Päävalikko

Spurriongelma

Aloittaja eesava, 19.11.09 - klo: 18.37

eesava

Mikähän voisi autossam olla vikana, kun spurrit korkkailevat koko ajan? (thunder tiger zk2 1:18) Hammaspyörien välykset säädetty oikein, mutta autossa ei ole slipperiä.
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

ull3

jospa moottori pääsee liikkumaan siellä? tarkista sen ruuvien kireys, myös p*skana oleva pinjoni hajottaa spurreja.
Näillä eteenpäin!

jerzirccar1

Keitä jokunen minuutti niitä spurreja ennen käyttöön ottoa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Voyager

Slipperi auttaa myös, jos on tapaus kohtaisesti oikein säädetty.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

eesava

Autossa ei ole slipperiä. Ja ihan vaan rehellisesti kattilassa keittäen n3 min?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

JiiPee

täällä oli viimekesän royal flash ja siinä spurreja meni kuin leipää. Syy siihen oli sen "letkun rakenteen" eli pinjoni ja spurri ei aina kohdanneet toisiaan insinöörin ajattelemalla etäisyydellä. Joku olikin ratkaissut ongelman vahvistamalla (Ansmanissa) pohjaa ja muita rakenteita että elämistä ei tapahdu. Tuossa sinunkin tapauksessa, enempää tunderia tuntematta, voisin veikata että sama juttu on kyseessä. Villi veikkaus.
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

rubberduck

TT:n ZK-2:ssa(ja ZT-2:ssa) on vahvempi moottoripukki kuin esim. Losin Mini-T:ssä, joten rakenteesta se ei välttämättä johdu.
Thunderin tapauksessa ennemmin lähtisin etsimään välystä joko spurriakselin laakeroinnista tai itse moottorista.

*HOKE*

Lainaus käyttäjältä: eesava - 20.11.09 - klo: 16.42
Autossa ei ole slipperiä. Ja ihan vaan rehellisesti kattilassa keittäen n3 min?

3 minuuttia ei ihmeitä tee.
Keitä vaan reilusti.
Vartista puoleen tuntiin vaan ihan reippaasti.

Lähinnä veikkaisin että on spurrin akselin laakereissa se vika... kuten edellä mainittiin.

Eikös kyseisessä autossa ole kuitenkin liukulaakerit.
Nehän tunnetusti kuluu nopeesti väljiksi.

eesava

juu, mut ei kai niiden viidestä ajokerrasta kuulu väljistyä?
HPI E-Savage, Thunder Tiger ZK2.
Nitrolla pestään pensselit, sähköllä tehdään voimaa!

rubberduck

Lainaus käyttäjältä: eesava - 21.11.09 - klo: 09.19
juu, mut ei kai niiden viidestä ajokerrasta kuulu väljistyä?

Ei kai niiitten kuuluisi, mutta kyllä ne yllättävän nopeasti voi mennä. Varsinkin jos väliin pääsee vähänkin pölyä ja/tai rattaat ovat alunperin olleet vähän turhan lähekkäin, kuluminen nopeutuu entisestään.
Kuulalaakerit eivät ole niin arkoja ylikiristämiselle, mutta sitten se kuluminen tapahtuu muualta.

rMa

Lainaus käyttäjältä: eesava - 21.11.09 - klo: 09.19
juu, mut ei kai niiden viidestä ajokerrasta kuulu väljistyä?
Spurri menee kerrastakin sököksi jos välykset ei ole kunnossa. Vakiona zk-2:ssa on liukulaakerit ja spurrin akselilla ainakin omassa paljon ajetussa oli välystä melkoisesti. Normaalisti säädetty välys onkin ajossa sitten ihan jotain muuta. Spurrin saa kyllä kestämään kun välyksen säätää kokeilemalla mahdollisimman pieneksi kuitenkin niin että spurri pyörii koko kierroksen jumittamatta. Käytännössä spurri nojaa näin säädettynä koko ajan hieman päin pinjonia.

Suosittelen kuulalaakeroimaan koko laatikon niin ei tarvitse kikkailla välyksien säädössä. Kulkupuoli paranee ja ajopaika pitenee samalla kummasti.
http://www.rcmart.com/catalog/rc-thunder-tiger-yeah-racing-blue-telfon-bearing-truck-zk2zt2-yb0155bs2-p-15563.html