Kirjoittaja Aihe: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM  (Luettu 8874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« : 07.01.10 - klo: 18.01 »
Onko kellään kokemuksia molemmista otsikko mainituista ajokeista tai tarkempaa tietoa näiden teknisistä eroavuuksista?

Autothan vaikuttavat päälle päin suhteellisen samantyylisiltä. Ovatko molemmat hintansa arvoisia laitteita ja mitä hyvää/mitä huonoa?

HPI Savage Flux
http://www.hpiracing.com/kitinfo/100646/

Traxxas E-revo Brushless
http://www.traxxas.com/products/electric/erevo5608/trx_erevo5608.htm

Tuleeko teille muita saman luokan sähköautoja mieleen, joita voisi vertailla?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #1 : 07.01.10 - klo: 18.35 »
Revo vs sava ei mielestäni ole kauhean vertailukelpoisia keskenään.

E-Maxx vois olla enempi verrattavissa savageen, ja siitäkin on olemassa brushless versio.
http://www.traxxas.com/products/electric/emaxx3908/trx_emaxx3908.htm

Mitä revoon/savaan tulee, niin aika pitkälti yhtä hyviä/huonoja molemmat.
Kummassakin omia pieniä heikkouksia, mut rahalla korjattavissa.

Mielestäni mennään täysin "musta tuntuu" periaatteella / äiti.. tytär linjoilla.

Ostaa kumman tahansa, ei huonoa osta, sanon ma.
son loppu ny.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #2 : 07.01.10 - klo: 21.00 »

Se on totta, enemmälti Savage e-maxxiin viittaa kuin e-revoon. E-Revon kaltaista sähköautoa ei taida kilpailevilla merkeillä olla tällä hetkellä? Varmasti niitä kohta on, e-revo tuntuu nauttivan aikamoista suosiota.

E-maxxilla ajellessani yksi ainankin itseäni häiritsevä tekijä oli kääntösäde. Tietääkö kukaan onko savagessa/e-revossa parempi kääntösäde kuin maxxissa?

Onko HPI vs Traxxas autoissa kestävyyden suhteen suuria eroja?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #3 : 07.01.10 - klo: 21.12 »
Ei ainakaan oma sava (nitro) ollut ketterä kääntymään, muutakun kyljelleen/katolleen.

Revon saa suht hyvin kääntymään, tulee mukanakin kääntöä lisäävä käikäle ohjaukseen.

Keston suhteen sanoisin, et hyvinkin samalla viivalla mennään.
Maanatai kappaleita saattaa olla seassa ja/käyttäjästä riippuu/johtuu.
son loppu ny.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #4 : 07.01.10 - klo: 21.34 »
Itellä oma nitro savage kääntyy ihan hyvin 6v vastarin akulla ja vakio servolla.
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #5 : 07.01.10 - klo: 21.36 »
Savage Flux ei todellakaan käänny ketterästi, mutta ei se mikään rata-auto olekkaan, että Revo vie ajettavuudessa.
Mutta ajettavuus Fluxissa silti paljon parempi Nitro-savaan verrattuna, alemman painopisteen ja iskarien ansiosta.

Mutta Savage Flux vie sitten kestävyydessä IMO, vaikka en varsinaista E-revoa ole omistanut. Savage Fluxhan on melkein tankki :tongue: 
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #6 : 07.01.10 - klo: 21.39 »
Itellä oma nitro savage kääntyy ihan hyvin 6v vastarin akulla ja vakio servolla.

Nyt ei ollut tästä kysymys, vaan ketteryydestä.
Savage tekee kaarroksia ja revo kääntyy aika paljon pienemmässä tilassa, vs.
son loppu ny.

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #7 : 07.01.10 - klo: 21.40 »
Ok asia ymmäretty.

| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #8 : 07.01.10 - klo: 21.50 »

Se on totta, enemmälti Savage e-maxxiin viittaa kuin e-revoon. E-Revon kaltaista sähköautoa ei taida kilpailevilla merkeillä olla tällä hetkellä? Varmasti niitä kohta on, e-revo tuntuu nauttivan aikamoista suosiota.


Miten niin ei ole Revon kaltaista? Monsu mikä monsu.
Esim. tuo kyseinen Savage jo on. Ja löytyy vaikka miten paljon muita monstereita.

Jos iskarit on eri asennossa niin se ei tee tippaakaan autosta muuta kuin monsteria.

Mutta kyllä Revo on hyvä ajettava.
Itse päätyisin noista kahdesta E-Revoon juuri tuon ajettavuuden takia.
Axial SCX 10 TR

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #9 : 08.01.10 - klo: 01.43 »
Tässä puolueeton video näiden kahden auton ominaisuuksista ja käyttötarkoituksesta:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9UXqzqKKwJc&feature=PlayList&p=432457D999A8CA19&index=1[/youtube]

Itse pidän tämän foorumin fanisivustoa ja sieltä voi fiilistellä E-Revoa: http://e-revo.spaces.live.com/

E-Revosta on olemassa myös 1:16 mittasuhteen ns. Mini Revo. Halvempi. Ehkä tuo video valaisee sinua kumpaan päädyt tai osaat arvioida millaiseen ajoon oma autosi tulee. Kuten todettu, niin kummatkin ovat parhaimmistoa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #10 : 08.01.10 - klo: 06.47 »
Sellainen huomion arvoinen seikka vertailuun vielä.

Saattaa hieman olla jo parantunutkin savassa, mut nitro aikana/ennen the X runkoa mekkaaminen oli yhtä h.......tiä.

Ja taasen, ainakin omasta mielestä revon purkaminen/kasaaminen on ihan fiksuksi tehty.

Jotenkin ei noi TVP ? rungot oo omaan mieleen.
son loppu ny.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #11 : 08.01.10 - klo: 07.14 »
E-Revosta on olemassa myös 1:16 mittasuhteen ns. Mini Revo. Halvempi. Ehkä tuo video valaisee sinua kumpaan päädyt tai osaat arvioida millaiseen ajoon oma autosi tulee. Kuten todettu, niin kummatkin ovat parhaimmistoa.

Täytyykin katsoa tuo video läpi kun kerkeän. Minulla on 1/16 vxl revo ja möin juuri e-maxxin pois, tosin harjallisen version. Pikku revosta kerkesin kahdella ekalla ajokerralla hajoittamaan
- kaksi kertaa takatolpat
- molemmat taka-akselit
- takavanteen
- sain kuoreen hienot reiät aikaiseksi

Toki pakkastakin oli ajokerroilla noin 10-15 astetta, luultavasti tuokin vaikutti asiaan, mutta silti mietin että olisiko tuo HPI kestävyydeltään minulle parempi valinta... Jos iso e-revo on kestävyydeltään samaa luokkaa kuin pikkuinen, niin kalliiksi tulee.. Ostan auton ajoa varten, enkä hyllyssä ihailua! :) Toki ison e-revon ulkonäöstä pidän enemmän kuin savan.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #12 : 08.01.10 - klo: 07.44 »
Taitaapi olla aika rankka ajotyyli :shocked:. Mä en saanut tosta autosta rikki kuin vasemman puolen tukivarret edestä ja takaa, ja nekin asfaltin reunaan 3s lipoilla kaasu pohjassa.

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #13 : 08.01.10 - klo: 08.52 »
Taitaapi olla aika rankka ajotyyli :shocked:. Mä en saanut tosta autosta rikki kuin vasemman puolen tukivarret edestä ja takaa, ja nekin asfaltin reunaan 3s lipoilla kaasu pohjassa.

3s lipoilla hyppyytin autoa terävältä n. 40cm korkealta hyppyriltä. Alastuloon olin laittanut lunta pehmentämään, mutta välillä tultiin kovalle alustalle kun meni hypyt pitkäksi (9metrin kiihdytysmatka, 6metrin loikkia). Hypyissä ei sen kummemmin mitään autoa kuluttavaa ole ajoittaisen tasaille laskeutumisen lisäksi. Olivat vanhat muoviosat jo kovasti kovettuneet, joten edesauttaa auton hajoamista.

Uudet osat mitä autoon nyt laitoin niin keitin kattilassa. Nyt vaan odotellaan sabesta saapuvaksi korin osia, että pääsee uudestaan ajelemaan. Autossahan minulla on kunnolliset lumiketjut ja pitoa riittää...

Edit: Niin joo, sain vielä antennin suojaputkenkin poikki. Mutta sekin on jo vaihdettu uuteen.. Kohta on auto kuin uusi, kaikki muoviosat vaihtoon..

** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #14 : 08.01.10 - klo: 09.15 »

Kuinka paljon tuo HPI Savage Flux painaa ilman akkuja? E-revon paino näyttäisi olevan samoissa e-maxxin kanssa, noin 4.2kg.

Hieman ihmetyttää tuo 27mhz ohjain savagessa, toimiiko tuo oikeasti niin kuin pitääkin vai vaatiiko upgraden gigahertzi ohjaimeen?
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #15 : 08.01.10 - klo: 15.45 »
Sellainen huomion arvoinen seikka vertailuun vielä.

Saattaa hieman olla jo parantunutkin savassa, mut nitro aikana/ennen the X runkoa mekkaaminen oli yhtä h.......tiä.

Ja taasen, ainakin omasta mielestä revon purkaminen/kasaaminen on ihan fiksuksi tehty.

Jotenkin ei noi TVP ? rungot oo omaan mieleen.

Se vanha runko olikin hankala mekattava, mutta uusi x runko on paranneltu paljon, eli diffitkin saa todella helposti auki ja vaihdeloota aukeaa muutamalla ruuvilla.
Ainoa mikä mun mielestä Fluxissa on hankala, niin pinjonin vaihto.

Mä taas vihasin Revossa niitä pieniä e-clipsejä joka paikassa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #16 : 08.01.10 - klo: 15.52 »
Parin päivän selaillu ilman käytännön kokemuksia kommentoisin autoista

E-revo
- parempi hallittavuus ja ohjattavuus
- pohjaa hypyistä helpommin
- aavistuksen herkempi hajoamaan
- osien saatavuus suomessa hyvä, ainankin saben kautta (nopea toimitus, jos osia varastossa)

Savage flux
- sopii paremmin hypyttämiseen ja kovaan ajoon
- alumiinirunko ja kestävät osat
- epävakaampi
- vakiopinioni saattaa mennä sileäksi 6s ja kovassa ajossa
- osien saatavuus?

Molemmissa yhtä paljon tehoa lähes yhteneväisen moottorin+esc vuoksi.
Molemmat jo vakiokuntoisena täysin toimivia ja kestäviä laitteita ilman välitöntä päivitystarvetta.
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #17 : 08.01.10 - klo: 19.18 »
Mä taas vihasin Revossa niitä pieniä e-clipsejä joka paikassa.

Se on totta et noi e clipsit on hanurista, etenkin ne pienimmät.

Mutta, en kyllä äkkiseltään muista et e-revossa olis niitä ollut.
son loppu ny.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #18 : 08.01.10 - klo: 21.04 »
soulostin "listaan" pikku maininta.
Pohjaa helposti? Etkö ole kuullut jäykemmistä iskari öljyistä.

Suurin virhe on se, jos luulee, että auto on paketista suoraan alustaltaan sopiva omaan käyttöön.

Niin perusjuttuja kuin voi olla on alustan säätäminen ja nimen omaan iskareiden.

Traxxaksen autot on tunnetusti paketista suoraan pehmeitä, mutta kuka se estää säätämään sitä oman ajotyylin mukaiseksi.
Axial SCX 10 TR

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #19 : 08.01.10 - klo: 22.03 »
Tottahan tuokin.
Itse sai laitella myös jäykempää öljyä ja jäykempää jousta.

Ja revossa taitaa olla melkein kaikista rc autoista monipuolisimmat alustasäädöt.
son loppu ny.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #20 : 08.01.10 - klo: 22.10 »
Joo revossa on kyllä alustansäätö kaikista monipuolisin.

Savage Flux vaatii myös jäykempää öljyä ainakin taakse jos aikoo kunnolla antaa ilmaa.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Raisu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #21 : 11.01.10 - klo: 17.59 »
Mä ratkaisin tämän asian äsken, ostin tuohon revoon (5605) Mamba monster combon, tosin siinä on hpin tarrat päällä ja se on pakattu Savage fluxin runkoon :wink:.
Täytyy joskus kokeilla hpin voimalaa tuohon revoonkin.
On se jännää kuinka 32- vuotiaskin jaksaa tälläisten kanssa pelailla, onhan se kivaa pojan kanssa ajella, mutta välillä tuntuu että iskä innostuu näistä leluista enemmän...

Poissa soulost

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Savage Flux vs Traxxas E-revo Brushless MMM
« Vastaus #22 : 12.01.10 - klo: 07.04 »
Vanhemmilla ihmisillä varmaankin yleisin syy on "eiku pojalle ostin lelun, ni se pääsee leikkimään" ja isukki ajaa eniten! Mutta meillä kyllä tuo 8 vuotiaskin pitää huolen siitä että pääsee tarpeeksi ajamaan :) Tästä syystä talossa on kaksi autoa...

Mini e-revon kaveriksi tulee nyt HPI savage flux. Jotta piha-ajoissa ei olisi liian tylsää, niin veli tilasi harjattoman e-revon. Joutuu ilmeisesti oikeasti tekemään radan omakotitalon alapihalle ensi kesänä...
« Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo: 07.15 kirjoittanut soulost »
** HPI SAVAGE FLUX 1/8 ** TRAXXAS E-REVO VXL 1/16 ** ACOMS 2.4GHZ ** 3X2S, 3X3S **