Kirjoittaja Aihe: Schumacher Cougar SV / SV2 / SVR  (Luettu 169478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #270 : 12.02.11 - klo: 10.51 »
Cougariin käy Catin takavanteet. SP:n säädin on itsellä toiminut moitteitta. LRP:n SPX säätimellä oli ongelmia ja niitä paloi 4 kappaletta. Moottoriksi hommaat 8.5T harjattoman esimerkiksi Lipotech 8.5T moottorin.
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #271 : 12.02.11 - klo: 20.33 »
Cougariin tarkoitus muuttaa peräpään geometriaa, jolla parannettaisiin kiihdytyspitoa ja pyörälle syntyvää painetta. Muutos onnistuu ilman mitään speciaali juttuja tai modauksia. Teoria testattu Dexissä ja siinä se toimi juuri niin kuin pitikin. Tarinaa lisää, kun kerkeän tuon testaamaan cougarissa, stay tuned.

Mitäs oot keksinyt, paljastatko jo?  :azn:
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #272 : 12.02.11 - klo: 20.39 »
Cougariin tarkoitus muuttaa peräpään geometriaa, jolla parannettaisiin kiihdytyspitoa ja pyörälle syntyvää painetta. Muutos onnistuu ilman mitään speciaali juttuja tai modauksia. Teoria testattu Dexissä ja siinä se toimi juuri niin kuin pitikin. Tarinaa lisää, kun kerkeän tuon testaamaan cougarissa, stay tuned.

Mitäs oot keksinyt, paljastatko jo?  :azn:

Puuma oottaa päivitystä ennen kuin teen testin. Otan testiin mukaan nuo uudet rungot ja kilkkeet.  Kirjoittelen sitten kun oon saanut tarvittavat osat ja testannut homman.  :wink:
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #273 : 12.02.11 - klo: 20.56 »
Puuma oottaa päivitystä ennen kuin teen testin. Otan testiin mukaan nuo uudet rungot ja kilkkeet.  Kirjoittelen sitten kun oon saanut tarvittavat osat ja testannut homman.  :wink:

Tehdään näin
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #274 : 30.03.11 - klo: 21.48 »
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa Joginen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #275 : 30.03.11 - klo: 22.00 »
Uutta koria Cougariin!



SIISTI !!

KOMIAA O!! Voipi olla tommonen kesäksi si.

Poissa uijui

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #276 : 30.03.11 - klo: 22.00 »
Hyi helevetti! Ittellä on Punisher Assossa ja sekin on hieno tuohon verrattuna  :afro:
Vastaheitolla voittoon.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #277 : 30.03.11 - klo: 22.00 »
Ja tossakin kopassa pantu hytti väärinpäin, ehkä tähän nykyiseen korimuotiin tottuu, tai sitten ei.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Jani L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #278 : 30.03.11 - klo: 22.07 »
KOMIAA O!! Voipi olla tommonen kesäksi si.

Voipihan se olla!  :azn:

Hyi helevetti! Ittellä on Punisher Assossa ja sekin on hieno tuohon verrattuna  :afro:

.....
Team Associated B4.2 | Sanwa MT-4

Poissa JSJ

  • Honkala GP
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #279 : 30.03.11 - klo: 22.08 »
Vähän tulee mieleen sukellusveneen periskooppi.

Onks joku oikeesti tuhlannu aikaa ton suunittelemiseen?
Asso B44.1, SC10 FT
- "Aina kovaa ajoa, satunnaisesti vauhtiakin alamäessä", -JSJ

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #280 : 31.03.11 - klo: 07.39 »
Hyi helevetti! Ittellä on Punisher Assossa ja sekin on hieno tuohon verrattuna  :afro:

Se johtuu siitä että Punisher on oikeasti hieno  :azn:

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #281 : 31.03.11 - klo: 08.20 »
Niiin. :shocked:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Bridge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #282 : 31.03.11 - klo: 14.52 »
Laitetaan nyt hieman kommenttia uudesta autosta, kun olen saanut  muutaman tuhannen kierrosta kokemusta alle. Spec 2011 autossa tulee mukana muutamia päivityksiä. Merkittävin päivitys on box'n rattaiden materiaalin muutos muovista teräkseen. Uusilla rattailla ja jo aikaisemmin viime kesänä päivitetyllä box'n kuorilla  auton voimansiirron saa hyvin herkäksi ja hiljaiseksi. Toinen muutos box'ssa on yläakselin laatu. Nyt laakerit ja väliholkki luistavat akselilla herkemmin, jolloin slipperi toimii paremmin. Näkyvä muutos on titaaniset purple vantit. Viripalikoina asensin autoon pitkän rungon ja saddle pack akut kehikot. Pitkällä rungolla on saatu muutetua auton painojakaumaa merkittävästi vakioon verrattuna. Painojakauma pitkällä rungolla tulee 36% / 64%, joka mielestäni on aikalailla optimi 2wd autolle. Sähköt (säädin, vastari ja ponderi) saa asennettua akkujen eteen, auton keskilinjaan. Näin paino keskittyy hyvin auto keskilinjaan pitkittäis ja poikittais suunnassa.  Autossa ei ole tarvitse käyttää lisäpainoja lainkaan, jolloin auto säilyttää ketteryytensä. Pitkällä rungolla auto käyttäytyy hyvin rauhallisesti, joka helpottaa ja nopeuttaa keskimoottori autolle tyypillistä houhevaa ajamista. 

Toinen muutos vakio autoon on taka-aurauksen muutos. Vaihdoin taka hub'eiksi 1asteen hub'it ja keski auraus palaksi 3 asteen palan. Takapään kokonais auraus pysyy vakiona, 4astetta. Eteen asensin 5ast caster palat, joilla saa lisää sisään kääntyvyyttä. Auton geometriaa olen kokeillut / muuttanut anti-squat'n osalta 0 - 2,0mm prikkoja taka-auraus palan alle, riippuen renkaan kunnosta. Takalinkin korkeutta olen ajanut 2 - 4mm. Linkin korkeudella voi säädellä takapidon määrää mutkan sisällä. Eteen ohjaus linkin sisä pallon alle on lisätty 1mm prikka. sillä saadaan lisää kääntyvyyttä mutkan sisällä ja vastaavasti ulostulo rauhoittuu. Etu iskarin tukena olen käyttänyt matalaa mallia, jolla etupään ulosjoustoa saa lisättyä.
Matto radalla käyttämäni setup löytyy http://bridge.kuvat.fi/kuvat/Setup/Cougar_Sv_Siltanen_vasarakatu_090311.pdf. Renkaina olen käyttänyt Schumin stagger / minipin tai stagger / Losi Bk. Molemmilla renkailla auton balanssi on ollut hyvä. Hieman passiivisella autolla pystyy helposti ajamaan koko 5 minuutin puhdasta ajoa. Auto ei missään nimessä ole ollut hidas, koska Jyväskylä sisäradalla olen jäänyt 5 minuutin tuloksessa vain muutaman sekunnin omasta nelkulla ajamastani tuloksesta  :azn:
Jos auton säätöihin liittyen tulee kysymyksiä, niin kisa paikalla voi nykäistä hihasta. Autan mielelläni  *J*
Lentäen olisit jo perillä -- WinterJump

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #283 : 09.05.11 - klo: 11.49 »
Viikonloppuna pääsin testaamaan päivitettyä autoa Jyväskylän radalla. Päivitys osat ovat selkeästi vieneet auton laatua ja suorituskykyä eteenpäin. Laittelen kuvia jahka kerkeän, mutta setuppi löytyy jo tästä: http://dl.dropbox.com/u/3453938/RC/Cougar/Cougar_setup_2011.pdf. Renkaista: JC:n groovy oli urapyöristä paras eteen (ripsejä ei ollut vielä testissä), takana taas ei juuri eroa huomaa JC:n ja PL:n välillä...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #284 : 16.05.11 - klo: 15.48 »
Yllä olevalla setupilla napattiin Jyväskylän SM avauksessa TQ ja lopputuloksissa toinen sija. Ainoot muutokset setuppiin oli: etu öljy 55, taka öljy 45 sekä akseliväli lyhennetty takaa minimiin.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa Hannu K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #285 : 16.05.11 - klo: 22.29 »
"Industry standard wheel fitment, with medium width front wheels as standard." Eli koska muissakin 2wd crossareissa on nuo tuumaset, niin menee vanteet ristiin.
Tarkoittaako toi,et sopii B4:n vanteet ja laakerit?siis eteen
Awesomatix A700L,Ko Propo,RaumRC

Poissa miikkah

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #286 : 16.05.11 - klo: 22.49 »
"Industry standard wheel fitment, with medium width front wheels as standard." Eli koska muissakin 2wd crossareissa on nuo tuumaset, niin menee vanteet ristiin.
Tarkoittaako toi,et sopii B4:n vanteet ja laakerit?siis eteen
Juurikin näin.
Schumacher Cougar SV & SVR

Poissa Hannu K

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #287 : 16.05.11 - klo: 23.05 »
Kiitoksia nopeesta vastauksesta.
« Viimeksi muokattu: 17.05.11 - klo: 09.41 kirjoittanut Hannu K »
Awesomatix A700L,Ko Propo,RaumRC

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #288 : 17.05.11 - klo: 14.29 »
Viikonloppuna pääsin testaamaan päivitettyä autoa Jyväskylän radalla. Päivitys osat ovat selkeästi vieneet auton laatua ja suorituskykyä eteenpäin. Laittelen kuvia jahka kerkeän...













| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa mattsuomi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #289 : 18.03.12 - klo: 10.27 »
Ja viimeinkin Cougar SV2 on täällä. Tätä onkin jo tullut odotettua ja kädet suorastaan syyhysivät saadessani laatikon käsiini. Pistän tänne kuvia ja kommenttejani kasausvaiheista.

Laatikko ja sen sisältö näyttivät tältä:



Tututtuun tapaan osat on lajiteltu vaiheiden mukaisesti pieniin pusseihin. Pienet pussit löytyvät sitten muutamasta isosta pussista, jotka edustavat kasauksen eri kokonaisuuksia. Näiden lisäksi laatikosta löytyy pusseja hiilikuituosille sekä korille ja pohjalevylle. Vanteita ei ole pussitettu.

Ensimmäisestä avaamastani pussista löytyi todella hieno pohjalevy:


Kauaa en malttanut pohjalevyä ihastella, vaan oli aika siirtyä seuraavaan pussiin ja varsinaisen kasauksen pariin. Kasauksen alussa osa hiilikuituosista tulee irrottaa toisistaan ja osille piti näyttää hieman viilaa.

Irroitus ja viilaus käy kuitenkin näppärästi, ja eipä aikaakaan, kun ensimmäiset osat olivat jo pohjalevyssä kiinni.


Schumacher Club10, Schumacher Cougar SV2

Poissa mattsuomi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #290 : 18.03.12 - klo: 17.03 »
Cougar SV2:en kasaus jatkui ohjauksen osilla ja servon asentamisella.



Cougarin etubulkhead on hieman muuttunut edellisestä versiosta ja on nyt mielestäni parempi:


Pidän kaikenlaisista optiokilkkeistä ja pitihän tähän saada uudet 7.5 asteen c-palat:


Ja näiden lisäksi myös hienot zero trailit:


Auton kasaus on sujunut tähän mennessä ongelmitta. Ohjeet ovat selkeät ja johdonmukaiset, ja niiden perusteella kasaus on ollut oikeastaan mukavaa. Sormeenpäät vain tulivat hieman helliksi pallokuppien pyörittelystä vanttien päihin. Mutta kasaus etenee ja etupää alkaakin näyttää jo varsin hyvältä.


Schumacher Club10, Schumacher Cougar SV2

Poissa mattsuomi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #291 : 18.03.12 - klo: 22.46 »
Kasaus jatkui auton takaosasta ja ensimmäisenä oli vuorossa Cougarin uudistettu gearbox. Rattaat menivät mukavan tiiviisti koteloon ja kotelo myös hyvin yhteen. Diffin kasaus sujui myös hyvin, mutta pitääkseni kamerani puhtaana, en ottanut tästä kuvia.






Seuraavaksi ohjeissa opastettiin vetareiden ja takavanttien sekä iskaritornien kasaus. Kuvista voi nähdä alumiiniset takahubit, jotka laitoin tavallisten muovisten tilalle.
Vaikea keksiä kommentoitavaa rakentelusta, kun kasaus sujuu vaivattomasti. Autoa on kuitenkin viety selvästi eteenpäin pienillä muutoksilla.




Ja tässä vielä autoon kiinnittämäni takavakaaja:


Auto näyttää kokonaisuudessaan nyt tältä:


Mainittakoon nyt kuitenkin se, että onnistuin asentamaan takavanttien kiinnikkeen aluksi väärin päin ja se on havaittavissakin muutamassa kuvassa. Viimeisissä kuvissa tuo kyseinen osa on kuitenkin oikein päin.
Schumacher Club10, Schumacher Cougar SV2

Poissa mattsuomi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #292 : 19.03.12 - klo: 11.15 »
Cougarin kasaus jatkui iskareilla. Iskareiden kasaus oli hyvin yksinkertaista, hankalaksi olisi voinut osoittautua öljyn laittaminen, mutta iskaristandi auttoi tässä.

Itselläni löytyi pakista vielä hyvin Schumacherin iskariöljyä, joka on pätevää tavaraa. Ainoa miinus Schumin öljyille tulee annostelukorkista. En ole sisäistänyt sitä, miten öljy pitäisi purkista kaataa, sillä onnistun aina valuttamaan sitä purkin reunalle ja lähiympäristöön. Kaatamisen helpottamiseksi korkin voi kiertää kokonaan pois, mutta jatkossa aion vaihtaa öljyni Core RC:n öljyihin pelkästään annostelukorkin takia. Öljystä ei ole kokemusta, mutta purkki näyttää siltä, että öljyn kaataminen käy kätevästi.



Kasausohjeista on tehtävä pieni huomio; Ohjeissa kerrotaan, että iskarin o-renkaiden väliin tulisi musta muovinen rengas, mutta ainakin omassa setissäni nämä renkaat olivat valkoiset. Väri tuskin vaikuttaa mihinkään, joten ei ole syytä huoleen, jos pussista ei löydy mustia.

Iskarit kasattuina ja paikoilleen asennettuina:




Cougar SV2:ssa on uudistettu myös topdeckkiä ja sen kiinnitystä.


Ja näin Cougar SV2 on miltei kasattu. Pitänee vielä laittaa sähköosat kiinni ja maalailla koria.
Schumacher Club10, Schumacher Cougar SV2

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Cougar SV2 setupit
« Vastaus #293 : 20.03.12 - klo: 17.06 »
Jonkin verran on ollut keskustelua, millä setupilla kannattaa lähteä sisäradalle uudella Cougarilla ja hyvä lähtökohta sille on Bridgen tänne aiemmin postaama setuppi:

http://bridge.kuvat.fi/kuvat/Setup/Cougar_Sv_Siltanen_vasarakatu_090311.pdf

Tuo setuppi käy molemmille takarenkaille (Mini Pin / Spike) aloitussetupiksi. Ja eteen Stagger / Cut Stagger. Jos ei kääntyvyys riitä, niin helpoin setuppimuutos on vaihtaa eteen Mini Pinnit (kapeat / leveät).

Poissa m.e.

  • Veteraani
    • Profiili
    • https://fi-fi.facebook.com/WinterJumps/
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #294 : 06.05.12 - klo: 10.00 »
Model Expon kisa on nyt takana uudella Cougarilla ja hyvät fiilikset jäi tuosta kisasta. Ennakkoon pohdiskeltiin hieman takapidon riittävyyttä radalla, mutta sen asian kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Jos eturenkaana käytti leveää kulunutta Mini Pinniä (u6607), tällöin takapito ei riittänyt, mutta kun vaihdoin eteen kapean kulutetun Mini Pinnin (u6609), niin auton balanssi oli erittäin hyvä. Kääntyvyyttä oli riittävästi ja takapää pysyi mukavasti tiessä.

Olin viimeksi ajanut takatuuppia Kiimingissä viime vuoden elokuussa, joten ajo ei ollut siltä osin kaikkein varminta, mutta päivän 5. nopeimmat kierrosajat kertoivat hyvin auton potentiaalista. =) Pientä hienosäätöä perussetuppeihin ja tällä kyllä ehtii kärkikamppailuihin kesällä mukaan.

Setuppia laittelen tarkemmin tänne, kun saan sen kirjattua ylös, mutta muutamia huomioita voin tähän jo laittaa:

*Jouset olivat suoraan paketista, en nähnyt mitään syytä vaihtaa niitä löysempään tai jäykempään.
*Öljynä oli CoreRC:n 450 takana ja edessä, Schumin vakiomännillä
*Akkuna Saddle Packit, kokeilin päivän aikaan Thunder Powerin Shortyäkin, mutta jotenkin tuo hieman raskaampi akku tuntui sopivan paremmin omalle ajotyylille. Pitää tuota varmasti ajan kanssa vielä testailla ulkoradoilla...

Tästä vain sitten testailemaan ulkoradalla, pari viikkoa on vielä aikaa ennen Vaasan kisaa...

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #295 : 30.06.12 - klo: 00.52 »

Poissa vpc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #296 : 28.07.12 - klo: 17.09 »
Eka takamoottori Cougari oli meidän radalla tänään. Ihan hienon näköinen pelihän tuo oli ja varmaan toimivampi peli liukkailla pinnoilla ajettaessa kuin keskimoottiversio. Mutta ei pysty vieläkään merkkiä vaihtaan takaisin Schumacheriin :afro:.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #297 : 28.07.12 - klo: 19.22 »
Vieläkö vanttiruuvit on sitä kuuluisaa burmalaista tinaa joka menee mutkalle joka suuntaan?
Kylätason RC-kuski.

Poissa Soo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #298 : 29.07.12 - klo: 10.45 »
Uutta matskuu ovat ja vaikuttavat siltä, ettei tartte välttämättä ees titaanisiin vaihtaa.
Myös monet muut palikat on päivitetty eli lisätty materiaalia tai vaihdettu sitä.

Mukavasti meni auto kasaan ja huomenna kerkee testailla miltä tuo radalla vaikuttaa.

Erittäin laadukas kitti kyseessä kyllä ja todella makeen näkönen kaikkine hiilikuitu palikoineen.
Myös paljon hienoja ratkasuja tehty esim. tuo diffi on 20sec kädessä.

Auto on nyt 3 versio tuosta SV conceptista, joten varsin hiottu paketti kyseessä.

Poissa JiiIii

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Schumacher Cougar SV
« Vastaus #299 : 04.08.12 - klo: 19.08 »
SVR nipussa. Helppo kasaus, kaikki vaiheet omissa numeroiduissa pusseissa. Laadussa ei (kasausvaiheessa :wink:) moittimista, laatikon kuoret oli ainoa osa jolle piti näyttää vähän veistä että sai nätisti kasaan.
« Viimeksi muokattu: 04.08.12 - klo: 19.14 kirjoittanut JiiIii »
I race what ever the marketing department tells me is fast.