Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Harw

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #180 : 15.06.10 - klo: 12.49 »
Nytten ku ootta jo suhannu sumeilla enemmänkin niin miten on pirssit pysyny nipussa? ts. Mitä ootte saanu rikki? Jkl ainakin näyttivät kestävän kiitettävästi vaikka hypyistä tultiin alas ties miten. Miten diffi pitää / kuluu? Onko ollu muita ongelmia mitä yllä keskusteltu. Itellä vertailukohtana asson kikotin..

Poissa RikuRassi

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #181 : 15.06.10 - klo: 13.49 »
Ajettuna ennen Jkylän kisaa 3 akkua polttisradalla, Jkylän kisa, PM testit Nokian turffilla 5 akkua, PM testipäivä kisapaikalla sateessa 6 vetoa, PM kisat lauantaina, sekä sunnuntaina nelkun jälkeen kolme akkua tyhjäksi asti hauskanpitoa.

Rikki menneet osat:

1. Yksi etupään pitkä offset-pallokuppi
2. Samassa kolarissa taittui linkki itsekin, mutta oikaisin sen
3. Kaksi siiven kiinnitys o-rengasta


Eli jotakuinkin parin-kolmen euron budjetilla mennään...

Avaan boxin varmaan tänään, ja tarkastan kunnon.

Poissa MPi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #182 : 15.06.10 - klo: 15.39 »
Kolme akullista ajettu.

Yksi etummainen "mutka" pallokuppi särkyi ja etummaiset vantit taipuneet pallokuppien juuresta, kesti oikaista kerran.
Vaihdoin C-palat puolelta toiselle, niin sai laitettua tavalliset pallokupit.

Iskareiden sisäpuolen pinnoituksessa häikkää, sisäpinnasta irtoaa pientä metallilastua melkoisesti öljyn sekaan.


Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #183 : 15.06.10 - klo: 19.46 »
Yksi mutkalinkki, parit etu tukivarret, muutama etuhubi ja kääntöpala, yhdet siiven kumilenkit, burmalaisesta tinasta valetut vantit vaihdettu titaanisiin, edestä top plate (mihin iskaritorni tulee kiinni), muutama Shumin vanne.

Siinä kahden auton saldo tähän mennessä, kieseillä ajettu sisällä noin 20 akullista ja Lavangon rankalla M8 radalla yhteensä 15 akullista. Voi sanoa että autot on yllättävän kestäviä, oletin että M8 paanalla saa kerätä palasia mutta kärryt kestää aika hurjiakin källejä.

Mahottomasti varaosia ei kannata pakkiin hamstrata, linkkipäät (mutka/suora) ja ripustusten osat sekä luonnollisesti titaanivantit, en ymmärrä miksi kisaversioon laitetaan tollaset leluautojen vantit. Etu iskaritelineeseen jos tekee alumiinista L-palan vahvikkeeksi niin ei hajoa sieltäkään vaikka tulee torni edellä alas. Diffillä ei ole kasauksen jälkeen kuin ajettu ja toimii edelleen herkästi eikä luista.

Ehkä kestävin 1:10 krossari mitä meillä on ollut.
« Viimeksi muokattu: 15.06.10 - klo: 19.51 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #184 : 27.06.10 - klo: 23.16 »
Mitkä titaanivantit menee heittämällä?

Iskarit avasin äsken ja vaihdoin öljyt, paljon on irronnut pinnoitusta täälläkin. Savella kokeilin löysimpiä jousia mitä on ja pitoja tuli kyllä huimasti lisää. Tehdas set upista olen poikennut vain 30w öljyillä ja noilla jousilla.

On kyllä mukava auto ajaa ja helppo tämmöselle aloittelijalle. Säätöjä on kyllä ihan liikaa :grin:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #185 : 28.06.10 - klo: 18.37 »
Meille laitettiin Lundsfordin titaanivantit, mitat on tuumaiset joten joudut vähän käyttää kalkulaattoria että osaat tilata oikeat. Myös Shumilta löytyy titaanivantteja.

Onko tehtaalta tullut mitään vastinetta iskareiden pinnoituksen hilseilyyn?
Kylätason RC-kuski.

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #186 : 30.06.10 - klo: 21.13 »
Iskarihaasteeseen:

Hi Matti,

Yes we have heard of this problem. Some of the shock bodies have been plated badly. We now have a new batch that is good. Please let me know what you need to solve these problems for your customers and I will send them with your next order.

Best Regards,

Harvey Kempton
Schumacher Racing

Eli jos sinulla on iskarissa / iskareissa tämä ongelma / jos koet tämän ongelmaksi, niin laittelepa sähköpostia osoitteeseen info at rcm.fi ja laita mukaan yhteystietosi sekä infoa, montako iskaria ja kumpia (etu / taka). Kokoan "vikailmoitukset" ensin yhteen ja olen sitten uudelleen tehtaan suuntaan yhteydessä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #187 : 01.07.10 - klo: 15.06 »
Kiitokset Matille asian selvityksestä, otetaan ensi viikon aikana iskarit auki ja katotaan monessako on hilseilyä ja laitetaan postia. Muuta ongelmaa hilseily ei ole tehnyt kuin että juuri ne iskarit on vuotaneet alapäästä, ilmeisesti hileet menee O-renkaiden väliin ja alkaa tihuttaa öljyä?
 
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #188 : 03.07.10 - klo: 15.43 »
Liimasin tänään iskaritornien reunoja CS:än pikaliimalla. Liimasta tuli ihan valkoista?  :shocked:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #189 : 05.07.10 - klo: 00.15 »
Liimasin tänään iskaritornien reunoja CS:än pikaliimalla. Liimasta tuli ihan valkoista?  :shocked:

Lie raegoi hartsin kanssa jotenkin, miksi et lakalla käy läpi?
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #190 : 05.07.10 - klo: 10.08 »
Lie raegoi hartsin kanssa jotenkin, miksi et lakalla käy läpi?

Kysyin muistaakseni Koheltajalta, että millä hiilikuidun reunat käsitellään. Vastaukseksi tuli hyvin juoksevalla pikaliimalla. En ole varma kysyinkö Koheltajalta.

Milläs lakalla ne kannattaa käsitellä?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #191 : 05.07.10 - klo: 10.59 »
Liimasin tänään iskaritornien reunoja CS:än pikaliimalla. Liimasta tuli ihan valkoista?  :shocked:
Sitä liimaa on ollut vaan liikaa siksi se on mennyt valkoiseksi. Ja sillä värin muuttumisella ei ole mitään väliä.
Hiilikuidun reunat kannattaa hioa hiukan pyöreäksi ja sen jälkeen liimata jotta kuidut eivät lähde aukeamaan, samalla monet osat saa vahvistettua näin tekemällä.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #192 : 05.07.10 - klo: 11.12 »
Sitä liimaa on ollut vaan liikaa siksi se on mennyt valkoiseksi. Ja sillä värin muuttumisella ei ole mitään väliä.
Hiilikuidun reunat kannattaa hioa hiukan pyöreäksi ja sen jälkeen liimata jotta kuidut eivät lähde aukeamaan, samalla monet osat saa vahvistettua näin tekemällä.

Ok, hiilikuidun reunat on hiottu. Hion valkoisen liiman pois, koska se on ruman näköinen. Laitan seuraavalla kerralla vähän vähemmän liimaa.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #193 : 05.07.10 - klo: 13.27 »
Sitä liimaa on ollut vaan liikaa siksi se on mennyt valkoiseksi. Ja sillä värin muuttumisella ei ole mitään väliä.
Hiilikuidun reunat kannattaa hioa hiukan pyöreäksi ja sen jälkeen liimata jotta kuidut eivät lähde aukeamaan, samalla monet osat saa vahvistettua näin tekemällä.
Ok, hiilikuidun reunat on hiottu. Hion valkoisen liiman pois, koska se on ruman näköinen. Laitan seuraavalla kerralla vähän vähemmän liimaa.
Sitä liimaa tarvitsee tosiaan vain niin vähän että pintaan tulee ohut kiiltävä kalvo. Mitä juoksevampaa liimaa sitä helpompi on liimaus tehdä ohuesti samalla myös liima imeytyy paremmin kuitujen väliin.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #194 : 05.07.10 - klo: 15.05 »
Juu, Sami, multa kysyit liimaus ohjeita :wink:

Vinkit liimaukseen ja korjaukseen näköjään jo tulikin joten ei muuta kuin auto nippuun ja ajamaan :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #195 : 07.07.10 - klo: 17.52 »
Millasia välityksiä ootte käyttänyt? Testasin 18 pinjonilla ja vakio spurrilla ja nopari kuumenee yli 70...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #196 : 07.07.10 - klo: 18.46 »
Millasia välityksiä ootte käyttänyt? Testasin 18 pinjonilla ja vakio spurrilla ja nopari kuumenee yli 70...
Välityshän riippuu ihan radasta ja moottorista millä ajat.
Lyhyt välitys yleensä lämmöt alempana parempi kiihtyvyys.
Pitkä välitys lämmöt helposti korkeemmalla huonompi kiihtyvyys mutta kovemmat huiput.
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #197 : 07.07.10 - klo: 19.09 »
Mulla taitaa olla vakiospurri ja olisko pinjoni 23? Koneena SP3.0 8.5t ja lämmöt akullisen vedon jälkeen koneessa/noparissa noin 50-60 astetta.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #198 : 07.07.10 - klo: 19.36 »
Millasia välityksiä ootte käyttänyt? Testasin 18 pinjonilla ja vakio spurrilla ja nopari kuumenee yli 70...
Välityshän riippuu ihan radasta ja moottorista millä ajat.
Lyhyt välitys yleensä lämmöt alempana parempi kiihtyvyys.
Pitkä välitys lämmöt helposti korkeemmalla huonompi kiihtyvyys mutta kovemmat huiput.

Jep, testasin tänään ensimmäisen kerran Cougaria. Säätimenä on uusi LRP SPX Super Reverse ja koneena Lipotech 8.5T. Ajoin olohuoneessa alle minuutin ja lämmöt 90, pinjonina oli 22 ja vakio spurri... Vaihdoin pinjonin 22 -> 18 ja lämmöt vähän laski... Viime talvena ajoin vastaavalla säätimellä ja samalla moottorilla GV2:sta ja lämmöt oli 30-35, pinjonina 22 ja spurrina 80. Varmaan säädin p*skana?

EDIT: Moottori ei lämpene oikeestaan yhtään.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #199 : 08.07.10 - klo: 13.13 »
Jep, testasin tänään ensimmäisen kerran Cougaria. Säätimenä on uusi LRP SPX Super Reverse ja koneena Lipotech 8.5T. Ajoin olohuoneessa alle minuutin ja lämmöt 90, pinjonina oli 22 ja vakio spurri... Vaihdoin pinjonin 22 -> 18 ja lämmöt vähän laski... Viime talvena ajoin vastaavalla säätimellä ja samalla moottorilla GV2:sta ja lämmöt oli 30-35, pinjonina 22 ja spurrina 80. Varmaan säädin p*skana?
EDIT: Moottori ei lämpene oikeestaan yhtään.
Tarkasta onko sensorin piuha ehjä ja kunnolla kiinni ja se että välitys pyörii vapaasti ettei kangerra mistään vastaan, tuollaiset lämmöt eivät ole normaaleja jossain on vikaa.
Itse ajan tekinin säätimellä ja kireemmällä motilla muistaakseni 25/80 välityksillä ja lämmöt eivät noparissa nouse juuri koskaan yli 50C°
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #200 : 08.07.10 - klo: 13.48 »
Tarkasta onko sensorin piuha ehjä ja kunnolla kiinni ja se että välitys pyörii vapaasti ettei kangerra mistään vastaan, tuollaiset lämmöt eivät ole normaaleja jossain on vikaa.
Itse ajan tekinin säätimellä ja kireemmällä motilla muistaakseni 25/80 välityksillä ja lämmöt eivät noparissa nouse juuri koskaan yli 50C°

Vaihdoin sensoripiuhan uuteen ja on varmasti kunnolla kiinni. Välityskin pyörii vapaasti. Tänään ajoin aika pitkään asfaltilla ja lämmöt olivat n. 70C°. Pitää lyhentää välityksiä ja katsoa vaikuttaako. Mikä spurri Cougarissa on vakiona? 80?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #201 : 10.07.10 - klo: 22.51 »
Nyt ois tullut korjaukset tuohon autoon eli uusi boxi valettu tuohon. Uutisen perusteella päivitetyt osat ois mahdollista saada vanhoihinkin autoihin ilmaiseksi/halvalla, jos kokee ongelmaksi nuo!
http://www.racing-cars.com/products.asp?hideall=Y&partno=news964&templateid=18&pagewidth=550

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #202 : 17.07.10 - klo: 13.44 »
Oma Cougar:



Mikä spurri Cougarissa on vakiona ?
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #203 : 17.07.10 - klo: 14.38 »
Eikös siinä lue?
En ainakaan hetkeen ole nähnyt missään autossa spurria missä hammaslukua ei olisi merkattu.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #204 : 17.07.10 - klo: 15.52 »
Ei lue.

Testasin tänään autoa ja säädin ei enään lämmennyt. Säätimen lämmöt pysyi 45C°, vaikka ajoi kuinka kauan. Outoa, mutta mahtavaa.  :lol:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Niittari

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #205 : 17.07.10 - klo: 16.34 »
Ei lue.

Kattoppa slipperipadin alta  :wink:

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #206 : 17.07.10 - klo: 17.42 »
Ei lue.

Kattoppa slipperipadin alta  :wink:

Oon tänään kahteen kertaan katsonut, mutta vakio spurrissa ei lue...
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #207 : 17.07.10 - klo: 17.58 »
Laskemallahan se selviää
Jeps

Poissa miikkah

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #208 : 23.07.10 - klo: 13.18 »
Eilen tuli meikäläisen schumacher ja tänään aamulla sain sen kasaan.
Mitä kaikkea on teidän auton osista puuttunut? Minulta puuttui diffin levyt ja yksi laakeri, jotka sitten tulivat tänään aamulla postissa.
Schumacher Cougar SV & SVR

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #209 : 23.07.10 - klo: 15.03 »
Mikä spurri Cougarissa on vakiona ?

83T on vakio. Rw toi tarjolle 72T, 74T Ja 76T tässä viime viikolla!