Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169475 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #30 : 03.02.10 - klo: 18.45 »
Mikä hyöty tuosta takaiskareiden sijoittelusta on?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa JUkka-san

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #31 : 03.02.10 - klo: 19.13 »
Onko lipoakkujen oikea korkeus jo päätetty? Voi tulla hankaluuksia jos autoon tarvitsee saada korkeampi akku kuin nyt käytössä olevat. Samoin matalamman akun kanssa joutuu virittelemään akun ja pannan väliin täytettä.

Poissa MKE

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #32 : 03.02.10 - klo: 19.20 »

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #33 : 03.02.10 - klo: 21.53 »
SV:n diffiboksista ei ainakaan kukaan pääse sanomaan "assonkopio!"  :lol:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #34 : 03.02.10 - klo: 21.57 »
Asson spurri!

:)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #35 : 03.02.10 - klo: 22.20 »
Asson spurri!
:)
Kyl toi on ihan schumin spurri.   :smiley:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #36 : 03.02.10 - klo: 22.21 »
Jep. Itselläni meni harkinta uusiksi kun S1-versiossa ei olekaan bigbore iskareita, eikä esim. catin tapaan ceraamisia diffihiluja valmiiksi..
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #37 : 03.02.10 - klo: 23.03 »
Jep. Itselläni meni harkinta uusiksi kun S1-versiossa ei olekaan bigbore iskareita, eikä esim. catin tapaan ceraamisia diffihiluja valmiiksi..
On ne isot, mutta hieman erilaiset kuitenkin.

Ja Schumi on siirtynyt uusiin mustiin spurreihin, niitä on jo saatavilla ihan RCM:ltä myös.

Hinnat oli varsin mielenkiintoiset S1 190 bjuntaa ja pro 270, melko iso ero toisaalta. Katotaan mitä hinta on sitten täällä kotikonnuilla.
Old fart

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #38 : 03.02.10 - klo: 23.05 »

Schumi on siirtynyt uusiin mustiin spurreihin, niitä on jo saatavilla ihan RCM:ltä myös.


Jaa, kun ei sivulla näy niin kysellään sitten tässä että mitä ne maksaa?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #39 : 04.02.10 - klo: 10.04 »
Selviskö kenellekkään, kuinka tuo ohjaus loppupelissä toimii? Hieman hämmentävän näköinen...



Mites tuo boksi? Näyttäisi, että se olisi jopa 5:llä rattaalla. Eli kolme olisi perinteisen mallisesti ja kaksi lisäksi sivussa... :shocked:

| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #40 : 04.02.10 - klo: 10.34 »
Selviskö kenellekkään, kuinka tuo ohjaus loppupelissä toimii? Hieman hämmentävän näköinen...

Arvelisin että tuossa ohjausvivusto on laakeroitu raidetankojen etupuolelle eikä taakse, kuten perinteisesti. Näin vivut kääntyvät lineaarisesti hubien kanssa. Auton spekseissäkin ohjauksen kehutaan olevan lineaarinen.

Edit. Tuosta varmaan johtuu että keula on tollainen möykky.
« Viimeksi muokattu: 04.02.10 - klo: 10.40 kirjoittanut mvar »

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #41 : 04.02.10 - klo: 10.45 »
Selviskö kenellekkään, kuinka tuo ohjaus loppupelissä toimii? Hieman hämmentävän näköinen...

Arvelisin että tuossa ohjausvivusto on laakeroitu raidetankojen etupuolelle eikä taakse, kuten perinteisesti. Näin vivut kääntyvät lineaarisesti hubien kanssa. Auton spekseissäkin ohjauksen kehutaan olevan lineaarinen.

Edit. Tuosta varmaan johtuu että keula on tollainen möykky.

Joo. Olin aluksi kahtovinaan että tuossa on kolme pistettä laakeroitu raidetankojen välissä, mutta siinähän on renkaat tapissa toiseen suuntaan ja siellä pilkistää toinen puoli, jolloin normaalisti kaksi pistettä laakeroitu. Tietysti vaan vivut toiseen suuntaan, tuollahan holkit kiiltää, joissa todennäköisesti kiinnitys pisteet... Nyt näyttää järkevältä...  :mrgreen:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #42 : 04.02.10 - klo: 12.09 »
Oisko kuitenkin vain kahdella välirattaalla, kuten X6:ssa.

Old fart

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #43 : 04.02.10 - klo: 12.39 »
Kaks ylintä ei oo vaan samalla linjalla alempien kanssa, jos ne on noiden tötteröiden kohdalla molemmissa suunnissa... Mitä varten sit lie nuo tötteröt, jos rattaat kuitenkin keskilinjalla.  :huh: Pyörimissuunnan mukaan kyllä sen olis pakko olla neljällä...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #44 : 04.02.10 - klo: 13.58 »
Tämä voisi selittää poksin hassun muodon:

"Interchangeable, internal gear ratios - Optimise your gear ratios for all track conditions."

Eli laatikossa voi olla irroitettavat "tötteröt" joiden sisällä vaihdettava ratas-pari, tms.
Hassua vain että miksi ei spurrin ja pinjonin vaihtaminen riittäisi...

Edit. eli siis laatikossa 5 ratasta, joista kaksi samalla akselilla...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #45 : 04.02.10 - klo: 14.18 »
Veikkaan, että spurriakselilta perää kohti seuraavalla akselilla muutetaan välitystä, eli tuolla 2. akselilla olisi kaksi ratasta.

Jollain konstillahan tuossa hoidettu myös diffin korkeuden säätö, mutta se lienee jotenkin koko kompleksia nostamalla/ laskemalla, eikä niinkään pelkkää diffiä siirtämällä.
Old fart

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #46 : 04.02.10 - klo: 14.28 »
Juuri niin sitä aluksi ajattelinkin. Siis että kaksi samalla akselilla. Eli myös silloin voisi olla se 5 ratasta ja pyörimys suunta täsmäis...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #47 : 04.02.10 - klo: 14.34 »
Hassua vain että miksi ei spurrin ja pinjonin vaihtaminen riittäisi...
Spurrin ja pinionin vaihtaminen muuttaa helposti painopistettä kohtuu paljonkin autossa.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #48 : 04.02.10 - klo: 17.33 »
Laitellaanpas kuvat tähänkin, nam nam..!


¨



Kuola melki valuu jo kun kattoo tota kuvaa

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #49 : 04.02.10 - klo: 18.42 »
Veikkaan, että spurriakselilta perää kohti seuraavalla akselilla muutetaan välitystä, eli tuolla 2. akselilla olisi kaksi ratasta.

Jollain konstillahan tuossa hoidettu myös diffin korkeuden säätö, mutta se lienee jotenkin koko kompleksia nostamalla/ laskemalla, eikä niinkään pelkkää diffiä siirtämällä.

Minä en usko tuohon että poksin sisällä säädellään ratasvälyksiä. Sen sijaan epäilen, että spurrin akselilla ja sitä seuraavalla akselilla on pareittain vaihdettavat ratasparit joilla ratasvälykset säilyvät ennallaan.

Tokihan tämäkin on arvaus. Joku on oikeassa tai sitten ei kukaan, mutta on hauskaa spekuloida :grin:

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #50 : 05.02.10 - klo: 08.34 »
Minä en usko tuohon että poksin sisällä säädellään ratasvälyksiä. Sen sijaan epäilen, että spurrin akselilla ja sitä seuraavalla akselilla on pareittain vaihdettavat ratasparit joilla ratasvälykset säilyvät ennallaan.

Tokihan tämäkin on arvaus. Joku on oikeassa tai sitten ei kukaan, mutta on hauskaa spekuloida :grin:
Jep, jep kaksi eri asiaa - vaihdettavat sisäiset välitykset ja diffin korkeudensäätö. Välitykset vaihdetaan melko varmasti samalla tavalla kuten Catissakin, eli juuri muutamalla eri ratasparilla.

Mutta sitten mietin tuota diffin korkeudensäätöä, eli Catissa kun on hihnaveto niin diffin korkeutta pystyy helposti säätämään epäkeskoilla laakeripesillä. Mutta tässäpä ei tietenkään voi kun ei ole hihnaa, eli varmaankin koko boxin korkeutta voi joidenkin shimmien avulla säätää.
Old fart

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #51 : 05.02.10 - klo: 09.46 »
Boksin alla on shimmit tai palat jolla korkeus säätyy. Boksin etupuolella on nivel (se mihin akkutuki/ylä dekki kiinnittyy), jonka varassa boksi liikkuu... Se jää hiemän hämärän peittoon, että kuinka boksi on alaalta kiinni, koska jos sitä liikutetaan yllä mainitseman nivelen kautta kierrereijät liikkuu ympyrän säteellä ja hieman haastava saaha vapaareikiä samaan linjaan eri asennoissa vastakappaleeseen...  :huh:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #52 : 05.02.10 - klo: 10.59 »
Mutta sitten mietin tuota diffin korkeudensäätöä, eli Catissa kun on hihnaveto niin diffin korkeutta pystyy helposti säätämään epäkeskoilla laakeripesillä. Mutta tässäpä ei tietenkään voi kun ei ole hihnaa, eli varmaankin koko boxin korkeutta voi joidenkin shimmien avulla säätää.

Mitä diffin korkeuden säädöllä haetaan? Optimaalista vetareiden asentoako?

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #53 : 05.02.10 - klo: 12.47 »
Mitä diffin korkeuden säädöllä haetaan? Optimaalista vetareiden asentoako?
Mm. joo, eli saadaan vetarit pidettyä esim suorassa vaikka maavaraa muutetaan. Tämähän on yksi perussäätö, mitä ei varsinaisesti muutella esim. kesken kisapäivän. Ensin laitetaan diffi haluttuun korkeuteen ja sen jälkeen säädetään muita juttuja sen mukaan.

Toki korkeus vaikuttaa myös painopisteeseen jne.
Old fart

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #54 : 05.02.10 - klo: 13.15 »
"The X – 6 Sq. continues our adjustable height transmission. This allows you to adjust the height of the point of contact between the dogbones and the outdrives. In theory, raising this point of contact gives more forward bite and less side bite. Lowering the point of contact does the opposite: more side bite and less forward.
We are changing the angle of the dogbone in the outdrive. If you keep the ride height the same, changing the height of the outdrives changes the angle of the dogbones. On a conventional buggy, rear ride height changes are done to affect dogbone angle, and front ride height is adjusted secondly to compensate for the rear.
The New Math allows you to set dogbone angle and ride height independently. The Team usually sets transmission height first, then adjusts the remainder of the car, with front and rear ride heights based on the remainder of the set-up rather than dogbone angle considerations."
SC10 4x4

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #55 : 05.02.10 - klo: 18.38 »
Mikä hyöty tuosta takaiskareiden sijoittelusta on?
En huomannut että kukaan olisi jo vastannut, joten tietääkö kukaan.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #56 : 05.02.10 - klo: 18.51 »
Mikä hyöty tuosta takaiskareiden sijoittelusta on?
En huomannut että kukaan olisi jo vastannut, joten tietääkö kukaan.

Tämä ei ole fakta, mutta...  :roll:

...eräältä toiselta foorumilta sain sen käsityksen, että esimerkiksi Kyoshon vanhassa Lazer ZX-5 SP mallissa noita siirreltiin eteen, jotta saataisiin painopistettä muutettua etupainoisemmaksi (vakiona siis tuossa autossa iskarit takana). Ja kyllähän se toki jonkin verran painopisteeseen vaikuttaa, kun tavaroita siirretään takaa keskemmälle.

Mutta en tosiaan tiedä, että onko tuo painopisteen siirto nyt olennainen juttu tuossa siirtämisessä.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #57 : 05.02.10 - klo: 18.57 »
Muutoksella on palstojen mukaan selkeä vaikutus perän pitoon esim liukkaalla ja räykkyisellä radalla, jos siis Catissa vaihtaa iskarit taakse.

Ja auton spekseissä:
Offers improved suspension tuning for both smooth and heavily rutted track types.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #58 : 07.02.10 - klo: 11.08 »
Nurembergin kuulumisia:

Schumacher Cougar SV

*Diffin korkeus säädettävissä siten, että boksin korkeus ei muutu
:shock:

Pistää miettimään, että miten?
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #59 : 07.02.10 - klo: 11.29 »
Jos boksista vaihtaa sen ennen diffiä olevan idlerin.
Pienemmällä idlerillä tietenkin diffiä saa ylemmäs jne.
Boksissa varmaan jotku vaihdettavat laakeripesät... tai hihnavetoisten tapaan epäkeskopalikat.