EA Import

Kirjoittaja Aihe: Savage xl  (Luettu 54519 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hirez

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #30 : 02.01.10 - klo: 00.36 »
Sainpas väännettyö tuon kuvan miten omassa rataspakassa oli tuo prikka :O


Purin oman vaihteistoni ja sieltähän niitä vikoja alkoi löytyä. Sekä Makeclickin mainitsema prikka oli väärässä paikassa että varsinaisen vaihteen vaihdon tekevä "kynsilevy" oli väärin päin. En ole ihan varma olivatko molemmat kahdesta kynsilevystä väärin vai ainoastaan toinen, sillä toinen ehti tipahtaa pöydälle ennen kuin ehdin tutkailla sitä tarkemmin.

Asiaa on selostettu kuvien kera osoitteessa http://www.rcuniverse.com/forum/m_8491381/tm.htm.

Lyhyesti vika oli kuitenkin siinä, että koska kynsi oli väärin päin, se ei koskaan ottanut kiinni kyseisen vaihteen rattaasta vaan luisti siitä vain ohi. Tämän takia minulta loppui veto vaihtamisen yhteydessä ja se palasi kun kierrokset laskivat.

HUOM: Savagen ohjekirjan piiroksissa kynsilevy on piirretty väärin päin! Tämän vuoksi en ole täysin varma onko tuo Makeclickin mainitseman prikan oikea paikka siinä mihin se on piiretty vai siellä missä se meillä oli kun ensi kerran vaihteiston avasimme.

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #31 : 03.01.10 - klo: 22.29 »
Sainpas väännettyö tuon kuvan miten omassa rataspakassa oli tuo prikka :O


Purin oman vaihteistoni ja sieltähän niitä vikoja alkoi löytyä. Sekä Makeclickin mainitsema prikka oli väärässä paikassa että varsinaisen vaihteen vaihdon tekevä "kynsilevy" oli väärin päin. En ole ihan varma olivatko molemmat kahdesta kynsilevystä väärin vai ainoastaan toinen, sillä toinen ehti tipahtaa pöydälle ennen kuin ehdin tutkailla sitä tarkemmin.

Asiaa on selostettu kuvien kera osoitteessa http://www.rcuniverse.com/forum/m_8491381/tm.htm.

Lyhyesti vika oli kuitenkin siinä, että koska kynsi oli väärin päin, se ei koskaan ottanut kiinni kyseisen vaihteen rattaasta vaan luisti siitä vain ohi. Tämän takia minulta loppui veto vaihtamisen yhteydessä ja se palasi kun kierrokset laskivat.

HUOM: Savagen ohjekirjan piiroksissa kynsilevy on piirretty väärin päin! Tämän vuoksi en ole täysin varma onko tuo Makeclickin mainitseman prikan oikea paikka siinä mihin se on piiretty vai siellä missä se meillä oli kun ensi kerran vaihteiston avasimme.


Kannattaa ottaa se kytkin käteen niin näkee miten se menee. Itselläni on kuvan mukaisesti molemmat ja hyvin toimii nyt ku prikka on oikeassa välissä ja aikani säädeltyäni noita kytkimiä. En tietysti varmaksi voi sanoa sitä, onko HPI ajatellut sen töksähtävän noihin väkäsiin vai ottavan hellemmin niihin kiinni?
Se prikka pitää ne rattaat irti toisistaan ja ryhdissään, joten se kuuluu olla ainakin siellä välissä. Itselläni 2-ratas heilui tajuttomasti ilman sitä prikkaa. Olisi voinu rikkoa vaikka vastapuoleisen rattaan ajankuluessa.

En tajua miksi se on koontavaiheessa laitettu niin päin pyllyä. Nyt kuitenkin meillä molemmilla tuo sama prikka muualla.
« Viimeksi muokattu: 03.01.10 - klo: 22.35 kirjoittanut Makeclick »

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #32 : 25.02.10 - klo: 19.36 »
Dodii..

Taas on tullu tehtyy ja tapahduttuu :D.

Nyt sitten aattelin kokeilla virittää xl moottoria. Laskin kantta ja muuttelin vähän portteja.

Tässä vähän alotuskuvia alkuperäisestä:
"boost portti" ilman sylinteriä:

Vakio "boost portti":

Vakio sivuportit:



Boost portti oli jaettu kahteen kummasti ja keskelle pystyi kätevästi lisäämään vaon. Sivu porteille lisäsin yhdet vaot ja tulos oli tämä:

Boost portti muuttui aikalailla

ja uudet sivut: (vaot pitää olla suhteessa boost porttiin kohti kallellaan ja osoittaa kohti kantta.)



Eli näin :). Uskokaa ja älkää.. lähti käymään erittäin hyvin ja tuntui toimivan. Molempia neuloja avoin ½ kierrosta, jotta ei mene liian laihalle. Katsotaanpa vaikuttiko tämä kun saan auton säätöihin ja pitoa renkaisiin. Viimeistelyksi uudet silikoonitiivisteet pakoputkeen ja autosta on nyt tälläinen.  :cool:



HUOM! En halua ketään yllyttää tekemään samaa! Eli omalla vastuulla teette, jos teette. Kisa koneita ei muutenkaan välttämättä kannata virittää, kun kaikki melkeen saatava on saavutettu. Toivottaan, että tehot eivät vähentyneet 10% enempää niin viritys onnistui.   :lol:

Muokattu... Kuvat eivät oikeen meinanneet pelittää.
« Viimeksi muokattu: 25.02.10 - klo: 19.52 kirjoittanut Makeclick »

Poissa cjakyto

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #33 : 25.02.10 - klo: 19.43 »
Dodii..

Taas on tullu tehtyy ja tapahduttuu :D.

Nyt sitten aattelin kokeilla virittää xl moottoria. Laskin kantta ja muuttelin vähän portteja.

Tässä vähän alotuskuvia alkuperäisestä:
"boost portti" ilman sylinteriä:

Vakio "boost portti":

Vakio sivuportit:



Boost portti oli jaettu kahteen kummasti ja keskelle pystyi kätevästi lisäämään vaon. Sivu porteille lisäsin yhdet vaot ja tulos oli tämä:

Boost portti muuttui aikalailla

ja uudet sivut: (vaot pitää olla suhteessa boost porttiin kohti kallellaan ja osoittaa kohti kantta.)



Eli näin :). Uskokaa ja älkää.. lähti käymään erittäin hyvin ja tuntui toimivan. Molempia neuloja avoin ½ kierrosta, jotta ei mene liian laihalle. Katsotaanpa vaikuttiko tämä kun saan auton säätöihin ja pitoa renkaisiin. Viimeistelyksi uudet silikoonitiivisteet pakoputkeen ja autosta on nyt tälläinen.  :cool:



HUOM! En halua ketään yllyttää tekemään samaa! Eli omalla vastuulla teette, jos teette. Kisa koneita ei muutenkaan välttämättä kannata virittää, kun kaikki melkeen saatava on saavutettu. Toivottaan, että tehot eivät vähentyneet 10% enempää niin viritys onnistui.   :lol:


hmm..
ne kuvat vielä  :azn:
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #34 : 25.02.10 - klo: 19.44 »
Toimii taas. Kuvien jako paikka oli vähän muuttunut
« Viimeksi muokattu: 26.02.10 - klo: 06.23 kirjoittanut Makeclick »

Poissa centek

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #35 : 27.02.10 - klo: 16.48 »
onko sulla mikä jousisarja tuossa autossa..? jos saa udella..  :evil:

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #36 : 27.02.10 - klo: 17.37 »
onko sulla mikä jousisarja tuossa autossa..? jos saa udella..  :evil:


Mulla on nämä: http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=a712

Kuvassa kännykän salama muuttaa niiden väriä vähäsen :). En voi kuin moisia jousia suositella. Hyvät ja helpot säätää. Iskarin tangoilla kumisuojat vakiona, joten kestää pölyä ja likaakin hyvin. 30w silikoni öljyt ja ei ku menoo (miks ei 10w tai 20:kin riippuu tykkääkö löysemmästä).

Tuosta virittelystä ja säätämisestä. Toimii :D ja ei todellakaan ainakaan huonompaan suuntaan! Ärhäkkäästi nostaa kierroksia ja kummallisinta vielä. Säädöt ovat hyvinkin lähelle samaa, mitä ne ennen virittämistä oli. Valitettavasti en kerennyt kun vähä vajanaisen tankin ajamaan kun rotosta loppui virta seuraavalla tankkaus/starttaus kerralla :angry: .

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #37 : 27.03.10 - klo: 09.11 »
Sain ton virityksen jälkeen kuvattua tuollaisen videopätkänkin. Ei voi oikein täyttä kasua käyttää kun alkaa vetää vimpuraa :D.

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #38 : 27.03.10 - klo: 17.25 »
Näyttäis että ei oikein pitoa löydy renkaista? taitaa youtube mutettaa äänet kun warnerin musaa käytetty.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Makeclick

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #39 : 27.03.10 - klo: 23.24 »
Ai siitä on äänet lähteny..  :undecided: höh. Juu ei oikee tahdo pitää kiinni  :cheesy: taka diffin lukkokin autossa on. Kannattaa hankkia kun honkkarista saa muutamalla eurolla. Pystyy hienoja sladeja vetelemään sillä lukolla.

Poissa -rcmh-

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #40 : 27.03.10 - klo: 23.46 »
Ei vielä ole, mutta yleensä ne poistaa noi Warnerin musat aika nopeasti. On kokemusta omista videoista.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa JT-

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #41 : 23.09.12 - klo: 00.03 »
Jaaha sainpahan lopultaki aikaseks tehä tunnukset tänne. Kertokaas viisaat että mikä vika on kun auto kerran sammuu niin on iha pirun vaikeaa saada se uudestaan käyntiin varsinki ihan lämpimänä. Ja on tuo käyntiinlähtö vähän muutenki ailahtelevaa kun joskus lähtee iha hipasusta ja joskus taas ei millään. Säätäminen tuntuu olevan kanssa aika hankalaa kun käkättää silleesä niinku olis laihalla vaikka ei pitäs olla. Auto on sitte otsikon mukanen savage xl.

Poissa tuplaesa1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #42 : 02.10.12 - klo: 13.02 »
Moottorisi on väljä?
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa JT-

  • Uusi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #43 : 06.10.12 - klo: 13.19 »
Moottorisi on väljä?
No joo kuulin saman vastauksen hobbylinnan myyjältäkin ku soitellessa kyselin. Vissiin ottanu vähä itteesä ku kerran koetin että miten laihalle sen saapi ku vitutti säätäminen. No lämmöt meni yli mittarin asteikon (ainaki 170c). Joku vois kertoa kokemuksesta että paljo niitten lämpöjen pitäisi normaalisti olla kun manuaalissa sanotaan että 110c ja käytännössä sitte tuntuu että ei kule huonostikkaan jos lämpöjen mukaan säätää. Olis hyvä tietää kun nyt on hommattu uus mäntä/putki setti.

Poissa tuplaesa1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #44 : 09.10.12 - klo: 08.37 »
Joo kyllä tuo nyt siltä kuulostais että väljä on, siksi ei meinaa pysyä käynnissä ja eikä käynnisty kovin lämpimänä.
Pidä nyt ne lämmöt siellä alle 110c:ssä, liian kylmänäkään ei saa ajaa koska se kuulemma kuluttaa moottoria taas enemmän kun mäntä on sylinteriputkessa tivinä.
Oisko 95-110c semmonen ihanteellinen, ainakin muutama vuosi sitten oli kun vielä harrastin nitroja. En usko että koneet on siitä kovin radikaalisti muuttuneet.
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa emppu99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #45 : 15.09.13 - klo: 16.22 »
http://www.modelsport.co.uk/hpi-savage-xl-octane-15cc-rtr/rc-car-products/371986

Tämmönen käveli vastaan modelsportissa,hpi:n sivuillakaan ei ollut tästä mitään,vai onkohan tämä semmonen jonkun "viritelmä" niinkuin kyoshonkin autoja saa modelsportisa nykyään novarossin koneilla..
EXC125

Poissa samimake

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #46 : 15.09.13 - klo: 16.36 »
http://www.modelsport.co.uk/hpi-savage-xl-octane-15cc-rtr/rc-car-products/371986

Tämmönen käveli vastaan modelsportissa,hpi:n sivuillakaan ei ollut tästä mitään,vai onkohan tämä semmonen jonkun "viritelmä" niinkuin kyoshonkin autoja saa modelsportisa nykyään novarossin koneilla..


Bensa puolella tuosta ollu puhetta http://rc10.fi/index.php?topic=61427.0 toimii nimittäin 2t bensalla. On ollu vaan jotain ongelmia jäähdytyksen kanssa ja ovat siirtäneet sen myyntiin tuloa jo jonkin aikaa.
.......

Poissa emppu99

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #47 : 15.09.13 - klo: 16.39 »
No niinpäs näkyy..en löytäny minne linkittää niin laitoin tänne!

Kiitti huomautuksesta! :)
EXC125

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #48 : 28.09.13 - klo: 20.38 »
Kokeillaas saisinko täältä vastauksen. Elikkä 3-speed laatikon spurri (hpi 77054 - SPUR GEAR 44 TOOTH SAVAGE 3 SPEED) joka on muovinen, niin onko tuolle metallista korvaajaa olemassa? Ja jos haluaa laatikosta kestävemmän niin mitä noista sisuskaluista kannattais päivittää?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa veltsu1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #49 : 29.09.13 - klo: 14.55 »
Kokeillaas saisinko täältä vastauksen. Elikkä 3-speed laatikon spurri (hpi 77054 - SPUR GEAR 44 TOOTH SAVAGE 3 SPEED) joka on muovinen, niin onko tuolle metallista korvaajaa olemassa? Ja jos haluaa laatikosta kestävemmän niin mitä noista sisuskaluista kannattais päivittää?
Passaakohan savage fluxin spurri tuoho?
Fluxin spurri on ainaki metallia.

Poissa SavageRS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #51 : 29.09.13 - klo: 17.23 »
Saa, teräksisenä ja titaanisena ja mahdollisesti delrin (valkoinen nylon, erittäin vahvaa). Tuo ykkösen ratas on on 3 SPD laatikon heikkolenkki.

Teräs -> http://www.ebay.com/itm/HPI-SAVAGE-21-25-Steel-44t-1st-gear-in-the-3-speed-tranny-SSAV3344T-Hardened-/360729835574?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item53fd2c7836

Titaani -> http://www.ebay.com/itm/Hot-Racing-TSAV3344T-Titanium-44t-1st-gear-3speed-savage-/130993664010?pt=Radio_Control_Parts_Accessories&hash=item1e7fd4b00a


Kiitokset linkeistä, yritin kyllä etsiä itsekkin mutta ei vaan löytynyt  :grin: Mutta pistetään tuosta jompikumpi tilaukseen.
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa kenblock

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #52 : 28.11.13 - klo: 15.15 »
hyvin o ytty pytys :tongue:

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #53 : 14.03.15 - klo: 19.04 »
Robinson Racing 7350 Slipper Unit GEN3 50T tollanen oli joutavana pakissa ja tartteis kello tolle ostaa, mutta moni piikkinen?

Nyt on paikallaan 16/52 joka taitaa olla vakio, diffeinä mulla on cen gst diffit jotka antaa hitusen pidemmät välitykset kuin vakiot. Noilla asetuksilla välitykset tuntus sopivilta, niin ostaakko  17 vai 18 hampainen tuolle 50t slipperille kaveriks että ei hirveesti muuttus välitykset?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa SavageRS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #54 : 14.03.15 - klo: 21.04 »
Ei minusta kannata vaihtaa kelloa, 17T kello harventaa välityksiä jo paljon vakioon 16T nähden. Tuo 2 hammasta Spurri-pyörällä ei vaikuta toisaalta paljoakaan.
Perävälitykset ovat jo tuolla CEN:n välityksellä varsin harvat ennestään...kulkee kovaa, mutta jaksaako kiihtyä enää ?

Tuossa pari hätäistä laskelmaa, en tiedä mikä perävälitys ollut vakiona autossa, ei tosin vaikuta asiaan muuten kuin vertailu mielessä.

Vakio XL HPI Bullet Proof 29T/9T = 3.22 => kokonaisävälitys vakiolla 52T/16T = 10.465

Vakio XL HPI 43T/13T = 3.30 => kokonaisävälitys 52T/16T = 10.725

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 52T/16T = 9.39 tällä hetkellä sinulla

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/16T = 9.03 harvenee tähän 50T pyörällä.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/17T = 8.49...tämä 17T kellolla on jo pari pykälää harvempi kun auton vakiovälitys.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/15T =  3.33 x 2.89 = 9.62 Voisi olla jopa parempi 15T kellolla ! Tiuhempi välitys, pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja kompensoi siten CEN:n harvoja diffejä.

Vaihdelaatikon välityksiä ei ole huomioitu mitenkään laskuissa, mutta sillä ei ole väliä, koska se pysyy kokoajan samana.

Huomaa että kaikki spurri / kello yhdistelmät eivät toimi todellisuudessa, koska moottorin säätövara loppuu tai hammaskosketus ei ole mahdollinen, koska rattaat eivät osu toisiinsa...liian pienillä rattailla moottoria voi joutua nostamaan ylemmäs tai liian suurilla rattailla runkopalkki tulee eteen, kun konetta pitää saada ulommas.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #55 : 14.03.15 - klo: 21.29 »
Ei minusta kannata vaihtaa kelloa, 17T kello harventaa välityksiä jo paljon vakioon 16T nähden. Tuo 2 hammasta Spurri-pyörällä ei vaikuta toisaalta paljoakaan.
Perävälitykset ovat jo tuolla CEN:n välityksellä varsin harvat ennestään...kulkee kovaa, mutta jaksaako kiihtyä enää ?

Tuossa pari hätäistä laskelmaa, en tiedä mikä perävälitys ollut vakiona autossa, ei tosin vaikuta asiaan muuten kuin vertailu mielessä.

Vakio XL HPI Bullet Proof 29T/9T = 3.22 => kokonaisävälitys vakiolla 52T/16T = 10.465

Vakio XL HPI 43T/13T = 3.30 => kokonaisävälitys 52T/16T = 10.725

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 52T/16T = 9.39 tällä hetkellä sinulla

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/16T = 9.03 harvenee tähän 50T pyörällä.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/17T = 8.49...tämä 17T kellolla on jo pari pykälää harvempi kun auton vakiovälitys.

Cen 26T/9T = 2.89 ja kokonaisvälitys 50T/15T =  3.33 x 2.89 = 9.62 Voisi olla jopa parempi 15T kellolla ! Tiuhempi välitys, pikkasen lisää kiihtyvyyttä ja kompensoi siten CEN:n harvoja diffejä.

Vaihdelaatikon välityksiä ei ole huomioitu mitenkään laskuissa, mutta sillä ei ole väliä, koska se pysyy kokoajan samana.

Huomaa että kaikki spurri / kello yhdistelmät eivät toimi todellisuudessa, koska moottorin säätövara loppuu tai hammaskosketus ei ole mahdollinen, koska rattaat eivät osu toisiinsa...liian pienillä rattailla moottoria voi joutua nostamaan ylemmäs tai liian suurilla rattailla runkopalkki tulee eteen, kun konetta pitää saada ulommas.



Kiitos vastauksesta. Kyllä se tällä hetkellä tollasella asfaltti pihalla ihan omiaan on että kulkua riittää ja myös kiihtyvyyttä, mutta sitten soramontulla voi olla jo vähän liikaakin. Täytyy kokeilla tuota 15t kelloa ja vaikka ottaa 16t siihen varalle kaveriks.

Sellasta vielä että olet ostanut tuolle bensa savalle tuon lämpömittarin joka tulee suoraan tulpan alle, niin käviskö tuo  nitroon kanssa?

Löysin tuollaisen Venom microtemp lämpömittarin mutta tuo taidetaan vaan pyörittää lohkon/siilin ympäri niin liekkö enää sitten miten tarkka. http://www.hobbystores.co.uk/default.asp?WPG=HOB_HomePage1&itemid=VEN0601
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa SavageRS

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #56 : 15.03.15 - klo: 12.31 »
Noista TTO:n lämpömittareista ei löydy niin pientä anturia kun hehkutulpan kierre on...olen etsinyt itellekin nitro -> bensa conversioon sopivaa lämpöanturia hehkutulpan kierteelle, n. 6mm. TTO:n mittareihin saa kyllä monenlaisia antureita, mutta ei juuri sopivaa.

Sen saanee tehtyä tästä syyläriin tarkotetusta TTO-anturista, joka kuuluu KTM:n flektisarjaan varaosana, mutta toiminee tavallisenkin mittarin kanssa. Tekee siihen sopivan reiän ja viilaa/leikkaa lopuksi ylimääräset reunat pois...vaatii askartelua ja anturi maksaa saman kun mittari.

KTM anturi syyläriin http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/tto-replacement-parts/7500-3005


Toinen vaihtoehto on juottaa tuosta 10mm anturista tulpan reikä umpeen, tehdä siihen uusi reikä ja lopuksi leikata/viilata ylimääräset pois...mikään ei takaa ettei anturi hajoa sitä umpeen juottaessa  :sad:

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/723-et1

Savage Octane:ssa minulla on tosiaan tuo yllä mainittu, käy heittämällä, koska siinä on 10mm tulppa.
Nitro-> bensa conversiossa kokeilen aluksi ihan Sanwa MT-4 radion omaa lämpö anturia, jos se rakkine koskaan edes alkaa toimimaan...ehkä myöhemmin tuo KTM:n anturi. Tällä hetkellä on RC-projektit vähän syrjässä, jatkuu kun saan muut asiat hoidettua.

Tommonen välityslaskurikin löyty...en takaa että laskee oikein.

http://www.savage-central.com/Evo-Forums_-_file_-_viewtopic_-_t_-_93934.html

Tuossa tollanen kartta Spur Gear/Clutc Bell välityksistä.
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #57 : 15.03.15 - klo: 21.54 »
Noista TTO:n lämpömittareista ei löydy niin pientä anturia kun hehkutulpan kierre on...olen etsinyt itellekin nitro -> bensa conversioon sopivaa lämpöanturia hehkutulpan kierteelle, n. 6mm. TTO:n mittareihin saa kyllä monenlaisia antureita, mutta ei juuri sopivaa.

Sen saanee tehtyä tästä syyläriin tarkotetusta TTO-anturista, joka kuuluu KTM:n flektisarjaan varaosana, mutta toiminee tavallisenkin mittarin kanssa. Tekee siihen sopivan reiän ja viilaa/leikkaa lopuksi ylimääräset reunat pois...vaatii askartelua ja anturi maksaa saman kun mittari.

KTM anturi syyläriin http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/tto-replacement-parts/7500-3005


Toinen vaihtoehto on juottaa tuosta 10mm anturista tulpan reikä umpeen, tehdä siihen uusi reikä ja lopuksi leikata/viilata ylimääräset pois...mikään ei takaa ettei anturi hajoa sitä umpeen juottaessa  :sad:

http://www.trailtech.net/digital-gauges/tto/temperature/723-et1

Savage Octane:ssa minulla on tosiaan tuo yllä mainittu, käy heittämällä, koska siinä on 10mm tulppa.
Nitro-> bensa conversiossa kokeilen aluksi ihan Sanwa MT-4 radion omaa lämpö anturia, jos se rakkine koskaan edes alkaa toimimaan...ehkä myöhemmin tuo KTM:n anturi. Tällä hetkellä on RC-projektit vähän syrjässä, jatkuu kun saan muut asiat hoidettua.

Tommonen välityslaskurikin löyty...en takaa että laskee oikein.

http://www.savage-central.com/Evo-Forums_-_file_-_viewtopic_-_t_-_93934.html

Tuossa tollanen kartta Spur Gear/Clutc Bell välityksistä.



Kyllähän tuo voisi kokeilun arvoinen kapistus olla.. tosin tuleehan siinä kyllä hintaakin se reilu 60€ kokeilulle jos ei pelitäkkään...
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #58 : 29.03.15 - klo: 18.54 »
oisko porukalla kiinostusta ostaa uusia osia pusseissa että ruvetaanko tekemään eriteltyä ilmotusta

tuolt

http://rc10.fi/index.php?topic=90289.0

osa numeroilla voi katella kuvia

tarvittaessa laitan sp. kuvia

http://rc10.fi/index.php?topic=90688.0
« Viimeksi muokattu: 21.04.15 - klo: 18.55 kirjoittanut hamietti »
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa wille86

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Savage xl
« Vastaus #59 : 18.04.15 - klo: 22.52 »
Mulla tossa savagesa on 3-speed loota kiinni ja haluaisin sen muuttaa 2-speediksi mitenkä tämä onnistuisi?
Savage Flux XL, Savage XL 5.9, Losi 5ive T