10 - klo: 19.51 »
Ei kovin semistikkään OT :)

Googlen mukaan, esim http://www.csgnetwork.com/oilfuelcalc.html sanoo notta litraan 25ml.
Kannattaa perehtyä itse paremmin, ts en ota vastuuta googlesta :)
/ Jere Siirilä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #461 : 29.05.10 - klo: 20.10 »
kannataako ostaa suomesta vai missä hinnoissa nuo pyörii ulkomailla?

Mietin pitkään kommentoinko tätä, kun olen kovin jäävi.
Mutta kyllähän nua ameeeriikan hinnat on paljon kivempia katsoa kun sikäläiset, mut siihen kun lisää 250-400eur (hidas-pikaposti) päälle ja verot, nii paletti on kunnossa  :roll:
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #462 : 29.05.10 - klo: 20.24 »
Mitä ulkkomailta ostamiseen ko merkin kohalla tuloo, nin voisin väittää ettet ainakaan halvemmalla saa autoa.
+ vielä on noita ns villejä putiikkeja missä olevinaan on autoja, muttei kuitenkaan ole eivätkä saa niitä.

Heke vaan laittaa suunnitelmiaan ylös batterista.


Ja Jesi ja Asso pistävät kisakulumisiä ASAP kokokansalle perk.
son loppu ny.

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #463 : 29.05.10 - klo: 22.22 »
päiväätä tännekkin..kai mäkin voin tänne osallistua vaikken varsinaisesti nutechkkia omistakkaan..nutechin akselit löytyis projektista...jesille terveisiä..laitan jesi jotain kuvia tässä ku saan purkailtua muistikorttia.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #464 : 29.05.10 - klo: 22.24 »
Oho!

Innolla odotan itsekkin ja varmasti tehtaankin pojat...
/ Jere Siirilä

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #465 : 29.05.10 - klo: 22.33 »
heh..ei ihan valmis ole vielä...tosiaan mega monsterin akselit...pohjalevyistä lähtien itse tehty..moottori 35cc...aika pitkälle sekin itse tehty..itse tehtyä teharia yms...kaks vaihteinen laatikko rakenteilla...kun saan jesiltä rattaita et pääsen touhuilemaan:)

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #466 : 29.05.10 - klo: 22.41 »
voi olla tosin et se moottorin koko vaihtuu vielä 50-60cc:ksi..alustavasti näin kuitenkin..pytyn tekeminen suunnitteilla..ilman imuaukkoa,läpät lohkoon ja jos pakoaukonsäätimenkin rakentais ni sais alhaallekkin vääntöä

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #467 : 29.05.10 - klo: 22.44 »
Heheh, ettei nyt vaan mopo ala keulimaan käsistä?
Pitäs melkeen koukata sun pajalle vakoilemaan vähän vaiheita...
(ne rattaat on jo tilattu)


Btw, näillä foorumeilla on tapana "itsekseen" kirjotellessa muokata (kirjoittamissasi viesteissä on nappula "muokkaa") juuri kirjoittamaansa viestiä, niin pysyy viestiketjut selvänä kun ei sama jannu ole yksikseen useita viestejä kirjoittanut.
Mua se ei tässä tapauksessa niinkään ressaa, mut joskus joitakin voi  :police:
/ Jere Siirilä

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #468 : 29.05.10 - klo: 22.50 »
heh...no eipä tossa kauheasti ole katottavaa...työn alla kuitenkin vasta ja kun saa kaikki läjään ja kokeiltua että toimii ni sit voi vasta alkaan oikeasti tekeen noita osia:D..ja paja on aikas kaukana..35 kilsaa suunta.pitäis pienentää noita kuvia et ne sais tähän...muijan kone eikä mitään käryä millä ne sais pienennettyä.
« Viimeksi muokattu: 29.05.10 - klo: 23.17 kirjoittanut late.m »

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #469 : 29.05.10 - klo: 22.53 »
Mun melkee tarvis joku ehtoo kurvata mopolla vakoilemaan, sais jotain makupala-kuvia :)
« Viimeksi muokattu: 29.05.10 - klo: 22.57 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #470 : 29.05.10 - klo: 23.20 »
toimisko tää

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #471 : 29.05.10 - klo: 23.27 »
..

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #472 : 30.05.10 - klo: 02.10 »
Tapsa92:lla oli pirun hyvä alku Nutechista sähköversio -projektissa, josta justiinsa lueskelin N:n Kiinan foorumilta. Harmi, että jäi kesken. Mielesteni nuorella kaverilla oli harvinaisen oikea ote asiaan. Isohkoon autoon meneeviin komponentteihin tahtoo palaa enempi rahaa. Olisin halunnut nähdä tuon ajossa.

Kiitos kiitos. Joo tuli tosiaan todettua että ei riittänyt muutama satanen enää modaamaan tollasta 1:5 bensanorsua jotenkin liikkuvaksi sähköillä, melkee sain valmiiksi mutta jäi uupumaan pari satkua. Ei tosiaankaan mikään mahdoton idea tehdä sähkökonversiota esim thunderboltista mutta vaatii rahaa ainakin 500-600 euroa pelkkiin sähköosiin, mulla meni pelkästään jo moottoriin 150 euroa käyttäen outrunner moottoria, jos olisin helpommalla halunnu päästä nii olisin voinu ottaa about samantehosen inrunnerin minkä käyttäminen olisi ollu huomattavasti helpompaa toteuttamisen kannalta mut sellasen moottorin hinnat olisi alkaneet 300 eurosta aina 500 euroon..

Toisekseen sopivaa noparia oli lähes mahdoton löytää, ainoat vaihtoehdot oli lähinnä joko kiinan lennokkinoparit tai sitten  muu vastaava lennokkinopari joka kestää vähintään sen 6 lipokennoa, mielellään 10 ja sehän ei halvaksi tule, vähinntään 200 euroa. Akkuihin saa helposti menemään samat 200 euroa ja sitten jos haluat toisenkin satsin akkuja niin maksaa vielä lisää.

Toisekseen kaverin olisi pitäny työstää mulle muutamat osat mutta sillä alko työharjottelu ja mulla alko massit loppua joten soppa olikin jo sitten melkeen keitetty..

Samalla sitten into lopahti ja päätin myydä kamat.


Täytyy kyllä sanoa että sitten joskus kun saan jostain oikeasti enemmän rahaa niin meinaan toteuttaa projektin loppuun saakka, sen verran kiinnostava ja erikoinen projekti kuitenkin :grin: . Kyllähän se hymyilyttäisi jos saisi 10 kiloisen hirviön liikkumaan harjattomilla vehkellä  :wink:

Kuitenkin palaan harrastuksen pariin taas kun ei tarvii aina miettiä riittääkö rahat projekteihin vai ei.

Kiitos mielenkiinnosta ja sori OT.
- Tapsa

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #473 : 30.05.10 - klo: 12.07 »
Noni, onhan siinä jo vähän jälkeekin saatu aikaiseksi :)


Mä oon aina ollu 12.9 pulttien iso ystävä, niin vaihtelin keulaa stratekisiin paikkoihin kunnon kamat.
Nuo ei tuosta ole katkeillut jne, wanhassa keulassa enemmänkin varisseet kyydistä pois.




Varastot vaan käynyt huonoksi ja ei ollut kupukantaisena, joutu sit antaan hieman dremeliä:


Pitää vissiin täydentää kopterit.netin pulttikaupasta kilo pari 12.9 kamaa, niin elämä loistaa.
/ Jere Siirilä

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #474 : 30.05.10 - klo: 12.14 »
tosin kaikki aika menee työkalujen tekoon että saa osia tehtyä:D alkukäyrääkään en putkeen saanu muuten tehtyä kun näin, kun en tykkää rälläkkä mutkista.

Poissa late.m

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #475 : 30.05.10 - klo: 18.26 »
tulipa sellanenkin ajatus mieleen että onko kukaan koskaan viritelly laturia vastarin akulle? siis magneetosta otetulla virralla...simppelisti siitä sais bensakoneissa virtaa uloskin.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #476 : 30.05.10 - klo: 18.46 »
Kai niitä jotain räpellyksiä on ollut...
/ Jere Siirilä

Poissa Wolfman500

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #477 : 30.05.10 - klo: 18.52 »
Täällä ollu nyt vähä hiljasta lähinnä työkiireitten takia, oon iltasin ollu niin puhki etten oo oikein jaksanu pajottaa, mut eilen kasailin jo aika pitkälle tota monsua, Jesi on hoitanu mulle kasan päivitys osia ja kaikkee nättiä, tarkoitus olis ensi tilistä ostaa videokamera niin saadaan multakin vähä jotain matskua tänne. Mukavaa ajankulua on kyllä tollasen ison järkäleen kanssa pulaaminen. Odotan innolla koeajoa uuden moottorin,reedin ja parin muun pikkujutun voimin...
Nutech MegaMonster 35cc Jet Pro Reed yms... Ja joku ihme asso

Poissa SH.

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #478 : 30.05.10 - klo: 22.22 »
Dodii,tuli viikonloppuna vähän nutekkia kiusattua.
Kameraa en tietenkää muista,mutta mitäpä sillä ku n.5 minsaa ajoa ja jostaki varis pultit irti,etenki noista c-hubeista ku ne on niitä ensimmäisiä versioita.
Joutas kyllä ittekki tilaamaan muutaman kilon noita pultteja,kun ovat noin halpoja ja hyviä.

Vieläkö kun saisi tuon pirulaisen kääntymään,muullaki kuin kaasulla (tai sitte en osaa vaan)

Tapsa:entinen nutekkisi on hyvässä huomassa ja hellästi annettu kenkää :grin:

Jesi:kisoista puheenollen,voishan sitä tulla pyörähtämään,kun sais revittyä jostakin jonkummoinen väli,että kerkeis.Tosin romuralliahan siitä tuli jos minä ängen mukaan :laugh:
Nutech TB2/35cc Tuned+Fluid Putki.Carson 1/4 gokart.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Nutech 1:5 autot
« Vastaus #479 : 30.05.10 - klo: 22.54 »
Tilasin viime viikolla ruuviholkki satsia vanhaankin keulaan.
Mulla ei vanhan kanssa ollu ongelmia,  kuha tarkisteli liiman kanssa silloin tällöin.

Ota keskidiffi avoimeksi ja alustan säädöt muuten.
Toki cvd tuoma lisäkulma auttaa jossei jaksa säätää. :)
Ite ajan normikepeillä...
/ Jere Siirilä