Vakaaja on vaihteeksi irti ja nyt koikeilussa on durangon oma ratasdiffi.
Ajossa tonnisilla öljyillä diffi tuntuu varsin hyvältä, merkittävää eroa kuuladiffiin ei tunnu oleva. Heikommalla pidolla saattaisi jopa löysempi öljy olla paikallaan.
Itse diffistä sen verran, että kasauksessa kannattaa olla varovainen. Muoviset kuoret saa erittäin helposti rikottua. Pitkähköt kannen ruuvit ovat tiukahkot ja siten täysin tunnottomat milloin kansi on kireällä. Tästä seuraa se, että kannessa olevat ruuvien senkkaukset saa rikki. Ruuvit ovat aivan kannen reunalla ja kannas varsin ohut. Lisäksi kun ruuvit menevät ylikireälle kannas puskee kotelon (rattaan) soikeaksi ja siten muutoinkin varsin tiukka välys muuttuu ahdistuksesksi peräkotelossa.
Tuli myös punnittua molemmat diffit ja ehkä jopa yllättäen ratasdiffi oli kevyempi 32 vs 39 g.
Tässä ohje diffin kasaukseen, kuten ohjeessa neuvotaan kannattaa alkuperäisten x-tiivisteiden sijaan käyttää 1/8 krossarin iskarin tiivisteitä (TD330099). Itsellä nyt alkuperäiset ja peräkotelon tuorevoitelu toimii
Edit: Niin ja vielä jäi mainitsematta, että kasauksen jälkeen uutena diffi tuntui varsin rouhealta. Mutta jo akullisen jälkeen diffi oli ajautunut sisään, eikä tuntunut ollenkaan kankealta.
Niin ja kokeilin myös autoa keskimoottorisena kolmella rattaalla ja tuli todettua, että tätä setuppia varten tarvitaan enemmän pitoa. Peräpito katosi hyvin pitkälti kokonaan, joten palautin neljännen rattaan takaisin.